Werken in Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
FourForTravel
Reiziger
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jul 2014 13:11

werk Australië

Bericht door FourForTravel »

Dag mensen,


Wij gaan begin volgend jaar naar Australië en onze vraag was of het verschil uitmaakt of we in januari of februari ga aan betreft werk? Ons is namelijk verteld dat decdmber en januari echt hoogseizoen is betreft werk en her daarna afkelderd.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: werk Australië

Bericht door Kims »

Hi,

Het ligt er helemaal aan waar je heen gaat en wat je gaat doen... Dec/jan is de grote zomervakantie dus dan zal er in het Zuiden meer werk te krijgen zijn in de horeca/toerisme, al zul je dan eerder moeten komen om een baantje te krijgen en heb je veel geslaagde tieners die hetzelfde werk doen voor minder... Maar voor het plukken van fruit etc. is later weer beter in het Zuiden, meer richting herfst.

Soms loont het om naar een gebied te gaan waar het juist geen hoogseizoen is omdat er dan meer werk is daar en minder mensen.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Waar werk vinden in Australië met bouwkunde opleiding?

Bericht door Erik »

Uit de mailbox
Ik ben van plan om na de zomer van 2015 naar Australië te gaan. Ik wil er 5 maanden zijn, waaronder 1 tot 3 maanden werken.

Zelf doe ik de opleiding bouwkunde (HBO opleiding). Tegen die tijd ben ik ook afgestuurd. Nu las ik dat er ook timmerwerk is, maar waar is dat. Voor hoe lang kan ik daar werken, is er plek, hoe lang moet ik er minimaal werken, wat verdien, hoeveel uur werk ik per dag (zodat er nog ruimte is om te reizen). Dit zijn allemaal vragen die ik heb.

Zou u me daarmee kunnen helpen?
Brittc
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2015 03:02

Werken op een farm in Adelaide

Bericht door Brittc »

Hallo reisgenoten,
Op dit moment zit ik in Adelaide en wil hier graag op een farm werken. Ik heb al op internet gezocht, maar ik kan niks vinden.
Zijn er misschien mensen die in Adelaide op een farm hebben gewerkt of hebben jullie misschien tips?

Ik hoor het graag van jullie
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Werken op een farm in Adelaide

Bericht door Kims »

Al op Gumtree gekeken en WWOOF-ing overwogen? :-)
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Brittc
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2015 03:02

Re: Werken op een farm in Adelaide

Bericht door Brittc »

Gumtree geeft op dit moment niks en ik wil wel iets van geld verdienen dus dan is WWOOF-ing geen optie...
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Werken op een farm in Adelaide

Bericht door Kims »

En de Harvest Trail website al gezien? http://jobsearch.gov.au/harvesttrail/.
Het is de officiele website voor het oogsten van gewassen met info over waar, wanneer en welke banen er beschikbaar zijn.

Een andere optie is om naar de dorpen/stadjes op het platteland te gaan en daar op "noticeboards" te kijken en rond te vragen. Dat kan erg goed werken!

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Tomm
Wereldreiziger
Berichten: 111
Lid geworden op: 19 mar 2014 09:50

werk vinden in australie? of voor vertrek?

Bericht door Tomm »

Hallo iedereen.

Nog iets meer dan 2 maandjes en dan vertrek ik voor langere tijd richting australie en omliggende landen.
En nu is me spaarpot al redelijk gevuld maar zou ik graag ook willen werken in australie.

Zo ben ik al terecht gekomen op backbacker jobboard en nog een aantal andere sites, even je naam/email/cv en stukjes tekst type en wachten maar.

Maar nu is me vraag hoe gaat dat nou als je daar bent en je zoekt een baantje? ik begrijp dat er ook uitzendbureaus zijn en dat dit ook persoonlijker is dan via jobboard te solliciteren.

Hoe was jullie ervaring hiermee? tips/trucs? do's en dont's
En zijn er misschien bureaus speciaal voor backpackers ofzo?

Deel het met me :D
Thnx alvast
Gr Tom
Roosmarijn
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2014 17:27

Re: werk vinden in australie? of voor vertrek?

Bericht door Roosmarijn »

Hey Tomm,

Wat een gave plannen! Ik ben zelf vorig jaar naar Australië geweest en het was echt onvergetelijk.

Ik heb er niet gewerkt, maar ik heb wel een aantal mensen gesproken die er werk zochten of al hadden gevonden. Mijn tips:
- In hostels is vaak beneden bij de receptie een informatiebord waarop ook vaak baantjes genoemd worden.
- Wat volgens mij erg goed helpt is om gewoon de stad in te gaan. Langs winkels/bedrijven gaan en gewoon eens face to face vragen naar de vacatures. Er achteraan bellen wil ook nog wel eens helpen.

En verder, praat met mensen. Geef aan dat je op zoek bent naar een job. Medewerkers van hostels weten vaak zo hier en daar wel wat mensen/telefoonnummers naar wie ze je door kunnen verwijzen. Ook andere reizigers weten soms de juiste plekken/bedrijven waar op dat moment vacatures zijn.

Heel veel plezier Tomm, geniet er ontzettend van. :)
Travelator
Reisexpert
Berichten: 2140
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:32
Locatie: Geen

Re: werk vinden in australie? of voor vertrek?

Bericht door Travelator »

Tomm, ik weet niet hoe het nu is, maar vroegâh......... :X

Als je een vlotte babbel hebt, kun je hier misschien leuk mee verdienen (en veel mensen ontmoeten):
http://www.thecomedyclub.com.au/
Kaartjes verkopen op straat, in winkels of..... lekker op het strand met je voetjes in het zand.
In mijn tijd (ik zal niet zeggen hoe lang geleden) namen ze daar veel backpackers voor aan en volgens mij is dat nog steeds zo.
Ik heb er destijds meer verdiend dan ik ooit in Nederland heb gedaan.
Fijne reis!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Tomm
Wereldreiziger
Berichten: 111
Lid geworden op: 19 mar 2014 09:50

Re: werk vinden in australie? of voor vertrek?

Bericht door Tomm »

Dank u, dank u :).

Ga er zeker wat mee doen iig.

Als er nog meer tips hebben, graag.
Of evt mensen die er al zijn die tips hebben.

Gr
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast