Working Holiday Visum Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Working Holiday Visum aanvragen vanuit Azie?

Bericht door Kims »

Hi,

Je kunt je WHV online aanvragen en vanaf het moment dat het wordt toegekend heb je een jaar om te gaan, dus dat geeft je veel ruimte. Je mag op een WHV maximaal 6 maanden voor 1 werkgever werken. Dit kan het moeilijk maken om specifiek werk te vinden binnen je expertise, buiten dat zijn de meeste banen op relatief korte termijn beschikbaar in vergelijking met NL, meestal 2-4 weken. En over het algemeen willen werkgevers je zien/interviewen voor banen, zelfs "backpackers" baantjes.

Hou er rekening mee dat wanneer je Australie je binnenkomt, de Dept. of Immigration je om bewijs van financien kan vragen en je moet kunnen aantonen dat je het minimale bedrag hebt. Als je dit niet hebt, kun je op het eerste vliegtuig teruggestuurd worden...

De medische keuring vragen ze over het algemeen als je aangeeft in een ziekenhuisomgeven o.i.d. wil gaan werken.
Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
williebillie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2015 20:31

Re: Working Holiday Visum aanvragen vanuit Azie?

Bericht door williebillie »

Thanks Kims!

Ik ga de gok maar wagen en pas aanvragen in Azië denk ik als ik nog niet zeker ben van mijn mogelijkheden om naar Australië te gaan. Het zou safer zijn om m gewoon al vast aan te vragen maar daar is hij me net iets te prijzig voor.

Heb er wel ontzettend veel zin in :)
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Informatie aanpassen op goedgekeurde WHV (online)

Bericht door Erik »

Wanneer je aanvraag is goedgekeurd en je gezondheid destijds goed was mag je er van uitgaan dat dit geen problemen op gaat leveren wanneer je naar Australië reist. Waarom zou je slapende honden wakker maken? :) Pas wanneer je een ziekte hebt opgelopen of wanneer je ziek bent vlak voor aankomst zou ik kijken of je überhaupt contact op moet zoeken.

Ik zie dat de vraag al een tijdje geleden gesteld is, en vroeg me af hoe je het uiteindelijk hebt opgelost?
peter211
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2015 19:57

Vraag omtrent mijn Australië Work & Holiday VISA (417)

Bericht door peter211 »

Hallo allen,

Ik heb vorige week mijn Work & Holiday VISA (417) aangevraagd.
Na de vragenlijst heb ik meteen de betaling gedaan.


Ik wilde echter de volgende dag de volgende documenten uploaden:
- Kopie bankrekening
- Kopie paspoort
- Kopie uittreksel geboorteregister
- Pasfoto's
Helaas was dit niet meer mogelijk... De knop "upload" was grijs geworden.

Momenteel staat mijn aanvraag als zijnde "Finalised"
Er is verder ook niet gevraagd naar meer documenten via de website.

Als ik op mijn referentie verder klik kan ik zien dat er achter mijn naam "Granted" staat. Echter wanneer ik op de link "view grant letter" klik gebeurd er niets.

Ik heb geen email ontvangen dat de VISA is goeggekeurd, dit komt hoogstwaarschijnlijk doordat ik in de vragenlijst "nee" heb geantwoord bij de vraag of ik het contact via email zou willen laten lopen indien er vragen zijn :( foutje...

Ik heb mijn gegevens tevens ook ingevoerd in het "VEVO" systeem van de immigratiedienst van Australie en krijg dan los van al mijn standaard gegevens ook een Visa Grant number.

Ik heb de helpdesk al een mail gestuurd met de vraag of ze de "grant letter" naar mijn email adres toe kunnen sturen want ik geloof dat ze het nu per post versturen... Hier heb ik helaas nog geen antwoord op ontvangen.

Kan ik ondanks dat ik nog geen "grant letter" of email bevestiging onvangen heb er toch vanuit gaan dat mijn VISA is goedgekeurd ? Iemand ervaringen hiermee ?

alvast bedankt.
mvg
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Vraag omtrent mijn VISA

Bericht door Kims »

Hi,

Als er inderdaad 'granted' staat en je een visa grant nummer is toegekend, heb je inderdaad je visum binnen.

Wacht t contact op van The Department of Immigration voor je bevestiging als je wil maar in principe is dit afdoende.

Have fun Down Under!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
naomidenouden
Vakantieganger
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2015 20:45

Re: Vraag omtrent mijn VISA

Bericht door naomidenouden »

Hi @peter211

Hoeveel was het visum precies? Ik zit nog te twijfelen of ik hem nu al aanvraag of als ik straks een maandje in nieuw zeeland ben. Anders gaat mijn visum al in op 1 februari en als ik hem pas in nieuw zeeland aanvraag kan ik het uitstellen tot 4 april.
Ivo1988
Reiziger
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 jul 2014 13:36

Re: Vraag omtrent mijn VISA

Bericht door Ivo1988 »

naomidenouden schreef:Hi @peter211

Hoeveel was het visum precies? Ik zit nog te twijfelen of ik hem nu al aanvraag of als ik straks een maandje in nieuw zeeland ben. Anders gaat mijn visum al in op 1 februari en als ik hem pas in nieuw zeeland aanvraag kan ik het uitstellen tot 4 april.
Hallo @naomidenouden,

Het WHV subclass 417 kost $440 (aud), een toeslag van $80 komt hier overeen als je schriftelijk aanvraagt.


Wanneer je nu een WHV aanvraagt heb je een jaar de tijd vanaf het moment dat deze goedgekeurd is om Australië binnen te komen.
Vanaf de datum dat je het land binnenkomt heb je vervolgens 12 maanden.

Hoe bedoel je dat het visum op 1 februari in zal gaan?
Als logische verklaring zou ik denken dat je eerst op Australië vliegt alvorens je naar Nieuw Zeeland gaat. Voor eerstgenoemde zou je ook een gratis evisitor visa subclass 651 aan kunnen vragen. Hoe het zit als je beide visa naast elkaar aanvraagt durf ik niet te zeggen.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Vraag omtrent mijn VISA

Bericht door Kims »

naomidenouden schreef:Hoeveel was het visum precies? Ik zit nog te twijfelen of ik hem nu al aanvraag of als ik straks een maandje in nieuw zeeland ben. Anders gaat mijn visum al in op 1 februari en als ik hem pas in nieuw zeeland aanvraag kan ik het uitstellen tot 4 april.
Hi,

Als je visum is toegekend heb je een jaar om te gaan. Je visum begint pas te lopen als je het land binnenkomt, niet wanneer je het toekend krijgt.

Kosten zijn te vinden op de website van de Department of Immigration waar je ook je visum aanvraagt. Volgens mij een paar honderd dollar.

Veel plezier
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
naomidenouden
Vakantieganger
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2015 20:45

Re: Vraag omtrent mijn Australië Work & Holiday VISA (417)

Bericht door naomidenouden »

Bedankt voor de info.

Ik ga op 2 februari eerst een maand naar Australië waar ik nog niet wil gaan werken. Dit wil ik pas doen als ik de tweede keer het land in kom op 4 april. De eerste maand zou ik graag op een toeristenvisum reizen (alleen heb ik dan wel mijn work & tavel intro week van Kilroy) en pas vanaf april het werkvisum aanvragen. Dit zou betekenen dat ik het work and holiday visum moet aanvragen als ik in Nieuw Zeeland ben terwijl ik al een toeristenvisum heb. Moet alleen even kijken of dit mag en kan.
Ivo1988
Reiziger
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 jul 2014 13:36

Re: Vraag omtrent mijn Australië Work & Holiday VISA (417)

Bericht door Ivo1988 »

Laatstgenoemde mag en zou ik dan zelf ook gaan doen.
Online kom je veel tegen dat mensen voor een ander visa naar bijvoorbeeld Bali/Fiji afreizen om het zodoende aan te vragen buiten Australië.

Voor jouw beeldvorming ga je in principe op vakantie naar Australië en Nieuw-Zeeland. Eerstgenoemde bevalt zo goed dat je besluit er te gaan werken en reizen. Geen vuiltje aan de lucht lijkt mij :).

Succes met de voorbereidingen en veel plezier Down Under. Wie weet kruizen onze paden zich ooit nog.
Rebec
Reisexpert
Berichten: 456
Lid geworden op: 27 dec 2012 18:44
Contacteer:

Re: Vraag omtrent mijn Australië Work & Holiday VISA (417)

Bericht door Rebec »

Wil je in april een jaar blijven? Zo niet kun je het beste gelijk een work and holiday visum aanvragen. Je mag het land zo vaak verlaten als je wilt als ik het goed heb alleen het blijft wel 1 jaar geldig wanneer je het land voor het eerst inkomt. Anders kun je indd het beste een visitor aanvragen en als je in nieuw zeeland bent een working holiday! Je kunt geen twee te gelijk aanvragen. De laatste die je aanvraagt vervangt dan namelijk de eerst aangevraagde.
vragensteller
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2016 20:39

Qreply

Bericht door vragensteller »

Ik zit met een soortgelijk probleem. Strafblad van plm. 15 jaar geleden (alleen werkstraffen). Ik heb geprobeerd om m'n strafblad op te vragen, maar dit sturen ze niet op! Je kunt hem hooguit inzien, ik meen in Den Haag. Je mag zelfs niets kopiëren. Dus mijn vraag is, hoe kun je dit dan inzichtelijk maken voor de Australische Ambasade, of de instanties die erom vragen?
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Qreply

Bericht door Kims »

vragensteller schreef:Ik zit met een soortgelijk probleem. Strafblad van plm. 15 jaar geleden (alleen werkstraffen). Ik heb geprobeerd om m'n strafblad op te vragen, maar dit sturen ze niet op! Je kunt hem hooguit inzien, ik meen in Den Haag. Je mag zelfs niets kopiëren. Dus mijn vraag is, hoe kun je dit dan inzichtelijk maken voor de Australische Ambasade, of de instanties die erom vragen?
Neem contact op met de Department of Immigration (http://www.border.gov.au) en leg je vraag voor. Dat zal misschien vaker voorkomen dus hopelijk kunnen ze je helpen of tenminste doorverwijzen naar een andere relevante instantie.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Toelating Australië met strafblad?

Bericht door Erik »

Uit een mailwisseling die ik met iemand hierover gehad heb:
.... het enige advies wat ik eigenlijk kan geven als je een strafblad hebt is vraag EERST inzage van je strafblad op bij justitie.
Dit omdat niet ieder strafblad 30 jaar bewaard blijft, zoals bij mij was hij na 20 jaar vernietigd en dus niet meer opvraagbaar.
En als je dan bij je visum aanvraag hebt aan gegeven dat je een strafblad hebt, dan wil men het naadje van de kous weten en wil men bewijzen/documenten zien.

Maar als dat strafblad niet meer bestaat en je weet bepaalde details niet meer dan komt dat in Australië erg raar over.
Het enige wat je dan nog kan doen is eerlijk zijn en hopen dat het goed komt.

Als ik dus eerst mijn strafblad had opgevraagd en dus niet had gekregen omdat hij er niet meer is, had ik gewoon een elektronisch visum aan kunnen vragen en was ik een stuk voordeliger uit geweest en had me dit een hoop stres en vervelende herinneringen bespaart.
Hopelijk heb je hier nog wat aan.
daretodream
Reiziger
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 mei 2012 20:43

WH Visa Australië & Nieuw Zeeland

Bericht door daretodream »

Hoi! :)

Ik heb een vraag wat betreft het working holiday visum!
Een paar jaar terug ben ik op toeristenvisum in Australië en Nieuw Zeeland geweest, wat betekent dat ik mijn Working Holiday voor beide landen nog kan aanvragen. Dit wil ik na mijn afstuderen graag gaan doen. Mijn vraag is echter; hoe zit dit met een eigen bedrijf? Ik werk namelijk als freelance fotograaf en wil kijken of ik dit ook vanuit Oz en NZ kan doen. Kan dit gewoon op een working holiday visa? Ik ben een fotojournaliste en wil graag werk blijven maken ook tijdens het reizen. Ik weet nog helemaal niet of hier vraag naar is, dus ook niet of ik er ook echt geld aan zou verdienen.. Maar ik wil natuurlijk niets illegaals doen en mijn visa kwijt raken :P :+.

Alvast bedankt! :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast