Visum India

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Renevervoort111
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2014 14:58

Visum India regelen vanuit azie??

Bericht door Renevervoort111 »

Hallo,
Ik ben momenteel door azie aan het reizen en wil afsluiten in India.
Vandaag mijn ticket naar Mumbai geboekt op 14 Juli.
Nu wil ik mijn visum gaan regelen, maar kom erachter dat er nogal wat verandert is.
Zo moet je nu de nieuwe procedure volgen en is Biometrische data verplicht

Kortom de vraag, is het überhaupt wel mogelijk om een India visum vanuit azie te regelen?
En zo ja, hoe gaat dit in zijn werk?

Alvast bedankt voor de reacties, ik kom er namelijk niet uit.

Mvg René
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Visum India regelen vanuit azie??

Bericht door Jenny »

Waar zit je nu? Kan je niet (in bijvoorbeeld Bangkok) aan een bemiddelingsbureautje vragen wat ze voor je kunnen betekenen?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Gerie
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:21

visum India

Bericht door Gerie »

Mijn man en ik vertrekken over een paar maanden naar India en Nepal.Ik heb problemen met het invullen van het online visumformulier van de Indiase ambassade. Aan het eind van de eerste pagina moet je een code overtypen en vervolgens naar de volgende pagina gaan. Daar blokkeert het systeem telkens weer. Ik begin vermoedens te krijgen dat het aan de beveiliging van mijn computer (windows 7) ligt. Weet iemand raad of hebben meer mensen hiermee te maken gehad?
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: visum India

Bericht door Erik »

Het kan zijn dat de code die je moet overtypen hoofdletter gevoelig is. Misschien dat hier nog het verschil zit?
Gerie
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:21

Re: visum India

Bericht door Gerie »

Ligt niet aan hoofdletter-gevoeligheid van de code (wel bedankt voor de tip hoor!). Ik denk dat het aan de instellingen van mijn eigen pc ligt, die geeft aan dat het certificaat van de website niet deugt. Ik heb nu een afspraak met de buren om het eerst eens op hun computer te gaan proberen....
Gerie
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:21

Re: visum India

Bericht door Gerie »

Wat een gedoe, maar ik heb het voor elkaar!
Waar zat het 'm nu in: op het visa application form, moet op de eerste blz. drie maal een datum worden ingevuld. Ik vulde in 00-00-0000, het moet echter zo: 00/00/0000, slash dus ipv streepje. Hier wordt geen melding gedaan van een fout, waardoor je dus eindeloos blijft ploeteren. Nu nog het visum voor Nepal, hoop dat dat sneller gaat....
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: visum India

Bericht door Erik »

Bedankt voor het terugkoppelen!
JanB

Re: Visum India

Bericht door JanB »

Een visum aanvragen voor India zorgt voor zoveel frustratie dat je achteraf spijt krijgt dat je niet voor een ander land hebt gekozen. Ik zal niet te lang uitwijden:
-Afspraak maken in Amsterdam of Rotterdam: 1 dag per maand ruimte, boek jezelf en je partner heeft het nakijken.
-1 letter op je formulier fout en je moet terug of naar de buurman van BLS om je hele formulier over te laten doen (41 euro)
-je pasfoto niet vierkant: op naar de (Indiase) buurman, die lost het op voor 15 euro pp.
-Probeer je pasfoto niet zoals gevraagd op je formulier te uploaden want dan kom je er helemaal niet meer uit en is de buurman je enige kans.
-geen bankafschrift mee ? geen brief mee waarom je na je evt. bezoek aan Nepal weer terugkeert naar Delhi ?: Op naar huis of de buurman.
Heb je verder nog vragen ? De ambassade geeft je het tel. nr. van BLS en je kunt bellen tot je een ons weegt.
Wil je daarna nog steeds naar India? reserveer heel ruim tijd. Plan meerdere ritten naar Den Haag. Blijf kalm.
De dames achter de balie in Den Haag zijn heel correct, bijna aardig en helpen zonder afspraak
ronaldgielen
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2014 16:31

Re: verlopen visum India

Bericht door ronaldgielen »

Hallo,

ik zal tot 26 oct in india zijn. (terugvlucht)
echter mijn visum verloopt op 23 oct.
wat kunnen de gevolgen zijn en hoe te reageren?
alvast bedankt voor tips en reacties
ronald
Metor
Wereldreiziger
Berichten: 188
Lid geworden op: 05 sep 2011 22:48

Re: visum India

Bericht door Metor »

What Will Happen to Me if I Overstay?

It is a criminal offense to overstay a visa in India. Travelers must pay a fine of $30 USD, plus regular fees for extension (Relevant visa fees as per duration of stay and type) is charged. Jail time is possible depending on the situation. You also risk a future block on future visits to India. A tax clearance certificate may be requested showing you have changed your money legally.
How Will They Know?

All legitimate hotels, hostels, homestays and guest houses must document each guest’s credentials upon arrival. This information is required to be submitted within 24 hours to Bureau of Immigration.
All water transportation employees are required to document each passenger’s credentials upon embarking.
Airline employees and immigration officers must notify proper authorities in the case of visa overstay. Overstays of 1 day are treated the same as 30 days. You are classified as an illegal immigrant. Your only legal right is that your embassy must be notified about your detention. Register a trip to India with your embassy

Bron: fullstopindia.com.

Petsoonlijk lijkt mij India nou niet het beste land om je visum te laten verlopen.
ronaldgielen
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2014 16:31

Re: visum India

Bericht door ronaldgielen »

bedankt voor de info.
grt
ronald
Doortje
Vakantieganger
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 apr 2012 11:49

Re: visum India

Bericht door Doortje »

Hallo allen,

Momenteel ben ik bezig met het plannen van een 6 maand durende reis naar Azië en Australie.
Ik vertrek (zeer waarschijnlijk) 7 September en het plan is dat ik afsluit in India in Jan-Feb.
Aangezien een visum maar 3 maanden geldig is, en hij dus verlopen zal zijn voordat ik in India ben, vraag ik me af: zijn er uberhaupt mogelijkheden om het land in te kunnen? Op visumsites word ik niet veel wijzer en Kathmandu ligt eigenlijk niet op de route..

Alvast bedankt!

Doortje
Sha30
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2015 17:27

Re: Nieuwe Visum Regels India

Bericht door Sha30 »

bolletjeom schreef:wat ongelooflijk balen voor je Maaike.
Ik werk bij een touroperator en ook onze klanten worden regelmatig geweigerd. om de meest uiteenlopende redenen waar we maar geen vinger achter kunnen krijgen.
Het schijnt beter te zijn als je niet werkt bij politie of leger achtige dingen. Ook is het niet best als je voorouders uit een aziatisch land komen. Ben je zelf geboren in bijvoorbeeld Iran...dan is dat weer geen enkel probleem. Laatst ook een jonge man die industrieel ontwerper was... Kortom, behoorlijk wat willekeur.

Gelukkig lukt het een tweede keer vaak wel. dat is dan weer het voordeel van willekeur.
Weet je hoelang het aanvraag duurt als je in Iran geboren bent?
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Nieuwe Visum Regels India

Bericht door Erik »

Lastig te zeggen denk ik?
nathanyael92
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2015 07:46

Re: Visum India regelen vanuit azie??

Bericht door nathanyael92 »

Hoi,
ik heb op dit moment hetzelfde probleem.
hoe is t bij jou afgelopen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast