Visum Indonesië

Stel hier je vragen over Indonesië.
Bird
Reisexpert
Berichten: 328
Lid geworden op: 25 feb 2013 13:37
Contacteer:

Re: Indonesië: visum verlengen in Jogjakarta

Bericht door Bird »

Ik vind het ook raar hoor Jenny, maar ik hoorde het de afgelopen week van verschillende mensen, los van elkaar. Dan zal er toch wel iets van kloppen? Nouja, ik ga straks in Penang wel gewoon een poging wagen. En anders heb ik dus genoeg aan een ticket het land uit binnen 60 dagen na aankomst, dat is ook goed om te weten.

Ik moet misschien eerst een ticket het land IN boeken ;) en daarna over de rest gaan nadenken.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Indonesië: visum verlengen in Jogjakarta

Bericht door Jenny »

Ticket het land IN hoef je bij de ambassade niet te laten zien. Tenminste, in Azie. (In Nederland vraagt men er wel naar.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
_sas_
Vakantieganger
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2013 14:37

Re: Indonesië: visum verlengen in Jogjakarta

Bericht door _sas_ »

Ik had een vliegticket het land uit na 58 reis dagen en heb ook BI aankomst aangegeven 58 dagen te blijven. Ik kreeg zonder probleem mijn eerste 30 dagen visum on arrival.
Bird
Reisexpert
Berichten: 328
Lid geworden op: 25 feb 2013 13:37
Contacteer:

Re: Indonesië: visum verlengen in Jogjakarta

Bericht door Bird »

Ik heb net in Yogya mijn visum verlengd *blij*

Kleine toevoegingen op de openingspost:
- In Yogyakarta kost een taxi vanaf Jalan Sosrowijayan (of hoe je dat ook schrijft) naar het kantoor 40.000rp en een ojek 20.000rp, beiden op de meter.
- De prijs voor een 30-daagse verlenging is inmiddels 355.000rp.

De eerste dag lever je je spullen in, het formulier moet met ZWARTE inkt ingevuld worden, in de copyshop beneden kun je voor 2000rp een zwarte pen kopen.
Ik was er om 9 uur 's ochtends en stond na 20 minuten weer buiten. Twee dagen later moest ik tussen 8 en 10 terug zijn. Ik was er vanochtend om 8.05h, maar de loketten gingen pas om half 9 open. Mijn advies: blijf een half uur langer in bed liggen. Vervolgens moest er een foto en vingerafdrukken gemaakt worden, maar het systeem was vandaag erg van slag. Dat duurde een uur of 3.... Maar eenmaal klaar hoefde ik nog maar 15 minuten op mijn paspoort te wachten.

Nu mag ik tot eind september blijven *O*
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
kyliewinters
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jun 2014 13:57

Re: Visum den Haag

Bericht door kyliewinters »

Even een vraagje over het visum van indonesie.

Er staat op site van de ambassade dat je een SPONSOR brief moet hebben. Weet iemand wat hier mee bedoeld wordt?

Dankje voor de info alvast :)
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Visum den Haag

Bericht door Jenny »

Als je een toeristenvisum van 60 dagen wilt aanvragen, heb je geen sponsor nodig.

Wil je echter gaan studeren, vrijwilligerswerk gaan doen of langer dan 60 dagen blijven, dan heb je een ander visum nodig (bv een sociaal cultureel visum/SOSBUD) en moet iemand in Indonesie je sponsoren/uitnodigen. Je hebt een verklaring nodig en bij personen een kopie van iemands KTP.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Anoekbasten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2014 12:24

Re: Indonesië: visum verlengen in Jogjakarta

Bericht door Anoekbasten »

Kan iemand mijn vertellen wat het adres is van immigratie dienst in yogakarta? Kan het nergens vinden en wil deze week poging wagen.....
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Indonesië: visum verlengen in Jogjakarta

Bericht door Jenny »

Google heeft een idee:

Website kantor imigrasi:
http://imigrasijogja.org

Adres incl. kaart:
http://www.poskantor.com/alamat-kantor- ... karta.html

Succes
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Bird
Reisexpert
Berichten: 328
Lid geworden op: 25 feb 2013 13:37
Contacteer:

Re: Indonesië: visum verlengen in Jogjakarta

Bericht door Bird »

Kantor Imigrasi Kelas I

YOGYAKARTA
JL. SOLO KM. 10 KEL.MAGUWOHARJO, KEC.DEPOK, SLEMAN, DAERAH ISTIMEWA YOGYAKARTA 55282
Telp.(0274)-484370; 489165
Faks.(0274)-487130
HP.081319765060
kanim_yogyakarta@imigrasi.go.id
http://imigrasijogja.org

Als je de taxi- of ojekchauffeur naar Kantor Imigrasi of Immigration Office vraagt, weet iedereen waar je heen moet.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
LeRoi3
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2014 11:35

Re: Visum den Haag

Bericht door LeRoi3 »

Hallo Jenny!

Ik zie dat je al aardig wat antwoorden hebt weten te geven dus van mij ook de volgende vraag.

Ik ga met mijn vriendin backpacken, 4 dagen hong kong, door naar Chiang Mai, vanaf daar reizen naar bangkok en verder naar het zuiden. Dit een een tijdsbestek van 3 a 4 weken. Daarna reizen we door naar Indonesie om daar vervolgens ook 4 a 5 weken rond te reizen en dan vanaf Bali terug naar Amsterdam.

De volgende tickets hebben we al:

Amsterdam > Hong Kong
Hong Kong > Chiang Mai
Bali > Amsterdam

Omdat we niet precies weten hoelang we overal verblijven hebben we voor Thailand alvast een visum van 60 dagen gehaald.
Maar nu zitten we dus nog met die van Indonesie. Graag willen we hier in Nederland ook 1 van 60 dagen aanvragen zodat we speling hebben in onze reistijd, alleen begreep ik dus dat we hier ook een INreisticket voor nodig hebben en voldoet de reis van Bali naar Amsterdam niet.

De vraag is nu dus vanaf welke locatie en naar welke locatie we het beste een ticket kunnen halen. Welke is het goedkoopst (neem aan de kortste afstand) En zijn we verplicht om dat vliegtuig ook te nemen?

We willen niet graag aan een ticket vastzitten omdat we voor ons gevoel dan in onze rondreis worden beperkt.

Hoor graag je reactie! :)
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Visum den Haag

Bericht door Jenny »

Officieel heb je geen inreisticket nodig, maar Nederland stelt dat wel verplicht. Misschien helpt het als je de ambassade zegt dat je het land binnenkomt per boot uit Batam?

Andere optie zou zijn om je visum in Thailand aan te vragen, bij voorkeur in Bangkok. Ik heb in 2006 gebruik gemaakt van een bureautje bij Koh Sarn Road, maar je kan misschien ook zelf naar de ambassade.

Laatste optie is om gewoon naar Indonesie te vliegen als je er klaar voor bent, je krijgt dan een visum on arrival voor 30 dagen (US$ 35). Tegen betaling kan je dit visum laten verlengen tot maximaal 60 dagen. De kosten varieren (hangt ook af of je het zelf doet of laat doen), maar reken op 30-50 euro voor de verlenging.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
veerles
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2014 13:49

Visum indonesie

Bericht door veerles »

Ik wil gaan rondreizen door maleisie, indonesie en borneo. Maleisie zal ik ongeveer 4 weken verblijven en daarna zal ik net onder de 60 dagen in indonesie blijven om gedoe met een visum te voorkomen. Nu is het zo dat ik nog wel naar Borneo zou willen. Weet iemand of het problemen oplevert als ik naar Maleisisch borneo vlieg en dan nog wel een stuk van Indonesisch borneo meepak?

Groetjes,
Veerle
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Visum indonesie

Bericht door Jenny »

Als je naar Maleisisch Borneo gaat krijg je een visum voor Maleisië, ga je daarna weer naar Indonesie (Kalimantan) dan heb je een nieuw visum voor Indonesie nodig.

De grens tussen Sarawak/Sabah en Kalimantan is niet altijd open voor toeristen en je krijgt er niet altijd een VOA. Je zult ter plekke even na moeten vragen wat de actuele stand van zaken is.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
YorrickB
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2015 14:17

Visum Indonesie

Bericht door YorrickB »

Goedendag,

Ik ben van plan om van 4 juli t/m 8 augustus rond te reizen door Indonesie samen met mijn vriendin.
Nu had ik een vraag over het visum.
We dachten het de 5 weken op te delen in: 1 week Sumatra (Medan, Bukit Lawang, Toba Meer), 2-2.5 week Java, 1,5-2 weken Bali

We dachten eraan zo te vliegen:

Dusseldorf -> Kuala Lumpur (retour)
Kuala Lumpur -> Medan (enkele reis)
Medan -> Jakarta (daar boeken, dus telt voor nu niet mee)
Denpasar -> Kuala Lumpur (enkele reis)

Nu heb ik met de Ambassade gebeld, maar werd hier niet echt wijzer van.
Is het met dit vliegschema dus mogelijk om een 60 dagen visum te krijgen uit Den Haag?
Want zo hebben we wel een ticket het land IN en een ticket het land UIT.

Bij voorbaat dank,

Yorrick
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Visum Indonesie

Bericht door Jenny »

Als je een ticket het land in en uit hebt krijg je een visum. Geen probleem dus. Je kan evt. een kopie van het ticket naar KL meenemen, maar in principe zou dat niet nodig moeten zijn.

Via de website van de ambassade kun je een afspraak maken om je paspoort te gaan brengen. Om het op te halen kun je gewoon langsgaan binnen het gestelde tijdslot.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten