Hop on hop off bus

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
marjoleinkoper
Vakantieganger

Help! Buspas online kopen of daar?

Bericht door marjoleinkoper »

Hallo allemaal!
Ik ga in januari naar Nieuw Zeeland en wil waarschijnlijk reizen met Stray, op dit moment zijn de passen met flinke korting verkrijgbaar (40%). Liever blijf ik flexibel en koop ik daar pas een pas.
Ik heb verschillende berichten gelezen over dat je daar ook korting krijgt, maar weinig concreets.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft?
Taan
Vakantieganger

Re: Help! Buspas online kopen of daar?

Bericht door Taan »

Ik heb zelf met Nakedbus gereisd. Ik heb de pas bij een agency (Peter Pan) daar aangeschaft maar die kon me geen betere prijs geven dan op internet stond. Hoe dat met Stray zit weet ik niet, maar ik vond dat er in Nieuw Zeeland niet zoveel plekken waren om dit soort dingen te boeken (niet in Auckland waar ik aan kwam en van plan was alles te plannen), dus ik denk dat je het net zo goed via internet kunt boeken.
Travel23
Reiziger

Bericht door Travel23 »

Waarom zouden mensen sowieso een buspas willen kopen? Is het reizen met het 'gewone' openbaar vervoer en/of liften geen goed alternatief?
Ik ben er nog niet geweest dus het is een oprechte vraag. Ik ga er zelf in september naartoe namelijk.
Taan
Vakantieganger

Bericht door Taan »

Ook al is Nieuw Zeeland een redelijk veilig land, liften wordt afgeraden. Gewoon openbaar vervoer kan, bijvoorbeeld met NakedBus of Intercity (geloof dat het zo heet), dat zijn 'gewone' langeafstandsbussen, en zijn wel iets goedkoper. Ik heb zelf met NakedBus gereisd, omdat ik niet zo ben van de georganiseerde groepsdingen. Je mist wel het sociale gedeelte, en organisaties als Stray schijnen nog wat tussenstops te doen voor bezienswaardigheden en de buschauffeur is daar ook meer een tourguide die informatie verstrekt.

Als we het toch over alternatieven hebben. Als ik het opnieuw zou doen, zou ik helemaal niet met de bus gaan, maar echt een of meerdere reisbuddies zoeken om een auto/camper mee te huren. Dan kun je tenminste het 'echte' Nieuw Zeeland zien. Ik heb een hoop dingen die ik wilde doen/zien moeten missen omdat er geen vervoer naartoe was. Vooral als je gaat voor de natuur/trektochten enzo zou ik die optie uitdiepen.
Travel23
Reiziger

Bericht door Travel23 »

Liften wordt afgeraden? Heb je daar ook een bron voor?
Mocht het waar zijn vraag ik me af of dit alleen voor alleen reizende vrouwen geldt, of ook voor mannen.
Een auto huren/kopen lijkt me inderdaad nog beter :)
marjoleinkoper
Vakantieganger

Bericht door marjoleinkoper »

Liften is een vorm van reizen die nooit echt aangeraden zal worden. Ook al is het relatief veilig kun je nog steeds net de verkeerde treffen. Voor alleenreizende mannen zal dit gemiddeld minder gevaarlijk zijn dan voor vrouwen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoewel het een oud artikel is geeft het wel een andere kijk op het geheel: http://www.nzherald.co.nz/nz/news/artic ... d=10349183
Iris27

Naked buspas of Flexipas??

Bericht door Iris27 »

Hay allemaal,

Ook ik ga naar nieuw zeeland in september.
Nu ben ik een beetje aan het kijken hoe ik wil gaan reizen daar zoals vele andere.
Ik zal daar een jaar lang verblijven omdat ik daar ook ga werken.
Om zo flexibel mogelijk te kunnen reizen ben ik aan het twijfelen tussen de nakes buspas of de flexi buspas.

Iemand ervaringen met 1 van deze 2? En wat zijn de voor en nadelen van deze passen als je ze met elkaar vergelijkt? Kun je met allebei de passen een route maken maar ook terug via die route? Of is het echt maar 1 route en geen terug weg?

Ik weet dat de flexi buspas ook voor locals gebruikt wordt en dat spreekt mij wel erg aan. Leuk om locals te ontmoeten en kun je ook echt ervaren hoe ze zijn. Een feestbus zoals kiwi enz spreekt mij echter niet aan.

Alvast erg bedankt voor de reacties :)

Groetjes Iris
cin1707

Re: Naked buspas of Flexipas??

Bericht door cin1707 »

Hoi Iris,

Ik heb de flexipas gebruikt en ben daar heel tevreden over geweest, chauffeurs zijn vriendelijke en ze vertellen je ook wat over de route die je met hun op dat moment rijd, en ze maken tussendoor ook stops bij high lights.
Verder raad ik je ook aan een BBH card te nemen als je in hostels gaat verblijven, je krijgt korting op je overnachting en ze zijn heel overzichtelijk en het word beheerd door backpackers die de card op dat moment gebruiken, dus de informatie over het hostel is altijd up to date (als je in een hostel bent geweest vragen ze om een review wat jij van het hostel vond)

Veel plezier, ik vond het er geweldig!!
gr
Cin
Ironic

stray buspas korting

Bericht door Ironic »

Hallo! Voor de mensen die met stray willen reizen, stuur mij even een pb voor je boekt dan geef ik een kortingscode van 5 procent. Alle beetjes helpen lijkt mij :)
Erik
Site Admin

Re: stray buspas korting

Bericht door Erik »

Je kunt dan toch net zo goed de kortingscode in het topic plaatsen?
naomidenouden
Vakantieganger

Stray bustour Maximus of Short Moe

Bericht door naomidenouden »

Hi reizigers,

Op 2 maart ga ik voor 4,5 week naar Nieuw Zeeland en ben erg druk met het plannen van mijn reis. Graag zou ik het land verkennen met de hop-on hop-off bussen van Stray maar twijfel nog of ik de maximus of de short moe zal kiezen.

Heeft een van jullie ervaring met deze tours van stray en wat is jullie advies?

Groetjes Naomi
thierry_henry
Vakantieganger

Re: Stray bustour Maximus of Short Moe

Bericht door thierry_henry »

Hi Naomi,

Stray is echt een fantastische manier om NZ te ontdekken!
Ik heb het zelf ook gedaan gedurende de 7 weken dat ik er was.
De chauffeurs (aka gidsen) weten veel van het land en de sfeer in de bus is erg leuk samen met alle andere reizigers. Je komt op de leukste plekken.

Het voor mij belangrijkste verschil tussen de twee passen is dat de Maximus ook de Bay of Islands ten noorden van Auckland meepakt. Hier zou ik de afweging op maken voor welke pas je kiest. Wil je hier graag heen, dan zou ik de Maximus nemen.
Aan de andere kant heb je 'maar' 4,5 weken. Wil je af en toe een mooie tussenstop maken, dan kun je met de Short Moe prima je tijd volmaken.

P.S. de Moe pass is nu in de aanbieding.

Groetjes Henri
naomidenouden
Vakantieganger

Bericht door naomidenouden »

Hi Henry,

Bedankt voor je reactie. Ik heb uiteindelijk voor de Maximus gekozen deze was in de aanbieding nu 999 NZD met de 5% vriendenkorting zelfs maar 949 dus dat was voor mij het aantrekkelijkste zeker aangezien ik start en eindig in Auckland. Welke tour heb jij uiteindelijk gedaan?
thierry_henry
Vakantieganger

Bericht door thierry_henry »

Ik had ook de Maximus en ging van Auckland naar Christchurch.
Plaats reactie