Rondreis Egypte
Egypte - iemand ervaring mt East Delta Bus Company ?
hey,
ik land s'avonds in Cairo en wou graag meteen de nachtbus Cairo-Sharm el Sjeik op, zo kan ik direct door naar mijn eindbestemming Dahab , en me een overnachting in cairo besparen.
na wat opzoekwerk kwam ik bij East Delta Travel Company uit, die het traject Cairo-Sharm-Dahab aanbiedt ... en heb meteen ook hun website gevonden : http://www.bus.com.eg/EBus/OnlineServic ... ation.aspx
ik wou graag m'n ticket op voorhand boeken, maar voor ik iets betaal, wou ik eerst even iemand aan de lijn krijgen voor meer info over welke klasses en prijzen ze aanbieden, ed... Maar van de 7 telefoon nummers op hun site, zijn er 6 onbestaande nummers en het bij 1 nummer dat wel werkte kreeg ik iemand aan de lijn die enkel maar arabisch brabbelt.... en een email adres staat ook nergens vermeld.
heeft er iemand ervaring met East Delta ? ... zijn ze te vertrouwen ? ... zijn er alternatieven ?
alvast bedankt,
Michèle x
ik land s'avonds in Cairo en wou graag meteen de nachtbus Cairo-Sharm el Sjeik op, zo kan ik direct door naar mijn eindbestemming Dahab , en me een overnachting in cairo besparen.
na wat opzoekwerk kwam ik bij East Delta Travel Company uit, die het traject Cairo-Sharm-Dahab aanbiedt ... en heb meteen ook hun website gevonden : http://www.bus.com.eg/EBus/OnlineServic ... ation.aspx
ik wou graag m'n ticket op voorhand boeken, maar voor ik iets betaal, wou ik eerst even iemand aan de lijn krijgen voor meer info over welke klasses en prijzen ze aanbieden, ed... Maar van de 7 telefoon nummers op hun site, zijn er 6 onbestaande nummers en het bij 1 nummer dat wel werkte kreeg ik iemand aan de lijn die enkel maar arabisch brabbelt.... en een email adres staat ook nergens vermeld.
heeft er iemand ervaring met East Delta ? ... zijn ze te vertrouwen ? ... zijn er alternatieven ?
alvast bedankt,
Michèle x
Re: Egypte - iemand ervaring mt East Delta Bus Company ?
Er zijn weinig tot geen alternatieven. En de alternatieven zijn net zo goed/slecht als East Delta.
Mijn ervaring met bussen in Egypte is dat alle chauffeurs die ik heb meegemaakt net kamikaze-piloten zijn. Ik heb er twee weken rondgereisd, met trein en bus, waarvan één keer een nachtbus gepakt, en me daarna voorgenomen dat nooit meer te doen in Egypte. Ik dacht onderweg serieus dat we de ochtend niet zouden halen - de chauffeur had nogal moeite om de rechter weghelft te vinden, er was maar één chauffeur die vrijwel de hele nacht reed en ik zag meermaals de koplampen van grote tankwagens akelig dichtbij komen. Ik ben niet bang aangelegd, zeker niet op reis, maar dit was niet zo'n hele fijne ervaring zeg maar
Kortom, mijn advies: neem een bus die overdag rijdt
Mijn ervaring met bussen in Egypte is dat alle chauffeurs die ik heb meegemaakt net kamikaze-piloten zijn. Ik heb er twee weken rondgereisd, met trein en bus, waarvan één keer een nachtbus gepakt, en me daarna voorgenomen dat nooit meer te doen in Egypte. Ik dacht onderweg serieus dat we de ochtend niet zouden halen - de chauffeur had nogal moeite om de rechter weghelft te vinden, er was maar één chauffeur die vrijwel de hele nacht reed en ik zag meermaals de koplampen van grote tankwagens akelig dichtbij komen. Ik ben niet bang aangelegd, zeker niet op reis, maar dit was niet zo'n hele fijne ervaring zeg maar

Kortom, mijn advies: neem een bus die overdag rijdt

Don't dream your life - Live your dream
Re: Egypte - iemand ervaring mt East Delta Bus Company ?
Ik heb 2 weken geleden nog een acht uur durende reis met deze maatschappij gemaakt. Heb verder naast de minibusjes die te regelen zijn in de meeste hotels geen alternatief gezien. De bus doet er wel langer over dan de minibus maar ik vond het verder prima in orde!
- bolletjeom
- Reisexpert
Egypte in December
yep! we gaan naar egypte!
In het midden van december. Is er iemand die in die periode daar geweest is?
hoe is het qua temperatuur? Moeten we de dunne of de dikke slaapzak mee voor een nachtje in de openlucht?
alle tips zijn welkom
In het midden van december. Is er iemand die in die periode daar geweest is?
hoe is het qua temperatuur? Moeten we de dunne of de dikke slaapzak mee voor een nachtje in de openlucht?
alle tips zijn welkom
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Re: Egypte in December
Ik ben in december in Egypte geweest.
In Caïro was het best fris, in de Sinai 's nachts ook, en zelf tijdens m'n felukkatocht was het in de avond afzien. Zeker een dikke slaapzak mee dus! Overdag is het wel lekker, en kun je met name in het zuiden prima in een t-shirt lopen.-
In Caïro was het best fris, in de Sinai 's nachts ook, en zelf tijdens m'n felukkatocht was het in de avond afzien. Zeker een dikke slaapzak mee dus! Overdag is het wel lekker, en kun je met name in het zuiden prima in een t-shirt lopen.-
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
heb ik zelf mijn egypte vraag in Azië gezet ?!?!
zal ik het dan ook zelf maar even verplaatsen naar Afrika ?!?
zal ik het dan ook zelf maar even verplaatsen naar Afrika ?!?
- bolletjeom
- Reisexpert
ok, top! dan gaat de dikke slaapzak mee en ook de nodige laagjes.
- bolletjeom
- Reisexpert
Iemand een tip voor een leuke plek om te verblijven en te snorkelen op max 2 uur rijden van hurgada?
Ik ben ook eind december erheen geweest. Overdag was het goed te doen maar 's nachts koelde het behoorlijk af.
- bolletjeom
- Reisexpert
en zwemmen in de rode zee? Is het daar te koud voor?
21-22 graden.
ik zou ervoor kiezen om een shorty of zelfs een cmompleet pak aan te doen, je koelt redelijk snel af in het water. op de kant staat vaak aardig wat wind, dus ook de gevoelstemperatuur buiten het water is niet optimaal.
ik zou ervoor kiezen om een shorty of zelfs een cmompleet pak aan te doen, je koelt redelijk snel af in het water. op de kant staat vaak aardig wat wind, dus ook de gevoelstemperatuur buiten het water is niet optimaal.
- Travel is life
- Reiziger
Re: rondreis egypte
Een vraagje, is Egypte te doen in een weekje of 10 dagen?
Misschien willen een vriendin en ik samen daar heen gaan en ja als het kan ook alle " hotspots" zien, ik weet niet of dit haalbaar is?
Misschien willen een vriendin en ik samen daar heen gaan en ja als het kan ook alle " hotspots" zien, ik weet niet of dit haalbaar is?
Reizen maakt je rijk.
Bolletjeom had daar laats een informatief topic over. Een week is krap, maar je zou dan in sneltreinvaart naar Cairo en Luxor kunnen. Als je er een paar dagen aanplakt, is Aswan en Abu Simpel ook een optie.Travel is life schreef:Een vraagje, is Egypte te doen in een weekje of 10 dagen?
- bolletjeom
- Reisexpert
tiep op mijn mobiel dus kan de link niet voor je zoeken maar ik ga in december dus in 9 dagen cairo, aswan met abu simbel, faluka trip en luxor doen.
Volgens experts is dat te doen
Volgens experts is dat te doen
- bolletjeom
- Reisexpert
even antwoord geven op mijn eigen vraag. Ik heb de hele week een lange broek aangehad met soms zelfs een legging er onder, dichte schoenen en vrijwel iedere dag ook een longsleeve en een vest. Kortom, het was niet warm.
We hebben 2 dagen een flinke zandstorm gehad (die zelfs de luchthaven lam legde) waardoor het wel echt kouder was dan gebruikelijk volgens de egyptenaren. Soms konden we overdag in een t-shirt zitten maar met name s avonds was het koud.
De nacht op de Felukka was het 6 graden. Wat waren wij blij met onze dikke slaapzak en de mits. Bedankt dus nog voor de adviezen, Jenny! (veel plezier in Libanon!)
We hebben 2 dagen een flinke zandstorm gehad (die zelfs de luchthaven lam legde) waardoor het wel echt kouder was dan gebruikelijk volgens de egyptenaren. Soms konden we overdag in een t-shirt zitten maar met name s avonds was het koud.
De nacht op de Felukka was het 6 graden. Wat waren wij blij met onze dikke slaapzak en de mits. Bedankt dus nog voor de adviezen, Jenny! (veel plezier in Libanon!)