Visum aanvragen Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Jensje
Reiziger
Contacteer:

Re: Toeristenvisum 12 maanden

Bericht door Jensje »

Is je visa al granted????
17 november naar Thailand, 6 december terug naar Australie op zoek naar een huurwoning en aanvragen van de facto visum!!!!
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Bericht door jdeheij »

Nee, ik zit nog steeds in spanning 0_0 Hopelijk hoor ik deze week nog wat!
Jensje
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Jensje »

Spannend!! En weet je ook al hoeveel je op de rekening moest hebben? Is mij ook niet duidelijk namelijk. Ik heb net een 6 maanden toeristenvisum gekregen en kon ook niet vinden wat ik op de bank moet hebben staan :? Had al wel binnen een dag mijn visum goedgekeurd terug gelukkig, hoop dat het bij jou ook wat opschiet.
17 november naar Thailand, 6 december terug naar Australie op zoek naar een huurwoning en aanvragen van de facto visum!!!!
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Bericht door jdeheij »

Da's snel! Nou ik heb goede hoop *O*
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Bij visa tot 6 maanden word dit ook niet gevraagd. Ze verwachten wel dat je genoeg geld hebt om daar te kunnen leven en een bewijs dat je binnen 6 maanden het land weer gaat verlaten. Ze checken redelijk streng op vliegtickets en op wat je komt doen.
Jensje
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Jensje »

Ah, vandaar dat ik nergens een concreet bedrag kon vinden :) Bedankt ^O^ , weer een zorg minder.
Sjo

Qreply

Bericht door Sjo »

Hallo reizigers,

Ik heb ook een vraag wat mijn visum betreft. In november vertrek ik naar Australie voor 4 maanden en ik heb hier ruim een week geleden mijn toeristenvisum voor 6 maanden aangevraagd via de website immi.gov.au
Ik heb de vragenlijst etc ingevuld, ik heb een RTN nummer gekregen en als ik mij nu op de website inlog om naar de status van mijn visa te kijken, staat er 'application approved', dat het dus is goedgekeurd en 'you may now visit australia'. Maaaaaar ik heb géén bevestiging per post of mail of wat dan ook gekregen dus ik maak mij hier enigszins zorgen om... Is dit wel goed nu allemaal? Wat moet ik nog doen om zeker te weten dat het allemaal goed geregeld is? Alvast bedankt!!!
Kars
Wereldreiziger

Re: australie visum en nu ?

Bericht door Kars »

Een e-mail sturen naar immi.gov.au om te vragen of het allemaal in orde is?
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Als je je emailadres hebt ingevuld tijdens de aanvraag, moet je een emailbevestiging hebben gekregen. Mijn zusje dacht ook dat ze 'm niet had gehad, maar toen stond de email in haar 'spam'.

Misschien zit die van jou daar ook?

Omdat op de website staat dat die is toegekend, denk ik dat het goed zit. Maar kan me voorstellen dat je graag de emailbevestiging wil. Misschien de website waar het opstaat uitprinten en meenemen?

Succes!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

even een vraagje!

je moet 3200 euro op je rekening hebben staan.. volstaat een afdruk van je rekeningoverzicht? zodat je geen betaal historie er bij hebt? en mag die 3200 ook een combi van betaal en spaarrekening zijn? want heb liever niet zo veel geld op mijn betaalrekening?

Daarnaast is het erg als die afdruk van het rekeningoverzicht een 2 weken oud is? want ik heb eerst nog een weekje Taiwan dus voordat ik aankom ben ik alweer anderhalve week verder..
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik weet niet hoe het nu is maar toen was het voldoende als je gewoon een printje maakte van je rekening waarmee je kon aantonen dat er 3200 euro op stond. Je kunt dus ook eerst dat geld overmaken, printje maken en vervolgens weer geld terug storten.

Volgens de regels moet het een "recentelijk" afschrift zijn, twee weken oud lijkt mij recentelijk genoeg. Ook verwacht ik niet dat de kans heel groot is dat je gecontroleerd wordt, maar je kunt het maar hebben.
Trienke

Visa Australië, NZ, Australië

Bericht door Trienke »

Hallo!

Eind december vlieg ik naar Sydney vanwaar ik in principe heel Australië door wil reizen. Ik heb alle tijd dus ik wil graag een Working Holiday Visum aanvragen. Maar... ik wil ook heel graag naar Nieuw Zeeland. En omdat het klimaat in NZ toch wat wisselender is, lijkt het mij het slimst om in januari/februari daar heen te gaan. Is het dan ook verstandiger om eerst een toeristenvisum aan te vragen voor Australië, zodat ik daar eerst een paar weken door kan brengen om vervolgens verder te gaan richting NZ? Want dan 'verspil' ik mijn WHV niet.

Maar misschien mag dat ook helemaal niet? Als je een toeristenvisum voor 3 maanden aanvraagt, en binnen die 3 maanden weer terug bent in Australië, dan zou je in principe 2 visums hebben: een toeristenvisum én een WHV.

Weet iemand hier wat meer van?
Kims
Reisexpert

Re: Visa Australië, NZ, Australië

Bericht door Kims »

Hi,

Dat is een goed plan. Je toeristenvisum is maximaal 3 maanden geldig per "visit", je kunt niet meerdere keren per visum het land uitgaan en binnenkomen. Voor info zie: http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/976/.

Ik weet alleen niet of het dan slim is om bijvoorbeeld pas je WHV aan te vragen als je in Nieuw-Zeeland bent om te voorkomen dat het WHV niet al 'in' gaat wanneer je de 1e keer Australie binnenkomt.

Succes! :Y
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Trienke

Re: Visa Australië, NZ, Australië

Bericht door Trienke »

k weet alleen niet of het dan slim is om bijvoorbeeld pas je WHV aan te vragen als je in Nieuw-Zeeland bent om te voorkomen dat het WHV niet al 'in' gaat wanneer je de 1e keer Australie binnenkomt.
O ja tuurlijk! Daar had ik nog niet eens bij stilgestaan! Goed dat je het zegt :)
Charlieda

Visum - vlucht vanuit Duitsland

Bericht door Charlieda »

Hallo mensen en andersoortig pluimage!

Ik heb vanuit Nederland een working holiday visum aangevraagd ^O^
Nu wil het lot dat vluchten vanuit Duitsland goedkoper uitvallen voor mij. Als ik vanuit bijvoorbeeld Duesseldorf mijn reis aanvang geeft het dan problemen met het visum, gezien deze in Nederland is aangevraagd?
Plaats reactie