Het Australië kletstopic

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
RubenK85
Reiziger

Re: Het Australië kletstopic

Bericht door RubenK85 »

Precies! Dit is nou een reden waarom ik volgend jaar rond dit tijdstip lekker in Melbourne/Tasmanië of Adelaide hoop te zitten :)
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Waar het nu ook super heet is ;) Vorige jaar rond deze tijd zat ik in Tasmanie en had daar zelfs een hittegolf. Niet dat ik toen heb geklaagd.
RubenK85
Reiziger

Bericht door RubenK85 »

Heerlijk! Ik het het niet zo op kou ;)
Stijn92

Bericht door Stijn92 »

Eindelijk zicht op werk in Nederland om te kunnen sparen, donderdag gesprek (wat naar verwachting positief zal verlopen) en dan kan ik 8 maanden 40 uur per week aan de slag om te sparen, en dan in November toch echt eindelijk mijn droom waarmaken, op naar Australië voor een jaar! *O*

Alle verhalen van iedereen hier moeten me maar gemotiveerd houden tot die tijd. Ik zou toch echt veel liever vandaag vertrekken, zucht. Geduld.
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Als je daar bent ben je toch blij dat je 8 maanden hebt kunnen sparen. Hoe fijn is het om niet veel te hoeven werken, maar optimaal te kunnen genieten!
Stijn92

Bericht door Stijn92 »

Ik zal er zeker blij mee zijn maar naar verwachting toch nog moeten werken op het begin aangezien ik een auto wil kopen, luxe..

Maar goed, ook daar kijk ik naar uit, werken in Australië. It's worth it right? Haha.
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Ik ging op vakantie met mensen met een verstandelijke beperking.... O-)

Dus ik mag zeker niet klagen. Maar ik heb ook lopen ploeteren op een boerderij en dat viel ook reuze mee! Komt allemaal goed.
RubenK85
Reiziger

Bericht door RubenK85 »

Ik ben ook van plan een hoop te sparen, maar ik zit daar ook voor minimaal een jaar. Ga toch wel ook aan het werk daar, leuke nieuwe ervaringen, nieuwe mensen, nieuwe skills. En nog meer extra geld voor extra toffe uitjes :)

En een deel van m'n spaargeld zal opgaan aan een auto kopen inderdaad. Heerlijk die vrijheid!

Overigens, wat is ongeveer een gemiddelde prijs voor een simpele, doch degelijke auto? Ik hoef geen backpackers auto, want neem zelf tent etc mee, pannetjes koop ik in Australië wel apart.
Stijn92

Bericht door Stijn92 »

Haha dat op vakantie gaan met verstandelijk beperkten past wel in mn opleiding haha. Klinkt heerlijk, op vakantie in Australië.

Ruben, ik zoek naar een stationwagen tussen de 2000 en 3000 dollar.. Dan heb ik de optie om in een tent te slapen, of in de auto met een matras. Denk dat ze rond die prijs wel oke zijn, al las ik dat je ze voor de koop altijd even kan laten keuren voor 100 dollar ofzo bij een garage.

Ik las ergens een paar pagina's terug dat jij in September gaat naar Brisbane en enigszins zicht hebt op werk?
RubenK85
Reiziger

Bericht door RubenK85 »

Hoi Stijn,

Ja ik dacht ook al die prijs te hebben gelezen. Prima prijs, maakt t geeneens een heel groot gat in m'n spaarplan. En wellicht als t een sedan is, dat het nog goedkoper kan.. who knows! Een jeep zou ook heel tof zijn, maja dat is iets teveel dromen ;)

Ik ga in september inderdaad! Vliegticket al geboekt, visum moet ik nog regelen, maar dat heeft nu nog geen haast. Stop nu liever nog wat geld weg op m'n spaarrekening :)

En qua werk, ja ik had gereageerd op een advertentie en die mensen reageerden heel enthousiast. Maar nu alweer een tijdje niets van vernomen eigenlijk... dus ik weet of dat nog doorgaat. Binnenkort weer eens een rondje gumtree etc doen.. Als ze nu iemand zoeken, zoeken ze misschien ook wel iemand in september :)
Stijn92

Bericht door Stijn92 »

Jeep zou inderdaad tof zijn haha, maar ik ben al blij met iets simpel betaalbaars wat goed rijd. Maar dat is wel goed te doen.

Wel slim om nu alvast met die farms contact op te nemen, had ik niet aan gedacht.

Vliegticket boek ik in April. Zelfs daar kijk ik enorm naar uit. :9
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Bohh, ik ben jaloers!! 8-) Geniet van de voorbereidingen, het is zo'n fantastisch land.. Je wilt straks echt niet meer naar huis O-)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Stijn92 schreef:Ruben, ik zoek naar een stationwagen tussen de 2000 en 3000 dollar.. Dan heb ik de optie om in een tent te slapen, of in de auto met een matras. Denk dat ze rond die prijs wel oke zijn, al las ik dat je ze voor de koop altijd even kan laten keuren voor 100 dollar ofzo bij een garage.
Laat de auto die je wil kopen zeker ALTIJD checken bij een garage dmv de "pre purchase mechanical check". Er zijn veel gebreken die je zo niet kunt zien of horen en die je handen vol met geld kunnen kosten of zelfs de hele auto... Geloof me, het is het geld waard!!! Buiten het geld, kan het ook ronduit gevaarlijk zijn om rond te rijden met een auto die letterlijk uit elkaar valt!

Iemand die de auto wil verkopen zal je zeker niet altijd eerlijk vertellen of er iets mee aan de hand is. Ik heb zoveel rampzalige gevolgen gehoord helaas! :{

De opzegtermijn voor banen in Australie is maar een paar weken dus veel werk zul je pas rond de tijd dat je komt kunnen regelen en vaak willen ze je zien. Maar het kan inderdaad geen kwaad om alvast contact op te nemen, wie weet.

Succes ermee & vooral veel plezier! ^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
RubenK85
Reiziger

Bericht door RubenK85 »

Ja die check doe ik sowieso! Het is toch heel ander terrein en weer dan we hier in NL gewend zijn, dus wil inderdaad wel echt een goede auto (het liefst nog een beetje zuinig ook.. :P)

Ik stuur de mailtjes nu ook meer voor de contacten, zodat ik alvast wat namen, nummers en adressen heb.. en wie weet wat eruit komt :D
RubenK85
Reiziger

Bericht door RubenK85 »

Even een vraag hier. Ik heb een overstap op Changi Airport in Singapore, nu wil ik tegen die tijd waarschijnlijk een nieuwe telefoon kopen.

Wat is het beste qua prijs? Hier in NL, op t vliegveld in Singapore of in Australië?
Plaats reactie