Hi,myrte schreef:Kom op, Tenrec, met je plannen en vluchtdata. Je maakt ons nieuwsgierig!
(Zelf zou ik het volgens mij zonde van m'n geld vinden om zo veel landen in zo weinig tijd te zien).
Ben een tijdje niet op het forum geweest en zag de reacties. Het zijn inderdaad veel vluchten: 15 totaal. Maar we zien het meer als een paar excursies die we maken. Daar is de prijs namelijk ook naar. De vlucht naar Vietnam (retour) is bijvoorbeeld maar 30 euro pp. Waarom zouden we drie dagen in Bangkok gaan zitten als we ook van Vietnam even een indruk kunnen krijgen? De vlucht is kort, dus hebben we genoeg tijd over.
Ik zal kijken of ik een overzicht kan geven: (totaal reis 29 dagen)
We vertrekken 3 februari 2010 vanaf schiphol en komen de volgende dag aan in Bangkok, vroeg in de morgen. We brengen dan onze spullen naar het gratis hotel Makassan in Bangkok alwaar we de koffers achterlaten. Paar spulletjes meepakken voor de excursie naar Vietnam, Ho Chi Minh stad. We vliegen later in de middag en komen voor het avondeten aan. Daar gaan we naar ons hotel en bezoeken de stad. De volgende dag kunnen we bijv. het vietcongkamp bekijken. Lijkt ons interessant.
's Avonds weer in ons hotel en de volgende dag terug naar Bangkok. In bangkok even de stad bekijken, slapen in hetzelfde hotel alwaar onze koffers nog staan, en de volgende dag smorgens vroeg naar Bali. Alwaar we rond het middag uur al in het hotel zitten bij het Apenbos midden op het eiland. Misschien huren we nog een auto, maar dat weten we nog niet. We zitten daar 2 nachten en gaan daarna door naar Perth. In Australie zitten we 8 nachten. Het schema daar is al uitgewerkt: de eerste ochtend vroeg naar Exmonth in het noorden van de westkust. We halen onze auto op (wicked camper 4x4).Dan gaan we naar het Yardie Creek Caravan park alwaar we een chalet hebben met alle voorzieningen. We slapen namelijk niet in de caravan. Te heet en geen douche, etc. Goedkopere 4x4 was er niet, dus die maar genomen. Deze dag snorkelen bij Turquiose bay, emoes vangen en Molochs jagen. De volgende dag rijden we naar Carnarvon, daar hebben we een huisje aan een riviermonding. We kunnen daar de blowholes bekijken. De volgende dag door naar Denham, natuurpark, Monkey mia, dolfijnen voeren. We hebben daar een vrijstaand huisje, met alle voorzieningen, beachfront. Dus aan het strand en uitzicht op zee. Dan vertrekken we naar Kalbarri, waar we een villa besproken hebben. Vlakbij het strand en het natuurpark Kalbarri. De volgende dag gaan we via het park naar Geraldton, alwaar de volgende villa klaar staat. Ja we houden wel van wat luxe. Bij Geraldton gaan we een vlucht maken over de Albrolhos eilanden (schrijf ik het goed?). Snorkelen op een eiland en natuurwandeling op het eiland. De volgende dag naar de volgende villa, Green Head, daar gaan we zwemmen met zeeleeuwen. Vandaar via de Pinnacle desert naar Yanchep inn, in het Yanchep natuurpark. Koala's vangen en kangaroes jagen. Vandaar gaan we door naar het vliegveld Perth voor de vlucht terug naar Bali. Daar zitten we dan weer 2 nachten, dus weer een lekker dagje snorkelen op Bali. Manta's bekijken of de vulkaan bezoeken. Vanaf Bali de volgende dag naar Bangkok en meteen doorvliegen naar Chiang Mai. Daar blijven we drie volle dagen. Even naar Birma, met de auto die we daar huren: Toyota 4x4 of zoiets. De jungle in, langnekken zoeken etc. Bergdorpjes bekijken. We wilden eerst naar Udon thani rijden, maar we zagen dat er nog een leuke excursie was naar Kuala lumpur. Dus die doen we liever. We vliegen dus naar Kuala lumpur en blijven daar 2 nachten, een dag olifanten wassen, en weer terug naar boven. Naar Laos. In Vientiane zitten we dan 2 nachten en huren daar een brommertje om rond te kijken. Vandaar met de tuk tuk over de grens naar Udon thani, vliegen naar Bangkok. In bangkok slapen we in het hoogste hotel ter wereld, op de 70ste etage of zoiets. Dan nog de gratis excursie naar Hongkong. Niet zelf bedacht, maar die zat bij de ticket er gratis bij. Dus ach, het moet maar he.
Daar in Hongkong zitten we 2 nachten we bekijken de stad, het grote boeddahbeeld en het uitzicht vanaf de heuvel, 's avonds het lichtspel op de oever van het eiland. Dan terug naar Bangkok en de vlucht 's nachts terug naar schiphol.
Wat betreft de 15 tickets: ik vind ze niet echt duur: samen 1200 euro pp. Dat is gemiddeld 80 euro per vlucht. Ik heb ze wel eens duurder meegemaakt. De autohuur in Australie is 600 euro. De hotels in Australie ook 600 euro. De autohuur in Thailand gaat 150 euro kosten. Hoogste hotel in bangkok 95 euro. De andere hotels wil ik nog regelen. Er is veel reistijd, dat geef ik natuurlijk toe, maar die is te beperken als de hotels al vaststaan en er niet gezocht moet worden naar een vrijstaande villa die nog te huur is voor een nacht.
gr. Peter