Vliegticket Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Vliegticket

Bericht door Kims »

Hoi Dion,

Ik heb geen ervaring met worldticketcenter. Wij boeken meestal onze tickets rechtstreeks met de vliegmaatschappijen (via hun websites), scheelt vaak in kosten (omdat je direct boekt) en dan kun je per maatschappij meteen zien wat de wijzigingskosten zijn en direct via hen wijzigen.

Succes ermee! :Y
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
GREAEA
Reiziger
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 nov 2010 16:09

Re: Vliegticket Australië

Bericht door GREAEA »

Ik heb geloof ik wel wat goede reacties over world ticket center gelezen hier, maar als je echt goedkope tickets wilt kun je ook is op www.airasia.com kijken. Daar heb ik mijn ticket naar Australië geboekt. Een enkeltje kan je voor minder dan €400 boeken vanaf Parijs of Londen, als je er vroeg bij bent.

Je moet dan trouwens wel zo vroeg mogelijk boeken. Ze vliegen trouwens ook binnenkort van/naar Nieuw-Zeeland.

Verder is 't volgens mij vrijwel altijd voordeliger om je tickets los te kopen dan een pakket te kopen, alleen kost 't je wel iets meer tijd om de goedkoopste tickets te vinden.
Jolanda88
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2011 14:51

Qreply

Bericht door Jolanda88 »

Hey!
Ik heb eerst ook op Worldticketcenter gekeken. Dit is volgens mij wel een goede site alleen ik heb m'n ticket daar uiteindelijk niet gekocht omdat ik óf een enorm lange overstaptijd had óf 4 keer moest overstappen.
Via vrienden ben ik op de website van fly emirates (emirates.com) gekomen en dit is wel een goede maatschappij, goede prijs en een relaxte vlucht. Ik vlieg 4 februari.
Hoop dat je hier wat aan hebt!
Groetennnn
smegger
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2010 21:08

Re: Vliegticket Australië

Bericht door smegger »

Hoi,

Ik ben ook op zoek naar tickets naar australie. Emirates had best goede (goedkope) tickets zag ik. Toen ik op enkele review sites ging kijken zag ik bijna alleen maar negatieve berichten over emirates?! Beetje vreemd met de reactie hierboven.. Iemand zelf ervaring met de maatschappij??

Thx!
Groeten
Jolanda88
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2011 14:51

Re: Vliegticket Australië

Bericht door Jolanda88 »

Nou weet je wat het is, ik heb ook op zo'n review site gekeken maar mensen gaan daar vooral hun reactie achterlaten als deze negatief is. Ik geloof dat het hoogste cijfer een 6 of 7 was ofzo? Weet niet of jij ook op zo'n site hebt gezeten :P

In ieder geval hoor ik overal dat Emirates goed is aangeschreven en ze hebben al verschillende prijzen gewonnen voor klantvriendelijkheid e.d., maar ik vlieg 4 februari met ze dus dan zal ik het wel laten weten!
nielsb
Vakantieganger
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mei 2011 10:30

welke maatschappij om vliegticket (flexibel jaarticket) naar

Bericht door nielsb »

Hallo,

Samen met een kameraad hebben we het plan om eind november naar Australië te vertrekken. Maximaal een jaar. We willen volgens het principe 'werken en reizen' onze latere reismaanden financieren. Ik ben helemaal nieuw hier, hebben jullie ervaringen hiermee en tips?

Wat willen we weten:
- welk vliegtuigticket via welke maatschappij?
- mét of zonder organisatie? (activity int.,australian backpackers,...)
- kwestie van budget, hoeveel mee te nemen om ergens comfortabel te zitten?
- working holiday visa eerst aanvragen, of eerst vliegticket?
- verdere tips om down under te bezichtigen?

Vriendelijke groeten!
Niels en Klaas
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: welke maatschappij om vliegticket (flexibel jaarticket)

Bericht door Erik »

Hey Niels en Klaas, ik heb even voor jullie een nieuw topic aangemaakt waarin deze veel gestelde vragen worden beantwoord met linkjes naar topics en naar artikelen waar dit zo uitgebreid mogelijk staat uitgelegd. Ieder antwoord is terug te vinden door je even in te lezen bij deze links.
faq-meest-gestelde-vragen-australie-t9812.html

Het is een berg informatie maar hierin staat alles zo compleet mogelijk uitgewerkt zodat jullie er je voordeel mee kunnen doen. Uiteindelijk moeten jullie zelf de beslissingen nemen aan de hand van deze info, daar kunnen we namelijk niet bij helpen :) (net als het reizen trouwens :P )

We helpen jullie graag verder bij specifieke vragen of problemen.
Kars
Wereldreiziger
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 apr 2011 20:08

Re: welke maatschappij om vliegticket (flexibel jaarticket)

Bericht door Kars »

- welk vliegtuigticket via welke maatschappij?
Ligt er aan wat je wil, zoek je de goedkoopste, de veiligste, of de meest luxe? Ik ben voor de goedkoopste gegaan en kwam uit bij China airlines, voor een retour iets minder dan 1100 euro.
- mét of zonder organisatie? (activity int.,australian backpackers,...)
Ik zou zeggen zonder, dan kan je doen en laten wat je zelf wil, je kan altijd met andere backpackers die je daar tegen komt een gedeelte mee reizen.
- kwestie van budget, hoeveel mee te nemen om ergens comfortabel te zitten?
Geen idee, ik moet er ook nog heen :P
- working holiday visa eerst aanvragen, of eerst vliegticket?
Dit maakt niet uit, als je een visum aanvraagt dan blijft deze na goedkeuring 12 maanden staan, als jij dus bijvoorbeeld nu aanvraagt en goedkeuring krijgt dan kan je volgend jaar april nog naar australië gaan en vervolgens daar 12 maanden doorbrengen. Een visum kan je dus ruim van te voren al aanvragen, en het vliegticket in principe ook, alleen als je een retour hebt, kan je deze het beste zo dichtmogelijk op je vertrek aanschaffen, want de planning van vliegtuigen loopt maar 11 maanden ofzo. Dus als je nu bijvoorbeeld weg zou gaan, kan je een retour kopen tot in april.
- verdere tips om down under te bezichtigen?
Ik heb niet veel tips, voor mij staan sowieso de volgende in de planning, is nog niet veel, maar dat komt later wel:
Uluru
Great barrier reef
Bungeejumpen in Cairns
Dat bungeejumpen is midden in een oerwoud wat dus op zich wel grappig is om te ervaren.
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: welke maatschappij om vliegticket (flexibel jaarticket)

Bericht door Erik »

Kars schreef:- working holiday visa eerst aanvragen, of eerst vliegticket?
Dit maakt niet uit, als je een visum aanvraagt dan blijft deze na goedkeuring 12 maanden staan, als jij dus bijvoorbeeld nu aanvraagt en goedkeuring krijgt dan kan je volgend jaar april nog naar australië gaan en vervolgens daar 12 maanden doorbrengen. Een visum kan je dus ruim van te voren al aanvragen, en het vliegticket in principe ook, alleen als je een retour hebt, kan je deze het beste zo dichtmogelijk op je vertrek aanschaffen, want de planning van vliegtuigen loopt maar 11 maanden ofzo. Dus als je nu bijvoorbeeld weg zou gaan, kan je een retour kopen tot in april.
Je gaat er hier vanuit dat je altijd je visum krijgt. In 90% zal dit ook wel het geval zijn, maar je kunt beter eerst je visa regelen en als je deze hebt je vliegticket. Wanneer je bijvoorbeeld een strafblad hebt zou je misschien geen visum kunnen krijgen.
nielsb
Vakantieganger
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mei 2011 10:30

Re: welke maatschappij om vliegticket (flexibel jaarticket)

Bericht door nielsb »

Beste mensen,

Bedankt voor jullie antwoorden. We weten nog altijd niet of we nu een enkel ticket gaan kopen, of een heen - en terug. Wat is het voordeligst denk je? Het ding is, dat als we een enkel ticket kopen, we sowieso een bedrag aan de kant zullen moeten houden voor het betalen van het terugticket. En er bijgevolg minder budget overschiet om de andere dingen te betalen. Welke maatschappijen, of vanuit welke luchthavens is het goedkoopst vliegen (via verschillende stopovers waarschijnlijk)?

We zouden ongeveer willen boeken eind juli (om te vliegen eind november). Wat ook vervelend is, dat als we nu een retourticket kopen, we blijkbaar geen jaar kunnen blijven in Australië, aangezien de boekperiode maar loopt tot in mei... Geen jaarticket dus. Hoe komt dat? Of moeten we dan kiezen voor een flexibel ticket waarbij we de terugdatum zelf kunnen bepalen?

Moet er naast een working holiday visum ook nog een internationaal paspoort worden aangevraagd?
En hoe moet je deze visum betalen? Is dat per overschrijving, of met een VISA-kaart?

Cheers
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 apr 2010 01:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: welke maatschappij om vliegticket (flexibel jaarticket)

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Als je niet weet wanneer je terug wil en niet de hoofdprijs wil betalen voor een open ticket met een traditionele carrier, lijt mij Air Asia de beste optie. Is iets meer moeite maar bespaart een hoop geld
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Kars
Wereldreiziger
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 apr 2011 20:08

Re: welke maatschappij om vliegticket (flexibel jaarticket)

Bericht door Kars »

nielsb schreef:Beste mensen,

Bedankt voor jullie antwoorden. We weten nog altijd niet of we nu een enkel ticket gaan kopen, of een heen - en terug. Wat is het voordeligst denk je? Het ding is, dat als we een enkel ticket kopen, we sowieso een bedrag aan de kant zullen moeten houden voor het betalen van het terugticket. En er bijgevolg minder budget overschiet om de andere dingen te betalen. Welke maatschappijen, of vanuit welke luchthavens is het goedkoopst vliegen (via verschillende stopovers waarschijnlijk)?

We zouden ongeveer willen boeken eind juli (om te vliegen eind november). Wat ook vervelend is, dat als we nu een retourticket kopen, we blijkbaar geen jaar kunnen blijven in Australië, aangezien de boekperiode maar loopt tot in mei... Geen jaarticket dus. Hoe komt dat? Of moeten we dan kiezen voor een flexibel ticket waarbij we de terugdatum zelf kunnen bepalen?

Moet er naast een working holiday visum ook nog een internationaal paspoort worden aangevraagd?
En hoe moet je deze visum betalen? Is dat per overschrijving, of met een VISA-kaart?

Cheers

Op lang niet alle vragen weet ik het antwoord, maar wel een paar :P
We weten nog altijd niet of we nu een enkel ticket gaan kopen, of een heen - en terug. Wat is het voordeligst denk je?
Retour is sowieso meestal veel voordeliger, naar wat ik kon vinden was een enkeltje naar australië op zijn goedkoopst rond de 620 euro en het retour dat ik gekocht heb is 1050 euro, scheelt toch wel zo'n 200 euro totaal.

Geen jaarticket dus. Hoe komt dat?
Er wordt volgens mij maar geplanned tot 330 dagen, geheel zeker weet ik dit niet. Maar dat is dus de reden. Ikzelf heb nu een retour gekocht waarbij ik gratis mijn vertrek data kan aanpassen, aangezien ook ik langer dan in mei wegblijf, is dat dus ideaal.

Of moeten we dan kiezen voor een flexibel ticket waarbij we de terugdatum zelf kunnen bepalen?
Is meestal duurder dan bij een maatschappij een retour aanschaffen waar je de vertrek data gratis kan wijzigen. Maar dat hangt dus ook af per maatschappij.

En hoe moet je deze visum betalen?
Ik heb het met creditcard gedaan, ik weet niet meer of er ook andere mogelijkheden waren.
funnyflower
Reiziger
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 dec 2007 20:36

Qreply

Bericht door funnyflower »

Ik heb 2 x een jaarticket gehad, 1 x met Cathay Pacific en 1 x met Korean Airways.
De eerste is vrij prijzig, de tweede is heel schappelijk geprijsd (1700E om 1200E)
Beide keren heb ik via een reisburo geboekt, zij kunnen dan ook de terugreis-datum wijzigen voor je en alles in de gaten houden.
Let wel op met stuntprijzen van bijvoorbeeld Air Asia dat je niet altijd all-in vliegt (dus je entertainment, eten en drinken en soms zelfs bagage komt nog bij de prijs op)
De laatste x dat ik vloog was Korean Airways t goedkoopste voor mij. Tevens is mijn ervaring dat zo'n full-service airline niet moeilijk doet over een paar kilo extra gewicht in bagage of grote voorwerpen die meevliegen in t ruim (didgeridoo etc). Wel zo relaxt!
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Paul90
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2011 17:14

Zo Goedkope mogelijke ticket Sydney - Amsterdam

Bericht door Paul90 »

Beste,

Ik ben afgelopen Mei voor ruim 3 maanden naar Australië geweest hier heb ik mijn huidige vriendin ontmoet afkomstig uit Canada. Nu wilt zij mij eind Februari tot begin Maart voor ruim 2 weken komen bezoeken. Wij zoeken daarvoor een z'n goedkoop mogelijke retour ticket van Sydney naar Amsterdam. 1/2 of 3 stops maakt niet zo veel uit het liefst echt zo goedkoop mogelijk we willen elkaar zo graag zien maar kunnen helaas niet teveel kwijt voor een ticket.

Hebben jullie een paar goede tips voor ons waar wij het beste kunnen kijken?

Met vriendelijke groet,

Paul
Moira
Reisexpert
Berichten: 1048
Lid geworden op: 07 sep 2008 20:26
Locatie: Christchurch, Nieuw Zeeland
Contacteer:

Re: Zo Goedkope mogelijke ticket Sydney - Amsterdam

Bericht door Moira »

al gekeken bij http://www.airasia.com die bieden ook vliegtickets aan maar wel met veel overstappingen.
Verder kan het soms zijn dat Emirates goeie deals heeft.
Ik had even bij Cheaptickets gekeken en de goedkoopste die ik daar kreeg wat met China Southern voor 1071 euro.
en daarna KLM met 1 stop voor 1218 euro.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast