wat is de volgende bestemming

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Tenrec
Reisexpert

Re: wat is de volgende bestemming

Bericht door Tenrec »

myrte schreef:Kom op, Tenrec, met je plannen en vluchtdata. Je maakt ons nieuwsgierig!

(Zelf zou ik het volgens mij zonde van m'n geld vinden om zo veel landen in zo weinig tijd te zien).
Hi,

Ben een tijdje niet op het forum geweest en zag de reacties. Het zijn inderdaad veel vluchten: 15 totaal. Maar we zien het meer als een paar excursies die we maken. Daar is de prijs namelijk ook naar. De vlucht naar Vietnam (retour) is bijvoorbeeld maar 30 euro pp. Waarom zouden we drie dagen in Bangkok gaan zitten als we ook van Vietnam even een indruk kunnen krijgen? De vlucht is kort, dus hebben we genoeg tijd over.

Ik zal kijken of ik een overzicht kan geven: (totaal reis 29 dagen)

We vertrekken 3 februari 2010 vanaf schiphol en komen de volgende dag aan in Bangkok, vroeg in de morgen. We brengen dan onze spullen naar het gratis hotel Makassan in Bangkok alwaar we de koffers achterlaten. Paar spulletjes meepakken voor de excursie naar Vietnam, Ho Chi Minh stad. We vliegen later in de middag en komen voor het avondeten aan. Daar gaan we naar ons hotel en bezoeken de stad. De volgende dag kunnen we bijv. het vietcongkamp bekijken. Lijkt ons interessant.
's Avonds weer in ons hotel en de volgende dag terug naar Bangkok. In bangkok even de stad bekijken, slapen in hetzelfde hotel alwaar onze koffers nog staan, en de volgende dag smorgens vroeg naar Bali. Alwaar we rond het middag uur al in het hotel zitten bij het Apenbos midden op het eiland. Misschien huren we nog een auto, maar dat weten we nog niet. We zitten daar 2 nachten en gaan daarna door naar Perth. In Australie zitten we 8 nachten. Het schema daar is al uitgewerkt: de eerste ochtend vroeg naar Exmonth in het noorden van de westkust. We halen onze auto op (wicked camper 4x4).Dan gaan we naar het Yardie Creek Caravan park alwaar we een chalet hebben met alle voorzieningen. We slapen namelijk niet in de caravan. Te heet en geen douche, etc. Goedkopere 4x4 was er niet, dus die maar genomen. Deze dag snorkelen bij Turquiose bay, emoes vangen *O* en Molochs jagen. De volgende dag rijden we naar Carnarvon, daar hebben we een huisje aan een riviermonding. We kunnen daar de blowholes bekijken. De volgende dag door naar Denham, natuurpark, Monkey mia, dolfijnen voeren. We hebben daar een vrijstaand huisje, met alle voorzieningen, beachfront. Dus aan het strand en uitzicht op zee. Dan vertrekken we naar Kalbarri, waar we een villa besproken hebben. Vlakbij het strand en het natuurpark Kalbarri. De volgende dag gaan we via het park naar Geraldton, alwaar de volgende villa klaar staat. Ja we houden wel van wat luxe. Bij Geraldton gaan we een vlucht maken over de Albrolhos eilanden (schrijf ik het goed?). Snorkelen op een eiland en natuurwandeling op het eiland. De volgende dag naar de volgende villa, Green Head, daar gaan we zwemmen met zeeleeuwen. Vandaar via de Pinnacle desert naar Yanchep inn, in het Yanchep natuurpark. Koala's vangen en kangaroes jagen. Vandaar gaan we door naar het vliegveld Perth voor de vlucht terug naar Bali. Daar zitten we dan weer 2 nachten, dus weer een lekker dagje snorkelen op Bali. Manta's bekijken of de vulkaan bezoeken. Vanaf Bali de volgende dag naar Bangkok en meteen doorvliegen naar Chiang Mai. Daar blijven we drie volle dagen. Even naar Birma, met de auto die we daar huren: Toyota 4x4 of zoiets. De jungle in, langnekken zoeken etc. Bergdorpjes bekijken. We wilden eerst naar Udon thani rijden, maar we zagen dat er nog een leuke excursie was naar Kuala lumpur. Dus die doen we liever. We vliegen dus naar Kuala lumpur en blijven daar 2 nachten, een dag olifanten wassen, en weer terug naar boven. Naar Laos. In Vientiane zitten we dan 2 nachten en huren daar een brommertje om rond te kijken. Vandaar met de tuk tuk over de grens naar Udon thani, vliegen naar Bangkok. In bangkok slapen we in het hoogste hotel ter wereld, op de 70ste etage of zoiets. Dan nog de gratis excursie naar Hongkong. Niet zelf bedacht, maar die zat bij de ticket er gratis bij. Dus ach, het moet maar he. _O-
Daar in Hongkong zitten we 2 nachten we bekijken de stad, het grote boeddahbeeld en het uitzicht vanaf de heuvel, 's avonds het lichtspel op de oever van het eiland. Dan terug naar Bangkok en de vlucht 's nachts terug naar schiphol.
Wat betreft de 15 tickets: ik vind ze niet echt duur: samen 1200 euro pp. Dat is gemiddeld 80 euro per vlucht. Ik heb ze wel eens duurder meegemaakt. De autohuur in Australie is 600 euro. De hotels in Australie ook 600 euro. De autohuur in Thailand gaat 150 euro kosten. Hoogste hotel in bangkok 95 euro. De andere hotels wil ik nog regelen. Er is veel reistijd, dat geef ik natuurlijk toe, maar die is te beperken als de hotels al vaststaan en er niet gezocht moet worden naar een vrijstaande villa die nog te huur is voor een nacht. ;)

gr. Peter
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Pffff, Tenrec, jij liever dan ik....

Vliegvelden liggen altijd buiten de stad, en vaak is het nog een hele trip om er te komen. Je moet er op tijd zijn, dus extra tijd in calculeren. En zo duurt een korte vlucht toch altijd heel lang. Zeker als je na aankomst moet wachten op je bagage, je de douane door moet, en in veel gevallen nog een visum aan moet vragen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

Jenny schreef:Pffff, Tenrec, jij liever dan ik....

Vliegvelden liggen altijd buiten de stad, en vaak is het nog een hele trip om er te komen. Je moet er op tijd zijn, dus extra tijd in calculeren. En zo duurt een korte vlucht toch altijd heel lang. Zeker als je na aankomst moet wachten op je bagage, je de douane door moet, en in veel gevallen nog een visum aan moet vragen.
De vluchten zijn meestal zo gepland dat er een halve dag, op die dagen overblijft om nog iets te kunnen bezichtigen. Ze zijn dus meestal in de ochtend, of later in de middag. Vliegvelden kosten helaas tijd. Maar ja, dat hebben we ingecalculeerd.
We zijn nogal actieve personen die anders ook niet stil zitten. In Marokko/ Westerlijke sahara, bleven we ook zelden langer dan 1 nacht op 1 plaats. We houden van rondtrekken. Ik bekijk het zo maar: van de hele vakantie zijn er 16 dagen zonder vlucht. Dus tijd genoeg om te ontspannen (met de 4x4 op pad = ontspannen). We gaan ook regelmatig snorkelen en wandelen.
Maar ik geef toe, ieder zijn eigen manier om een vakantie te beleven en ik kan begrijpen dat het voor velen teveel zou zijn.
Wij zijn hier juist heel blij mee. Voor een schijntje een leuke toer maken, hoewel Australie wel aan de duurdere kant zit.
Het is ook wel zo dat wij geen echte backpackers zijn. We zijn op dit forum gekomen vanwege de locaties waar de reizen naar toe gaan en de sfeer. Maar echte backpackers verblijven zoeken we niet. In een slaapzaal met meerdere mensen lijkt ons niets. Dus we komen wel duurder uit dan een backpacker maar hebben dan ook meer luxe, die we wel op prijs stellen.
Het is ook wel leuk om een keer een villa tot je beschikking te hebben met 2 badkamers. Kunnen we tegelijk in bad, ieder in ons eigen bad. _O- http://www.kalbarriwa.info/accom_result1/abalone-lodge/

Verder past het wel bij onze reisstijl.
Deze zomer zijn we achtereenvolgens geweest in: Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Bosnië-Herzegovina, Montenegro, Albanië, Macedonië, Griekenland, Italië, San Marino en Zwitserland. ^O^

O ja, in Australie gaan we ook nog naar een "zelf onafhankelijk verklaard" staatje: The Hutt River Province. Ligt vlakbij Kalbarri en Geraldton.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Zelf vind ik het ook wel leuk om een leuke stopover mee te pakken als het kan. Die Hong Kong stopover klinkt goed en ook bali, en australie verhaal klinkt ook nog logisch maar 3 dagen vietnam, 2 dagen laos???

Anyway wees je er wel van bewust dat het air asia is. Op de website staat heel mooi 83% van de vluchten is op tijd. Maar dat gaat over vluchten die niet meer dan 15 minuten te laat vertrekken! Oftwel 1 op de 5 vertrekt al te laat, niet erg als je alle tijd hebt wel klote als je een andere vlucht erna wil halen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Holly Crab wat een planning .
Zelf ben ik altijd bang dat ik vliegtuigen ga missen en ben altijd beetje gestresst onderweg naar het vliegveld. Denk dat als ik deze trip zou doen, ik zwaar overspannen terug zou komen van "vakantie".

Maar verder klinkt het wel leuk hoor, vooral als je ipv 29 dagen 6 maanden had :P . Je kan in iedergeval flink bij kleuren op je landkaart haha.
ArdaKroesen
Vakantieganger

Bericht door ArdaKroesen »

mijn volgende 2 tripjes zijn weekenden weg met mn vriendje. Begin oktober gaan we 3 dagen naar Parijs en begin december een paar dagen naar Londen. Heb er nu al onwijs veel zin in!!!

Verder rustig doorsparen voor de reis naar Indonesie volgend jaar zomer...
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wij hebben pas gelden een londen stedentrip gemaakt. Dus als je nog recente informatie zoekt gewoon even het artikel lezen. Ik heb ook nog overzichtjes van prijzen e.d. die nog niet online staan, mocht je die willen hebben stuur maar een pm.
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

Nondeju Tenrec, wat een planning. Blijkt wel dat je inderdaad van actief zijn houdt.
Het klinkt mij al als een avontuur opzich om je aan die planning te kunnen houden.
Maar als dat is hoe je graag reist en je kunt je ontspannen en van dingen genieten, super, zo kan je in een paar maanden de hele wereld gezien hebben ^O^

Zelf zit ik al half in de stress om een binnenlandse vlucht in Israel die 4 uur voor m'n vlucht terug naar NL aankomt (op zelfde luchthaven, dat wel).
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

Tikva schreef:Zelf vind ik het ook wel leuk om een leuke stopover mee te pakken als het kan. Die Hong Kong stopover klinkt goed en ook bali, en australie verhaal klinkt ook nog logisch maar 3 dagen vietnam, 2 dagen laos???

Anyway wees je er wel van bewust dat het air asia is. Op de website staat heel mooi 83% van de vluchten is op tijd. Maar dat gaat over vluchten die niet meer dan 15 minuten te laat vertrekken! Oftwel 1 op de 5 vertrekt al te laat, niet erg als je alle tijd hebt wel verveld als je een andere vlucht erna wil halen.

Zoals ik zei zijn die 3 dagen vietnam, 2 dagen laos gewoon een paar excursies die we doen. Kost allemaal niets en zou er een vlucht uitvallen dan is er nog geen ramp. We nemen dan de volgende excursie vanuit Bangkok die we gepland hadden. We komen bijna aldoor langs Bangkok. Verder hebben we aldoor een dag ertussen om een vertraging op te vangen en bij de vluchten amsterdam bangkok overstap naar Vietnam zitten 7 uur. Dus gaan we eerst rustig de stad in en de koffers laten we in een hotel. Het doorvliegen van Kuala lumpur naar bangkok, overstap naar Chiang mai heeft een overstaptijd van 5 uren. Mochten we die missen, dan hebben we 3 dagen om die vlucht in te halen. Vanuit Hongkong terug hebben we nog langer de tijd. We komen 's middags aan en het vliegtuig naar Nederland vertrekt pas om half 3 's nachts. In Australie hebben we eerst de vlucht naar het noorden en dan met de auto terug. Juist eerst vliegen en dan rijden, zodat wanneer je eerst zou rijden en dan terugvliegen een probleem zou hebben als je het vliegtuig mist en de aansluitende vlucht naar Bali. Nu kun je alleen autopech krijgen. Maar dan is er altijd de oplossing van een taxi of hulp door het verhuurbedrijf. Het lijkt allemaal gehaaster dan het werkelijk is. Dat komt doordat het allemaal in een klein verhaaltje geschreven is, maar toch wel echt 29 dagen duurt. Natuurlijk zijn het veel vluchten en hebben we zelf ook daar onze twijfels over. Wordt het niet teveel maar het is ook wel een uitdaging en ik ben wel trots op mijn planning. Er kan niet veel misgaan. Mocht een van ons ziek worden en niet verder kunnen, dan blijven we gewoon langer op een bepaalde plek. Nemen we een extra vlucht naar Bangkok en zijn weer in het schema. We komen telkens in Bangkok terug.
Eigenlijk duurt de vakantie geen 29 dagen maar 6 maanden. Ben er nu elk uur van de dag al mee bezig in gedachten of achter de computer. Ik ken de hele route door Australie al uit mijn hoofd en weet de leuke plekjes zonder kaart te vinden.
Dat is de voorpret, die totaal nog vele malen langer is dan de eigenlijke vakantie! _O-
Mijn collega's op het werk worden nu al moe van al de verhalen. Ze waren al blij in het voorjaar dat de vakantie afgelopen was naar de Westerlijke sahara/ Marokko. Toen kwam de Balkantour in juli en nu dit weer. Ze zien me de hele pauze met de planning en lonely planet gids etc. ^O^
Sharry
Wereldreiziger

Bericht door Sharry »

Tenrec schreef:
Tikva schreef:Zelf vind ik het ook wel leuk om een leuke stopover mee te pakken als het kan. Die Hong Kong stopover klinkt goed en ook bali, en australie verhaal klinkt ook nog logisch maar 3 dagen vietnam, 2 dagen laos???

Anyway wees je er wel van bewust dat het air asia is. Op de website staat heel mooi 83% van de vluchten is op tijd. Maar dat gaat over vluchten die niet meer dan 15 minuten te laat vertrekken! Oftwel 1 op de 5 vertrekt al te laat, niet erg als je alle tijd hebt wel verveld als je een andere vlucht erna wil halen.

Zoals ik zei zijn die 3 dagen vietnam, 2 dagen laos gewoon een paar excursies die we doen. Kost allemaal niets en zou er een vlucht uitvallen dan is er nog geen ramp. We nemen dan de volgende excursie vanuit Bangkok die we gepland hadden. We komen bijna aldoor langs Bangkok. Verder hebben we aldoor een dag ertussen om een vertraging op te vangen en bij de vluchten amsterdam bangkok overstap naar Vietnam zitten 7 uur. Dus gaan we eerst rustig de stad in en de koffers laten we in een hotel. Het doorvliegen van Kuala lumpur naar bangkok, overstap naar Chiang mai heeft een overstaptijd van 5 uren. Mochten we die missen, dan hebben we 3 dagen om die vlucht in te halen. Vanuit Hongkong terug hebben we nog langer de tijd. We komen 's middags aan en het vliegtuig naar Nederland vertrekt pas om half 3 's nachts. In Australie hebben we eerst de vlucht naar het noorden en dan met de auto terug. Juist eerst vliegen en dan rijden, zodat wanneer je eerst zou rijden en dan terugvliegen een probleem zou hebben als je het vliegtuig mist en de aansluitende vlucht naar Bali. Nu kun je alleen autopech krijgen. Maar dan is er altijd de oplossing van een taxi of hulp door het verhuurbedrijf. Het lijkt allemaal gehaaster dan het werkelijk is. Dat komt doordat het allemaal in een klein verhaaltje geschreven is, maar toch wel echt 29 dagen duurt. Natuurlijk zijn het veel vluchten en hebben we zelf ook daar onze twijfels over. Wordt het niet teveel maar het is ook wel een uitdaging en ik ben wel trots op mijn planning. Er kan niet veel misgaan. Mocht een van ons ziek worden en niet verder kunnen, dan blijven we gewoon langer op een bepaalde plek. Nemen we een extra vlucht naar Bangkok en zijn weer in het schema. We komen telkens in Bangkok terug.
Eigenlijk duurt de vakantie geen 29 dagen maar 6 maanden. Ben er nu elk uur van de dag al mee bezig in gedachten of achter de computer. Ik ken de hele route door Australie al uit mijn hoofd en weet de leuke plekjes zonder kaart te vinden.
Dat is de voorpret, die totaal nog vele malen langer is dan de eigenlijke vakantie! _O-
Mijn collega's op het werk worden nu al moe van al de verhalen. Ze waren al blij in het voorjaar dat de vakantie afgelopen was naar de Westerlijke sahara/ Marokko. Toen kwam de Balkantour in juli en nu dit weer. Ze zien me de hele pauze met de planning en lonely planet gids etc. ^O^
En wat als je nou in 1 van de landen ziek wordt? Kan me voorstellen dat je bepaalde landen wilt zien in 29 dagen.
Ik heb het zelf vorige jaar meegemaakt dat mijn vriend erg ziek werd en daar gaat je hele rondreis.

Je kan niet eens een indruk van een land opdoen omdat je 6 uur laten alweer in het vliegtuig zit, ook wat anderen zeggen (als je vliegtuig vertraging heeft) ben je echt goed de L*L. Want dat kan je de aansluiting op je andere vliegtuig wel eens gaan missen.

Dan ben ik idd iemand die dit schema niet echt realistisch vind. Ben benieuwd hoe je terugkomt van vakantie, denk dat je er wel een weekje strand aan mag vastplakken.
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

Sharry schreef:
Tenrec schreef:

En wat als je nou in 1 van de landen ziek wordt? Kan me voorstellen dat je bepaalde landen wilt zien in 29 dagen.
Ik heb het zelf vorige jaar meegemaakt dat mijn vriend erg ziek werd en daar gaat je hele rondreis.

Je kan niet eens een indruk van een land opdoen omdat je 6 uur laten alweer in het vliegtuig zit, ook wat anderen zeggen (als je vliegtuig vertraging heeft) ben je echt goed de L*L. Want dat kan je de aansluiting op je andere vliegtuig wel eens gaan missen.

Dan ben ik idd iemand die dit schema niet echt realistisch vind. Ben benieuwd hoe je terugkomt van vakantie, denk dat je er wel een weekje strand aan mag vastplakken.
@sharry
Ik vind het jammer dat je het laatste stukje niet goed gelezen hebt. Ik verklaar juist dat het geen probleem is als je ergens ziek wordt. Ik leg uit dat er een zeer lange overstaptijd tussen zit of dat er gewoon een paar dagen later de route weer opgepakt kan worden. Zitten we op Bali, wordt er iemand echt ziek dan blijven we op bali tot het terugritje van Bali naar Bangkok plaatsvind. Jammer dan van Australie en natuurlijk ook de reeds gemaakte kosten. Maar ja, daar is een annuleringsverzekering voor. Je kan altijd de tour verderop weer oppakken.Als we maar weer terugkomen in Bangkok, waar op 3 maart onze vlucht terug naar huis gaat. En ik vind het ook jammer dat er aldoor zo negatief wordt gereageerd. Wij vinden dit een leuke vakantie. Jij vind iets anders leuk. Ieder toch zijn eigen idee? De rondreis hebben we zelf gepland, zijn niet afhankelijk van reisorganistaties die doortrekken zonder ons. Ziek worden is vervelend, maar geen ramp. Er is altijd wel een keer een stoel over in een andere vlucht.
Sharry
Wereldreiziger

Bericht door Sharry »

Ik denk dat mensen negatief reageren omdat het bijna onrealistisch is wat jullie doen.
Goed ieder zijn mening, en ieder zijn ding.

Hoop dat jullie genieten van jullie trip :)
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Tenrec schreef:En ik vind het ook jammer dat er aldoor zo negatief wordt gereageerd. Wij vinden dit een leuke vakantie. Jij vind iets anders leuk. Ieder toch zijn eigen idee?
Zeker waar.

Je moet het ook zeker lekker gaan doen en het klinkt ook echt heel vet! Ik zou het alleen niet trekken om zo (naar mijn mening) gehaast te reizen. Maar dat is persoonlijk toch?!

Denk dat niemand het echt negatief bedoelt maar we (en dan spreek ik ff voor mezelf) schrikken een beetje van het lijstje landen in 29 dagen :) .

Veel plezier zou ik zeggen en hopen dat je er niemand ziek wordt want dat zou toch zuur zijn (welk deel je dan ook mist).
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Wow, wat een planning!
Iksnap de achterliggende gedachte voor een groot deel wel. Je kunt in 8 dagen heel veel beleven in een land. Lekker belangrijk dat je dan maar een heel klein stukje van het land ziet.
De prijs van het ticket maakt ook wel dat je wilt gaan spelen met Air aisia vluchten. hoop alleen van harte dat ze gaan op de gewenste tijden.
PErsoonlijk zou ik vietnam nooit plakken na een vlucht naar Bangkok.
Al die keren dat ik op Bangkok heb gevlogen heb ik op mijn tandvlees de eerste daag door gebuffeld. Ik had er niet aan moeten denken om diezelfde avond nog een keer te vliegen.
Nee, de grote lijnen snap ik wel maar een paar uitstapjes van 2 nachten/1dag gevolgt op lange vluchten...jullie liever dan ik.
maar, veel plezier!!!!

mijn volgende bestemming is Terschelling geworden _O-
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

jaydee schreef:
Tenrec schreef:En ik vind het ook jammer dat er aldoor zo negatief wordt gereageerd. Wij vinden dit een leuke vakantie. Jij vind iets anders leuk. Ieder toch zijn eigen idee?
Zeker waar.

Je moet het ook zeker lekker gaan doen en het klinkt ook echt heel vet! Ik zou het alleen niet trekken om zo (naar mijn mening) gehaast te reizen. Maar dat is persoonlijk toch?!

Denk dat niemand het echt negatief bedoelt maar we (en dan spreek ik ff voor mezelf) schrikken een beetje van het lijstje landen in 29 dagen :) .

Veel plezier zou ik zeggen en hopen dat je er niemand ziek wordt want dat zou toch zuur zijn (welk deel je dan ook mist).
Dank je wel voor je reactie. We reizen zelf vaker "gehaast". Dat ben ik met je eens. Het is wel zo dat een vakantie waarin je meer beleefd als langer wordt ervaren. Zo werkt het geheugen. Steeds op dezelde plek wordt in het geheugen opgeslagen als 1 ervaring en dan denk je later: is het nu al over? Niet dat we het daarom doen hoor, maar ik las dat een keer in een wetenschappelijk artikel en dacht: ja, daar hebben ze wel gelijk in, want zo ervaren wij het eigenlijk ook.
Hoe het deze keer zal gaan weten we natuurlijk ook niet. We zien niet op tegen de vluchten, vliegen vinden we leuk. Alleen het wachten op het vliegveld kan behoorlijk saai worden. Maar ja, dat zien we dan wel.
Plaats reactie