ING-pinpas werkt niet?

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: ING-pinpas werkt niet?

Bericht door stevenl »

ING heeft veel problemen met haar pinpassen momenteel, ook in Thailand werken ze regelmatig niet.

Maar natuurlijk ligt dit volgens de ING aan de rest van de wereld, niet aan ING.
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Ik heb vandaag maar weer eens een mail naar de ING gestuurd en ik kreeg aan het eind vd middag het volgende antwoord:

In uw e-mail vraagt u vanaf wanneer uw Betaalpas wordt 'uit' gezet voor gebruik buiten Europa. Ook vraagt u waarom veel Betaalpassen niet werken in China. Graag informeren wij u hierover.

Betaalpas 'uit' voor gebruik buiten Europa
De verwachting is dat we deze maatregel in het tweede kwartaal (april – juni) van 2013 zullen invoeren. Natuurlijk wordt u ruimschoots van tevoren persoonlijk geïnformeerd wanneer uw Betaalpas wordt uitgezet voor gebruik buiten Europa. U kunt uw Betaalpas natuurlijk altijd zelf weer snel en gemakkelijk ‘aan’ zetten voor gebruik buiten Europa als u op vakantie gaat. Dit kan via uw Mijn ING of via de Klantenservice.

Geldautomaten China
De ING Betaalpas wordt niet geaccepteerd bij de Bank of China. Dit heeft te maken met het feit dat deze geldautomaten de EMV chip wel kunnen lezen maar de geldautomaat hier nog niet klaar voor is gemaakt. De ING Betaalpas leest deze geldautomaten als een EMV geldautomaat en valt niet terug op de magneetstrip. De transactie kan hierdoor niet plaatsvinden. U kunt uw Betaalpas wel gebruiken bij de Industrial and Commercial Bank of China (ICBS) en de China Construction Bank (CCB).
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Helaas pindakaas.
Ik dacht dat het pinprobleem was opgelost. Maar ....... Norb (ook actief op dit forum en zit in Nanning Guangxi in China) schreef kort samengevat het volgende:

Tja, verheug je niet te vroeg de ICBC bank geeft ook geen geld, heb het gister geprobeerd. Heb de ICBC bank hier aan het einde van de straat. Voor wat de CCB bank betreft dat ga ik straks uit proberen. Trouwens leuk om te lezen dat mijn informatie aan de heer O. en Van B. van de ING nu als ‘ ING wijsheid’ wordt door gegeven. Wat ik prachtig vind is deze heren van ING mijn info verder geven als of zij het wiel hebben uitgevonden. De werkelijke oorzaak ligt in het feit dat de EMV chip wel de info kan en ook doet lezen echter de autorisatie halen van de magneet strip. Als er een autorisatie is.

Helaas……………..
ATM geeft de mededeling: WRONG ATM/POSids geld voor alle ATM automaten

SPD bank geldt de kreet: WRONG FILE INFORMATION
CCB BANK: magstripe missing
ICBC bank: NO TRANS ACTION POSSEBLE
Bank of China: magstripe
ABC bank: wrong card

Er ontbreek veel informatie en daardoor/ is de kaart niet geautoriseerd. Het is dus nu alleen een stukje plastic

Ik heb gisteren dus maar weer een mail gestuurd naar de ING met bovenstaande gegevens en ben benieuwd wat ING daar op te zeggen/schrijven heeft. Deze keer zijn ze niet zo snel met een antwoord.

Wordt vervolgd verder op: pinnen-china-t25069.html
Plaats reactie