Working Holiday Visum Australië
Re: Verzekeren (WHV)
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb met mijn zorgverzekering gebeld (National Academic) en zij hebben mij verteld dat mijn zorgverzekering inderdaad gewoon in Australië geldt, máár als ik begin met werken, niet meer.
Als ik een arbeidscontract heb kan ik die inscannen en mailen naar hun, zodat ik hun niet hoef te betalen. Dus dat regel ik dan daar wel.
Maar hebben jullie verder nog aanbevelingen of ervaringen met verzekeringen in Australië?
Ik heb met mijn zorgverzekering gebeld (National Academic) en zij hebben mij verteld dat mijn zorgverzekering inderdaad gewoon in Australië geldt, máár als ik begin met werken, niet meer.
Als ik een arbeidscontract heb kan ik die inscannen en mailen naar hun, zodat ik hun niet hoef te betalen. Dus dat regel ik dan daar wel.
Maar hebben jullie verder nog aanbevelingen of ervaringen met verzekeringen in Australië?
- Michelle89
- Reisexpert
Waarom zou je reguliere zorgverzekering niet meer gelden? Als je een aanvullende reis- en werkverzekering neemt dan ben je toch nog gewoon verzekerd in Nederland?
Vroeg ik me even af, ga namelijk vanaf maart ook werken in Australië en ben ook nog aan het oriënteren op een reis-en werkverzekering.
Vroeg ik me even af, ga namelijk vanaf maart ook werken in Australië en ben ook nog aan het oriënteren op een reis-en werkverzekering.
Vast wel, maar ik denk dat het misschien ook wel per verzekering verschillend is!
- Kims
- Reisexpert
Hi,
Als je van plan bent om tijdelijk in Australie te gaan werken, kun je je beter verzekeren met een maatschappij zoals OOM of de Europeesche. Als je legaal werkt in Australie, val je tijdens werktijd onder de verzekering van je baas. En in het geval van noodgevallen dus onder Medicare.
Als je je in Australie prive verzekerd voor ziektekosten als "temporary resident" kost dat erg veel geld.
Zie ook:
iemand-ervaring-met-oom-verzekeringen-t3419.html
uitschrijven-bij-zorgverzekeraar-toch-niet-t9662.html
langer-dan-een-jaar-reis-onverzekerd-t25058.html
Groetjes
Als je van plan bent om tijdelijk in Australie te gaan werken, kun je je beter verzekeren met een maatschappij zoals OOM of de Europeesche. Als je legaal werkt in Australie, val je tijdens werktijd onder de verzekering van je baas. En in het geval van noodgevallen dus onder Medicare.
Als je je in Australie prive verzekerd voor ziektekosten als "temporary resident" kost dat erg veel geld.
Zie ook:
iemand-ervaring-met-oom-verzekeringen-t3419.html
uitschrijven-bij-zorgverzekeraar-toch-niet-t9662.html
langer-dan-een-jaar-reis-onverzekerd-t25058.html
Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Dankjewel Kim, ik hoorde ook al goede verhalen over OOM, dus daar ga ik even kijken.
Exacte vervaldatum WHV Australie
G'day!
Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Op dit moment woon, werk en reis door Australie voor iets meer dan 9 maand. Ik arriveerde in Australie met behulp van een Working Holiday Visa.
Op 2 mei 2013 ben ik in Australie aangekomen (Perth, 3 uur 's middags).
De vraag is:
Wanneer moet ik Australie verlaten?
- Op 1 mei 2014?
- Op 2 mei 2014?
- Op 2 mei 2014 voor 3 uur 's middags WA Time?
Op dit moment ben ik bezig met mijn regionale werk om zo mijn 2e jaar visa aan te kunnen vragen (wat ik ga doen nadat ik Australie verlaat). Ik ben hier net mee begonnen en zal mijn 88 dagen hebben afgerond op 28 april. Een dag meer of minder kan dus best goed uitkomen.
Alvast bedankt!
Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Op dit moment woon, werk en reis door Australie voor iets meer dan 9 maand. Ik arriveerde in Australie met behulp van een Working Holiday Visa.
Op 2 mei 2013 ben ik in Australie aangekomen (Perth, 3 uur 's middags).
De vraag is:
Wanneer moet ik Australie verlaten?
- Op 1 mei 2014?
- Op 2 mei 2014?
- Op 2 mei 2014 voor 3 uur 's middags WA Time?
Op dit moment ben ik bezig met mijn regionale werk om zo mijn 2e jaar visa aan te kunnen vragen (wat ik ga doen nadat ik Australie verlaat). Ik ben hier net mee begonnen en zal mijn 88 dagen hebben afgerond op 28 april. Een dag meer of minder kan dus best goed uitkomen.
Alvast bedankt!
- Kims
- Reisexpert
Re: Exacte vervaldatum WHV Australie
Hi,
Op de officiele Dept. of Immigration website (http://www.immi.gov.au) staat dat je WHV "up to 12 months" dus tot 12 maanden geldig is, dus geen volledig jaar denk ik. Daarom dacht ik tot 2 mei en je dan moet vertrekken op 1 mei.
Voor de zekerheid kun je naar een kantoor van de Dept. gaan of ze mailen met je vraag al kan het dan een tijd duren voor je antwoord krijgt!
Succes ermee!
Op de officiele Dept. of Immigration website (http://www.immi.gov.au) staat dat je WHV "up to 12 months" dus tot 12 maanden geldig is, dus geen volledig jaar denk ik. Daarom dacht ik tot 2 mei en je dan moet vertrekken op 1 mei.
Voor de zekerheid kun je naar een kantoor van de Dept. gaan of ze mailen met je vraag al kan het dan een tijd duren voor je antwoord krijgt!
Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Re: Exacte vervaldatum WHV Australie
Bedankt voor je tijd en antwoord. Op dit moment zit ik zo afgelegen dat ik geen mobiel bereik heb en naar de immigratiedienst is ook niet mogelijk.
Het is verwarrend. Ik heb meerdere forum geraadpleegd en het antwoord was dat ik mijn Medicare card moest controleren. Dit was volgens hun de snelste oplossing. Mijn Medicare card is geldig tot 1 mei, dus 1 mei zou de uiterste datum zijn dat ik Australie moet verlaten. Dit klopt dus niet! Anderen zeiden dat ik mijn paspoort moest controleren, maar mijn paspoort bevat enkel een onduidelijke stempel. Die stempel vertelde me verder niets.
Op https://online.immi.gov.au/evo/firstPar ... Type=query kun je je visa status controleren. Ik ben er zo achter gekomen dat 2 mei de uiterste datum is dat ik Australie moet verlaten.
Inmiddels heb ik al een ticket geboekt. Ik vertrek op 30 april. Twee dagen speling voelt wat veiliger.
Het is verwarrend. Ik heb meerdere forum geraadpleegd en het antwoord was dat ik mijn Medicare card moest controleren. Dit was volgens hun de snelste oplossing. Mijn Medicare card is geldig tot 1 mei, dus 1 mei zou de uiterste datum zijn dat ik Australie moet verlaten. Dit klopt dus niet! Anderen zeiden dat ik mijn paspoort moest controleren, maar mijn paspoort bevat enkel een onduidelijke stempel. Die stempel vertelde me verder niets.
Op https://online.immi.gov.au/evo/firstPar ... Type=query kun je je visa status controleren. Ik ben er zo achter gekomen dat 2 mei de uiterste datum is dat ik Australie moet verlaten.
Inmiddels heb ik al een ticket geboekt. Ik vertrek op 30 april. Twee dagen speling voelt wat veiliger.
-
Re: WHV vraag! (langer dan 3mnd in TBC gebied)
Hi Rosa,
Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal is afgelopen met je visumaanvraag. Wij gaan binnenkort starten met de visumaanvraag en zitten met hetzelfde TBC-dilemma...
Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal is afgelopen met je visumaanvraag. Wij gaan binnenkort starten met de visumaanvraag en zitten met hetzelfde TBC-dilemma...
Hoi, is allemaal gelukt hoor! Toch die tbc test gedaan, kost 60 euro en kan echt alleen op die locatie in Amsterdam (op site van gov staat lijst adressen). Ziekenhuis stuurt alles door (digitaal) en ze vertellen je gelijk uitslag van de fotos. Al heel snel daarna mail genegen dat alle gegevens binnen zijn en goedgekeurd.
Ik denk wel dat ze t kunnen nagaan of je langer dan 3 mnd in een risicogebied was..
Veel succes!
Ik denk wel dat ze t kunnen nagaan of je langer dan 3 mnd in een risicogebied was..
Veel succes!
-
Goed om te horen dat het uiteindelijk goed is gekomen! En voor die 60 euro kan je maar beter zo'n 'keuring' ondergaan, dan 40 uur gestresst in een vliegtuig zitten lijkt me!
Wij wachten op onze nieuwe paspoorten en gaan dan ook het visum aanvragen, spannend!
Wij wachten op onze nieuwe paspoorten en gaan dan ook het visum aanvragen, spannend!
Help visum aangevraagd, nu health examination?
Goedemiddag,
Ik heb mijn working holiday visum gisteren aangevraagd en dat ging goed.
Op mijn 'immi account' zie ik het volgende:
The Application for a Working Holiday Visa has been successfully submitted to the Department of Immigration and Border Protection.
Maar er staat ook dit:
Next steps:
No next steps available.
Organise your health examinations (dat is een link op de site).
Dus moet ik nu mijn health examinations gaan regelen? Of krijg ik daar eerst bericht over? Ik heb het afgelopen 5 jaar langer dan 3 maanden in het buitenland gezeten en dat ook ingevuld dus het zou wel logisch zijn.
Maar ik ben dus even benieuwd wat ik nu moet doen, wachten of actie?
Alvast bedankt!
Ik heb mijn working holiday visum gisteren aangevraagd en dat ging goed.
Op mijn 'immi account' zie ik het volgende:
The Application for a Working Holiday Visa has been successfully submitted to the Department of Immigration and Border Protection.
Maar er staat ook dit:
Next steps:
No next steps available.
Organise your health examinations (dat is een link op de site).
Dus moet ik nu mijn health examinations gaan regelen? Of krijg ik daar eerst bericht over? Ik heb het afgelopen 5 jaar langer dan 3 maanden in het buitenland gezeten en dat ook ingevuld dus het zou wel logisch zijn.
Maar ik ben dus even benieuwd wat ik nu moet doen, wachten of actie?
Alvast bedankt!
Re: Help visum aangevraagd, nu health examination?
Ik geloof niet dat een health check verplicht is bij een working holiday visa, tenzij je in een risicogebied hebt gezeten. No next step available lijkt me zeggen dat je gewoon moet wachten. Waarschijnlijk heb je binnen no time gewoon je visum binnen en ben je klaar. Of misschien toch even die link bekijken voordat je verder panikeert?
- Michelle89
- Reisexpert
Re: Help visum aangevraagd, nu health examination?
Je hebt dus wel ingevuld dat je in risicogebieden heb gezeten? Dan is je visum in ieder geval nog niet goedgekeurd. Volgens mij moet je nu zelf stappen ondernemen. Je kan altijd de immigratiedienst even een berichtje sturen, ze emailen snel terug is mijn ervaring.
Langer dan 6 mnd dezelfde werkgever WHV
Hoi mede-reizigers,
Wie kan mij advies geven over het volgende?! Ik wil heel graag langer dan 6 maanden voor dezelfde werkgever werken in Australie, maar volgens de officiele regels van mijn WHV mag ik max 6 mnd. Zijn hier handige oplossingen voor?
Kan ik bijvoorbeeld een tijdje niet laten uitbetalen en vervolgens weer voor hen gaan werken..? Of andere constructies;) Hoor graag jullie ervaringen.
Super bedankt.
Wie kan mij advies geven over het volgende?! Ik wil heel graag langer dan 6 maanden voor dezelfde werkgever werken in Australie, maar volgens de officiele regels van mijn WHV mag ik max 6 mnd. Zijn hier handige oplossingen voor?
Kan ik bijvoorbeeld een tijdje niet laten uitbetalen en vervolgens weer voor hen gaan werken..? Of andere constructies;) Hoor graag jullie ervaringen.
Super bedankt.