Route Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Gebruikersavatar
stevenl
Reisexpert
Berichten: 790
Lid geworden op: 10 feb 2011 10:40
Locatie: Kata en Rawai, Phuket
Contacteer:

Re: Treintickets Bangkok > Phuket

Bericht door stevenl »

Met de trein naar Phuket gaan is niet echt handig aangezien er geen spoorrails loopt.
Makkelijkste is bus of vliegen. Als je perse met de trein wilt kun je naar Surat Thani gaan en daar de bus naar Phukket nemen.
robinwalthouwer
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 apr 2015 19:33

Re: Treintickets Bangkok > Phuket

Bericht door robinwalthouwer »

We willen liever met de bus of trein. En dan vooral met de trein omdat je er fatsoenlijk kan slapen.
Vanuit Surat Thani is het een uurtje of 4 met de bus naar Phuket toch?
Gebruikersavatar
kohraya
Reisexpert
Berichten: 1505
Lid geworden op: 01 dec 2006 12:16
Locatie: België

Re: Treintickets Bangkok > Phuket

Bericht door kohraya »

Het is laag seizoen. Het zal wel lukken om (zo snel mogelijk na aankomst) naar het station te gaan en daar je tickets te kopen.
Laat je niet wijsmaken door de 'hulpjes' op het station dat alles volzet is. Gewoon naar de desbetreffende balie gaan.
Indien ook zij zeggen dat er geen tickets zijn, ga je naar buiten en aan de achterkant van het station zijn een paar reisbureaus.
Zij kunnen gegarandeerd wat regelen voor je, eventueel zelfs het hele traject tot Phuket. Wellicht wordt het dan een slaapbus.
Maar ik ga er vanuit dat je gewoon je tickets hebt indien je ze 2 dagen op voorhand boekt.
robinwalthouwer
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 apr 2015 19:33

Re: Treintickets Bangkok > Phuket

Bericht door robinwalthouwer »

Dus zelfs als de trein vol zit is er 100% kans dat we een slaapbus kunnen krijgen? Het is namelijk echt echt echt belangrijk dat we op tijd in Phuket zijn haha
Gebruikersavatar
kohraya
Reisexpert
Berichten: 1505
Lid geworden op: 01 dec 2006 12:16
Locatie: België

Re: Treintickets Bangkok > Phuket

Bericht door kohraya »

In het leven zijn er geen zekerheden. Misschien leer je dat nog wel -O- ;)
Maar ik heb het wel eens meegemaakt dat ik geen treinticket meer kon bemachtigen en toen hebben ze me in één van die reisbureaus verder geholpen met een nachtbus. Ik ging toen naar Koh Tao en ze hadden ook een bootticket en de transfer geregeld.
Normaal kan je zo'n all-in ticket ook in combinatie met de trein kopen ... als die niet volzet is.
Hoe het met Phuket zit, weet ik niet, maar ik vermoed dat daar ook wel zo'n regeling voor zal bestaan.
Maar ik ben ook wel eens op goed geluk komen opdagen voor een nachttrein (rechtstreeks van de luchthaven) en toen had ik dezelfde avond al een nachttrein. Maar dat was naar Chiang Mai.
vincentdekolf
Reiziger
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 sep 2014 12:11

Re: Treintickets Bangkok > Phuket

Bericht door vincentdekolf »

Hoi,

Ik weet niet of je deze site al eens hebt bekeken, maar staat genoeg informatie op:

http://www.seat61.com/Thailand.htm#Phuket

Het zal je in ieder geval gerust stellen dat er meer dan 14 bussen van Surat Thani naar Phuket vertrekken op een dag.

Succes!
Travelator
Reisexpert
Berichten: 2140
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:32
Locatie: Geen

Re: Treintickets Bangkok > Phuket

Bericht door Travelator »

Ook ik weet bijna zeker dat het lukt, maar als het echt echt echt zo belangrijk is, zorg je dat van tevoren alles echt echt echt goed geregeld hebt, dus of je pakt een vlucht, of je boekt online een trein of bus of wat dan ook, mogelijk tegen een meerprijs, maar wel met meer zekerheid.
In Thailand lopen dingen soms anders dan je verwacht, dus ik zou zelf geen risico's nemen.
Of op de bonnefooi een dagje eerder gaan, zodat je wat speling hebt om evt in Surat Thani te overnachten.
Succes!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
kevinmp
Reisexpert
Berichten: 296
Lid geworden op: 16 feb 2012 23:44
Locatie: Den Haag

Re: vragen/informatie 32 dagen backpacken Thailand

Bericht door kevinmp »

Altijd leuk.
Als eerste advies: Plan je niet vol. Als er een land makkelijk te bereizen is, dan is het thailand. Go with the flow.
Ok ik weet dat iedereen dit advies inclusief mijzelf in de wind slaat. Vooral als je net begint.

Afhankelijk van hoe snel je reist, denk eens na over de optie om ankor wat te bezoeken in Cambodia. Vanuit Bangkok niet zo heel ver.
Wellicht aan het einde als je wat tijd over hebt.

Thailand heeft natuurlijk wel de standaard plekken waar het internet vol mee staat. Vaak is dit dan ook gewoon zo. Thailand is backpackersland numero uno dus alle hoeken en gaten zijn al bezocht.

Have fun
Torra
Reisexpert
Berichten: 212
Lid geworden op: 08 sep 2012 08:30

Re: vragen/informatie 32 dagen backpacken Thailand

Bericht door Torra »

Heb je eraan gedacht dat je iedere keer als je naar een verreandere bestemming gaat je er vaak een hele dag aan kwijt bent?
Dat betekent dat je zeker in dat stuk van Khao Sok naar Koh Samui en Kho Tao alleen maar aan het reizen bent en geen tijd hebt om echt van je verblijf te kunnen genieten.
Voor een eerste keer zou ik zelf kiezen voor:
Bangkok
Kanchanaburi
Chiang Mai
Pai, Mae Hong Son
Via Chiang Mai vliegen naar het zuiden
En dan
Krabi
Koh Lanta
Koh Phi Phi, maar dan zit je wel daar in het regenseizoen

Of
Surat Thani>Khao Sok
Khao Sok> Surat Thani> Koh Samui, het is dan de beste tijd voor dit eiland.
Eventueel nog Koh Tao

Zelf zou ik ik alleen de heen en terugvlucht boeken en een accommodatie bij aankomst en vertrek in Bangkok.
Ter plekke beslissen hoe lang je er blijft en via internet de volgende bestemmingen en vervoer boeken.
Je bent dan flexibel en kunt blijven waar het leuk is.

Waar je niet aan toe komt, doe je gewoon in een volgende reis. :P
Ceci
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2016 10:04

Advies: reisroute Thailand 21 dagen.

Bericht door Ceci »

Hallo!

Ik ben erg aan het twijfelen over mijn reisroute. Ik heb twee opties die ik jullie graag voor zou willen leggen.

Optie 1:
1. Aankomst Bangkok
2. Fietstocht Bangkok
3. Afreizen naar Kanchanaburi
4. Kanchanaburi
6. Khao yai national park (trekking?)
7. Khao yai national park
8. Ayutthaya --> overnachting in nachttrein Bankok - Surat thani
9. Koh Tao
10. Koh Tao
11. Koh Tao
12. Khao Sot national park
13. Khao Sot national park
14. Khao Sot national park
15. Ko Bulon Leh of Koh Lipe o.i.d.
16. Verblijf zuidelijke eilanden
17. Speling
18. Speling
19. Speling
20. Surat thani - nachttrein Bangkok
21. Bankok - Amsterdam

Optie 2:
1. Aankomst Bangkok
2. Fietstocht Bangkok
3. Khao Yai national park
4. Khao yai national park
6. Khao yai national park --> kanchanaburi
7. Kanchanaburi
8. Sukhothai
9. Sukhothai
10. Chiang Mai
11. Chiang Mai
12. Chiang Mai (vliegen naar Krabi)
13. Krabi
14. Khao Sot national park
15. Ko Bulon Leh of Koh Lipe o.i.d.
16. Verblijf zuidelijke eilanden
17. Speling
18. Koh Tao
19. Koh Tao
20. Surat thani - nachttrein Bangkok
21. Bankok - Amsterdam

Hebben jullie advies welke reisoptie meer voldoening zou geven? Of zijn er eventueel nog aanpassingen die jullie adviseren?
MarcelV
Vakantieganger
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 apr 2015 01:50

Re: Advies: reisroute Thailand 21 dagen.

Bericht door MarcelV »

Ik zou Koh Lipe i.i.g. niet bezoeken; veel te ver uit de richting. Eerder zou ik naar Phuket of Koh Phi Phi gaan, die dichter in de buurt van Khao Sok liggen. Met slechts drie weken vakantie is optie 1 handiger en zou ik het noorden voor een andere keer bewaren.
Travelator
Reisexpert
Berichten: 2140
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:32
Locatie: Geen

Re: Advies: reisroute Thailand 21 dagen.

Bericht door Travelator »

Hoi, je route is inderdaad een beetje gekkenwerk als je maar 3 weken hebt.
Qua eilanden zou ik kiezen voor oost of west en zeker niet allebei.
Laat het een beetje van het seizoen afhangen. In onze zomer zit je beter op Ko Tao/Samui/Pha Ngan. In ons voorjaar zou ik de westkust aanraden, maar inderdaad minder zuidelijk dan Ko Lipe of Bulone Leh. Het is nogal een tocht. Afstanden zijn misschien groter dan je denkt. Lipe vond ik vergelijkbaar met Phi Phi. Bulone Leh is wat rustiger en vergelijkbaar met bijvoorbeeld Ko Muk of Ko Jum, beide ook erg mooi.
Bedoel je met Khao Sot misschien Khao Sok?
Zo ja, dan zou ik dat zeker inplannen. Ik vond het NP zeer de moeite waard. Overnachten in een drijvend huisje en zwemmen en tochtjes in/op het meer.
Zou daar minstens 1 overnachting doen.
Als ik jou was zou ik op het gemakje met trein en/of bus naar het noorden reizen met een paar stops onderweg. Paar dagen Chiang Mai en vanaf daar een binnenlandse vlucht nemen naar Trang of naar Krabi (of naar Surat Thani) en wat eilanden bezoeken.
Terug naar Bangkok zou ik ook een binnenlandse vlucht pakken.

Goeie reis!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Ceci
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2016 10:04

Re: Advies: reisroute Thailand 21 dagen.

Bericht door Ceci »

Oke bedankt! En wat denken jullie van deze optie?:

1. Bangkok
2. Bangkok
3. Vliegen Bangkok Chiang Mai
4. Chiang Mai
5. Chiang Mai
6. Chiang Mai --> nachttrein naar Ayutthaya
7. Ayutthaya
8. Koh Yai National Park
9. Koh Yai National Park --> nachttrein naar Surat Tani
10. Ko Tao
11. Ko Tao
12. Ko Tao
13. Khao Sok National Park
14. Khao Sok National Park
15. Ko Jum
16. Ko Jum
17. Krabi
18. Krabi naar Bangkok vliegen
19. Kanchanaburi
20. Knachanaburi
21. Bangkok - Amsterdam
Travelator
Reisexpert
Berichten: 2140
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:32
Locatie: Geen

Re: Advies: reisroute Thailand 21 dagen.

Bericht door Travelator »

Ik vind het eerlijk gezegd nog steeds erg vol :)
Je rent in mijn ogen een beetje van hot naar her, zonder al te veel toe te voegen.
Maar goed, iedereen reist anders natuurlijk...
Zo ga je uit de nachttrein met een (waarschijnlijk) vermoeid hoofd (kleine bedjes, gillende kinderen, weinig slaap) direct door naar Ayutthaya en daar pak je dan één dag voor.
Ook weinig tijd voor Khao Yai, want je moet er nog naartoe en nog weg. Geen idee trouwens of de nachttrein naar Surat vanaf Khao Yai zelf rijdt?
Waarom wil je per sé naar Ko Tao? Om te duiken misschien?
Nogmaals, ik zou een keuze maken voor oost of west. Het zijn eilanden, met stranden, veel groen en verschillende dingen te doen. Wat je zoekt, vind je echt wel aan beide kanten.
Ik zie de meerwaarde niet om én naar Ko Tao én naar Ko Jum te gaan. Kies voor één kant. De afstand van oost naar west is behoorlijk en je bent best lang onderweg. Ik zou dan eerder nog een eiland erbij kiezen aan één van beide kanten. Ko Tao voegt wat mij betreft weinig toe aan je reis.
Je propt Khao Sok tussen 2 eilanden, maar vergeet kennelijk dat je er ook nog naartoe moet reizen. De NS rijdt helaas niet in Thailand en hoewel het ov redelijk goed geregeld is met minivans voor toeristen etc, ben je best even onderweg van Ko Tao naar Khao Sok. Je moet van je accommodatie naar de pier van Ko Tao, dan met de ferry naar Surat, van de ferry naar het busstation, dan met de bus naar Khao Sok, dan weer met een boot over het meer (zonder dat meer is er namelijk niet zoveel aan in mijn ogen) en dan moet het ook nog allemaal op elkaar aansluiten.
Zelfde verhaal als je naar Ko Jum gaat en van Ko Jum weer naar Krabi.
Zoek uit wat je écht wilt zien, bijvoorbeeld, één tempel(complex), één National Park en één of twee eilanden en maak dan je keuzes zo dat je van al die plekken ook echt nog wat kunt zien. Zoals je het nu hebt gepland, ben je alleen maar onderweg, zie je weinig en ben je na je vakantie waarschijnlijk toe aan drie weken vakantie om uit te rusten en bij te komen.

Succes ermee!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
ricardobuma
Wereldreiziger
Berichten: 174
Lid geworden op: 24 dec 2011 15:19
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Advies: reisroute Thailand 21 dagen.

Bericht door ricardobuma »

Zoals net al gezegd zou ik vooral in jouw reisschema beter rekening houden met de reisdagen. Door deze meerdere keren niet in het reisschema te verwerken, krijg je een beetje een vertekend beeld van de zwaarte en haalbaarheid van de reis. Voor sommige plekken blijft dan misschien zo weinig tijd over dat het beter is om één plek goed te zien dan twee plekken half!

Ayutthaya vind ik persoonlijk kunnen in een goede (mid)dag, maar houd wel rekening met je (te) vele reisdagen in korte tijd daar. Nu kom je vroeg op dag 7 aan in Ayutthaya, dan zou je met al je vermoeidheid de tempels willen zien (en het is daar snikheet), op dag 8 naar Khao Yai en op dag 9 naar Surat Thani. En dan moet je tussendoor nog het park zelf goed kunnen bezoeken en de reis terug maken naar een treinstation.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten