LEES EERST!: FAQ over visa en tickets Zuid-Oost Azië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Breedjeda

Re: LEES EERST!: FAQ over visa en tickets Zuid-Oost Azië

Bericht door Breedjeda »

Dank Steven, wij vragen voor de zekerheid dus gewoon een visum aan!
piepert
Reiziger
Contacteer:

Bericht door piepert »

Binnenkort reis ik Thailand in vanuit Maleisië. Ik heb voor Thailand een visum aangeschaft voor 60 dagen. Ik ben in Thailand vanaf begin maart tot eind april.
Op 30 april wil ik vanuit Bangkok naar Hanoi vliegen om daar iemand op te zoeken. Samen reizen we dan naar Ho Chi Minh City. Vervolgens willen we de eerste week van juni nog een stukje Cambodja aandoen. Na Cambodja willen we beide over land weer naar Bangkok. Ik wil vanuit Bangkok naar Hong Kong vliegen terwijl mijn reispartner vanuit Bangkok naar Nederland vliegt.

Nu weet ik dat ik op het vliegveld van Hanoi een VOA kan krijgen die 30 dagen geldig is. Maar moet ik ook een exit bewijs hebben? Of is dat voor Vietnam niet aan de orde als je vanuit Thailand komt?
En kan ik voor de tweede keer over land Thailand in? Dat dan die 15 dagen gratis zijn. Of moet ik dan weer een visum aanschaffen?
*O* *O* *O*
mallebart

Bericht door mallebart »

Hallo allemaal
Ik wil niet vervelend doen :N om weer de zoveelste te zijn maar ik kan effe niet anders. ik zit op het moment in siem reap (cambodia) maar wil binnen een paar dagen naar Thailand over land,want vliegen is me toch iets te duur. ik wil langer blijven dan 15dagen ik vlieg namelijk de 13e mei vanuit bangkok naar huis,ik kan een visum run doen maar dat wil ik niet ivm met de tijdt die ik nog maar heb.
mijn plan is om eerst voor een paar dagen naar chaing mai-pai te gaan en dan naar het zuiden *O* .
mijn vraag is dus of er nog een optie is voor mijn visa of moet ik hem hier in siem reap toch regelen :? , en ben ik dan niet net zoveel kwijt als vliegen?

PS:mijn telefoon is dood en mijn laptop bijna 8)7 . Cambodja is een onverwacht besluit dus heb geen idee of ik het visa hier in siem reap kan regelen :? vandaar de vraag SORRY!! _O_ _O_
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Laat die laptop en de telefoon liggen, loop naar buiten en kijk om je heen. Je ziet dan snel genoeg of je een visum kan aanvragen en wat het kost ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Je hebt verschillende opties:
1. visum regelen;
2. vliegen;
3. over land binnenkomen en 15 dagen krijgen. Die kun je dan verlengen als je wilt.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Vanaf 1 Januari 2017 is voor Thailand het aantal visumvrije entrees over land beperkt tot 2 per kalenderjaar. Mensen die meerdere keren Thailand over land binnen willen komen moeten dus gaan kijken naar de mogelijkheden om via de lucht te komen dan wel entree(s) te maken met visum, het laatste al dan niet met re-entry permit.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

De laatste jaren waren voor Nederlanders en Belgen de visumvrije regels als volgt: mits voldaan aan enkele voorwaarden (met name vliegticket naar buiten Thailand binnen 30 dagen) krgen we 30 dagen bij binnenkomst over land en 15 bij binnenkomst over water of land.

Dit is nu gewijzigd.
Gelijktijd met de invoering van een maximum van 2 visumvrije entrees bij binnenkomst over land/water geldt nu een maximum van 30 dagen ongeacht hoe iemand Thailand binnenkomt. Dus zowel over land/water als op een luchthaven krijgen Nederlanders en Belgen nu 30 dagen visumvrije entree.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dank je wel voor het doorgeven. Ik heb de visum informatie aangepast zodat ook daar de actuele informatie te vinden is.
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Wij zijn 50+ en willen in Nederland een Non-Immigrant visum type O single entry aanvragen voor 90 dagen.
Ik heb de info op de website van het Thaise consulaat gelezen.
Nu is mij nog 1 ding niet duidelijk.
Bij de aanvraag voor het toeristenvisum single entry 60 dagen staat duidelijk dat de dagen van verblijf in gaan zodra je Thailand binnenkomt.
Dit staat niet bij het visum zoals wij willen aanvragen.
Dus dit via mail gevraagd aan het Thaise consulaat in Amsterdam. Maar daar geen antwoord op gekregen. Zij praten over de geldigheid van het visum dat ingaat vanaf de dag van aanvraag volgens hun info.

Maar ik wil weten of de dagen van verblijf, dus de volle 90 dagen, in gaan bij binnenkomst in Thailand.
Als ze in gaan bij aanvraag heb je dus nooit 90 dagen.

Weet iemand van jullie dit?
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Torra schreef: 27 jul 2017 13:27 Wij zijn 50+ en willen in Nederland een Non-Immigrant visum type O single entry aanvragen voor 90 dagen.
Ik heb de info op de website van het Thaise consulaat gelezen.
Nu is mij nog 1 ding niet duidelijk.
Bij de aanvraag voor het toeristenvisum single entry 60 dagen staat duidelijk dat de dagen van verblijf in gaan zodra je Thailand binnenkomt.
Dit staat niet bij het visum zoals wij willen aanvragen.
Dus dit via mail gevraagd aan het Thaise consulaat in Amsterdam. Maar daar geen antwoord op gekregen. Zij praten over de geldigheid van het visum dat ingaat vanaf de dag van aanvraag volgens hun info.

Maar ik wil weten of de dagen van verblijf, dus de volle 90 dagen, in gaan bij binnenkomst in Thailand.
Als ze in gaan bij aanvraag heb je dus nooit 90 dagen.

Weet iemand van jullie dit?
Er zijn 2 data van belang: geldigheid visum en geldigheid bij binnenkomst. Je visum is geldig voor 90 dagen vanaf binnenkomst, en deze binnenkomst moet binnen 90 dagen na afgifte van het visum zijn. Bij elkaar dus 180 dagen, bijna 6 maanden, vandaar de vereiste paspoort geldigheid van 6 maanden.
Maw: na afgifte van het visum heb je 90 dagen om Thailand binnen te komen en je mag dan 90 dagen blijven.
Plaats reactie