Rondreis Egypte

Veel bruikbare reizigers tips voor Israël, Jordanië en Egypte. Toch nog een vraag, stel deze gerust in het forum en laat de kenners je helpen bij je reis.
Gebruikersavatar
Ron
Reisexpert
Berichten: 1120
Lid geworden op: 28 apr 2005 00:00
Locatie: cala d 'or, mallorca
Contacteer:

de oasis in egypte bezoeken per tour

Bericht door Ron »

hey,

ben druk bezig mijn trip te plannen maar loop vast bij de oasis, wil namelijk graag een paar bezoeken als ik in egypte ben, maar het openbaar vervoer naar bahariya, farafra, dakhla en kharga is niet zo geweldig volgens mijn lp.
weet/ kent iemand een goeie tour organisatie die deze oasis aandoet of 2 ervan.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: de oasis in egypte bezoeken per tour

Bericht door Jenny »

Mail eens met Miriam van Kingfisher: http://www.kingfishertours.com/

Zij heeft me in 2007 geholpen met mijn reis door Egypte, en ik was eigenlijk nauwelijk iets meer kwijt dan wanneer ik alles zelf geregeld zou hebben. (Wat voor vervoer niet lukte vanuit NL, maar wel noodzakelijk was omdat ik rond kerst reisde. Ik ben zelden zoveel gestrande mensen tegengekomen!) Ze luistert echt naar je wensen, en ook naar je budget!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Gebruikersavatar
Ron
Reisexpert
Berichten: 1120
Lid geworden op: 28 apr 2005 00:00
Locatie: cala d 'or, mallorca
Contacteer:

Re: de oasis in egypte bezoeken per tour

Bericht door Ron »

heb jij toen een deel laten regelen door hun of je hele reis??
want heb het idee dat het vanaf Luxor richting Hurghada en verder wel zelf aardig is te regelen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: de oasis in egypte bezoeken per tour

Bericht door Jenny »

Ik heb toen Cairo, Aswan en Luxor (en alles ertussen) laten regelen. Dit met name omdat ik een paar vliegtickets nodig had die je toen via de site van Egypt Air niet kon boeken, als ook kaartjes voor de nachttrein.

Wat me opviel aan mijn correspondentie is dat het gewoon heel ongedwongen was. Wilde ik alleen tips, en niet boeken, dan was het ook goed. Wilde ik een goedkoper hotel, dan kon dat ook. Heel ongedwongen. En Miriam heeft niet eens een poging gedaan om dingen aan te smeren die ik niet wilde, dat vond ik juist zo fijn. Vandaar dat ik je echt aanraad vrijblijvend te mailen! En doe haar maar de groeten (als ze me nog kent). _O-
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Mirco
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2011 11:34

Excursies vanaf Taba

Bericht door Mirco »

Ik wil deze zomer op vakantie naar Taba, Egypte. Eventueel Dahab, als ik daar iets mooiers kan vinden. Mijn plan was om vanaf Taba/Dahab trips te gaan maken naar Petra, Jordanie en de Sinai. Nou kan ik op internet niet héél veel aanbieders van trips vinden op internet. Ik weet dat ik daar ook veel kan boeken, maar zou liever ook op internet al een aantal trips bekijken en kijken wat de prijzen daarvan ongeveer zijn, en eventueel zelfs al boeken.

Weet iemand welke aanbieders van trips er op internet te vinden zijn? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Excursies vanaf Taba

Bericht door Jenny »

Ik weet niets van Taba, maar ik kan je wel informatie geven over trips vanuit Dahab.

Vanuit Taba/Dahab naar Petra is een erg lange en dure excursie. Je bent reeds een paar uur onderweg om er te komen, dan kijk je rond, en dan moet je het hele eind ook weer terug. Reken erop dat een dergelijke excursie zeker 150-200 euro per persoon kost! Ik kan je geen bureau aanbevelen, ik heb Petra nl bezocht tijdens mijn reis door Jordanie.

Als je meer van Jordanie wilt zien, dan zou ik zeker geen dagtrips vanuit Egypte boeken. Je moet elke keer de grens over, en het visum voor Jordanie is niet gratis.

Wat de Sinai betreft: in Dahab zijn heel veel bureautjes die trips naar de Sinai aanbieden. Zelf heb ik slechts de White Canyon bezocht, een mooie trip met wandelen en kameelrijden. Deze heb ik geboekt bij het hotel waar ik bleef, INMO divers. Prijzen hangen af van het aantal mensen, maar ik denk dat de kosten gemiddeld 30 euro ofzo zullen zijn. INMO organiseert ook BBQs in de woestijn, echt super! Ook zijn er volop trips naar het Chaterineklooster, maar daar ben ik helaas nog niet geweest.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Mirco
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2011 11:34

Re: Excursies vanaf Taba

Bericht door Mirco »

Jenny schreef:Ik weet niets van Taba, maar ik kan je wel informatie geven over trips vanuit Dahab.

Vanuit Taba/Dahab naar Petra is een erg lange en dure excursie. Je bent reeds een paar uur onderweg om er te komen, dan kijk je rond, en dan moet je het hele eind ook weer terug. Reken erop dat een dergelijke excursie zeker 150-200 euro per persoon kost! Ik kan je geen bureau aanbevelen, ik heb Petra nl bezocht tijdens mijn reis door Jordanie.

Als je meer van Jordanie wilt zien, dan zou ik zeker geen dagtrips vanuit Egypte boeken. Je moet elke keer de grens over, en het visum voor Jordanie is niet gratis.

Wat de Sinai betreft: in Dahab zijn heel veel bureautjes die trips naar de Sinai aanbieden. Zelf heb ik slechts de White Canyon bezocht, een mooie trip met wandelen en kameelrijden. Deze heb ik geboekt bij het hotel waar ik bleef, INMO divers. Prijzen hangen af van het aantal mensen, maar ik denk dat de kosten gemiddeld 30 euro ofzo zullen zijn. INMO organiseert ook BBQs in de woestijn, echt super! Ook zijn er volop trips naar het Chaterineklooster, maar daar ben ik helaas nog niet geweest.
Dankjewel! Ik wil eigenlijk toch wel graag gewoon naar Egypte, dus dan zal ik bij 1 trip daarbuiten houden. Had al wel iets gelezen over die toestanden bij de grens ja, maar de tijdsplanning van de aanbieder die ik wel vond sprak me wel aan, en ik neem aan dat de rit ernaartoe ook de moeite waard is?

IIk ga zo even googlen op de info die jij net gaf, dankjewel!
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Excursies vanaf Taba

Bericht door Jenny »

Mijn broertje heeft vanuit Eilat (bij Taba) het oude Petra bezocht, en zijn tour reed een stuk door de woestijn. Ik neem aan dat jij dezelfde weg neemt?

Sommige delen van de woestijn zijn heel mooi, andere delen zijn saai. Je kan niet alles hebben wanneer je maar een dagje gaat, en er zullen zeker ook stukken tussen zitten die niet zo bijzonder zijn. Maar een deel van de tijd zul je slapen of in het donker rijden, dus ach, je merkt er niet veel van.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Mirco
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2011 11:34

Re: Excursies vanaf Taba

Bericht door Mirco »

Jenny schreef:Mijn broertje heeft vanuit Eilat (bij Taba) het oude Petra bezocht, en zijn tour reed een stuk door de woestijn. Ik neem aan dat jij dezelfde weg neemt?

Sommige delen van de woestijn zijn heel mooi, andere delen zijn saai. Je kan niet alles hebben wanneer je maar een dagje gaat, en er zullen zeker ook stukken tussen zitten die niet zo bijzonder zijn. Maar een deel van de tijd zul je slapen of in het donker rijden, dus ach, je merkt er niet veel van.
Misschien dat ik er dan wel een dagtrip van maak, want het gaat mij eigenlijk in Jordanie vooral om Petra. De rest nie zien maakt me dan niet zoveel uit. Zou je misschien aan je broertje kunnen vragen welke aanbieder hij had en hoeveel hij toen kwijt was. Dankje voor je hulp!
menasil
Reisexpert
Berichten: 3880
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:37
Locatie: Warmenhuizen

Re: Excursies vanaf Taba

Bericht door menasil »

Ik ben zelf vanuit Eilat naar Taba geweest, misschien kan jij het andersom doen? ;) Dat je vanuit Taba eens een kijkje neemt bij Eilat?

Al weet ik niet hoe de situatie nu is bij de grens, wij hadden toentertijd (2000) geen problemen behalve dan dat er zo goed gecontroleerd werd, dat we 1 grenspost voorbij zijn gelopen.....(we hebben serieus 10 minuten bij een wit gebouwtje gestaan bij een grenspaal en rondjes gelopen maar nergens een mannetje gevonden) dat vond Israel niet zo leuk toen we weer het land in wilden en dus aan de andere kant voor hun neus stonden want ja hoe kan het dat we daar waren terwijl we formeel gezien het land niet hadden verlaten. Afijn, gelukkig was het na even uitleggen, weer opgelost :) Maar ja dat is inmiddels alweer 11 jaar geleden....
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Excursies vanaf Taba

Bericht door Jenny »

Broer was vorig jaar 200 euro kwijt. Aanbieder onbekend.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
eefje
Wereldreiziger
Berichten: 176
Lid geworden op: 09 dec 2007 20:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Excursies vanaf Taba

Bericht door eefje »

Ik ben van de zomer vanuit Jordanie richting Taba gereisd en weer terug. Dit is zo'n eenvoudige reis, dat ik me afvraag of je daar wel een tour voor zou moeten boeken. Als ik zo hoor hoeveel geld je kwijt bent moet dit zoveel goedkoper kunnen! Ik zou het eerste stukje zelf doen (tot Aqaba) en vanuit Aqaba een tourtje Petra boeken. Dit kan overal in Aqaba. Vanuit Aqaba ben je zo in Petra en kan je dus als dagtour doen.

Het hele grensgebeuren kan je reis enorm vertragen en hierdoor kan ik ook geen tijdsindicatie geven. Maar de grens moet je sowieso over, met tourgroep of alleen dus dit zal je altijd evenveel tijd kosten.
Vanaf de grens van Taba ga je de grens over richting Israel. Dan in Israel 10 minuutjes met de (gedeelde)taxi (8 euro gedeeld door het aantal personen waarmee je in de taxi stapt) naar de grens Eilat/Aqaba. Vanaf de grens naar het centrum van aqaba kost je taxi 10 minuten en hooguit 5 euro ook deze zou ik gewoon delen!
Mirco
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2011 11:34

Re: Excursies vanaf Taba

Bericht door Mirco »

Nog even een vraagje: Hoe is het om als homo met je vriend daar te reizen? Tijdens zo'n dagtrip zal het niet uitmakeen, maar kun je in een resort in Taba problemen verwachten of niet?
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Excursies vanaf Taba

Bericht door bolletjeom »

Het is niet echt/ echt niet geaccepteerd. Ik denk dat je er verstandig aan doet om te doen alsof jullie samenreizende vrienden zijn. Een man die ik ken zegt zelf dat ie altijd dit doet. Gewoon om problemen te voorkomen. alle vormen van genegenheid in het openbaar tijdelijk afschaffen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Excursies vanaf Taba

Bericht door Jenny »

eefje schreef:Vanaf de grens van Taba ga je de grens over richting Israel. Dan in Israel 10 minuutjes met de (gedeelde)taxi (8 euro gedeeld door het aantal personen waarmee je in de taxi stapt) naar de grens Eilat/Aqaba. Vanaf de grens naar het centrum van aqaba kost je taxi 10 minuten en hooguit 5 euro ook deze zou ik gewoon delen!
Weet je of er ook een manier is om vanuit Taba RECHTSTREEKS naar Aqaba te varen? Ik wil niet door Israel :N

En is het ook mogelijk om in Aqaba een bus te nemen en in Petra (of eigenlijk in het stadje ernaast) te overnachten? Ik zou nl graag langer dan een dag in Petra willen blijven.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast