5 weken Australie, route tips

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Bertje

Re: 5 weken Australie in Feb/Mrt. Wat te doen en niet?

Bericht door Bertje »

Da's een belangrijk punt Kim. Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar een roadtrip in het zuiden is ook zeker de moeite waard!
Mrieke

Bericht door Mrieke »

Hmm..dat veranderd de zaak wel weer. Jammer, had me niet helemaal ingesteld op Perth naar Alice Springs via Broome. Dat gaat 'm dus niet worden.
Een vriendin van me woont in Brisbane en zij gaf weer aan dat de Oostkust prima te doen is waarschijnlijk.. last lastig lastig. Hadden ons net verheugd op de westkust met bovenstaande route. Dus Perth naar Sydney is in 5 weken ook te doen.. daar past de outback dan niet meer tussen of wel? In ieder geval bedankt voor al jullie tips, erg handig!
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

De zuid west kust heeft ook prachtige stranden, zeker in de zomer kunnen die aanvoelen als het paradijs! Laat je daar niet door afschrikken!
Ik vind rond brisbane niet het mooiste stukje australie. Voor de echte oostkust feeling moet je dan toch meer richting het noorden voor het Great Barrier Reef.

Moeilijke keuze is het inderdaad. Ik zou wel kijken voor een stukje australie. 5 weken is niet heel erg lang en je wilt zeker niet haasten!
Bertje

Bericht door Bertje »

Hoe gaat het inmiddels met de voorbereidingen? Weet je al wat je gaat doen?
Martijn1991

Bericht door Martijn1991 »

Hallo allemaal!

Hopelijk vind je het niet erg dat ik mee-profiteer van jouw topic en vragen Marieke, maar ik ben zelf ook van plan om van Sydney de zuidkust af te reizen richting Perth en dan omhoog naar Darwin. Als ik het zo lees heb jij een groot deel van de zuidkust afgereisd Bertje, kun jij mij misschien vertellen hoe het tussen Adelaide en Perth is m.b.t. aanwezigheid van andere backpackers? Tussen Sydney en Adelaide geloof ik het wel maar ik lees maar weinig over het deel ten westen van Adelaide. Ik ga alleen op pad dus een beetje aanspraak/reisgezelschap zo nu en dan zou geen kwaad kunnen. Zou je mij jouw ervaringen kunnen vertellen?

Thanks alvast!
Bertje

Bericht door Bertje »

Hee Martijn,

Daar is zeker wat te doen. En er zijn ook andere backpackers. De langste tijd heb ik doorgebracht in Albany. Uhm.... Eigenlijk begon het zo. Ik was met een paar ander backpackers per gehuurde wicked camper vanuit Perth naar beneden aan het reizen. Ik vond het mooi dat het daar een andere sfeer is, met de wat rustigere backpacker. De party scene is meer aan de oostkust geloof ik. Maar goed. Ik ben toen met die camper van Perth langs de kust naar Albany gereisd. Daar heb ik 3,5 maand gezeten omdat mijn budget toen zei dat ik moest gaan werken. Ik heb daar een ontzettend leuke tijd gehad. Veel menden in het hostel waren aan het werk, en eigenlijk stond iedereen open voor contact. Op een gegeven moment gingen we voor elkaar koken. Dan kreeg je dus elke avond iets te eten uit een ander land. Die keer dat ik moest koken stamppot natuurlijk. Ze hebben zelfs Nederlandse rookworst in de supermarkt! Oh ik dwaal weer af. Ik heb dus een tijd in Albany gezeten. Albany Backpackers was de naam van de plek, en daar wagen genoeg andere backpackers te vinden. Een paar jaar geleden ben ik ook nog eens 4 weken naar Australië op vakantie geweest. Toen heb ik een tour gedaan van Perth naar Adelaide. Tijdens deze tour heb ik niet veel andere backpackers gezien dan de groep waarmee ik was. Maar ik vond het wel erg leuk om al die nachten in de open lucht te slapen in een swag. De enige plek waar wel anderen waren was bij een retreat in the middle of nowhere: Coodlie Park heet het (net nog even opgezocht). Dat was een speciale plek. Er waren daar veel mensen aan het Wwoof 'n. Daar hebben we rond het kampvuur gezeten met de owner en met mensen die daar onder andere zaden verzamelden van native platen aldaar. Afijn. Die tour is mij goed bevallen. Tijdens zo'n tour heb je natuurlijk ook mensen om je heen, maar het is wel een wat duurdere vorm die misschien niet helemaal bij je budget past. Oh ik wilde gaan afsluiten, maar nog een extra ding schiet me te binnen. Hostels hebben prikborden. Dat is een fantastisch communicatiemedium. Je kunt er kwijt dat je bijvoorbeeld naar perth wil en een camper wil huren, en dat je andere mensen zoekt voor gezelschap en om de kosten te delen. Australië zit vol met solo backpackers, en zo heb je al snel iemand gevonden.

Zo, een beetje uitgeschoten met het toetsenbord. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Gr,
Bertje
Martijn1991

Bericht door Martijn1991 »

Geweldig Bertje! Helemaal niet erg dat je vingers overuren hebben gemaakt op je toetsenbord ;). Relaxed om te horen dat er genoeg andere backpackers zijn en dat ze allemaal open staan voor contact. Vooral je verhaal over het samen koken klinkt erg leuk. Zo te horen kan ik met een gerust hart afdalen naar down under. Heb je nog tips voor mooie stranden? En ergens waar je kunt leren surfen misschien? En waar hebben jullie die camper gehuurd? Hier nog tips voor?

Alvast bedankt man, niets is beter dan persoonlijke ervaringen.
Plaats reactie