Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
MinkeS schreef:Ik denk dat Steven gelijk heeft theoretisch gezien, ze hebben het recht om bewijzen te vragen. In de praktijk was onze ervaring dat we geen vertrekvluchten hadden geboekt op het moment dat we het land binnenkwamen en we zijn daar niet op gecontroleerd of ondervraagd.
Natuurlijk heb ik gelijk , maar dat is niet wat ik zei. Ik zei: "Voorwaarde voor een visumvrije entree is dat je een vliegticket naar buiten Thailand hebt met vertrek binnen 30 dagen. Immigratie doet daar niet moeilijk over, maar de luchtvaartmaatschappij mogelijk wel, dus je hebt kans op problemen met inchecken voor je vlucht naar Thailand."
Minke en Lonnebinn, dit is een zéér veelbesproken discussiepunt op dit forum en je kunt écht aannemen dat wat Steven hieronder zegt klopt.
Zelfs de ambassade zal je foutieve informatie geven, op grond van het feit dat ze alleen uitgaan van de positie van de immigratiedienst en niet van die van de vliegmaatschappij. Die laatste is echter waarmee je in de problemen komt wanneer je geen geldig visum óf een uitreisticket kunt overleggen.
Ik ben laatst overigens gecontroleerd op Schiphol toen duidelijk werd dat ik slechts een enkeltje had geboekt.
Moest toen een visum kunnen overleggen, anders had ik dus niet mee gemogen naar Bangkok.
Dit even om aan te geven dat de luchtvaartmaatschappijen wel degelijk controleren.
Ik zou het risico niet nemen dus.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream... http://siem.aroundtheglobe.nl
Ik ben ook begonnen met Vietnam (weliswaar met een overstap in BKK). Perfect doenbaar. En veel leuker om bij die 1% (wat echt niet zo is) te horen dan bij die andere 99% .
Met wat puzzelen ben ik toen voor 400euro in HCMC geraakt. Charleroi - Istanbul (1 week) - Abu Dhabi - BKK (3dagen) - HCMC. Zo had ik ook geen ellendiglange vluchten.
Van eind mei tot oktober wil ik door Zuidoost Azië gaan reizen (okt-nov heb ik gereserveerd voor Nepal). Dit wordt mijn eerste backpack-avontuur in m'n uppie. Ik ben me ervan bewust dat ik mijn reis in het regenseizoen ga maken, maar heb geen idee wat ik hiervan moet verwachten, en hoe ik het best mijn route kan samenstellen. Het overgrote deel ligt dan ook nog open. Ik wil beginnen in Bangkok (ca. 5 dagen), afzakken naar het zuiden om een 10-daagse stiltemeditatie te doen (Wat Suan Mokkh van 1-10/11 juni), en vanaf dat moment ligt alles eigenlijk nog open. Wat is wijsheid, gezien het regenseizoen? Ik wil graag de 'gebruikelijke' bezienswaardigheden bezoeken (zoals Ankor Wat), maar niets ligt nog vast. Misschien is het een goede optie om ook Indonesië mee te pakken? Ik sta voor alles open...
Ik zou het superfijn vinden om tips, pro's and con's, do's and dont's van jullie te horen. Ik heb geen idee wat ik verwachten kan...en wil graag een enigszins realistisch beeld van de mogelijkheden, de plaatsen die beter vermijden kan en júist moet bezoeken. Er zullen mij velen voor zijn gegaan, en ik ben dan ook heel erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Het regenseizoen is meestal niet zo'n probleem vaak alleen in de middag regen maar we hebben ook een keer een paar dagen achter elkaar regen gehad. Je hebt gelukkig tijd zat om dan een andere bestemming te zoeken.
Ik vertrek 8 oktober richting Bangkok om uiteindelijk 23 januari vanuit Bangkok weer terug te vliegen naar Nederland. Nu heb ik heel wat topics doorgelezen, maar weet ik nog steeds niet precies hoe het zit met alle visa. Mijn plan is om na twee weken richting Cambodia te gaan over land. Van daar uit wil ik naar Vietnam en vervolgens Laos. Rond de kerst wil ik graag terug naar Thailand om daar kerst en oud en nieuw met bekenden te vieren.
Mijn vragen concreet:
-Kan ik voor alle landen daar ter plekke een visum regelen?
-Moet ik als ik langer in Thailand wil blijven van kerst t/m 23 januari eerst weer het land uit en dan weer Thailand in om terug te vliegen naar Nederland?
-Moet ik voordat ik ga een vliegticket van Bangkok -> Cambodja boeken? Ook al ga ik over land naar Cambodja.
Thailand visa on arrival van een maand.. 2e entry 15 dagen
Vietnam moet van te voren. Maar makkelijk online te regelen en dan kan je hem op het vliegveld ophalen.
Google maar is op visa arrival vietnam..
Laos is on arrival en cambodja ook.
Kijk bij cambodja wel ff uit dat je niet in een kantoortje wordt gestopt en je visum daar koopt. dat is een scam..
Alleen aan de echte grens kopen.. eurotje of 20 geloof ik
Als je echt geen risico voor thailand wilt nemen. Vraag dan gewoon een visum aan voor drie maanden met meerdere entry via de thaise ambassade.
Moet ik als ik langer in Thailand wil blijven van kerst t/m 23 januari eerst weer het land uit en dan weer Thailand in om terug te vliegen naar Nederland?
-Moet ik voordat ik ga een vliegticket van Bangkok -> Cambodja boeken? Ook al ga ik over land naar Cambodja.
Als je over land binnen komt in Thailand krijg je een visumvrije entree van 15 dagen. deze kun je met 30 dagen verlengen bij ieder immigratiekantoor, kost je 1900 baht en 1 pasfoto.
Als je de eerste keer Thaioland binnenkomt heb je 2 mogelijkheden: 1. visumvrij, 30 dagen, officieel is een vliegticket naar buiten Thailand binnen die 30 dagen vereist. De luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt kan dat controleren en eisen dat je dat hebt; 2. entree met visum, vooraf aan te vragen bij ambassade (Amsterdam) / consulaat (Den Haag). Als je voor optie 2. kiest zou je ook een double entry visum aan kunnen vragen, kun je de tweede keer met visum binnenkomen en heb je geen verlenging nodig.
Wat ik nu doe is dan gewoon Bangkok in reizen en een ticket naar bijv Laos of Cambodia boeken. En deze daarna annuleren? Dit is mogelijk toch? En dan de tweede keer als ik Thailand in kom naar een immigratie kantoor en 30 dagen verlenging aanvragen. Waar zitten deze kantoren?
Want bij optie 2. Dat 2 entry visum aanvragen heb je ook een reisplan nodig. Maakt het iets uit dat ik niet zeker weet hoe ik ga reizen? Want dat kan ik nu eigenlijk nog niet invullen.
Wat ik nu doe is dan gewoon Bangkok in reizen en een ticket naar bijv Laos of Cambodia boeken. En deze daarna annuleren? Dit is mogelijk toch? En dan de tweede keer als ik Thailand in kom naar een immigratie kantoor en 30 dagen verlenging aanvragen. Waar zitten deze kantoren?
Want bij optie 2. Dat 2 entry visum aanvragen heb je ook een reisplan nodig. Maakt het iets uit dat ik niet zeker weet hoe ik ga reizen? Want dat kan ik nu eigenlijk nog niet invullen.
Dat reisplan kan een heel grof plan zijn, ongeveer wat je nu al hebt.
Hou er met annuleren van vliegtickets rekening mee dat dat soms niet kan, dat het lang kan duren voor je je geld terug hebt en dat de annuleerbare tickets duur zijn. Je kunt natuurlijk ook gewoon een ticket kopen en dat echt gebruiken
Danicruz, excuses voor het inbreken in jouw topic...
Maar ik zit namelijk met dezelfde vraag, vlieg 19 januari naar Bangkok en heb verder nog niks gepland.
Globaal uitgestippeld dat ik Laos, Vietnam en Cambodja ook wil zien. Volgorde ligt nog niet vast.
stevenl schreef:
Als je de eerste keer Thaioland binnenkomt heb je 2 mogelijkheden: 1. visumvrij, 30 dagen, officieel is een vliegticket naar buiten Thailand binnen die 30 dagen vereist.
stevenl,
Zoals ik het hier lees("u bent geen retourticket nodig") moet ik binnen 30 dagen in Laos/Cambodja zijn, kan dat kloppen?
Nee, klopt niet, de informatie van het consulaat is niet correct.
Correct is:
Als je Thailand binnenkomt per vliegtuig heb je 2 mogelijkheden: 1. visumvrij, 30 dagen, officieel is een vliegticket naar buiten Thailand binnen die 30 dagen vereist. De luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt kan dat controleren en eisen dat je dat hebt; 2. entree met visum, vooraf aan te vragen bij consulaat (Amsterdam) / ambassade (Den Haag).