Kirgizië/Oezbekistan

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
zaratoestra
Reisexpert

Re: Kirgizië/Oezbekistan

Bericht door zaratoestra »

Zo...de kogel is door de kerk. Heb mij over mijn 'schrik' gezet om 'slechts' voor 2 weken ergens 'ver' naartoe te gaan. Ik wil al zolang naar Oezbekistan en volgend jaar gaat het er dan echt van komen :-)
Hoeveel volle dagen hebben jullie voorzien voor Khiva, Bukhara, Samarkand?? Ik dacht nu aan 2 dagen Khiva + 1 dag die Elliq-Qala forten in de buurt
3 dagen Bukhara en 2 dagen Samarkand
Dan willen we er ook nog enkele dagen 'natuur' in plannen. Hadden gedacht aan een homestay in Nuratau regio. Bv Sentyab of Asraf. Iemand ervaring hiermee? Is via http://www.nuratau.com, ecotourism
@Jenny jij bent ook nog via Nurata naar zo'n yurt kamp geweest? Hoe was dat??? En jij binnenlandse vlucht van Tasjkent naar Urgench via wie was dat en verliep dat wat 'netjes'.
Wat is jullie advies voor Tasjkent?? Hoe lang er blijven en wat zijn de aanraders??

Groeten,

Ellen
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb mijn reis geboekt via Battuta reizen, een Nederlandse organisatie. Dit omdat ik via hen ook een uitnodig kon regelen, deze is verplicht voor Nederlanders om een visum te krijgen (voor Belgen gaat het makkelijker).

Ik ben inderdaad in een yurt kamp geweest. Je slaapt dan in een vilten tent welke je deelt met andere reizigers. Toen ik er was was het niet druk, dus mijn reisgenoot en ik hadden een eigen tent. Je eet gezamenlijk bij een kampvuur en kan genieten van de vele sterren. Wel kan het 's nachts best wel afkoelen.

Ik had de mazzel dat ik begin mei reisde en overal klaprozen in de bloei stonden. Zo gaaf!

De forten bij Khiva heb ik helaas niet gezien. Tashkent is leuk voor een dag, maar niet echt zo bijzonder in vergelijking met de rest van het land. Erg nieuw, Sovjiet infrastructuur en een paar leuke musea.

Ik weet niet meer waarmee ik van Tashkent naar Urgench gevlogen ben. Ik heb geen e-ticket in mijn mailbox en ik heb het helaas niet vermeld op mijn site... Daar is overigs wel terug te vinden wat de bezienswaardigheden per stad zijn en hoe lang ik overal was.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

hi Jenny,

bedankt voor je reactie! Momenteel zit ik met een reisroute van 17 dagen (vertrek aan onze voordeur - tot terugkomst) Dit betekent dat ik 15 dagen verlof moet nemen. Ik zoek het nog allemaal wat verder uit.
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Tof dat je gaat! Ga je enkel naar Oezbekistan? In welke tijd ga je?

Tashkent is inderdaad niet heel bijzonder. Ik ben naar de bazaar geweest, een madrassa waar ik de naam van kwijt ben.
Elke auto speelt daar voor taxi. Als jij je hand opsteekt, stoppen ze, vertel je waar je naar toe wilt en betaal je. Ik was er met een dag wel klaar mee. Vond het een contrast met de andere steden. Ik was dan ook maar een weekje in Oezbekistan.

De andere steden zijn een stuk interessanter om te vertoeven. In Khiva ben ik niet geweest, dus weet niet hoeveel tijd je daarvoor nodig hebt. Ik had geloof ik in Buchara 3 nachten en Samarkand twee, dus je zit ruim genoeg in je tijd om alles op je gemak te bekijken.
Homestay heb ik niet gedaan in Oezbekistan, te weinig tijd.
Plaats reactie