Goedkoop naar Marrakesh reizen

Stel hier je vragen over Marokko
Jenny
Reisexpert

Re: kerst in marrakech

Bericht door Jenny »

ik was een aantal jaar geleden rond kerst in Marakech: echt geen probleem.

neem wel warme kleding mee, het kan frisjes zijn. goedkope accommodatie heeft geen verwarming of warm water.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
MariekeH

Bericht door MariekeH »

Dank voor julli reactie. Het plan is om Maroccan House te boeken in Gueliz.
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Voor de sfeer kan je beter overnactingen boeken in een riad (oude huizen in de oude stad) Deze zijn er in alle prijsklassen
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
El Niño
Reisexpert

Marrakech en omgeving

Bericht door El Niño »

Ik heb plannen om begin Oktober 7-10 dagen naar Marrakech en i.i.g. woestijntrip te doen. Nu denk ik dat een dag of 6 wel genoeg is voor Marrakech + woestijn. Is er misschien nog een leuk stukje "aan te plakken". En weet iemand dan misschien een betere plaats om op te vliegen (Marrakech kan volgens mij alleen rechtstreeks met Transavia vanuit Amsterdam, of evt. met Ryanair vanaf Eindhoven)?
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Re: Marrakech en omgeving

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Marrakech kan ook met Corendon Airlines, maar of dat een verbetering is? Of charter met ML Tours

En leuke plek om te verblijven vlakbij Marrakech is Essaouira.
Ryanair vliegt vanaf Essaouira naar Charleroi
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
ingridbrn

Bericht door ingridbrn »

Essaouira is leuk inderdaad, maar je kan ook een taxi naar Imlil nemen (2 uurtjes), en daar een beetje wandelen. bv Imlil naar Setti Fatma (als je een paar dagen hebt)
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

Ik was zelf 4/5 dagen in Marrakech, net iets te veel. 6 dagen voor Marrakech + camelsafari moet genoeg zijn. Houd er wel rekening mee dat het een hele dag reizen met de bus is. Van de 3 daagse safari zit je er dus 2 in de bus.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Bjorn123 schreef:Ik was zelf 4/5 dagen in Marrakech, net iets te veel. 6 dagen voor Marrakech + camelsafari moet genoeg zijn. Houd er wel rekening mee dat het een hele dag reizen met de bus is. Van de 3 daagse safari zit je er dus 2 in de bus.
Dat is inmiddels ongeveer het plan. Thanks 8-) .
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Is een auto huren geen optie? Destijds was dat niet zo duur en de moeite waard omdat je op verschillende plekjes even kunt stoppen als je dat wilt.
postvoorwen
Reiziger

Riad in Marrakech, tips zijn welkom!

Bericht door postvoorwen »

In februari ga ik met 3 vrienden een rondreisje door Marokko doen waarbij we aan het begin en einde 2 nachten in Marrakech zullen zijn.
In eerste instantie hadden we een riad op t oog waar vrienden al eens eerder gwweest zijn, echter die staat nu te koop en neemt geen boekingen meer aan.
Ik heb al volop zitten kijken op internet (voorpret!) naar andere opties, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.... Daar komt nog bij dat een van mijn vrienden redelijk voorzichtig is met iets boeken waarvan hij niet weet of het oké is (heeft de ervaring dat adres niet eens bestond!)
Kunnen jullie mij misschien enkele adressen geven die prima waren (we hoeven niks superdeluxe, een goed bed met normaal sanitair is voldoende), liefst waar je ook zelf bent geweest? Het zou al n stuk schelen in onze zoektocht...
Erik
Site Admin

Re: Riad in Marrakech, tips zijn welkom!

Bericht door Erik »

Marrakech is soms een echt doolhof wanneer je een hotel in de medina geboekt hebt. Ik snap je vrienden dus wel een beetje. Wanneer je een hotel reserveert via bijvoorbeeld booking.com of in ieder geval kijkt of het riad daar ook op staat dan zit je wel goed. Er zijn erg veel riads met hele wisselende standaarden dus het lezen van reviews kan wel nuttig zijn.

Zelf hebben wij bij een tweede bezoek een hotel geboekt dat aan het plein zat en waar ook veel reisorganisaties naar toe gaan. Voordeel was dat alles lekker dichtbij zat en dat je 's avonds over het plein kon kijken wat er allemaal gebeurde.

Mocht je een riad gevonden hebben dan raad ik aan om overdag aan te komen, omdat ik het zelf dan net wat relaxer vond om je riad te vinden i.p.v dat je een mannetje moet zoeken die je door allerlei steegjes naar de juiste plek moet brengen.
postvoorwen
Reiziger

Bericht door postvoorwen »

Dankjewel Erik!
Toch hoop ik ook nog dat r mensen reageren met concrete riads, zodat het zoeken wat makkelijker wordt. Ik heb ook al een anwb-boekje gebruikt, maar daar staan er 5 in en ik ben zomaar bang dat alle Hollanders daar gaan zitten ;-)
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Ik ben een jaar geleden in Riad Hidden geweest. Eenvoudig, schoon, dichtbij Jemaa el Fna en vriendelijk personeel.

https://www.airbnb.nl/rooms/462609

Oja, je kunt goedkoop en prima eten bij Chez Chegrouni. Ligt vanaf het riad gezien aan het begin van het plein links, nog voor café de France.
Laatst gewijzigd door ketting op 16 nov 2015 16:57, 2 keer totaal gewijzigd.
naomidenouden
Vakantieganger

Bericht door naomidenouden »

Ik ben afgelopen mei naar het Riad Palais Azukar geweest. Echt een geweldig Riad, ontzettend lieve mensen die alles voor je doen(spreken alleen bijna geen Engels, maar met handen en voetenwerk kom je heel ver). Het is heel schoon, goedkoop en ontzettend mooi, goed te bereiken en het ontbijt is heerlijk. Wij hebben de eerste dag alles heel gemakkelijk gevonden zonder boekje of plattegrond. Zeker aan te raden.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Riad Casa Sophia !!!
Heel acceptabel geprijsd en goed gelegen. Hele vriendelijke medewerkers.
Ik heb er meer dan een week gezeten en als ik weer eens richting Marakech ga hoef ik er niet over na te denken waar ik wil verblijven.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie