Visum Indonesië
Re: gratis visum
Je kan gelijk naar de imigrasi waar je een stempel in je paspoort krijgt.
(Daarna haal je je tassen op en dan komt pas de douane.)
(Daarna haal je je tassen op en dan komt pas de douane.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Gratis visum Indonesië
Beste lezer,
Op het moment ben ik op reis in Sri Lanka en de volgende bestemming is Indonesië. Dit is een spontaan besluit geweest, dus ik heb vooraf geen visum geregeld. Ik weet dat je als Nederlander een gratis visum voor 30 dagen kunt krijgen in Indonesië, maar mijn plan is om zo'n 2 maanden te blijven. Het is een optie om een normaal visum te kopen en die eenmalig te verlengen, maar dat is naar verluid nogal een omslachtig geheel. Wat ik mij afvraag is het volgende: indien ik kies voor het gratis visum, ik na 30 dagen het land verlaat voor bijvoorbeeld een week Singapore, kan ik daarna weer een gratis visum voor 30 dagen Indonesië krijgen of is dit niet mogelijk? Het lijkt mij dat ze je moeilijk de toegang tot het land kunnen ontzeggen, maar of ze je tweemaal een gratis visum verstrekken als er maar een week tussenzit kan ik nergens terugvinden. Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen. Reisgroeten, Adb
Op het moment ben ik op reis in Sri Lanka en de volgende bestemming is Indonesië. Dit is een spontaan besluit geweest, dus ik heb vooraf geen visum geregeld. Ik weet dat je als Nederlander een gratis visum voor 30 dagen kunt krijgen in Indonesië, maar mijn plan is om zo'n 2 maanden te blijven. Het is een optie om een normaal visum te kopen en die eenmalig te verlengen, maar dat is naar verluid nogal een omslachtig geheel. Wat ik mij afvraag is het volgende: indien ik kies voor het gratis visum, ik na 30 dagen het land verlaat voor bijvoorbeeld een week Singapore, kan ik daarna weer een gratis visum voor 30 dagen Indonesië krijgen of is dit niet mogelijk? Het lijkt mij dat ze je moeilijk de toegang tot het land kunnen ontzeggen, maar of ze je tweemaal een gratis visum verstrekken als er maar een week tussenzit kan ik nergens terugvinden. Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen. Reisgroeten, Adb
Re: Gratis visum Indonesië
Over het algemeen is het geen probleem om 2 keer een visum te krijgen.
Visum / visa voor Indonesië
Hoi,
Op dit moment zit ik in jakarta, en zou ik de 27ste terugvliegen. Nu is mijn vlucht veranderd en vertrek ik 30-06 om 00.15 dus inchecken de 29ste. Ik zit hier nu op een toeristenvisum van 30 dagen. Wat te doen? Verlengen of een boete riskeren. Wat kan er anders gebeuren dan een boete. Ik vind het namelijk een beetje een naar idee om ergens mijn paspoort achter te laten.
Gr.
Op dit moment zit ik in jakarta, en zou ik de 27ste terugvliegen. Nu is mijn vlucht veranderd en vertrek ik 30-06 om 00.15 dus inchecken de 29ste. Ik zit hier nu op een toeristenvisum van 30 dagen. Wat te doen? Verlengen of een boete riskeren. Wat kan er anders gebeuren dan een boete. Ik vind het namelijk een beetje een naar idee om ergens mijn paspoort achter te laten.
Gr.
Re: Visum / visa voor Indonesië
Wat er anders kan gebeuren dan een boete bij overstay? Als je pech hebt gevangenisstraf of een x-aantal jaar het land niet in. Indonesie is niet eens van de meest vriendelijke landen als het om een overstay gaat - naar het schijnt.
Ik zou dus verlengen. Verlengen kan alleen als je een betaald visum van US$ 35 hebt. Met de gratis visumvrije entree kan dit niet.
Ik zou dus verlengen. Verlengen kan alleen als je een betaald visum van US$ 35 hebt. Met de gratis visumvrije entree kan dit niet.
Ik ben momenteel in Java, Indonesia. Ik ben reeds een probleem tegengekomen, namelijk deze : mijn paspoort is op een of ander manier beschadigd geraakt waardoor mijn foto niet duidelijk te identificeren is. Het proces van het verlengen van mijn visa was nnog gaande, dus nog niet verlengd. Om mijn visa te kunnen verlengen moet ik eerst mijn paspoort hernieuwen. Het process om vanuit mijn land weer een nieuwe passpoort te krijgen duurt 6 maanden. Mijn Visum eindigt volgend maand midden mei. Mijn visum eindigt dus voordat ik een nieuw paspoort kan krijgen. Zijn er oplossingen? Opties? Word ik het land uitgezet? Wat staat mij te wachten? Dringen reactie!
- Kims
- Reisexpert
Hi,Hal5 schreef: ↑27 apr 2017 09:53 Ik ben momenteel in Java, Indonesia. Ik ben reeds een probleem tegengekomen, namelijk deze : mijn paspoort is op een of ander manier beschadigd geraakt waardoor mijn foto niet duidelijk te identificeren is. Het proces van het verlengen van mijn visa was nnog gaande, dus nog niet verlengd. Om mijn visa te kunnen verlengen moet ik eerst mijn paspoort hernieuwen. Het process om vanuit mijn land weer een nieuwe passpoort te krijgen duurt 6 maanden. Mijn Visum eindigt volgend maand midden mei. Mijn visum eindigt dus voordat ik een nieuw paspoort kan krijgen. Zijn er oplossingen? Opties? Word ik het land uitgezet? Wat staat mij te wachten? Dringen reactie!
Hoezo duurt het krijgen van een nieuw paspoort 6 maanden?
Als je naar de Nederlandse ambassade gaat, kunnen zij je verder helpen. Een noodpaspoort (voor kortere duur) kan binnen een paar dagen afgegeven worden en een nieuw paspoort duurt meestal niet langer dan 2 weken. Daarna kun je de verlenging van je visum aan je nieuwe paspoort laten linken lijkt me.
Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Het lijkt mij ook dat je binnen een aantal dagen een paspoort zou moeten kunnen krijgen op de ambassade. Je kunt sowieso je oude paspoort bewaren (met gaten er in) zodat je die ook als extra bewijs van je visum mee kunt nemen. Dus ook al kunnen ze je visum overzetten, dan nog is het slim om je oude steeds overal mee te nemen om deze ook te laten zien mochten ze moeilijk doen.
-
- Reiziger
Let op !!! Het is tegenwoordig belangrijk altijd je oude paspoort te bewaren na het ongeldig maken.
Vraag bij het ongeldig maken om uitsluitend gaten door de voor en achterkant, dit om oude visa niet te beschadigen.
Het gebeurt steeds vaker dat men oude visa wil zien voordat er een nieuwe wordt verstrekt.
Vraag bij het ongeldig maken om uitsluitend gaten door de voor en achterkant, dit om oude visa niet te beschadigen.
Het gebeurt steeds vaker dat men oude visa wil zien voordat er een nieuwe wordt verstrekt.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Froja Melet | RM Express
-
- Reisexpert
@Hal5
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Ik bedoelde 6 weken. BedanktKims schreef: ↑30 apr 2017 13:03Hi,Hal5 schreef: ↑27 apr 2017 09:53 Ik ben momenteel in Java, Indonesia. Ik ben reeds een probleem tegengekomen, namelijk deze : mijn paspoort is op een of ander manier beschadigd geraakt waardoor mijn foto niet duidelijk te identificeren is. Het proces van het verlengen van mijn visa was nnog gaande, dus nog niet verlengd. Om mijn visa te kunnen verlengen moet ik eerst mijn paspoort hernieuwen. Het process om vanuit mijn land weer een nieuwe passpoort te krijgen duurt 6 maanden. Mijn Visum eindigt volgend maand midden mei. Mijn visum eindigt dus voordat ik een nieuw paspoort kan krijgen. Zijn er oplossingen? Opties? Word ik het land uitgezet? Wat staat mij te wachten? Dringen reactie!
Hoezo duurt het krijgen van een nieuw paspoort 6 maanden?
Als je naar de Nederlandse ambassade gaat, kunnen zij je verder helpen. Een noodpaspoort (voor kortere duur) kan binnen een paar dagen afgegeven worden en een nieuw paspoort duurt meestal niet langer dan 2 weken. Daarna kun je de verlenging van je visum aan je nieuwe paspoort laten linken lijkt me.
Succes ermee!
Hallo allemaal,
Ik ga onbetaald stage lopen in Yogyakarta gedurende 28 weken. DIt komt neer op 196 dagen, en helaas heb ik dus net niet genoeg aan een sociaal cultureel visum gedurende deze periode. Nou heb ik volgens mij twee opties wat betreft visa. Het eerste wat ik kan doen is naar een ander land, zoals Singapore, om daar vervolgens een nieuw sociaal cultureel visum aan te vragen. Bij de ambassade duurt dit 2 werkdagen, maar het kan ook sneller via een agent (ook heel wat duurder natuurlijk). Een andere optie is om helemaal aan het eind van mijn stage het land uit te gaan en terug te komen op een toeristenvisum (als ik minder dan 30 dagen over heb). Echter ben ik dan natuurlijk illegaal bezig, want ik mag officieel geen stage lopen met een toeristenvisum. Maar het zou me qua gedoe en kosten veel schelen, en dan vind ik vooral het gedoe en de onzekerheid van zo'n visumaanvraag met alle bijbehorende documenten vervelend.
Wat zouden jullie doen?
Ik ga onbetaald stage lopen in Yogyakarta gedurende 28 weken. DIt komt neer op 196 dagen, en helaas heb ik dus net niet genoeg aan een sociaal cultureel visum gedurende deze periode. Nou heb ik volgens mij twee opties wat betreft visa. Het eerste wat ik kan doen is naar een ander land, zoals Singapore, om daar vervolgens een nieuw sociaal cultureel visum aan te vragen. Bij de ambassade duurt dit 2 werkdagen, maar het kan ook sneller via een agent (ook heel wat duurder natuurlijk). Een andere optie is om helemaal aan het eind van mijn stage het land uit te gaan en terug te komen op een toeristenvisum (als ik minder dan 30 dagen over heb). Echter ben ik dan natuurlijk illegaal bezig, want ik mag officieel geen stage lopen met een toeristenvisum. Maar het zou me qua gedoe en kosten veel schelen, en dan vind ik vooral het gedoe en de onzekerheid van zo'n visumaanvraag met alle bijbehorende documenten vervelend.
Wat zouden jullie doen?
Ik weet niet wat de beste optie is, maar ik weet wel dat illegaal stage lopen geen goed idee is. Je kan het land uitgezet worden, een boete krijgen en in sommige gevallen zelfs opnieuw toegang tot het land ontzegd worden. Je zou kunnen overwegen om via een speciaal bureau je visum te krijgen. Het kost wat meer, maar je hebt in ieder geval alles netjes geregeld.Sofi2907 schreef: ↑31 aug 2018 11:05 Een andere optie is om helemaal aan het eind van mijn stage het land uit te gaan en terug te komen op een toeristenvisum (als ik minder dan 30 dagen over heb). Echter ben ik dan natuurlijk illegaal bezig, want ik mag officieel geen stage lopen met een toeristenvisum. Maar het zou me qua gedoe en kosten veel schelen, en dan vind ik vooral het gedoe en de onzekerheid van zo'n visumaanvraag met alle bijbehorende documenten vervelend.
Wat zouden jullie doen?