Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Erik
Site Admin

Re: Café Verweggistan

Bericht door Erik »

Klinkt in ieder geval erg leuk Menasil!
Arnout3008
Reisexpert

Bericht door Arnout3008 »

Om zelf ook nog maar enig teken van leven te tonen... Laat ik maar eens wat posten..
Heb het vrij druk gehad de afgelopen paar maanden, met fulltime stage lopen bij bol.com, 3 waterpolo trainingen per week + wedstrijd, 2 wedstrijden fluiten en een vriendin, neemt gek genoeg behoorlijk wat tijd in beslag..
Helaas heb ik niet zoveel tijd aan ATG kunnen besteden als ik wilde. Maar, die periode is bijna over!

Want, over een kleine maand vertrek ik voor 6 maanden naar Valencia, Spanje! Voordat het zover is nog wel even m'n stage afronden en 5 daagjes richting Praag. :)

Anderen nog leuke vooruitzichten in het verschiet?
Once a year, go someplace you’ve never been before.

Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

De feestdagen komen er weer aan en meestal gaan mensen vanaf dat moment weer oriënteren naar een nieuwe vakantie. Hopelijk wordt het dan weer drukker.

Ik ben de afgelopen weken druk bezig geweest met wat grote wijzigingen voor de website en heb samen met @menasil een berg content geschreven.

Er staan een aantal opties open voor 2018 maar het is nog niet bevestigd, dus nog even spannend of alles door zal gaan.
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door AnnemiekeinZA »

Ja dat hoop ik ook, maar wie weet. Ik denk dat veel mensen deze site niet echt kennen.

Ik ben al druk met diverse reizen te plannen door Zuid Afrika voor klanten. voor de NL zomervakantie al en/of eerder.Maar is zo leuk als men weer goed thuis komt en ze mij de leuke vakantie toe mailen!
En doe dit helemaal in mijn uppie.... Hopelijk blijft bij ons het internet doen, hier in ZA weet je maar nooit....

Kunnen jullie nog info over Zuid Afrika gebruiken? Ik hoor het wel.

Allemaal alvast fijne feest dagen
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Arnout3008 schreef: 07 dec 2017 21:50 Om zelf ook nog maar enig teken van leven te tonen... Laat ik maar eens wat posten..
Heb het vrij druk gehad de afgelopen paar maanden, met fulltime stage lopen bij bol.com, 3 waterpolo trainingen per week + wedstrijd, 2 wedstrijden fluiten en een vriendin, neemt gek genoeg behoorlijk wat tijd in beslag..
Helaas heb ik niet zoveel tijd aan ATG kunnen besteden als ik wilde. Maar, die periode is bijna over!

Want, over een kleine maand vertrek ik voor 6 maanden naar Valencia, Spanje! Voordat het zover is nog wel even m'n stage afronden en 5 daagjes richting Praag. :)

Anderen nog leuke vooruitzichten in het verschiet?
Wat leuk! Valencia! Mogen we dan ook reisinformatie verwachten over de omgeving? :D Je leven klinkt inderdaad als een druk leven maar ook zo herkenbaar. Full time stage/werken neemt al veel tijd en energie in beslag en als je er dan nog bij sport etc... :)

Ik ben - zeker de laatste weken - erg druk geweest met het werk. Nu aan het bijkomen met derde kerstdag vrij. Nog één dagje werken dit jaar en dan gaan we 3 januari weer van start. Tussendoor nog een weekend naar Polen geweest naar the middle of nowhere (je vindt het plaatsje niet eens in de Lonely Planet) en nog een lang weekend Stavanger. Jammer genoeg daar alleen maar regen gehad. En wat Erik zegt, ook weer bezig geweest met de reisinformatie. Soms ook vooral achter de schermen - oudere artikelen updaten.

Nu ben ik bezig met een volgende trip. In maart ga ik naar Minsk voor het schaatsen. Bijna twee jaar terug ook geweest en dat was echt zo gaaf! Nu heb ik zojuist contact opgenomen met de gids die ik toen had geregeld voor een tour en hij herkent ons zowaar nog. We gaan ook nu weer on tour met hem. Verder ga ik half januari nog naar schaatsen in Erfurt.
Arnout3008
Reisexpert

menasil schreef: 27 dec 2017 15:24
Wat leuk! Valencia! Mogen we dan ook reisinformatie verwachten over de omgeving? :D
Maar natuurlijk! Mits ik er geweest ben haha 8)7
Klinkt goed! wel voornamelijk koude oorden die je opzoekt.. Ben blij dat ik straks lekker naar de zon kan, het is daar nu een graad of 15!
Heel apart dat het over een week alweer zover is dat ik vertrek en over een half jaar pas weer terug ga naar Nederland, tenminste, als ik geen duikles ga geven ergens 0_0
Praag is helaas niet doorgegaan overigens, die bewaar ik voor een volgende keer :)

Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

In het begin van dit jaar naar Rome en Praag geweest, in mei ga ik voor een week klimmen in Oostenrijk gevolgd met een week in Hamburg\Bremen (incl halve marathon) in juli.

Nu twijfel ik echter nog over de rest van het jaar. Aangezien ik nog geen buddy gevonden heb voor mijn Balkan roadtrip zit ik nu te denken aan 3 weken Iran of Zuid-Korea in October. Als ik vervolgens nog een week naar Israel kan in December zou dat mooi meegenomen zijn. :)

Iran: Teheran, Kashan, Queshm, Isfahan, Shiraz, Hormuz en wellicht de Caspian Sea (Rasjt).
Zuid-Korea: Nog geen idee.

Japan vond ik afgelopen jaar geweldig en ik zou graag een soortgelijk land willen zien, echter wil ik ook al geruime tijd naar Iran.

Iemand input voor Iran VS Zuid-Korea en/of mijn reistijden? :)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Zijn de Stan landen niet iets voor jou?
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Erik schreef: 30 apr 2018 10:35 Zijn de Stan landen niet iets voor jou?
Probleem is als ik daar ook nog naar ga kijken het lijstje van bestemmingen eindeloos wordt :)
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Zucht, Trump en Iran... vraag me af wat de impact zal zijn op mijn plannen om in september\oktober naar Iran te gaan.
Arnout3008
Reisexpert

Ralph schreef: 09 mei 2018 07:34 Zucht, Trump en Iran... vraag me af wat de impact zal zijn op mijn plannen om in september\oktober naar Iran te gaan.
De komende 3 jaar de VS maar even mijden? _O-

Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ralph schreef: 09 mei 2018 07:34 Zucht, Trump en Iran... vraag me af wat de impact zal zijn op mijn plannen om in september\oktober naar Iran te gaan.
Dan zijn de stannen zo gek niet niet hè? :P
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door AnnemiekeinZA »

Waarom geen USA/ Is ook een heerlijk land om rond te reizen. Iran niet zo interessant...
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Arnout3008 schreef: 09 mei 2018 08:40
Met een stempel van Iran kun je best naar de VS, je hebt alleen geen recht meer op een ESTA. Gelukkig is een visum voor de VS 10 jaar geldig.

Ik heb zelf de moeite nog niet genomen, maar mijn vriend is al een paar keer in de VS geweest sinds onze reis naar Iran.

Ook Israël is gelukt zinder noemenswaardige problemen. Al ging het wel wat trager bij de grens.

Iran is echt tof!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Jenny schreef: 23 mei 2018 16:43
Arnout3008 schreef: 09 mei 2018 08:40
Met een stempel van Iran kun je best naar de VS, je hebt alleen geen recht meer op een ESTA. Gelukkig is een visum voor de VS 10 jaar geldig.
Vraagje, Moet je dan bij je ESTA aangeven dat je naar Iran bent geweest? In 2015 was de vragenlijst voor ESTA al stuk langer dan 2013 maar ik kan me even niet herinneren dat je dit moet aangeven...of wel maar omdat ik er nooit ben geweest, heb ik er misschien niet op gelet.
Plaats reactie