Visum aanvragen Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: controle visum

Bericht door Moira »

Hoi,

Als het goed is heb je een email gehad waarin staat hoe lang je hebt gekregen.
Wat je zou kunnen doen is naar Nieuw Zeeland gaan en weer terug of kijken of je het alsnog kunt wijzigen naar 6 maanden. Weet wel dat je als je een toeristenvisum hebt dat je een bewijs hebt dat je het land weer binnen die termijn gaat verlaten. Dit word gescheckt al voordat je het vliegtuig instapt naar Australie.

gr van Moira
Kims
Reisexpert

Re: controle visum

Bericht door Kims »

Hi,

Een normaal toeristenvisum is voor 3 maanden. Je kunt ook voor 6 maanden of 1 jaar aanvragen, maar dat is een iets andere procedure. Kijk inderdaad op je visum om te zien voor hoe lang die is. Als hij voor 3 maanden is, vraag dan die voor 6 maanden aan dan hoef je het land niet uit. Als je langer in het land blijft dan de tijd die voor het visum staat, kom je in de problemen als je het land uitgaat.

Voor info zie: http://www.immi.gov.au/e_visa/e676.htm

Succes ermee.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
lindsayc

Re: Controle visum Australië

Bericht door lindsayc »

hey
merci al voor de reacties maar ik ben van plan om effectief 5 maanden in Australië te blijven en niet naar nieuw Zeeland. kan ik ook gewoon een nieuw visum aanvragen en hoe kan ik mijn eerste visum wissen of vervalt dit als ik mijn tweede visum aanvraag?
hopelijk is er iemand die mij kan helpen

greetz lindsay
lindsayc

Bericht door lindsayc »

hey

dit staat er op de goedkeuring
the subclass 676 tourist visa allows the visa holder to travel to australia on more than 1 occasion until 25 march 2013
the visa holder is permitted to remain in australia, after each entry, for a period of 3 months

betekent dit nu dat ik gewoon een half jaar kan blijven of moet ik mn visum aanpassen
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Dit betekend inderdaad dat je er nu na 3 maanden weer uit moet en dan weer terug kunt reizen. Dus je zult contact op moeten nemen met Immigration Australia om het visum te laten vervallen en opnieuw een toeristenvisum 6 maanden aan te vragen. Dat je niet naar Nieuw Zeeland wilt snap ik natuurlijk maar je hebt op dit moment geen keus als je met dit visum in gaat reizen.

gr van Moira
LisanneD

Re: Wanneer gaat visum in?

Bericht door LisanneD »

Bedankt voor je reactie!
Nu hoorde ik van mijn huisgenootje die binnenkort met een 3-maanden visum naar Australie gaat, dat haar visum een jaar geldig is. Dit is dus ook het geval bij een 6-maanden visum?

Bedankt!

Groetjes,

Lisanne
Ceska
Wereldreiziger

Re: Wanneer gaat visum in?

Bericht door Ceska »

Volgens mij is het bij alle visa zo dat ze een jaar geldig zijn. Vanaf het moment dat je ze aanvraagt heb je dus een jaar de tijd om het land binnen te komen. meer infor zie:
http://www.immi.gov.au/visitors/tourist ... ptions.htm
maaikeeee

Kost een visum voor Australië geld?

Bericht door maaikeeee »

Ik heb even een vraagje over het visum dat je moet aanvragen. Volgend jaar wil ik voor één maand naar Australie. Om naar Australie te gaan moet je een visum aanvragen. Maar kost dat visum nou wel of geen geld? Ik kan dat eigenlijkj nergens vinden. Ik ben niet van plan, om in die korte tijd, te gaan werken!
Reismeis
Reisexpert

Re: Kost een visum voor Australië geld?

Bericht door Reismeis »

Je moet dan een toeristen visum voor drie maanden aanvragen, als ik me niet vergis. Dat kan online en kost je niets. Ik ga even voor je opzoeken hoe dat visum ook alweer heet!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
greatwallnepal
Reiziger
Contacteer:

Bericht door greatwallnepal »

Of je visum al dan niet "gratis" is hangt af van het soort visum wat je aan wilt vragen. In jou geval zou je een Australian Tourist Visa - ETA Short Stay aan kunnen vragen. In principe is het visum gratis, wel moet je een servicefee van (AUD)$20 (15,5 euro ) betalen. Wil je nog meer weten over het visum, ga dan even naar de website van de "Australian Government - Department of Immigration and Citizenship).

Succes met de voorbereiding!

Rudy
greatwallnepal
Reiziger
Contacteer:

Reismeis schreef:Je moet dan een toeristen visum voor drie maanden aanvragen, als ik me niet vergis. Dat kan online en kost je niets. Ik ga even voor je opzoeken hoe dat visum ook alweer heet!
Vrienden van mij hebben laatst online het visum(ETA visum) aangevraagd en dat was gratis, maar ze moesten wel een service fee betalen... Is dit inmiddels al weer gewijzigd?
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Volgens mij heb ik vorig jaar niets betaald voor het aanvragen van de visums.. Begin nu wel aan mezelf te twijfelen door Rudy :P kijk eens op http://www.eta.immi.gov.au en klik dan links boven op apply for visa. Je komt er dan gauw genoeg achter of je moet betalen. Succes!
greatwallnepal
Reiziger
Contacteer:

How much does this service cost?
All applications processed through this site are subject to a Service Charge of AUS$20.00 which will appear as an entry on your credit card statement against iVisa Services. Payment is by credit card only. The cards accepted by this site are American Express, Diners Club, JCB, Mastercard and Visa.
Waarschijnijk is het dan net veranderd en heb jij nog geluk gehad... Nu kost het dus wel wat.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Dat denk ik dan ook ja, want toen wij de aanvragen indienden hadden wij nog geen creditcard! Nou ja, 20 dollar, daar kom je ook wel overheen. Het is het in ieder geval meer dan waard :)
maaikeeee

Bericht door maaikeeee »

Dankjewel voor de berichtjes! Hier heb ik echt wat aan! :) en over dat geld kom ik inderdaad wel heen! Dan kan ik nu weer lekker verder gaan met plannen!
Plaats reactie