Vakantie bestemming gezocht!

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: Hulp nodig bij bestemming kiezen

Bericht door Tikva »

Ideetje...
Voor cultuur kan je ook naar Egypte.. en heeft je vriendin mooi zon en zee.
Ben in 2004 in Eytpe geweest en in 2005 in Bulgarije... Egypte is toch echt wel een stukje spectaculairder en meer een ervaring. Toen scheelde het in prijs niet zoveel maar met de goedkope tickets naar egypte tegenwoordig, en omdat dagelijkse kosten in oost-europa de afgelopen jaren vast duurder zijn geworden zal egypte ook zeker goedkoper uitpakken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Hulp nodig bij bestemming kiezen

Bericht door Jenny »

Mijn eerste gedachte was ook Bulgarije. Maar het is voor mij alweer 10 jaar geleden dat ik daar was, dus ik weet niet hoe de prijzen nu liggen. Sofie en Plovdiv zijn rijk aan cultuur, en rondom Varna kun je lekker op het strand zitten en van het zonnetje genieten. (Verder vond ik Varna best saai.)

Istrie in Kroatie hoeft ook niet duur te zijn. Gewoon een camping aan het strand, cultuur in bv Pula, natuur bij de Plitvic watervallen enz. Voordeel van Kroatie is ook dat je er met de auto naar toe kan, voor Bulgarije ligt dat net iets lastiger.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: Hulp nodig bij bestemming kiezen

Bericht door Tikva »

Met dat budget ga je egypte zeker redden, Bulgarije denk ik ook wel.. tenzij het echt heel veel duurder is geworden.
Alleen in de zomer is het natuurlijk wel erg warm.

Je zou ook bijvoorbeeld nog kunnen gaan voor Turkije, de Turkije hype is voor mijn gevoel weer een beetje over. Een paar jaar terug ging iedereen er heen. Maar het is echt wel een mooi land. Als zou je dan met dit budget wel voor 2 weken moeten gaan en niet voor 3.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Hulp nodig bij bestemming kiezen

Bericht door bolletjeom »

ik kom dus net terug van 3 weken reizen door Turkije. we waren incl de vlucht €1600 kwijt met z'n tweeen.
Ik kan het je absoluut heeeel erg aanraden. Prachtig land. maar het kan er ook wel eens snik en snik heeft zijn hartje zomer en de kust staat natuurlijk vol gebouwd met dure accomodatie en ook al het eten en drinken is daar de dubbele prijs.
Maar mocht je bijv in juni of september weg kunnen dan kan ik het heel erg aanbevelen!
Wij willen nog minimaal 2 keer terug!.
Vlieg bijv op Antalya en ga dan richting het oosten en dan met een boog weer terug!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Gebruikersavatar
Globeskater
Reisexpert
Berichten: 1857
Lid geworden op: 13 mar 2008 18:14
Contacteer:

Re: Hulp nodig bij bestemming kiezen

Bericht door Globeskater »

Bulgarije vond ik qua kosten nog goed te doen, niet duur, dan was kroatie stuk duurder..

maarre als je aan kroatie denkt dan zou ik eerder montenegro en dan mss albanie aanraden... Albanie helaas nog niet geweest maar vond montenegro vele malen leuker dan zuid kroatie, istrie zou mij denk ik veels te toeristisch zijn.

buiten europa schijnt marrokko ook leuk te zijn!
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Hulp nodig bij bestemming kiezen

Bericht door Jenny »

Verdorrie, een van mijn berichtjes is niet overgekomen vanuit Engeland! Nogmaals dan....

1000 euro voor Egypte voor de zomer vind ik niet een heel ruim budget. Tickets zijn duur rond die tijd van het jaar, en wanneer je de helft van je budget aan je ticket kwijt bent houd je niet veel over. Bovendien is Egypte qua entreegelden en vervoer soms ook best aan de prijs, zeker omdat je niet overal met het openbaar vervoer naar toe kan omdat je in konvooi moet reizen. Bovendien liggen de meeste culturele dingen in Egypte nu niet bepaald bij zee.... Plus de temperatuur zou me tegenstaan in de zomermaanden.

Egypte is prachtig, maar eerder voor het voorjaar of voor het najaar. Zelfs eind september vond ik het nog erg warm! (In maart was het daarentegen ideaal, dat kan toeval zijn.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
LaosFan
Reisexpert
Berichten: 2071
Lid geworden op: 03 nov 2007 18:11
Locatie: Laos
Contacteer:

Re: Hulp nodig bij bestemming kiezen

Bericht door LaosFan »

Bulgarije is nog steeds niet duur. Ik was daar een paar maanden terug en het viel me heel erg mee.

Montenegro: erg mooi maar iets duurder.

Albanië: niet duur, veel te zien maar door een slechte infrastructuur en heel veel bergen duurt het vrij lang om ergens te komen. Op sommige plaatsen ook nog best een puinhoop maar zeker een erg interessant land.

Macedonië vond ik ook erg de moeite waard. Veel cultuur en genoeg te zien. Het meer van Ohrid is misschien wel een optie voor jullie? Je kunt daar relaxen aan het water en er is cultureel ook veel te zien in de plaats Ohrid.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Gebruikersavatar
Globeskater
Reisexpert
Berichten: 1857
Lid geworden op: 13 mar 2008 18:14
Contacteer:

Re: Hulp nodig bij bestemming kiezen

Bericht door Globeskater »

LaosFan schreef:Macedonië vond ik ook erg de moeite waard. Veel cultuur en genoeg te zien. Het meer van Ohrid is misschien wel een optie voor jullie? Je kunt daar relaxen aan het water en er is cultureel ook veel te zien in de plaats Ohrid.

maar goed Ohrid is wel overbevolkt in de zomer, allemaal aan het meer en 's avonds in het stadje, vond zelf dan Varna wel fijner, had trouwens in Ohrid wel de beste acco van mijn hele interrail ;)
mathijs123
Vakantieganger
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:34

Re: Hulp nodig bij bestemming kiezen

Bericht door mathijs123 »

Zo, wat een reacties inmiddels :). Aan hongarije of turkije had ik al wel gedacht, maar landen als montenegro en vooral bulgarije had ik totaal niet gedacht! Ik ga is op onderzoek uit wat er verder allemaal te zien en te doen is in bulgarije en natuurlijk de aanhang ook proberen over te halen ;).

Bedankt allemaal!
LaosFan
Reisexpert
Berichten: 2071
Lid geworden op: 03 nov 2007 18:11
Locatie: Laos
Contacteer:

Re: Hulp nodig bij bestemming kiezen

Bericht door LaosFan »

Succes ermee!

Laat nog maar eens weten wat het gaat worden en bij vragen: stel ze hier gerust!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
RVE
Wereldreiziger
Berichten: 119
Lid geworden op: 30 jan 2009 12:11
Locatie: Breda

Bestemming reis in september

Bericht door RVE »

Ha forummers,

Ik wilde vanaf dit najaar rondreizen door Zuid-Amerika maar door zeer gelukkige familie-omstandigheden (zus gaat bevallen) zie ik daarvan af. Het plannetje om vijf maanden te reizen van Colombia naar Uruguay gaat dus de koelkast in, maar ik kan makkelijk weg tussen half augustus en begin oktober. Waar kan ik in die zes weken heen?

Om de vraag iets minder algemeen te maken: Ik wil graag nog een keer naar Cuba maar die periode lijkt me niet ideaal. Alleen naar Colombia zou ook kunnen, Zuid-Afrika/Namibië trekt me ook, of Zuidoost Azië. Wie heeft een goede suggestie voor een haalbare bestemming en route (6wkn, budget)?
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Bestemming reis in september

Bericht door bolletjeom »

met 6 weken kan er veel.
Colombia met ecuador.
Laos en cambodja
indonesie
zuid afrika met swaziland en lesotho
oost turkije met iran
zuid mexico, belize en guatamal
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
RVE
Wereldreiziger
Berichten: 119
Lid geworden op: 30 jan 2009 12:11
Locatie: Breda

Re: Bestemming reis in september

Bericht door RVE »

Dank voor je suggesties! Ik heb al veel gehad aan je antwoorden op het forum. Zit nu te denken aan Laos/Cambodja of Colombia/Ecuador. Zuid-Mex/Guatemala/Belize kan inderdaad prima in 6-7 weken zo heb ik vorig jaar gemerkt :)
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Bestemming reis in september

Bericht door Jenny »

Als het rustiger is in het middenoosten, is een reis van Istanbul naar Cairo ook een mooie optie (via Syrie en Jordanie). Als je liever langzaam reist, kun je je ook in Syrie en Jordanie al 6 weken vermaken.

Laos - Cambodja is een goede, al zou ik zelf denk ik eerder voor Thailand en Myanmar gaan.

Of Nepal en Tibet, al is Tibet niet echt budget. Nepal met een stukje India zou wel weer kunnen.

Tja, Indonesie is en blijft mijn nummer 1, dus die ga ik nu maar eens niet noemen :P
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Iw_verwijderd

Reis van 4 weken in augustus, welke bestemming?

Bericht door Iw_verwijderd »

Ha allen,

Volgend jaar ga ik een grote reis maken waarbij ik in Moskou begin, via de Transmongolië express naar Mongolië en China ga. Dan pak ik Zuid Oost Azië, vlieg door naar Australië en eindig in Nieuw Zeeland (dat is ongeveer het reisplan).

Nu heb ik van eind juli tot eind augustus 4 weken vrij en wil ook graag weg. Iemand enig idee waar ik die 4 weken heen kan om toch ook een mooie reis te maken (en niet 1 van de bestemming hierboven beschreven)?

Alle suggesties zijn welkom!
Bedankt!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast