Rondreis Egypte
Re: zouden jullie nu naar Egypte gaan?
Ik zou er prima naar toe gaan hoor.
Maar als het je alleen om wat winterzon, relaxen en snorkelen gaat dan zou ik wel een ander land kiezen dan Egypte. De onrusten blijven nog wel even denk ik, met ups en downs. Er zijn ook genoeg andere plekken die je kunnen bieden wat je zoekt. Egypte is ook niet zo goedkoop om heen te vliegen dus dat compenseert dan weer met andere bestemmingen die ter plekke duurder zijn.
Maar als het je alleen om wat winterzon, relaxen en snorkelen gaat dan zou ik wel een ander land kiezen dan Egypte. De onrusten blijven nog wel even denk ik, met ups en downs. Er zijn ook genoeg andere plekken die je kunnen bieden wat je zoekt. Egypte is ook niet zo goedkoop om heen te vliegen dus dat compenseert dan weer met andere bestemmingen die ter plekke duurder zijn.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik ben net afgelopen dindsdagnacht lekker bruin terug gekomen van 11 dagen relaxen Egypte. Zat aan de Rode Zee in El Gouna. We waren meer dan van harte welkom. Wat lezen, zwemmen, snorkelen, zeilen, eten etc. Lekker bijgekomen van een drukke tijd. Al het personeel vroeg ons wel om aub familie en kennissen te sturen, want het is er nog te rustig. En in de badbplaatsen moeten velen het nu eenmaal van de toeristen hebben. Nergens iets van onlusten gemerkt.
Er zijn momenteel genoeg leuke aanbiedingen om juist wel te gaan. We waren maar een paar honderd euro kwijt. (zeker de last-minute all incl).
Er zijn momenteel genoeg leuke aanbiedingen om juist wel te gaan. We waren maar een paar honderd euro kwijt. (zeker de last-minute all incl).
Laatst gewijzigd door Maaike T op 10 apr 2011 01:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- bolletjeom
- Reisexpert
even voor de duidelijkheid. ik stelde de vraag uit nieuwsgierigheid niet omdat ik zelf twijfel aan de veiligheid!
ik denk dat je alweer tijden heel goed naar Egypte kunt gaan. Ik ben alleen benieuwd hoe lang slecht "publiciteit" blijft nasudderen bij mensen.
en goedkoper dan nu kan idd bijna niet.
Alles en idereen probeert de toerist weer naar egypte te krijgen 
ik denk dat je alweer tijden heel goed naar Egypte kunt gaan. Ik ben alleen benieuwd hoe lang slecht "publiciteit" blijft nasudderen bij mensen.
en goedkoper dan nu kan idd bijna niet.

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
ik ga zo heen hoor geen probleem. was er tijdens de onrust en toen was het zelf oke. alleen aan het einde keerde de bevolking zich tegen toeristen, toen was het wel een beetje oppassen, maar dan ook alleen in de grote steden. badplaatsen waren prima te doen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
http://www.rocomo.nl
Toen ik een paar weken terug een reis wilde boeken, heb ik Egypte toch maar op de iets langere baan geschoven en gekozen voor Marokko. Zou nu overigens zo voor Egypte kiezen, maar Syrie en Libie niet gezien de huidige situatie in het land.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Het is er nog lang niet geregeld allemaal, en ik sluit niet uit dat de vlam opnieuw in de pan slaat.
Mar ik zou boeken, zeker als je naar de toereristenplaatsen gaat is het de vraag of je er iets van merkt als de vlam kin de pan slaat, en ben je ook snel op de hoogte van nieuws als dat er is.
Mar ik zou boeken, zeker als je naar de toereristenplaatsen gaat is het de vraag of je er iets van merkt als de vlam kin de pan slaat, en ben je ook snel op de hoogte van nieuws als dat er is.
Als je bijv. naar Marsa Alam/Hurghada/El Gouna gaat heb je sowieso geen last, want die vliegen rechtstreeks en dus geen tussenlanding in Cairo. Althans wij niet (vlogen met Transavia).
- bolletjeom
- Reisexpert
weer in het najaar, Egypte
ik zit te spelen met de gedachte om een weekje richting rode zee te gaan dit najaar.
tot hoe laat in het jaar kan ik nog aangename temperaturen verwachten? Ik ben nogal een kouwkleum en ga met name snorkelen dus dan heb je het snel frisjes. Ik hoef niet te bakken op het strand maar liever ook niet na een half uur rillend uit het water te komen
tot hoe laat in het jaar kan ik nog aangename temperaturen verwachten? Ik ben nogal een kouwkleum en ga met name snorkelen dus dan heb je het snel frisjes. Ik hoef niet te bakken op het strand maar liever ook niet na een half uur rillend uit het water te komen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Re: weer in het najaar, Egypte
Het is weliswaar alweer 10 jaar geleden.. maar ik heb toen oud & nieuw gevierd in Egypte en ik herinner me vooral heel veel zon, mooi weer en ik zwom 'gewoon' in de zee of het zwembad. In de avond koelde het wel snel af. Ik zat in Hurgharda
Qreply
Net als in West-Europa kan de temperatuur in Egypte sterk schommelen. Klimatologisch kun je in Hurghada in oktober een gemiddeld maximum van 30°C verwachten en het gemiddelde minimum is 20°C. In november zijn deze waarden 27°C en 16°C.
In Marsa Alam is het iets warmer. De winter is niet de beste tijd voor een bezoek, zoals de site aangeeft. Gelet op de sterkte van de zonnestraling denk ik dat je tot eind oktober wel aan je trekken komt.
In Marsa Alam is het iets warmer. De winter is niet de beste tijd voor een bezoek, zoals de site aangeeft. Gelet op de sterkte van de zonnestraling denk ik dat je tot eind oktober wel aan je trekken komt.
Laatst gewijzigd door Erik op 10 aug 2011 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd
Reden: Link verwijderd
Re: weer in het najaar, Egypte
Ik ben een aantal jaar geleden in het najaar in Egypte geweest (in Dahab en een paar jaar later in Marsa Alam), en de watertemperatuur was toen 24 graden. Rond de jaarwisseling is de temperatuur een paar graden frisser, 21-22 graden.
Als je het snel koud krijgt, dan kun je natuurlijk overwegen een shorty te huren voor bij het snorkelen. Als er een beetje wind staat, dan is snorkelen natuurlijk al snel koud - ook in de tropen met een watertemperatuur van 27-29 graden. Ik vind het zelf fijn om na het duiken (of snorkelen) iets warms aan te doen, zelfs als er mensen naast me in bikini zitten grijp ik soms naar iets met lange mouwen. Het kan ook lekker zijn om een muts of een hoedje mee te nemen, niks is zo vervelend als de wind die in je oren blaast. Bij mij heeft dat in Marsa Alam geleid tot een fikse oorontsteking, niet fijn!
Als je het snel koud krijgt, dan kun je natuurlijk overwegen een shorty te huren voor bij het snorkelen. Als er een beetje wind staat, dan is snorkelen natuurlijk al snel koud - ook in de tropen met een watertemperatuur van 27-29 graden. Ik vind het zelf fijn om na het duiken (of snorkelen) iets warms aan te doen, zelfs als er mensen naast me in bikini zitten grijp ik soms naar iets met lange mouwen. Het kan ook lekker zijn om een muts of een hoedje mee te nemen, niks is zo vervelend als de wind die in je oren blaast. Bij mij heeft dat in Marsa Alam geleid tot een fikse oorontsteking, niet fijn!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Twee weken Egypte met de kerst.
Hoi,
Wij hebben een vlucht geboekt naar Cairo, wij willen twee weken met een huurauto door Egypte trekken.
Ik heb een paar vragen. is dit veilig, zo nee waar dan niet.
en wat is de ideale route om te rijden. wij hoeven niet de duiken of zo, dus de kust hoeft van ons niet.
Alvast bedankt.
Groet,
Wij hebben een vlucht geboekt naar Cairo, wij willen twee weken met een huurauto door Egypte trekken.
Ik heb een paar vragen. is dit veilig, zo nee waar dan niet.
en wat is de ideale route om te rijden. wij hoeven niet de duiken of zo, dus de kust hoeft van ons niet.
Alvast bedankt.
Groet,
Re: Twee weken Egypte met de kerst.
Er zijn routes waar je als toerist alleen in konvooi mag rijden. Weet niet zeker welke dat nu zijn maar was bijvoorbeeld altijd luxor naar abu simbel. Verder zal veel afhangen van de situatie op dat moment, gewoon nieuws in de gaten houden.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reisexpert
Re: Twee weken Egypte met de kerst.
Wees echt voorzichtig als je zelf in Egypte gaat rijden, ze rijden hier als gekken, met name 's nachts : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Met de auto door Egypte
Hallo allemaal,
Heeft er iemand ervaring met het met eigen auto door Afrika te rijden?
Ik wil van Nederland naar Kaapstad rijden.
Ik kom er niet achter wat ik nodig heb om met mijn eigen auto Egypte binnen te komen.
Het Carnet de Passage is geen optie, omdat dat veel te duur is.
Heeft er iemand suggesties?
Jan.
Heeft er iemand ervaring met het met eigen auto door Afrika te rijden?
Ik wil van Nederland naar Kaapstad rijden.
Ik kom er niet achter wat ik nodig heb om met mijn eigen auto Egypte binnen te komen.
Het Carnet de Passage is geen optie, omdat dat veel te duur is.
Heeft er iemand suggesties?
Jan.