Auto huren in Marokko
Re: rijden en tanken in Marokko
Hoop dat ik intussen niet te laat ben, misschien ben je al terug...
Het Zuiden van Marokko is een echte aanrader, en inderdaad de weg tussen Ouarzazate en Agadir vind ik persoonlijk praaaaachtig. Mijn man, die Marokkaan van het Zuiden is, vindt echter niks aan die weg, dus smaken verschillen.
Vergeet zeker ook niet een excursie te doen in de woestijn, de Sahara moet je gezien hebben. De zomer is niet direct aan te raden, maar als het niet anders kan, zorg dan dat je een 4x4 met airco hebt. Per dromedaris zou ik bvb. al niet reizen in de zomer, maar vanaf september is het alweer veel beter.
En anders zijn er de Todgha-kloof en de Dadès-kloof die je moet gezien hebben, de kasbah Aît Benhaddou tussen Marrakech en Ourzazate. Voor wie ervan houdt, de filmstudio's van het Hollywood van Afrika in Ouarzazate.
In het Zuiden zijn de mensen nog zo authentiek, en is een dromedaris over de weg gewoon niet heerlijk??? Dat kom je bij ons nooit tegen.
Wat het autorijden betreft: de benzine is erg duur, vind ik. De mensen verdienen er zoveel minder dan wij, maar de prijzen van de benzine zijn niet zoveel lager. Vandaar ook dat excursies per 4x4 nogal wat kosten. Die wagens verslinden benzine, en zeker als de airco aan moet.
Als ik nog op wat ideeën kom post ik ze hier graag...
Het Zuiden van Marokko is een echte aanrader, en inderdaad de weg tussen Ouarzazate en Agadir vind ik persoonlijk praaaaachtig. Mijn man, die Marokkaan van het Zuiden is, vindt echter niks aan die weg, dus smaken verschillen.
Vergeet zeker ook niet een excursie te doen in de woestijn, de Sahara moet je gezien hebben. De zomer is niet direct aan te raden, maar als het niet anders kan, zorg dan dat je een 4x4 met airco hebt. Per dromedaris zou ik bvb. al niet reizen in de zomer, maar vanaf september is het alweer veel beter.
En anders zijn er de Todgha-kloof en de Dadès-kloof die je moet gezien hebben, de kasbah Aît Benhaddou tussen Marrakech en Ourzazate. Voor wie ervan houdt, de filmstudio's van het Hollywood van Afrika in Ouarzazate.
In het Zuiden zijn de mensen nog zo authentiek, en is een dromedaris over de weg gewoon niet heerlijk??? Dat kom je bij ons nooit tegen.
Wat het autorijden betreft: de benzine is erg duur, vind ik. De mensen verdienen er zoveel minder dan wij, maar de prijzen van de benzine zijn niet zoveel lager. Vandaar ook dat excursies per 4x4 nogal wat kosten. Die wagens verslinden benzine, en zeker als de airco aan moet.
Als ik nog op wat ideeën kom post ik ze hier graag...
Re: rijden en tanken in Marokko
Alsnog bedankt voor jullie reacties! Ik ben inderdaad al terug.. Gisternacht aangekomen op schiphol en nu begint het gewone leven weer. Helaas.. Marokko was prachtig en het auto rijden ging prima!
Re: 4x4 verhuur in Marokko incl. offroad rijden?
110 euro per dag om een 4x4 te huren? Wij bieden rondreizen aan voor 120 euro per dag persoon (op basis van 2), vervoer per 4x4, eten, overnachting en reisbegeleiding inbegrepen! Dan hoef je je ook helemaal geen zorgen te maken over een kras minder of meer... en je komt op de mooiste plaatsen zonder op een kaart te turenTenrec schreef:Dat is ook wat minder duur dan de 4x4 Die is 110 euro per dag, als je langer dan 7 dagen huurt.bolletjeom schreef:Bedankt voor de tip Tenrec
het scheelt idd heb ze even met elkaar vergeleken en direct boeken is 3 a 5 euro per dag duurder
een suzuki alto (rijden we thuis ook. lekker vertrouwd...hahaha) voor maar €26 per dag en de fiat picanto €29
Ik zit de hele avond foto's te kijken. Wat is het toch mooi daar!
http://www.panoramio.com/map/#lt=31.646 ... &a=1&tab=1
Ik kan gewoon niet wachten met daarheen te gaan!
- bolletjeom
- Reisexpert
dat is geen slechte prijs hoewel zelf op de kaart kijken voor veel mensen juist charme heeft.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Is ook wel waar hoor, van die kaart. Maar soms kom je met de beste reisgids (boek bedoel ik dan) nog niet op de meest authentieke plekjes. Als je natuurlijk een fantastisch forum met véél tips hebt kom je al een heel eind
Maar die 4x4 voor 110 euro blijft wel duur
Maar die 4x4 voor 110 euro blijft wel duur
Dus 240 euro per dag met 2 personen en je zit dan vast aan een reisbegeleider? Dat is wel 130 euro per dag meerprijs!Valerie schreef:110 euro per dag om een 4x4 te huren? Wij bieden rondreizen aan voor 120 euro per dag persoon (op basis van 2), vervoer per 4x4, eten, overnachting en reisbegeleiding inbegrepen! Dan hoef je je ook helemaal geen zorgen te maken over een kras minder of meer... en je komt op de mooiste plaatsen zonder op een kaart te turenTenrec schreef:Dat is ook wat minder duur dan de 4x4 Die is 110 euro per dag, als je langer dan 7 dagen huurt.bolletjeom schreef:Bedankt voor de tip Tenrec
het scheelt idd heb ze even met elkaar vergeleken en direct boeken is 3 a 5 euro per dag duurder
een suzuki alto (rijden we thuis ook. lekker vertrouwd...hahaha) voor maar €26 per dag en de fiat picanto €29
Ik zit de hele avond foto's te kijken. Wat is het toch mooi daar!
http://www.panoramio.com/map/#lt=31.646 ... &a=1&tab=1
Ik kan gewoon niet wachten met daarheen te gaan!
Voor die 130 euro kun je heel wat eten en heel luxe slapen! Wij gebruiken gewoon de Lonely planet en andere gidsen, mijn garmin 400t en gedownloade tracks en zijn lekker vrij om te gaan en te staan waar we willen.
We hebben ze wel zien rijden, de mensen die rondgereden werden door een gids. Meestal naar de vaste toeristische plekjes. We voelen ons dan gelukkig in ons eigen autootje. Ik ben niet graag afhankelijk van andere mensen. En wat die krasjes betreft, de auto was allrisk verzekerd. Geen eigen risico, voor geen enkel onderdeel.
Ik moet wel toegeven dat 110 euro per dag veel geld is om een auto te huren, maar voor Marokko niet duur. Andere verhuurbedrijven vragen vaak de helft meer.
We gaan nu naar Thailand en huren daar een 4x4 Toyota pickup voor 34 euro per dag en ja, we gaan weer op eigen gelegenheid. Wij zouden niet anders willen . Maar ja, ieder zijn eigen manier om een vakantie te beleven.
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
Inderdaad, als je met de grote bureau's gaat rijd je naar de meest toeristische plekjes... denk niet dat hier daar iemand op zit te wachten
Maar meegaan naar de familie thuis dat doe je niet met je Lonely Planet dacht ik zo. En survivaltechnieken in de woestijn...
Ik weet natuurlijk dat ieder naar z'n eigen portemonnee moet kijken, maar aan de andere kant moet je soms ook eens denken aan de plaatselijke bevolking. We begapen ons zo graag aan de authentieke rimpelige gezichten, de typische gebruiken maar als het erop aankomt om tijdens onze vakantie iets uit te geven zodat die mensen een beetje werk hebben dan blijft de knip makkelijk dicht...
Maar meegaan naar de familie thuis dat doe je niet met je Lonely Planet dacht ik zo. En survivaltechnieken in de woestijn...
Ik weet natuurlijk dat ieder naar z'n eigen portemonnee moet kijken, maar aan de andere kant moet je soms ook eens denken aan de plaatselijke bevolking. We begapen ons zo graag aan de authentieke rimpelige gezichten, de typische gebruiken maar als het erop aankomt om tijdens onze vakantie iets uit te geven zodat die mensen een beetje werk hebben dan blijft de knip makkelijk dicht...
Ik denk dat je je daar heel erg in vergist. We hebben in de Westerlijke Sahara, Laayoune, bij mensen thuis aan tafel gezeten ( op de grond) rond een grote bak spaghetti. Maar ja, wij zijn dan ook niet de doorsnee vakantiegangers. Die boeken het liefst een georganiseerde reis. Wij houden van avontuur en durven daar ook wel een klein beetje risico bij te nemen dat je een keer vast komt te zitten.Valerie schreef: Maar meegaan naar de familie thuis dat doe je niet met je Lonely Planet dacht ik zo. En survivaltechnieken in de woestijn...
En wat de suvivaltechinieken betreft. Gelukkig hebben wij die niet nodig gehad. De GPS was daar een goede hulp bij het bepalen van de route. (Gedownloade tracks van andere avontuurlijke reizigers). Daarintegen stond wel een konvooi toeristen vast in de zandduinen bij M'hamid. Ze waren een wagen aan het uitgraven die zich vastgereden had.
Nee echt, er blijven mensen, zoals ik, die echt niet te overtuigen zijn dat een georganiseerde reis leuker is dan een reis op eigen gelegenheid.
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
Hoi, ik heb het echt niet over "een konvooi" toeristen. Neem gewoon een plaatselijke gids en je zal ook onverwachte zaken tegenkomen zonder in een meute toeristen te zitten. Maar leuk dat jullie inderdaad risico's durven nemen. Al vind ik persoonlijk een GPS echt niet avontuurlijk, al zeker niet als je van tevoren tracks moet downloaden... maar meningen verschillen. Als er iemand aan de stand van de zon kan zeggen waar je bent vind ik dat zoveel keren mooier. Ben ik een dromer?
Natuurlijk zijn wij, Westerlingen, ervan overtuigd dat wij het beter en slimmer doen dan de mensen ginder en we hebben zeker hun hulp niet nodig. En zeker niet als we er iets aan moeten uitgeven, want daar had ik het eigenlijk over. De mensen ginder leven voor een groot deel van toerisme, en aan een GPS-ende Europeaan hebben ze niet zoveel. Maar ze kunnen er wel hun gastvrijheid aan tonen.
Natuurlijk zijn wij, Westerlingen, ervan overtuigd dat wij het beter en slimmer doen dan de mensen ginder en we hebben zeker hun hulp niet nodig. En zeker niet als we er iets aan moeten uitgeven, want daar had ik het eigenlijk over. De mensen ginder leven voor een groot deel van toerisme, en aan een GPS-ende Europeaan hebben ze niet zoveel. Maar ze kunnen er wel hun gastvrijheid aan tonen.
Re: Auto huren Marokko ter plekke te regelen?
Nou willen we eindelijk een auto huren via www.12rent.com, ligt die site al dagen plat
Hier doet de site het hoor?Paetra schreef:Nou willen we eindelijk een auto huren via http://www.12rent.com, ligt die site al dagen plat
Ik kan wel gegevens invoeren maar daarna zegt hij steeds dat ze voor onze bestemming geen huurauto's aan kunnen bieden.
Ik heb al geprobeerd locatie, dag en tijd te veranderen maar ik krijg steeds datzelfde bericht.
Vorige week kreeg ik gewoon opties v.a. 26,- euro per dag...
Ik heb al geprobeerd locatie, dag en tijd te veranderen maar ik krijg steeds datzelfde bericht.
Vorige week kreeg ik gewoon opties v.a. 26,- euro per dag...
- bolletjeom
- Reisexpert
probeer ze eens te bellen. En zeg dan nadrukkelijk via welke site je wilde boeken (kan schelen in de prijs waarmee ze komen). Bij mij liep het ook vast tijdens het boeken en ben toen prima geholpen via de telefoon
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
We hebben ze al eens gebeld maar kregen iemand aan de lijn die ook niet wist hoe hij ons moest helpen, we werden verwezen naar de site van holiday-cars (heb toen wel vermeld dat we via 12rent probeerden te boeken).
Heb ook al een mailtje gestuurd om te vermelden dat die site geen opties geeft maar heb nog geen reactie terug gehad.
Zal ze nog eens bellen en duidelijker vragen om een "12rent"-prijs
thnx voor het advies
Heb ook al een mailtje gestuurd om te vermelden dat die site geen opties geeft maar heb nog geen reactie terug gehad.
Zal ze nog eens bellen en duidelijker vragen om een "12rent"-prijs
thnx voor het advies