Visum aanvragen Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Kims
Reisexpert

Re: Kost een visum voor Australië geld?

Bericht door Kims »

Hi,

De aanvraag van het visum is volgens mij nog steeds gratis, tenminste zoals het op deze site staat:
http://www.immi.gov.au/allforms/990i/tourist.htm. Maar er staat wel dat er eventueel een 'charge' kan zijn.

Het 976 toeristenvisum kost inderdaad $20 aan service fees, maar is voor aanvragen van burgers buiten de EU.

Dit is de info over het specifieke 676 visum: http://www.immi.gov.au/e_visa/e676.htm

En op de site vraag je hem aan:
https://www.ecom.immi.gov.au/visas/app/uu?form=VSS

Meestal krijg je het visum meteen toegekend.
Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
VeroniqueK

visum Australië - werken ziekenhuis

Bericht door VeroniqueK »

Beste iedereen,
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik ben bezig met het aanvragen van een visum naar australie. Ik ga tevens 3 maanden in en ziekenhuis stage lopen. Ik heb een toeristen visum aangevraagd maar aangegeven dat ik die stage ga lopen waardoor ik nu een medical examination en chest xray moet laten maken. aangezien ik zelf in een ziekenhuis werk, ben ik allang gescreend op de ziektes waarop ze me willen screenen en kost me dit dus onnodig 250 euro. Ik wil daarom mijn visum cancelen en een nieuwe aanvragen. Zou dit kunnen en hoe moet je een lopende aanvraag voor een visum cancellen? en is de kans dan groot dat je bij de douane wordt tegengehouden?ik hoop dat iemand dit weet!
Groetjes,
Veronique
Kims
Reisexpert

Re: Controle visum Australië

Bericht door Kims »

Hi Veronique,

Ik heb even gevraagd aan ATG of dit een apart nieuw onderwerp kan worden voor de duidelijkheid.

Omdat je in een ziekenhuis stage gaat lopen moet je hoe dan ook je medische test en X-ray laten doen/maken, het maakt niet uit of je dat al eerder hebt laten doen. Het zijn normale visaprocedures en daar ontkom je niet aan. De Australische immigratiedienst zal je laten weten waar je de medische test moet laten doen en welke formulieren etc. je door de specifieke arts in moet laten vullen. Dit is allemaal zeer gereguleerd, er zijn maar een paar artsen in NL die deze test uit mogen voeren en niet zomaar een huisarts of andere arts. Hetzelfde geldt voor je rontgenfoto.

Als je toch een ander visum aan wil vragen, zou ik contact opnemen met de immigratiedienst via:
http://www.immi.gov.au/contacts/visa-en ... sitors.htm

Wat bedoel je met hoe groot de kans is om door de douane aangehouden te worden?

Groetjes, Kim
john schobbe

Verleng visum in Australië

Bericht door john schobbe »

ik ben nu in caloocan en zoek een adres hier in de buurt om mijn visum te verlengen
Ceska
Wereldreiziger

Re: Verleng visum in Australië

Bericht door Ceska »

online?
MichielN

Qreply

Bericht door MichielN »

Hoi!
Ik sta op het punt mijn WHV aan te vragen. Ik heb alle informatie ingevuld van de "Electronic Visa Application" echter zit ik met een paar vragen voordat ik het definitief kan maken, namelijk:
Vraag 1:
Er wordt bij de aanvraag gevraagd om "Initial Entry Date". Ik denk dat ik 13 september Australië binnen kom, maar dat is afhankelijk van de stage van mijn vriendin. Is het een probleem als ik het visum aanvraag voor 13 sept. en dat ik pas later het land binnen kom dan gepland?
Vraag 2:
Mijn vriendin gaat dus een (medische) stage lopen voor 4 maanden in Sydney. Hierna gaan wij 3 maanden rondtrekken. Kun je hiervoor een Working Holiday Visum aanvragen? Of moeten we toch gaan voor 2 visum's (eerst een Occupational Trainee en dan een Holiday)?
Er staan op internet meerdere antwoorden die elkaar tegen spreken. Misschien kunnen jullie ons hier mee helpen? Alvast bedankt!
Kims
Reisexpert

Re: Visum aanvragen Australië

Bericht door Kims »

Hi Michiel,

1. De datum maakt niet uit. Vanaf het moment dat je WHV wordt toegekend heb je 1 jaar om het land binnen te komen met je WHV en die is dan een jaar geldig op het moment dat je het land binnenkomt.

Ik weet niet zeker hoe het zit met puntje 2, ik denk dat een WHV voldoende is. Hoe dan ook is het belangrijk dat zij de officiele procedures volgt mbt werken in de gezondheidszorg hier. Dat betekent dat ze een rontgenfoto en medische test moet laten doen mbv de instructies van de Australische immigratiedienst. Er zijn maar een aantal artsen in Nederland (maar 1 of 2) die dit mogen doen en er moeten bepaalde formulieren worden ingevuld die zowel de arts als de radioloog rechtstreeks naar de immigratiedienst sturen.

Succes ermee
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Vraag 1 antwoord:
Je kunt de datum gewoon opgeven wat je wilt. Je hebt na akkoord van de WHV 1 jaar de tijd om Australie in te reizen vanaf de datum goedkeuring. Het visum gaat lopen vanaf inreis datum.
Vraag 2 antwoord:
Working holiday moet zover ik het weet voldoende zijn. Ze zien stage vaak ook als werken. Wat je zou kunnen doen is contact opnemen met immigratie of met het bedrijf waar ze stage voor gaat lopen.

gr van Moira
sanneschaafsma1

Brandende vraag over visum Australië & hostel Brisbane!

Bericht door sanneschaafsma1 »

Hoi mensen,

Alles is rond, geregeld en ik ben klaar om 15 september het vliegtuig naar Australië te pakken!
deze is wel even van toepassing: *O*

Toch heb ik nog enkele vragen:

1. Ik kom om 23.35 aan in Brisbane aan. Ik wil hier graag voor de eerste drie nachten een hostel boeken.
Leuk, gezellig en niet AL teveel gefeest én het zou heul fijn zijn dat er een pick up is vanaf het vliegtuig.
Iemand leuke ervaringen en passend bij m'n omschrijving? Hoor het graag!

2. Tijdens mijn reis in Australië wil ik (misschien, eventueel, maar wel heel graag) voor een paar weken naar Indonesië. Mijn reis start bij Cairns en zo de oostkust naar Adelaide. Het leek me het handigst en het leukst vanaf Sydney te vliegen en ook weer terug te vliegen naar Australië om mijn reis voort te zetten.

Ten eerste: mag ik het land met m'n 6 maandse toeristenvisum verlaten en dan binnen die 6 maanden ook weer terugkeren naar Australië?

En ten tweede: heeft iemand ook ervaring met vliegen vanaf Adelaide naar Indonesïë? Is dat een erge omweg als ipv vanaf Sydney vliegen?

Alvast bedankt!
MichielN

Bericht door MichielN »

Hoi!

Mijn WHV is approved :). Voor mijn vriendin (die een laboratorium onderzoek gaat doen) werd bij de aanvraag aangegeven dat ze een X-ray en health scan moet doen. We hebben dit netjes direct geregeld en een afspraak gemaakt bij de praktijk in Amsterdam, echter is er vandaag een mail gekomen dat ook haar visum is approved:

"This is to advise that you have been granted a Working Holiday Visa, Subclass 417"

Hartstikke mooi, maar de scan is nog niet geweest... hoe kan dit nou? Misschien kan het zijn dat de immigratie dienst de uitleg van haar onderzoek nu pas gelezen hebben waardoor het in eens approved is? Is het nu slim om de afspraak af te zeggen? (scheelt toch weer een paar honderd euro).

Groetjes
Kims
Reisexpert

Re: Brandende vraag over visum Australië & hostel Brisbane!

Bericht door Kims »

Hi,

Als je een 'multiple entry' 6 maanden visum hebt, kun je inderdaad het land in en uit. Die info moet op je visumtoekenning staan. Voor specifieke info zie: http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/676/

Kijk even op sites zoals Skyscanner wat voor vluchten er zijn vanaf Adelaide naar Indonesie of vanaf Sydney. Dan kun je je opties op een rijtje zetten.

Cheers!
Vatrine

Re: Brandende vraag over visum Australië & hostel Brisbane!

Bericht door Vatrine »

In Brisbane heb ik zelf in Banana Benders gezeten. Heel klein, net een pension, maar wel gezellige mensen. Een andere aanrader is Chill Backpackers. Ik heb hier zelf niet gezeten maar ik kwam hier iedere dag langs als ik naar het centrum liep (goede locatie dus), het zag er erg mooi uit en ik heb ook goede ervaringen gehoord van mensen die er wél zaten.

Het goedkoopste om vanuit Indonesie naar Australie te vliegen, is Bali - Darwin, met Airasia (heb ik namelijk gedaan). Daarnaast is Darwin echt mijn favoriete stad van Australie, dus die kun je echt niet missen! Misschien kun je dat in je route plannen?
JessieP

Visitors visum onder 18

Bericht door JessieP »

Ik wil volgend jaar naar australie om te werken en te studeren.
Punt is dat ik 17 ben op de geplande datum van mijn vertrek. Kan ik dan een visitors visum aanvragen totdat ik ( in januari) 18 wordt? En dan een working holiday visum? Ik kan namelijk nergens de minimale leeftijd vinden voor een visitors visum.
Kims
Reisexpert

Re: Visitors visum onder 18

Bericht door Kims »

Hi,

Je kunt gewoon een toeristenvisum 676 (http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/676/) aanvragen, maar moet aan deze voorwaarden voldoen:
Applications for children under 18 years of age must provide consent from the non-accompanying parent(s) or legal guardian(s) if the child is travelling:
* alone

Zie: http://www.immi.gov.au/visitors/tourist ... bility.htm

Hou er wel rekening mee dat je je WHV pas kan aanvragen als je 18 bent en die pas ingaat wanneer je het land inkomt. Dus als je 18 bent geworden zul je hem buiten Australie aan moeten vragen en krijgen. Hij gaat dan pas in wanneer je weer naar Australie gaat. Het is dus geen automatische verlenging van je verblijf die van een toeristenvisum overgaat in een WHV. Eventueel kun je een goedkoop tripje naar Nieuw-Zeeland regelen hiervoor.
Zie: http://www.immi.gov.au/visitors/working ... -first.htm

Groetjes
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visitors visum onder 18

Bericht door Globeskater »

Let er ook op dat je met een toeristenvisum niet mag werken en ook niet mag studeren, alleen maar reizen..
Plaats reactie