Favoriete Europese stad?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
jaydee
Reisexpert

Re: Favoriete Europese stad?

Bericht door jaydee »

bolletjeom schreef:Even gemoddert: Heb de discussie over voetbal zijn eigen topic gegeven
er was al een voetbal topic!!!

tis natuurlijk wel een belangrijk onderwerp maar mss is dit een beetje overdreven....
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ohja joh? waardan? ( is gelijk duidelijk dat daar mijn intresse niet ligt ...haha)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

bolletjeom schreef:ohja joh? waardan? ( is gelijk duidelijk dat daar mijn intresse niet ligt ...haha)
hahaha, tja vrouwen kwaaltje.

voetbal
bolletjeom
Reisexpert

aha, Merci! bij deze staat dus alles in dat topic
ptr

Bericht door ptr »

Misschien een beetje vreemd, maar ik vind Zagreb echt super! De Oost-Europese landen vind ik zeer interessant, misschien komt het ook omdat ik er op de een of andere manier niet zo gek veel van verwacht, en steeds als ik er ben zie ik hoe prachtig mooi het eigenlijk is. Zo heb ik in Polen ook in een vakantiehuis verbleven midden in de natuur, prachtig. Ik denk dat vele niet weten hoe mooi deze landen zijn. Ik hoor dat Budapest ook supermooi is, ben er nog niet geweest. Heeft iemand tips en ervaring? Ik wil in ieder geval graag het koninklijk paleis zien..
Laatst gewijzigd door ptr op 24 sep 2010 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Budapest is fantastisch ;) Vind vooral de Buda zijde met kasteel en fisherman's bastion erg mooi, daarnaast aan de Pest kant het park met het thermaalbad.. en verder is het een heerlijke stad om rond te slenteren en daarnaast kan je ook makkelijk Szentendre en Godollo bijvoorbeeld bezoeken.. ook heb je in obuda nog wat Romeinse overblijfselen en is het wel grappig om zo een heel ander Budapest te zien ;)

Verder vind ik net als jij Oost Europa echt heerlijk reizen, zo anders dan West Europa, goed betaalbaar en mooi.. ben nu in de meeste Oost Europese landen geweest en het blijft aantrekken!
ptr

Bericht door ptr »

Bedankt! Ik wil zeker nog ook meer reizen in Oost-Europa. Ik ga nu eigenlijk steeds per vakantie naar een land, maar ik zit er ook over te denken om wat langer weg te gaan en dan door een aantal Oost-Europese landen te trekken. In welke landen ben je verder nog geweest en raad je aan?
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik vind zelf Bosnië en Montenegro fantastisch, daarnaast is het kleine stukje Roemenië waar ik geweest ben (maramures) echt super mooi en wil meer van dat land nog zien.. en Bulgarije vind ik ook erg mooi vooral Rila klooster.. daarnaast zijn de Baltische staten erg leuk.. eigenlijk vind ik elk land in Oost Europa wel zijn charme hebben moet er nog 5 bezoeken en dan ben ik in alle landen in die regio geweest ;)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

ptr schreef:Misschien een beetje vreemd, maar ik vind Zagreb echt super! De Oost-Europese landen vind ik zeer interessant, misschien komt het ook omdat ik er op de een of andere manier niet zo gek veel van verwacht, en steeds als ik er ben zie ik hoe prachtig mooi het eigenlijk is. Zo heb ik in Polen ook in een vakantiehuis verbleven midden in de natuur, prachtig. Ik denk dat vele niet weten hoe mooi deze landen zijn. Ik hoor dat Budapest ook supermooi is, ben er nog niet geweest. Heeft iemand tips en ervaring? Ik wil in ieder geval graag het koninklijk paleis zien..
Aaah Polen! Daar was ik direct verliefd op toen ik er nog geen 5 minuten verbleef :'( Soort love of first sight. Echt zo'n geweldig land. Ik heb nog maar heel klein deel gezien en wil zeker nog eens terug, hoop volgend jaar weer erheen te gaan.
jaydee
Reisexpert

Re: Favoriete Europesche stad?

Bericht door jaydee »

jaydee schreef:Favoriete steden:
- Rome, met stip op nummer uno!
- Berlijn
- Barcelona

Wat ik sowieso nog wil:
- Athene
- Edinburg
- Riga
Net St. Petersburg gehad. Was een top weekend en een erg mooie stad, maar toch komt het niet bij de top 3. Dat komt ook mede doordat ik van mening ben dat Rusland niet bij europa hoort maar daar schijnen de mening hier over te verschillen. Heel vaag...
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Rusland behoort officieel zowel tot Europa als tot Azië. Niets vaag aan :-)
bolletjeom
Reisexpert

Moskou is zelfs de grootste stad van het europesche continent

Moscow is west of the Urals, the mountain range usually considered as dividing Europe from Asia. Thus Moscow is in Europe
Bramm

Bericht door Bramm »

Haha riga is leuk maar niet te vergelijken met bijv. Rome of Barcelona.

De leukste bekende steden vind ik in onwillekeurige volgorde:

Parijs
Londen
Rome
Praag

Verder ben ik verliefd op Florence. Ook Ljubljana maakte een superindruk op me!
El

Bericht door El »

- Stockholm
- Antwerpen
- Paris

En de stad waar ik nooit meer naar toe hoef: Barcelona
matt

Bericht door matt »

Mijn top 3 mooiste Europese steden zijn

1 Ljubljana
2 Moskou
3 Praag

Buiten deze steden ben ik ook in Londen,Krakau,Belgrado,Salzburg,Zagreb,Barcelona,Lyon,Parijs,Boedapest,Milaan,Brussel,Berlijn,Munchen,Bratislava, Luxemburg, monaco onder andere geweest. Maar mijn favoriete gebieden zitten duidelijk in Oost europa. Parijs vind ik bijvoorbeeld erg tegenvallen net als londen.

Wensenlijstje
1 Tallinn (met stip op 1)
2 Sarajevo
3 Rome
Plaats reactie