Backpacken Thailand
Re: Route te doen?: 3 weken Thailand
Hoi! Ik denk dat je voor 3 weken een leuke route hebt bedacht. Ik ben zelf 4 weken geweest en heb ongeveer dezelfde plaatsen bezocht, behalve koh tao en kanchanaburi en ik ben dan wel langer op koh phangan geweest en een aantal dagen in krabi, koh phi phi en ook nog sukothai. Het is denk ik wel te doen, met name als je van ayuthaya een nachttrein naar chiang mai pakt en omdat je van chiang mai in een keer naar surat thani vliegt (scheelt veel tijd) Al zou ik je ticket van chiang mai - surat thani pas kort tevoren boeken (kan ook 1-2 dagen tevoren nog en overal is WiFi). In elk geval zou ik Pai niet overslaan (ondanks de tijd die het kost). Ik vond het een van de leukste plaatsen van Thailand.
Veel plezier!
Veel plezier!
Ik denk dat je wel een redelijk tijdspad heb uitgekozen voor je route.
Alleen waarom maar 1 dag in Bangkok?
Stad heeft veel te bieden...
Vorig jaar november 14 dagen geweest, maar dit was mijn route:
Maandag - Amsterdam / Bangkok
Dinsdag - Bangkok
Woensdag - Bangkok
Donderdag, 's ochtends de trein naar Ayutthaya. Fiets gehuurd en dagje tempels gekeken.
's Avonds de nachttrein naar Chang Mai gepakt.
Vrijdag Chang Mai
Zaterdag Chang Mai
Zondag Chang Mai
Maandag Chang Mai
Dinsdag Pai
Woensdag Pai
Donderdag Pai
Vrijdag Pai - Chang Mai en nachttrein terug naar Bangkok
Zaterdag Bangkok
Zondag Bangkok
Maandag Amsterdam
Pai was fantastisch, maar een jungle toch in Chang Mai kan ik je ook zeker aanraden.
De stad zelf vond ik niet zo bijzonder.
Alleen waarom maar 1 dag in Bangkok?
Stad heeft veel te bieden...
Vorig jaar november 14 dagen geweest, maar dit was mijn route:
Maandag - Amsterdam / Bangkok
Dinsdag - Bangkok
Woensdag - Bangkok
Donderdag, 's ochtends de trein naar Ayutthaya. Fiets gehuurd en dagje tempels gekeken.
's Avonds de nachttrein naar Chang Mai gepakt.
Vrijdag Chang Mai
Zaterdag Chang Mai
Zondag Chang Mai
Maandag Chang Mai
Dinsdag Pai
Woensdag Pai
Donderdag Pai
Vrijdag Pai - Chang Mai en nachttrein terug naar Bangkok
Zaterdag Bangkok
Zondag Bangkok
Maandag Amsterdam
Pai was fantastisch, maar een jungle toch in Chang Mai kan ik je ook zeker aanraden.
De stad zelf vond ik niet zo bijzonder.
-
Dankjulliewel voor jullie reacties!
Heb altijd veel aan routes vergelijken van meer ervaren reizigers haha
Ik ben niet zo heel erg van enorme steden dus vandaar dat ik maar 1 dag hier voor bangkok heb uitgetrokken. In mijn algemene planning van de hele reis van twee maanden kom ik ook nog terug in bangkok mocht ik daar meer willen doen!
Verder wil ik denk ik toch wel van te voren mijn ticket chiang mai - surat thani boeken aangezien het nu gewoon goedkoper is omdat ik met AirAsia vlieg.
Mocht ik meer tijd willen voor deze route in Thailand, dan doe ik een weekje extra erbij en ga ik niet naar Myanmar. Wat is jullie mening?
Heb altijd veel aan routes vergelijken van meer ervaren reizigers haha

Ik ben niet zo heel erg van enorme steden dus vandaar dat ik maar 1 dag hier voor bangkok heb uitgetrokken. In mijn algemene planning van de hele reis van twee maanden kom ik ook nog terug in bangkok mocht ik daar meer willen doen!
Verder wil ik denk ik toch wel van te voren mijn ticket chiang mai - surat thani boeken aangezien het nu gewoon goedkoper is omdat ik met AirAsia vlieg.
Mocht ik meer tijd willen voor deze route in Thailand, dan doe ik een weekje extra erbij en ga ik niet naar Myanmar. Wat is jullie mening?
1 plek, 6 weken, Maleisie of Thailand
Reizigers,
Wij hebben een belangrijke vraag. Wij zijn momenteel op de Gilis na 7 maanden reizen door Azie. Nog 4 te gaan, dus genoeg te doen. Maar we willen de laatste 6 weken op 1 plek verblijven. In deze 6 weken willen sporten, mediteren, lezen en solliciteren. Want de Nederlandse structuur wacht in juli weer op ons. Echter hebben we de juiste plek nog niet gevonden. Momenteel zijn we op Gili Meno en daar vinden we de rust. Echter zoeken we een plek aan zee waar waar een kleine sportschool is, een eventuele retraite en rust. Geen feestplek.
Heeft iemand ideeeen? Tips?
Alvast bedankt.
Wij hebben een belangrijke vraag. Wij zijn momenteel op de Gilis na 7 maanden reizen door Azie. Nog 4 te gaan, dus genoeg te doen. Maar we willen de laatste 6 weken op 1 plek verblijven. In deze 6 weken willen sporten, mediteren, lezen en solliciteren. Want de Nederlandse structuur wacht in juli weer op ons. Echter hebben we de juiste plek nog niet gevonden. Momenteel zijn we op Gili Meno en daar vinden we de rust. Echter zoeken we een plek aan zee waar waar een kleine sportschool is, een eventuele retraite en rust. Geen feestplek.
Heeft iemand ideeeen? Tips?
Alvast bedankt.
-
- Reisexpert
Re: 1 plek, 6 weken, Maleisie of Thailand
Misschien de kleine Ko Chang, uit de kust van Ranong (dus niet de grote Ko Chang, vlakbij Cambodja). Erg mooi!
Langs de gehele westkust van Thailand zijn tal van kleine, onbekende eilandjes die vrij rustig zijn, maar net genoeg ontwikkeld dat er (minimale) voorzieningen zijn voor toeristen. Zo heb je vaak elektriciteit tussen 6 en 10 uur 's avonds, of zo.
Koh Jum is ook een voorbeeld, of Ko Bulone Leh.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... 15352.html
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... 15663.html
Ook Khao Sok NP is misschien een leuke optie...
Langs de gehele westkust van Thailand zijn tal van kleine, onbekende eilandjes die vrij rustig zijn, maar net genoeg ontwikkeld dat er (minimale) voorzieningen zijn voor toeristen. Zo heb je vaak elektriciteit tussen 6 en 10 uur 's avonds, of zo.
Koh Jum is ook een voorbeeld, of Ko Bulone Leh.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... 15352.html
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... 15663.html
Ook Khao Sok NP is misschien een leuke optie...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik heb langere tijd op Koh Tao gewoond en vond het heerlijk om daar lekker een huisje te huren en de dingen te doen die je daar noemt. Het is een klein eiland ze hebben joga klassen en ze hebben meerdere sportscholen.
Tnx mensen. Deze hebben we op ons lijstje! Top!
-
- Reisexpert
Ko Tao heeft wel wat rustige plekjes, maar over het algemeen vond ik het eiland vrij (voor mij te) druk...
Klopt. Ik ben er paar jaar geleden geweest. Koh Tao heeft 1 hele drukke kant, maar de andere kant schijnt rustiger te zijn. We zijn al 3 weken op Koh Chang geweest, maar konden wegens tijdgebrek niet meer naar 'Little Koh Chang'.
Onze focus ligt nu op beide plekken, maar ik zoek nu ook nog een retraite voor 5 tot 7 dagen in een van deze plekken. Kan het niet vinden. Iemand misschien tips? Tnx!
Onze focus ligt nu op beide plekken, maar ik zoek nu ook nog een retraite voor 5 tot 7 dagen in een van deze plekken. Kan het niet vinden. Iemand misschien tips? Tnx!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Ligt eraan waar je gaat zitten. Ik heb zelf in Sairee gezeten maar dan dicht bij het boksing station en daar was het heerlijk rustig. Dus wat je zegt er zijn heerlijke rustige plekken te vinden je moet alleen even weten waar.
Het is altijd nog beter dan Koh Samui daar zou ik nog niet gratis willen zitten.
gr van Moira
Het is altijd nog beter dan Koh Samui daar zou ik nog niet gratis willen zitten.
gr van Moira
-
- Reisexpert
Op Ko Pha Ngan is ook een meditatiecentrum, geleid door dezelfde monnik als Wat Suan Mokkh (Ajahn Poh).KevinenMarijn schreef: Onze focus ligt nu op beide plekken, maar ik zoek nu ook nog een retraite voor 5 tot 7 dagen in een van deze plekken. Kan het niet vinden. Iemand misschien tips? Tnx!
Hier vind je de site van het meditatiecentrum:
http://www.watkowtahm.org/data/watmain.htm
Ook Ko Phayam, Ko Chang Noi en Ko Yao Noi zijn goede opties voor een meditatie of yoga retraite van enkele dagen.
Verder gewoon even googelen, zou ik zeggen?
Pak de kaart erbij, zoek de namen van de kleinere, rustige eilandjes langs de westkust van Thailand op en kijk of je daar iets kunt vinden.
Pai is ook een leuke optie, maar dan zit je niet aan de kust. Wel heel veel yoga/meditatie daar en ondanks de drukte toch een heel mooi en rustgevend plekje, afhankelijk van waar je gaat zitten... (hutje in de bergen, ipv in het dorpje).
Benieuwd wat het gaat worden!
Reisplanning Thailand Juli/Augustus 2015
Beste lezers,
in juli en augustus zijn we (stelletje jonge twintigers) met zijn 2en 3 weken in thailand. Graag zouden we meer informatie krijgen en ervaringen van andere reizigers. Er is te veel te zien en we moeten keuzes maken om toch een relaxte vakantie te hebben. Het is onze eerste verre reis. Hieronder een reisplanning die we zelf in gedachte hebben:
Woensdag 22-7: Aankomst Bangkok 19:45
Donderdag 23-7:Dag Bangkok
Vrijdag 24-7:Dag Bangkok (Grand Palace, Wat Pho, Wat Arun, Chinatown etc.)
Zaterdag 25-7:Dag Ayuthhaya, Nachttrein naar Khon Kaen
Zondag 26-7: Dag Khon Kaen (Familie bezoek)
Maandag 27-7: Dag Khon Kaen
Dinsdag 28-7: Dag Khon Kaen (Nachttrein Bangkok)
Woensdag 29-7: Dag Bangkok (Nachttrein Koh Samui)
Donderdag 30-7: Koh Samui
Vrijdag 31-7:Koh Samui
Zaterdag 1-8: Koh Samui, (
Zondag 2-8: Koh Samui
Maandag 3-8: Koh Tao
Dinsdag 4-8: Koh Tao
Woensdag 5-8: Koh Tao
Donderdag 6-8: Koh Tao naar Hua Hin
Vrijdag 7-8: Hua Hin, Dag Wildlife Friends of Thailand
Zaterdag 8-8: Hua Hin naar Bangkok
Zondag 9-8:Dag BKK
Maandag 10-8: Vertrek Bangkok 20:35
Dit is nu zo'n beetje de planning. Voorheen wilde we misschien naar Kanchanaburi en dan ook naar Erawan. Dit hebben we nu eruit gelaten door de ongunstige ligging.
Andere opties kunnen zijn:
- Vanuit Khon Kaen met de nachtbus naar Chiang Mai, enkele dagen Chiang Mai en dan een vlucht Chiang Mai - Surat Thani
- Khon Kaen nachttrein naar Don Muaeng, aansluitend DMK - Surat Thani
- Nachttrein Khon Kaen - Bang Sue Junction, aansluiting op Trein Bangkok - Surat Thani
Heeft iemand ervaring met Nachtbussen van Khon Kaen naar Chiang Mai?
Hoe is de ervaring met de treinen en de vertraging. Is het haalbaar om over te stappen op de trein op Bang Sue Junction of overstappen of een vliegtuig?
Met vriendelijke groet,
Guy
in juli en augustus zijn we (stelletje jonge twintigers) met zijn 2en 3 weken in thailand. Graag zouden we meer informatie krijgen en ervaringen van andere reizigers. Er is te veel te zien en we moeten keuzes maken om toch een relaxte vakantie te hebben. Het is onze eerste verre reis. Hieronder een reisplanning die we zelf in gedachte hebben:
Woensdag 22-7: Aankomst Bangkok 19:45
Donderdag 23-7:Dag Bangkok
Vrijdag 24-7:Dag Bangkok (Grand Palace, Wat Pho, Wat Arun, Chinatown etc.)
Zaterdag 25-7:Dag Ayuthhaya, Nachttrein naar Khon Kaen
Zondag 26-7: Dag Khon Kaen (Familie bezoek)
Maandag 27-7: Dag Khon Kaen
Dinsdag 28-7: Dag Khon Kaen (Nachttrein Bangkok)
Woensdag 29-7: Dag Bangkok (Nachttrein Koh Samui)
Donderdag 30-7: Koh Samui
Vrijdag 31-7:Koh Samui
Zaterdag 1-8: Koh Samui, (
Zondag 2-8: Koh Samui
Maandag 3-8: Koh Tao
Dinsdag 4-8: Koh Tao
Woensdag 5-8: Koh Tao
Donderdag 6-8: Koh Tao naar Hua Hin
Vrijdag 7-8: Hua Hin, Dag Wildlife Friends of Thailand
Zaterdag 8-8: Hua Hin naar Bangkok
Zondag 9-8:Dag BKK
Maandag 10-8: Vertrek Bangkok 20:35
Dit is nu zo'n beetje de planning. Voorheen wilde we misschien naar Kanchanaburi en dan ook naar Erawan. Dit hebben we nu eruit gelaten door de ongunstige ligging.
Andere opties kunnen zijn:
- Vanuit Khon Kaen met de nachtbus naar Chiang Mai, enkele dagen Chiang Mai en dan een vlucht Chiang Mai - Surat Thani
- Khon Kaen nachttrein naar Don Muaeng, aansluitend DMK - Surat Thani
- Nachttrein Khon Kaen - Bang Sue Junction, aansluiting op Trein Bangkok - Surat Thani
Heeft iemand ervaring met Nachtbussen van Khon Kaen naar Chiang Mai?
Hoe is de ervaring met de treinen en de vertraging. Is het haalbaar om over te stappen op de trein op Bang Sue Junction of overstappen of een vliegtuig?
Met vriendelijke groet,
Guy
Re: Reisplanning Thailand Juli/Augustus 2015
Ik zou Chiang Mai zeker bezoeken en dan bij eilanden een keuze maken: Koh Tao als je wil duiken, Koh Samui als je niet wil duiken.
Treinen gaan volgens mij meestal op tijd, zolang je niet in het regenseizoen (september-oktober dacht ik) zit.
Nu ben ik benieuwd hoeveel mensen naar Khon Kaen gaan, ik had er zelf nog niet van gehoord. Chiang-Mai / Pai zijn wat mij betreft top lokaties in Thailand.
Eventueel op de 23ste (dag na aankomst) een fietstocht door BKK doen (Co van Kessel).
Treinen gaan volgens mij meestal op tijd, zolang je niet in het regenseizoen (september-oktober dacht ik) zit.
Nu ben ik benieuwd hoeveel mensen naar Khon Kaen gaan, ik had er zelf nog niet van gehoord. Chiang-Mai / Pai zijn wat mij betreft top lokaties in Thailand.
Eventueel op de 23ste (dag na aankomst) een fietstocht door BKK doen (Co van Kessel).
3maanden Thailand
Hallow hallow,
Wij zijn 3vrienden die samen beslist hebben om een trektocht te doen door thailand.
We zouden in de periode van 23september vertrekken tot eind december 2015.
We hebben alle 3nog geen trektocht gedaan. Dus tips zijn van harte welkom. We zouden starten in Bangkok en terug vertrekken vanuit Bangkok.
We rekenen op iets van 20 a 25€ om daar te verblijven. (Eten en drinken en slaapplaats en vervoer. )
We hebben gelezen dat er in het noord -oosten van Thailand niet de moeite is ? Klopt dit ? We zouden als backpackers vertrekken , maar we zulle' ook veel de trein nemen of liften. We zouden veel van de natuur willen zien en ook mindere toeristische plaatsen bezoeken. We kunnen ons niet goed voorstellen of alles bewandelbaar is en of we eventueel gebruik kunnen maken van machette ? ( voor smallere wegens ? We hebben een routte uitgestippeld via google maps|earth. Zijn er mensen die tips hebben ?
Alvast bedankt !
Simon
Wij zijn 3vrienden die samen beslist hebben om een trektocht te doen door thailand.
We zouden in de periode van 23september vertrekken tot eind december 2015.
We hebben alle 3nog geen trektocht gedaan. Dus tips zijn van harte welkom. We zouden starten in Bangkok en terug vertrekken vanuit Bangkok.
We rekenen op iets van 20 a 25€ om daar te verblijven. (Eten en drinken en slaapplaats en vervoer. )
We hebben gelezen dat er in het noord -oosten van Thailand niet de moeite is ? Klopt dit ? We zouden als backpackers vertrekken , maar we zulle' ook veel de trein nemen of liften. We zouden veel van de natuur willen zien en ook mindere toeristische plaatsen bezoeken. We kunnen ons niet goed voorstellen of alles bewandelbaar is en of we eventueel gebruik kunnen maken van machette ? ( voor smallere wegens ? We hebben een routte uitgestippeld via google maps|earth. Zijn er mensen die tips hebben ?
Alvast bedankt !
Simon
terug naar Thailand vanuit een ander land
Hai,
Ik heb een vraagje.
3 juli vlieg ik op Bangkok, blijf maximaal 2 weken in Thailand en ga over land naar Laos en Cambodja. Ik vlieg 12 augustus van Cambodja weer terug naar Nederland.
In principe blijf ik kort in Thailand, maar heb niet echt een manier om aan te tonen dat ik korter blijf dan 30 dagen ivm visum. Toch kom ik niet meer terug in Thailand.
Heeft iemand tips voor me over het wel of niet aanschaffen van een visum?
Ik heb een vraagje.
3 juli vlieg ik op Bangkok, blijf maximaal 2 weken in Thailand en ga over land naar Laos en Cambodja. Ik vlieg 12 augustus van Cambodja weer terug naar Nederland.
In principe blijf ik kort in Thailand, maar heb niet echt een manier om aan te tonen dat ik korter blijf dan 30 dagen ivm visum. Toch kom ik niet meer terug in Thailand.
Heeft iemand tips voor me over het wel of niet aanschaffen van een visum?