Kan ik mobiel bellen in Australie?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 apr 2010 01:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Smartphone mee of prepaid toestel kopen?

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Gewoon smartphone meenemen . Dan kan je vaker dan je denkt de wifi functie gebruiken voor internet. Koop hem niet van te voren in Nederland want je betaald echt teveel. Gewoon de eerste dag een telefoonwinkel in lopen en er in zetten.
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Jeroens84
Vakantieganger
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 aug 2012 08:44
Locatie: Apeldoorn

Touristsim Australie

Bericht door Jeroens84 »

Heeft er iemand van jullie ervaringen met de simkaarten van touristsim in Australie (http://www.touristsim.com/en/products/australia/). Ik kreeg deze vandaag als tip van iemand.
Hoe is het bereik? (bijvoorbeeld ten opzichte van Telstra die toch wel als beste qua bereik bekend staat).
Qua kosten (per minuut/sms) was hij wel een stuk goedkoper dan telstra.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Touristsim Australie

Bericht door Kims »

Hi Jeroen,

Ik heb er even naar gekeken maar het is niet duidelijk welk netwerk ze gebruiken. Ze zullen hoe dan ook een bestaand netwerk gebruiken dus bijv. die van Telstra, Vodafone of Optus en niet een eigen netwerk! De verschillen daartussen zijn nogal groot, dus belangrijk om te weten welke ze gebruiken. Zoals ze hun "coverage" beschrijven lijkt het erop dat ze het Telstra netwerk gebruiken, maar Telstra laat zelden andere "providers" hun netwerk gebruiken.

Misschien kun je ze een mail sturen om te vragen welk netwerk ze gebruiken zodat je weet waar je aan begint?

Hou er wel rekening mee dat hun aanbiedingen ontzettend veel lijken op die van andere telefoonmaatschappijen, maar bij Vodafone krijg je een sim gratis en bij Telstra kost die maar $2. Dus ik vraag me af of het een betere optie is dan direkt met een van de grootste "providers" te gaan.... Ik zou de verschillen vergelijken.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Jeroens84
Vakantieganger
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 aug 2012 08:44
Locatie: Apeldoorn

Re: Touristsim Australie

Bericht door Jeroens84 »

Ik heb ze een mailtje gestuurd. Als ik meer weet zal ik het hier ook neerzetten (misschien nog interessant voor het stuk over telefonie in Australie als het netwerk goed is?)
Jeroens84
Vakantieganger
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 aug 2012 08:44
Locatie: Apeldoorn

Re: Touristsim Australie

Bericht door Jeroens84 »

Nou ik heb reactie gekregen:

Thank you for your interest in TouristSim.
Our operator runs on the Optus network in Australia. The network covers 97 percent of the population. Here is a link to the Optus coverage map: http://www.optus.com.au/network/mobile/coverage. We tested coverage on the East and Southern coasts and had no issues with coverage as far up as Cape Tribulation and South West to the Twelve Apostles.


Ze maken dus gebruik van Optus. Gezien het mindere netwerk (in dekking) lijkt me Telstra voor mij een beter alternatief.
sb-fred
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2010 09:37

Wat is een goede methode om te bellen in Australië?

Bericht door sb-fred »

Ga voor 4 maanden naar australie, en wil weten wat een goede methode is om binnen australie, en tasmania te bellen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Rebec
Reisexpert
Berichten: 456
Lid geworden op: 27 dec 2012 18:44
Contacteer:

Re: Bellen in australie

Bericht door Rebec »

Neem een simkaartje van Telstra of optus. Telstra heeft het beste bereik in Australie, maar ik vond optus ook prima. Als je alleen wilt bellen kun je een kaartje nemen met beltegoed wat een half jaar geldig is. Als je met internet wilt betaal je minimaal 30 dollar per maand voor belminuten en internet.
moo
Vakantieganger
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 mei 2010 11:15

Re: Wat is een goede methode om te bellen in Australië?

Bericht door moo »

Prepaid sim van Telstra, Boost (op Telstra netwerk) of Optus. Blijf je enkel in de steden voldoet vodafone. Ik zelf heb Boost en betaal $40 voor 2 gb internet en onbeperkt bellen en smsen. Receptie is prima. Succes.
Irisjee16
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jan 2015 16:26

Wat te doen met telefoonabonnement en schoenen in Australië?

Bericht door Irisjee16 »

Hey allemaal!
Mijn reis naar Australie gaat eindelijk ook bijnaaaa beginnen maar eerst moeten er natuurlijk nog wel wat regel dingen gebeuren.

-Mijn vraag is wat doen jullie bijvoorbeeld met je telefoon abbonnement dat je in Nederland hebt? Ik ga 4,5 maand weg en vertrek half oktober. Laat je je abbonnement in Nederland lopen en koop je in Australie een andere simkaart waardoor je daar op wifi kan ofzo of wat is handig hierin?
-Wat voor schoenen is handig om mee te nemen? Ik weet nu nog niet precies hoeveel bergen ik ga beklimmen of hoeveel ik ga wandelen maar zijn 'bergschoenen/wandelschoenen' sowieso wel aan te raden of lukt het ook op een paar goede newbalance/nikes (stevige sportschoenen)?

Alvast bedankt!!:)
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Wat te doen met telefoonabonnement en schoenen in Australië?

Bericht door Kims »

Hi,

Wat je met je telefoonabonnement doet, ligt eraan wat je wil maar het is uberhaupt een goed idee om in Australie een pre-paid simkaart te kopen zodat je binnen Australie goedkoop te kunnen bellen, bereikbaar te zijn en voor internet als je een smart phone hebt etc.

Qua schoenen ligt het er helemaal aan wat je waar wil gaan doen en wat je normaal draagt. Slippers zijn vaak afdoende in de warme gebieden maar als je inderdaad gaat klimmen/wandelen, zul je iets stevigers nodig hebben. Waarschijnlijk zijn stevige sportschoenen of lichte wandelschoenen prima.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Irisjee16
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jan 2015 16:26

Re: Wat te doen met telefoonabonnement en schoenen in Australië?

Bericht door Irisjee16 »

Hoi,

Bedankt voor je antwoord!! Ik heb inmiddels besloten mijn abonnement in Nederland 'op pauze' te zetten en in Australië een simkaart aan te schaffen en daar eventueel een prepaid abonnement op te zetten.

Qua schoenen daar ik zelf graag new balance/all stars/Vans, wellicht dat ik schoenen ga kopen (bijv. Nikes) met een wat dikkere zool. Mocht dat voor daar niet stevig genoeg zijn kan ik eventueel altijd daar nog nieuwe/andere kopen..
Hartstikke bedankt! Keuzes maken wordt makkelijker met overleggen haha :)

Groetjes, Iris
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Wat te doen met telefoonabonnement en schoenen in Australië?

Bericht door Jenny »

Irisjee16 schreef: Laat je je abbonnement in Nederland lopen en koop je in Australie een andere simkaart waardoor je daar op wifi kan ofzo of wat is handig hierin?
Voor WiFi heb je geen simkaart nodig, dat kan zelfs met een 'lege' telefoon (zonder kaart). De simkaart is echt om te bellen, sms'en en online te kunnen (via 4g/3g) op plekken waar geen WiFi is.

Een lokale simkaart is vaak makkelijker op reis dan een Nederlandse.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tomm
Wereldreiziger
Berichten: 111
Lid geworden op: 19 mar 2014 09:50

Re: Wat te doen met telefoonabonnement en schoenen in Australië?

Bericht door Tomm »

Irisjee16 schreef:Hoi,

Bedankt voor je antwoord!! Ik heb inmiddels besloten mijn abonnement in Nederland 'op pauze' te zetten en in Australië een simkaart aan te schaffen en daar eventueel een prepaid abonnement op te zetten.

Qua schoenen daar ik zelf graag new balance/all stars/Vans, wellicht dat ik schoenen ga kopen (bijv. Nikes) met een wat dikkere zool. Mocht dat voor daar niet stevig genoeg zijn kan ik eventueel altijd daar nog nieuwe/andere kopen..
Hartstikke bedankt! Keuzes maken wordt makkelijker met overleggen haha :)

Groetjes, Iris
hoi iris.

Net zoals jij, ga ook ik binnenkort voor langere tijd naar australie :D.
En dan ook van alles aan het uitzoeken, hoe en wat.
Betreft je telefoon abonnement, Ik weet niet welke provider je hebt? maar ik heb vodafone en ben ook gaan vragen wat nu wijsheid is.
1: afkopen, veel te duur momenteel. + verlies van me 06 nr!
2: pauzeren, is een optie alleen is het bij vodafone zo dat ik maar 6 maanden kan pauzeren en na die 6 maanden me korting vervalt en ik 12,- meer ga betalen per maand wat dan op 45,- komt voor een sim only. Te gek voor woorden al zeg ik het zelf.
3: telefoon abonnement door laten lopen en volgend jaar juli laten omzetten naar prepaid. wat me dan maandelijks zo'n 33,- bespaard en dat ik bij terug komst in nederland weer een nieuw abonnement kan afsluiten met nummer behoud.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar dacht deel het even met je :). Elke euro die je bespaard kan je weer mooi uitgeven in oz :)

Succes en alvast een goede reis
Gr Tom
Irisjee16
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jan 2015 16:26

Re: Wat te doen met telefoonabonnement en schoenen in Australië?

Bericht door Irisjee16 »

Hoi Tom,

Bedankt voor je reactie! Dan is het inderdaad lastig wat je moet doen met je telefoonabbo. Ik heb ook vodafone maar ga korter dan 6 maanden weg dus ik kan m wel 'pauzeren'... Dat scheelt dan weer haha. Denk dat voor jou dan optie 3 het voordeligst zou zijn toch?

Succes in ieder geval en ook een hele fijne reis!!
Groetjes, Iris
Tomm
Wereldreiziger
Berichten: 111
Lid geworden op: 19 mar 2014 09:50

Re: Wat te doen met telefoonabonnement en schoenen in Australië?

Bericht door Tomm »

ja zeker optie 3 idd :).

hou er rekening mee dat je korting vervalt he, want ze draaie je je een poot uit waar je bij staat :S.

gr
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast