Australië: Wel of geen reisorganisatie?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
RianneThomas
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2012 12:10

Re: Jobs 4 travellers, betrouwbaar?

Bericht door RianneThomas »

Met de 50$ besparen in een jaar bedoelde ik dus inderdaad de maandelijkse fee van $4-6.
Wat bedoel je precies met het aankaarten bij de bank, dat zo die kosten komen te vervallen?
Groetjes!
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Jobs 4 travellers, betrouwbaar?

Bericht door Kims »

Hi,

Ja, daar valt over te onderhandelen zeker als je wat geld inlegt. En anders kun je het er na 6 maanden nog een keer over hebben en als de bank ziet dat je een betrouwbare klant bent met bijvoorbeeld een regelmatig salaris, kunnen ze die kosten ook laten vervallen.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
RianneThomas
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2012 12:10

Re: Jobs 4 travellers, betrouwbaar?

Bericht door RianneThomas »

Ahh op die manier ;) nou, een klant met veel geld en een regelmatig salaris zal ik helaas als backpacker niet zijn :P
daretodream
Reiziger
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 mei 2012 20:43

Re: Ervaring introductie Sydney?

Bericht door daretodream »

Nog bedankt voor je reactie! :) Heb jij toevallig nog tips? Dingen waar ik aan moet denken/die ik moet regelen?

Ik heb een backpack (je zou het maar vergeten haha), zo'n lichtgewicht handdoekje, zo'n geld tasje voor onder je kleding, oordopjes (snurkende mensen :P), van die hervulbare kleine flesjes, woensdag ga ik een internationaal rijbewijs regelen bij de ANWB (moet nog even pasfoto laten maken), nog net een afspraak kunnen maken voor mijn verstandskies die scheef bleek te zitten.., oh zo'n flight hoes voor om je backpack en van die speciale slotjes voor de douane en een speciale reis klamboe (ben allergisch voor muggen en voor in Thailand dus ook)..

Ik heb telkens het idee dat ik van alles vergeet. Zijn nog wel wat dingen die ik moet halen/regelen, zoals anti uitdroging poeder en Deet. (Wederom de muggen haha). Medisch paspoort ook (ivm medicatie die ik nodig heb).. Nu ik dit zo typ schiet me telkens van alles te binnen!

Hoe deden jullie dat eigenlijk met handbagage? Gewoon een tas die je dan opvouwt in je backpack? En is zo'n kleine backpack voor dagtochten een must? En wandelschoenen? Want ik weet eerlijk gezegd nog niet precies wat ik allemaal ga doen dus dacht, misschien koop ik die schoenen daar mocht het nodig zijn..
Gebruikersavatar
Globeskater
Reisexpert
Berichten: 1857
Lid geworden op: 13 mar 2008 18:14
Contacteer:

Re: Ervaring introductie Sydney?

Bericht door Globeskater »

Koop de ORS in Australië! Ga naar een drogist en vraag daar naar Hydralyte! Echt fantastisch spul en nog lekker ook! Ik heb met koorts en oververhitting gezeten en ORS kan ik echt niet binnen houden. In Hydralyte (ik had de orange smaak) zitten alle stoffen die je verliest en is soms ook wel slim om tijdens hele hete dagen met wandelingen te drinken ;) Ik baal dat ik daar geen grotere voorraad van mee naar Nederland heb genomen ;)

Ik heb heel veel aan mijn wandelschoenen gehad, maar ben dan ook een echt buitenmens, en blijk achteraf een breuk bij mijn enkel te hebben gehad, maar door mijn wandel/bergschoenen heb ik voldoende steun gehad om toch nog veel hikes te kunnen lopen! Overigens wel meer gebruikt in de buurt van Alice Springs, en Western Australia, aan de oostkust niet veel gewandeld, alleen in de Blue en Snowy Mountains..

Deet zou ik ook in Australië kopen evenals zonnebrandcreme, In Australie hebben ze hogere beschermingsfactoren, en smeer je ook echt goed in, kans om te verbranden is daar echt veel groter, heb de gevolgen van huidkanker daar genoeg gezien om mijzelf goed tegen de zon te beschermen!

Ik had als handbagage een aparte dagrugzak, dat is ook wel handig als je een tour van 3 dagen doet, dan kan je daar je spullen in meenemen! deze paste niet in mijn backpack maar draag ik op mijn buik..
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Jobs 4 travellers, betrouwbaar?

Bericht door Kims »

Hi Rianne,

Mijn zusje is net in Australie aangekomen en heeft een Westpac rekening geopend. Die is in ieder geval gratis voor het eerste jaar en je krijgt de eerste 3 maanden 1,6% extra rente bovenop de normale rente (3,5% of zoiets).

Dus dat is eventueel ook een optie.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
zaratoestra
Reisexpert
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2010 12:15

Re: Ervaring introductie Sydney?

Bericht door zaratoestra »

Ik zou zeker een dagrugzaak meenemen die comfortabel zit...das echt een must. Op dagen dat je hem niet gebruikt laat je hem gewoon achter in het hostel en op reisdagen hang je hem gewoon op je buik en je backpack op je rug. geen probleem
MalouWie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:20

Alleen of met groep/reisorganisatie reizen?

Bericht door MalouWie »

Ik wil volgend voorjaar 2 of 3 maanden naar Australie en Nieuw Zeeland. Nu vinden mijn ouders het geen goed idee dat ik alleen ga, omdat ik een meisje ben en omdat het de eerste keer is dat ik alleen weg ga.
Ik vind dit zelf best kunnen, omdat ik 22 ben en ook al 3 jaar zelfstandig woon in Amsterdam.
Nu heb ik niet iets tegen een organisatie, maar volgens mij betaal je daar honderden euro's extra voor diensten die je misschien niet eens gaat gebruiken.
Klopt dit en is het onverstandig als ik alleen op reis ga?
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Alleen of met groep/reisorganisatie reizen?

Bericht door Kims »

Hi,

Je betaalt inderdaad flink voor dat soort organisaties en uiteindelijk regelen ze dingen die je erg makkelijk zelf kunt regelen. Een voordeel kan zijn om andere mensen te ontmoeten, maar ook dat is niet moeilijk als je in hostels verblijft en rondreist. Het ligt eraan wat je zelf wil, maar omdat je al aangeeft dat je denkt het zelf te kunnen doen, zou ik het inderdaad niet doen.

Heb je deze links al gezien?
ervaring-introductie-sydney-t24749.html
en
jobs-travellers-betrouwbaar-t23857.html

Kijk anders ook eens onder reisinformatie -> Australie.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
ubiytsa
Reisexpert
Berichten: 752
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:15
Locatie: Amsterdam

Re: Alleen of met groep/reisorganisatie reizen?

Bericht door ubiytsa »

De kosten liggen een stuk hoger bij dit soort organisaties. Sommige mensen vinden dit fijn, omdat ze zoals je al zegt niet alleen willen zijn, gezellig met andere mensen op reis willen of gewoon geen idee hebben hoe ze anders een reis moeten boeken.

Zelf ben ik 21 en tijdens de reizen die ik heb gemaakt ben ik aardig wat van die Nederlandse reisgroepen tegengekomen. Die zitten vol met oudere mensen en als er dan eens een groep met jongeren voorbij komt, zit het vol met types waaraan ik mij zelf denk ik best kan lopen ergeren tijdens het reizen. Ik denk dat dat wel het laatste is wat je wil :P Het ontneemt ook direct je vrijheid en het is bijna onmogelijk om een volledige groep te vinden met 'leuke mensen' waar je geforceerd het gesprek aan moet gaan -O- Maar ik weet natuurlijk ook niet wat voor type persoon jij bent.

Tot nu toe had ik steeds hetzelfde reisgenootje en ik heb gemerkt dat het heel belangrijk is dat je toch wel gelijke persoonlijkheden hebt. Of ik alleen zou reizen, denk ik wel, maar ik ben dan ook geen meisje. Ik zou alleen eerder één onbekende mee zien te krijgen dan een hele groep ;)
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Francine
Reisexpert
Berichten: 243
Lid geworden op: 08 jun 2010 21:36

Re: Alleen of met groep/reisorganisatie reizen?

Bericht door Francine »

Bedoel je je hele reis met een organisatie of alleen de eerste dagen?
Australië en Nieuw-Zeeland zijn echt landen waar je heel goed alleen kunt reizen. Er reizen meiden vanaf 18 jaar zelfstandig. Je komt ook zoveel mensen tegen! Het is echt superveilig.
Ik vond het zelf de eerste keer down under (destijds 23 jaar) wel prettig om er met een organisatie heen te vliegen. Zij zorgden dat je met een groepje vloog (in mijn geval met 9 anderen). Verder regelden zij de eerste vier dagen in Sydney: ophaaldienst vanaf vliegveld, 4 nachten in een hostel, dagje naar de Blue Mountains, toeristische dag door Sydney en de regeldingen als bankrekening, medicare, e.d. Verder hadden zij een hotelovernachting in Bangkok geregeld en vervoer en zo daar naar toe. Ik had nog nooit gevlogen en vond het bijzonder prettig om zo'n eerste keer met een groep te reizen.
De keren daarna ging ik alleen. Ook dat ging natuurlijk prima al moet ik wel zeggen dat ik me behoorlijk 'Remi' voelde toen ik aankwam in Australie, in mijn eentje. Ik moest echt weer even 'leren backpacken'. Dat leer je ook zo weer, maar voor die eerste reis had ik het extra geld er best voor over (toen trouwens helemaal niet zo heel veel duurder, moet ik zeggen).
Maar het ligt helemaal aan jezelf natuurlijk!

Een helemaal georganiseerde reis lijkt mij, zoals Ubiytsa al zegt, helemaal niks. Geen vrijheid en oude mensen. Dat kan echt prima alleen!
Marty
Vakantieganger
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 dec 2012 15:28

Re: Alleen of met groep/reisorganisatie reizen?

Bericht door Marty »

Ik ben van plan ook om alleen te reizen voor max een jaar.

En volgens mij is het makkelijk allemaal zelf te regelen, houd je die paar honder euro zelf in je zak en als het allemaal goed uitpakt kan je ook nog eens erg trots zijn op jezelf ;).

Als je alleen gaar reizen, met een toeristen visum vallen er al heel veel dingen af om te regelen, dus de stap is dan nog kleiner!

Groetjes Martijn
Jeroens84
Vakantieganger
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 aug 2012 08:44
Locatie: Apeldoorn

Re: Alleen of met groep/reisorganisatie reizen?

Bericht door Jeroens84 »

Ik heb in het verleden al diverse reizen gemaakt met een groep/organisatie. Op zich heel erg leuk. Je ontmoet nieuwe mensen (als je voor een internationaal gezelschap kiest ook nog uit diverse landen, altijd weer makkelijk als vakantieadresje later). Een hoop wordt vaak voor je geregeld (zowel een voor als nadeel). Maar het heeft ook nadelen. De prijs is inderdaad een stuk hoger. En je bent ook redelijk beperkt in je doen en laten. Meestal ga je een programma af en heb je weinig vrijheid (als je bijvoorbeeld ergens een dag langer wil blijven om meer van de omgeving te zien is dat eigenlijk onmogelijk omdat het programma het vaak niet toe laat).

Maar Australie heb ik altijd echt een land gevonden om op eigen gelegenheid te doen. Dus ik zou je aanraden op jezelf te gaan (of zoals enkelen al aangeven, de eerste dagen met een organisatie om even te wennen en daarna op jezelf verder).
Sandervh
Reisexpert
Berichten: 499
Lid geworden op: 29 feb 2012 11:03

Re: Alleen of met groep/reisorganisatie reizen?

Bericht door Sandervh »

Misschien een idee om je ouders de documentaire: "a map for saturday" te laten zien. Geeft een goed beeld over reizen. (via de niet zo legale wegen kun je hem vrij makkelijk vinden. succes!)
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Globetrot
Reisexpert
Berichten: 407
Lid geworden op: 15 mar 2011 16:16

Re: Alleen of met groep/reisorganisatie reizen?

Bericht door Globetrot »

Ben een moeder van 48. Oud ja.... Maar ik doe heel veel dingen samen met begin 20-ers, want ik ben 3 jaar geleden weer begonnen met een voltijdsstudie. En ik moet zeggen dat het me verbaast dat er maar weinig reislustigen onder hen zijn. Een pluim dus voor jou, dat je er zin in hebt om het zelf te doen! _O-

Ik reis samen met m'n zoontje zodra de vakanties beginnen en soms ook wel eens een paar weken daar buiten :@ . We gaan voornamenlijk naar warme landen (ZO-Azië, Midden Oosten) en hebben dan alleen handbagage bij ons. We verplaatsen ons met het OV en overnachten in hostels en budgethotels. Tijd en vrijheid om te kunnen doen en laten wat je zelf wilt, zonder rekening te hoeven houden met anderen die je zelf niet gekozen hebt, is voor mij het allerbelangrijkste van het reizen. Als je weer thuis komt is er immers weer een agenda en moet je rekening houden met de mensen waar je mee samenwerkt of studeert.

Ik vind het persoonlijk een heel goed idee, dat iemand van begin 20 zelf alles regelt en zou waarschijnlijk verbaasd zijn als mijn zoon tegen die tijd liever iets georganiseerds zou willen. Ik zou vast en zeker proberen om m'n zoon te vertellen, dat het toch veel leuker is om alles zelf te regelen en misschien ook wel een beetje proberen om hem van gedachten te laten veranderen. Maar dat komt doordat ik zelf van die manier van reizen hou. Ik zou graag willen kunnen begrijpen, waarom hij iets anders kiest dan ik...

Natuurlijk zou ik na zo'n moeder-zoon-gesprek tegen hem zeggen, dat ik er helemaal op vertrouw, dat hij doet wat voor hem het beste en meest geschikt is. Ik weet dat hij dat kan, want ik heb hem immers opgevoed! O-)

Heel veel plezier!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast