Hi Johnathan, Ad is de advertentie bot.JohnathanDoe schreef: ↑22 nov 2021 18:05 hallo Ad zou een optie kunnen zijn maar liefst regelen wij alles zelf en zie ik de meerwaarde niet in om een reis organisatie in te schakelen.
Wat word je eerste reis na corona
Re: Wat word je eerste reis na corona
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Ik ben weer thuis na een paar weken Algarve, Portugal. Het is goed bevallen, heerlijk van het weer genoten. Het is er erg rustig, zelfs voor het laagseizoen. Gelukkig wel ruim voldoende horeca open om uit te kiezen. Het viel me op dat best veel mensen (ik denk 30 á 50 %) op straat een mondkapje draagt, hoewel dit niet verplicht is. In OV en winkels is dat uiteraard wel verplicht.
Aan alles komt een einde dus ook aan de pandemie.
Hopelijk in 2022 weer eens een reis buiten Europa. Dit keer met zoontje voordat de verplichting van school begint. Doel is een maand naar Azië met backpack en maar kijken hoe of wat. Zelf al veel gezien in Azië dus wordt wmb een mooi strand uitzoeken als uitvalt punt en dan ook wat andere plekken/steden aan doen.
Hopelijk in 2022 weer eens een reis buiten Europa. Dit keer met zoontje voordat de verplichting van school begint. Doel is een maand naar Azië met backpack en maar kijken hoe of wat. Zelf al veel gezien in Azië dus wordt wmb een mooi strand uitzoeken als uitvalt punt en dan ook wat andere plekken/steden aan doen.
Eens, maar de manier waarop deze week alles rondom Zuid-Afrika verliep wil je volgens mij ook niet echt als je terugkomt van je reis?

Wat dat betreft is het verschil volgens mij met ieder land groot in vergelijking met Nederland.
- Kims
- Reisexpert
Ik hoop weer naar Nederland/Europa te kunnen komen volgend jaar om familie en vrienden te zien! Hopelijk rond de lente/zomer.
Even kijken hoe het allemaal gaat lopen
Even kijken hoe het allemaal gaat lopen

Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Hoe is het nu in Australië @Kims ? Wat ik er van mee krijg hebben ze het redelijk onder controle?
- Kims
- Reisexpert
Hi!
Gaat hier goed inderdaad, in mijn regio zijn er nog steeds amper infecties en is het in principe "life as usual". Verder is het nog wel erg verschillend per staat qua infecties en ook qua restricties en toegang etc. West-Australië zit bijvoorbeeld zo goed als op slot voor de meeste Australiërs. De internationale grens is nu open maar alleen voor burgers en mensen met een verblijfsvergunning. Het is nog erg beperkt en het is de vraag wanneer toerisme weer op gang komen, maar dat blijft onzeker.
We zullen zien hoe het gaat lopen, vooral ook richting winter en wereldwijd...
Hopelijk kan ik weer even langskomen volgend jaar

zo, toch maar weer een ticket geannuleerd bij KLM
UK zal voorlopig echt nog niet zonder al teveel beperkingen kunnen. Sinds omikron zijn intrede heeft gedaan, is er nog 1 test bijgekomen én een quarantaine verplichting voor gevaccineerden. 3x testen dus.
KLM heeft haar dienstregeling ook aangepast waardoor mijn terugvlucht geannuleerd werd. Ik ben omgeboekt naar de eerst volgende beschikbare vlucht maar dat betekende wel dat ik meer kosten krijg omdat ik dan geen vervoer naar huis heb. Ze boden aan om mijn direct restitutie te geven ipv een voucher. Hun redenering "Wij hebben uw vlucht geannuleerd dus dan kunnen we u een teruggave aanbieden". Prima, heb dat geaccepteerd. Ik heb niet het idee dat ik daar over paar weken lekker rustig heen vlieg

KLM heeft haar dienstregeling ook aangepast waardoor mijn terugvlucht geannuleerd werd. Ik ben omgeboekt naar de eerst volgende beschikbare vlucht maar dat betekende wel dat ik meer kosten krijg omdat ik dan geen vervoer naar huis heb. Ze boden aan om mijn direct restitutie te geven ipv een voucher. Hun redenering "Wij hebben uw vlucht geannuleerd dus dan kunnen we u een teruggave aanbieden". Prima, heb dat geaccepteerd. Ik heb niet het idee dat ik daar over paar weken lekker rustig heen vlieg

-
Ik ben net terug in Nederland na een reis van bijna 3 maanden! Heb gelijk een hotelovernachting met jacuzzi in Den Haag (mijn thuis stad) geboekt om nog een laatste keer optimaal te genieten van optimale ontspanning. Straks mijn oude job weer oppakken! Ook weer zin in
[verwijderd]

Met de trein naar en door Scandinavië reizen. Hopelijk gaat het lukken in 2022 

Favo natuurwebsite: www.wolfspoot.nl | Favo reiswebsite: Ik wil meer Reizen
Als we de berichten op Schiphol en alle andere luchthavens mogen geloven dan zijn we allemaal weer op reis geweest deze zomer. Dus wat is/was jouw eerste reis ?
In 2021 was dat Stavanger - Noorwegen. Vlak voor omikron.
Verrassend genoeg was in 2022 toch Bristol in de UK mijn eerste reis. Met al dat Schiphol gedoe en mogelijke kans op annuleringen was de voorpret helemaal weg

-
- Reisexpert
Drukte viel me alles mee. Vorige maand naar Bonaire gevlogen, 45 min door security en douane heen. Twee weken geleden weekendje naar Madrid en met een beetje geluk binnenkort Australië, als ik de vakantiedagen goedgekeurd krijg.
@Kims Merk je in Aus dat de cultuur veranderd is met covid? Zijn mensen meer naar elkaar toe getrokken of juist iedereen meer zijn eigen ding gaan doen?
Once a year, go someplace you’ve never been before.
Wat ik nu zo lees lijkt het er erg vanaf te hangen hoe laat je precies vliegt en wanneer. Maar 45 minuten is in ieder geval heel erg snel! Hoe lang wil je naar Australië gaan?Arnout3008 schreef: ↑22 aug 2022 20:53 Drukte viel me alles mee. Vorige maand naar Bonaire gevlogen, 45 min door security en douane heen. Twee weken geleden weekendje naar Madrid en met een beetje geluk binnenkort Australië, als ik de vakantiedagen goedgekeurd krijg.
Door de grote restricties die ze altijd gehad hebben (en daarna de vaccinatie rondes) lijkt covid niet echt een ding volgens mij voor veel Australiërs. Sowieso is de vraag als je helemaal in de Outback zit hoe groot je het risico is dat je als Australiër loopt? Maar ben ook erg benieuwd naar de reactie van @Kims .Arnout3008 schreef: ↑22 aug 2022 20:53 @Kims Merk je in Aus dat de cultuur veranderd is met covid? Zijn mensen meer naar elkaar toe getrokken of juist iedereen meer zijn eigen ding gaan doen?
- Kims
- Reisexpert
Het verschilt erg per staat/plek, sommige staten hebben er amper last van gehad zoals WA en NT. En sommige heel veel zoals in Victoria en NSW. En in steden hadden mensen veel meer restricties dan erbuiten, ik heb er amper last van gehad. Ik reisde een paar maanden geleden van NSW naar Victoria en was geshockeerd hoe het mensen nog bezig hield in Victoria (QR codes, vaccinatiebewijzen laten zien overal etc), ik denk dat dat vooral komt door de intense en langdurige lockdowns die ze hebben gehad. Dat is nu alweer minder daar. Er zijn wel veel meer mensen naar het platteland getrokken vanuit de steden. Maar verder merk ik er in de algemene samenleving nog weinig van, wel nog op mijn werk maar dat komt doordat dat in de gezondheidszorg is.Arnout3008 schreef: ↑22 aug 2022 20:53@Kims Merk je in Aus dat de cultuur veranderd is met covid? Zijn mensen meer naar elkaar toe getrokken of juist iedereen meer zijn eigen ding gaan doen?
En er zijn geen restricties meer op internationale vluchten, dus ik ben op het vliegtuig gesprongen en ben na 2,5 jaar weer op bezoek in Nederland

Liep bij aankomst op Schiphol twee weken geleden zo de douane door en had binnen 20 minuten mijn tas gelukkig!
Waar wil je heen in Austalië, Arnout?