Rabiës vaccinatie delen?

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
Angelique_ontheroad

Qreply

Bericht door Angelique_ontheroad »

Ik ben ook op zoek naar iemand om het Rabbies vaccin in Amsterdam mee te delen. ben flexibel met m'n tijd en moet ergens tussen nu en 4 weken beginnen. Mail me als je samen wilt gaan! groetjes, angelique (angie0078@yahoo.com)
Rutger88

Rabiës vaccinatie delen in Groningen (3e persoon gezocht)

Bericht door Rutger88 »

Hoi!

5 Maart vertrek ik samen met mijn vriendin voor 4,5 maand naar het prachtige Z-O Azië. Na lang dubben en overwegen willen we toch graag een rabiësvaccinatie hebben voordat we op reis gaan, als extra stukje zekerheid.
Omdat mijn vriendin druk is met haar stage in Groningen, willen we graag (ondanks dat het duurder is) onze vaccinatie in Groningen halen bij de GGD of Meditel (morgen ga ik even bellen over de prijzen en de mogelijkheid tot delen van de vaccinatie).
Dus zijn we op zoek naar een derde persoon om de vaccinatie mee te delen. Het liefst willen we zo snel mogelijk de eerste prik halen, dus het valt wel op zeer korte termijn. Gelukkig is de vaccinatie 2 jaar geldig.

Morgen weet ik iets meer en zal ik extra informatie verschaffen.

Groeten,

Rutger
Rutger88

Re: Rabiës vaccinatie delen in Groningen (3e persoon gezocht

Bericht door Rutger88 »

Aangezien ze mij aan de telefoon niet konden vertellen wat een Rabiësvaccinatie kost bij Meditel in Groningen, en ik sowieso nog langs moest om extra malerone tabletten te krijgen heb ik maar gewoon een afspraak gemaakt voor mij en mijn vriendin op 2 februari.
Mocht iemand nog interesse hebben om mee te gaan (ik kan je helaas nu niets vertellen over de prijs van de vaccinatie) dan kan diegene mij een PM sturen.

Cheers,
Marij
Wereldreiziger

Rabies vaccinatie delen Utrecht

Bericht door Marij »

Wie wil met mij een rabies vaccinatie delen in Utrecht?
Tieme

Qreply

Bericht door Tieme »

Hey Marij,

Heb je je rabiesvaccin al geregeld? Ik ben ook op zoek naar iemand die de prik wil delen.. Ik hoor het wel!

Groetjes, Tieme
Marij
Wereldreiziger

Re: Rabies vaccinatie delen Utrecht

Bericht door Marij »

Hoi Tieme,

Ik was eigenlijk van plan om vanavond de rabiesinenting in Utrecht te halen.
Ik ging er vanuit dat je, net zoals in Amsterdam, de inenting voor rabiës in Utrecht kon delen. Nu begon ik daar echter aan te twijfelen, dus om het zeker te weten belde ik net de GGD. Helaas zijn zij maar tot 13.00 uur telefonisch bereikbaar.

Aangezien ik er vanavond toch heen wilde, kan ik het dan vragen. Mocht het mogelijk zijn dan kan ik de prik niet nemen en op jou wachten. Ivm vertrek moet ik wel echt deze week de 1e prik gaan halen, dus zou je me snel terugmailen?

De reeks voor rabies is 3x:
1e prik op dag 0
2e prik op dag 7
3e prik tussen dag 21 - 28

Dus bijvoorbeeld do 29 maart, do 5 april en do 19 april.

Ik heb al een consult gehad bij de GGD, dus kan nu 'tussendoor' zonder afspraak terecht. Hoe zit dat bij jou?

Als het mogelijk is via deze site, kun je me misschien een persoonlijk berichtje sturen? Dan kunnen we even overleggen.

Groetjes,

Marij
Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

Vaccinatie delen bij de GGD Utrecht blijkt niet te kunnen 8)7 Sorry, my bad!

Op de site van de GGD staat dat een rabiesvaccinatie per keer € 70,65 kost. Wat er dan niet bij staat dat je iedere keer ook nog eens € 12,75 aan herhalingsconsult mag betalen (terwijl je dus alleen een prikje komt halen)!
Duur grapje! Komt bij elkaar op ongeveer € 240,- uit!

Tip: deel je vaccinatie met anderen (in AMC geloof ik mogelijk) of ga in je eentje naar Leiden, daar is het een stuk goedkoper!!
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Bij de travel clinic zijn ze ongeveer de helft goedkoper!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

Bedankt voor de tip!

Maar welke travelclinic bedoel je? Op de website van travelclinic op Schiphol staat dat ze gewoon rond de € 70 per prik kosten.
Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

En moet je bij die travelclinic dan iemand meenemen om hem voor de helft te krijgen? Of kun je gewoon in je eentje komen?
Tijd begint een beetje te dringen voor mij. Dus ben bang dat ik hem misschien toch bij de (dure) GGD moet halen :{
Travelator
Reisexpert

Marij schreef:En moet je bij die travelclinic dan iemand meenemen om hem voor de helft te krijgen? Of kun je gewoon in je eentje komen?
Tijd begint een beetje te dringen voor mij. Dus ben bang dat ik hem misschien toch bij de (dure) GGD moet halen :{
Nee hoor, je kunt gewoon in je up gaan!
Bel ze maar even, dan krijg je het zelf bevestigd en kun je meteen de prijs vragen.

Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

Ik denk dat je travelclinic Rotterdam bedoelt?

Die hebben op woensdagavond rabiesvaccinaties voor € 37,50.
Travelator
Reisexpert

Marij schreef:Ik denk dat je travelclinic Rotterdam bedoelt?

Die hebben op woensdagavond rabiesvaccinaties voor € 37,50.
Ik ben in Arnhem geweest, maar in Utrecht zit er geloof ik ook een, in het gebouw van Joho volgens mij.
Gewoon even goochelen....

Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

Bedankt voor de tip!

De GGD Utrecht blijkt voor elke prik ook nog eens iets van € 13,- consultkosten te berekenen waardoor het in totaal op € 250,- zou uitkomen!!
Dat vond ik toch echt te 'gortig'! (mooi woord :) )

Na nog wat rond googlen en bellen, heb ik vaccinatiecentrum gevonden in Wageningen en Nijmegen. De reeks kost daar € 96,- zonder bijkomende consultkosten (maar dat gaan ze mss binnenkort veranderen).
Ik ben er goed geholpen en er werken mensen met veel ervaring die je goed voorlichten (naar mijn ervaring beter dan bij de GGD).
Travelator
Reisexpert

Mooi dat het gelukt is voor een "prikkie" (hahaha)
In Utrecht zit er toch ook gewoon een? Waarom ben je daar niet naartoe gegaan als ik vragen mag?
(voor evt toekomstige bezoekers)
Als ik googel op "Travel Clinic Utrecht" kom ik gewoon op de juiste site terecht.
Bleek die duurder te zijn of zo?

Plaats reactie