Visum aanvragen Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Kevin
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2011 00:10

Re: Betaling visum

Bericht door Kevin »

Oke, bedankt voor de info :)

Ik heb hierbij nog een vraag. Hoe krijg ik mijn visum stempel in mijn paspoort? Moet ik dat uiteindelijk ergens ophalen voordat ik naar Australië gaat?
Kars
Wereldreiziger
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 apr 2011 20:08

Re: australie visum en nu ?

Bericht door Kars »

Je visum is digitaal gekoppeld aan je paspoort, wat je nodig hebt is dus je paspoort en een uitdraai van de e-mail die je hebt gekregen. Dit is alles wat je nodig hebt. Bij aankomst zal je deze formulieren ook moeten laten zien, waarbij ze daar in de computer kunnen bekijken of je ook daadwerkelijk een visum hebt en zo ja, dan laten ze je binnen. ;)
Moira
Reisexpert
Berichten: 1048
Lid geworden op: 07 sep 2008 20:26
Locatie: Christchurch, Nieuw Zeeland
Contacteer:

Re: australie visum en nu ?

Bericht door Moira »

Hallo,

Let erop dat als je een enkele reis vliegticket heb je ook en bewijs nodig hebt waaruit blijkt dat je 3200 euro op je bankrekening hebt. Dit word niet altijd gecheckt maar je kan er maar net uitgehaald worden en dan zou ik zeker dit bewijs bij me hebben. Dit kun je aantonen door een recent bankafschrift bij je te hebben.

gr van Moira
Kate d r
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2011 21:07

Re: australie visum en nu ?

Bericht door Kate d r »

Moira schreef:Hallo,

Let erop dat als je een enkele reis vliegticket heb je ook en bewijs nodig hebt waaruit blijkt dat je 3200 euro op je bankrekening hebt. Dit word niet altijd gecheckt maar je kan er maar net uitgehaald worden en dan zou ik zeker dit bewijs bij me hebben. Dit kun je aantonen door een recent bankafschrift bij je te hebben.

gr van Moira
Hey!
Wij Hebben een retour ticket. De terug teis ligt al vast, over een jaar.
Is het dan ook nodig om dat geld bedrag
Op je rekening te hebben en t te kunnen aantonen via bank afschrift?
Is het verstandig om dit sowieso gewoon mee te nemen?
Maar moet dit op een doorlopende rekening staan of mag t ook op een spaar rekening?
Kate d r
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2011 21:07

Mijn working holiday visa, via de website: www.immi.gov.au

Bericht door Kate d r »

Ik maak me nog een klein beetje zorgen, wie kan mijn kleine twijfels en lichte zorgen weg nemen?

Zoals ik al eerder schreef, ik heb mijn visum online aangevraagd op de volgende site:
www.immi.gov.au die is de site van het Australian government dus in mijn ogen totaal veilig en te vertrouwen.
Na het aanvragen van mijn visum heb ik een mail terug gekregen met daarin de goedkeuring van de aanvraging en alle informatie die ik nodig heb om met een gerust hart op reis te kunnen gaan.

Het is me inmiddels duidelijk dat ik gewoon mijn reis moet beginnen met mijn paspoort en een kopie van het mailtje die ik gehad heb.
In dat mailtje staan de gegevens die ik nodig heb om aan te tonen dat ik echt een visum heb.
Als dit gevraagd wordt aan me om dit aan te tonen.
Maar in principe heb ik genoeg aan alleen mijn paspoort bij te hebben en indien nodig het kopie van de mail?

Ik wil niet voor verrassingen komen te staan op het vliegveld in australie.. dus mijn vraag is:
Wie heeft er op de zelfde site als ik zijn/haar visum aangevraagd?
Is dit echt te vertrouwen?
Hoef ik niets meer te doen nu ik die mail ontvangen heb, krijg ik niks meer, geen ander bewijs of wat dan ook.
Is het zo helemaal in orde en betrouwbaar?

Kate.
Kars
Wereldreiziger
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 apr 2011 20:08

Re: australie visum en nu ?

Bericht door Kars »

Ik wil niet voor verrassingen komen te staan op het vliegveld in australie.. dus mijn vraag is:
Wie heeft er op de zelfde site als ik zijn/haar visum aangevraagd?
Heb ik gedaan
Is dit echt te vertrouwen?
Ja is volledig te vertrouwen
Hoef ik niets meer te doen nu ik die mail ontvangen heb, krijg ik niks meer, geen ander bewijs of wat dan ook.
Is het zo helemaal in orde en betrouwbaar?
'print de mail uit en neem die samen met je paspoort mee, dan is alles ok!

Wat ik mij eigenlijk afvraag, heb je de mail wel goed doorgelezen? Daar staat het namelijk allemaal in. Het klopt dat het een lange mail is, maar goed, na een keer goed gelezen te hebben, dan weet je wel precies waar je aan toe bent.

Het enige is dat er gecontroleerd KAN worden op voldoende geld, maar dat schijnt niet zo vaak meer gedaan te worden als vroeger.
87008117
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2011 11:33

gewoon toeristenvisum tot 12 maanden

Bericht door 87008117 »

Ik wil een gewoon toeristenvisum aanvragen om tot 12 maanden in australie te blijven.
Werkt dit op dezelfde manier als het aanvragen van een Work Holiday Visum?
Dus ook enkel met een mail die je uitprint en verder elektronisch geregeld?
DionR
Vakantieganger
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 aug 2010 20:15

Re: gewoon toeristenvisum tot 12 maanden

Bericht door DionR »

Hey!
Ik heb toevallig paar weken geleden een toeristenvisum voor 6 maanden aangevraagd.
Volgens mij werkt dit exact hetzelfde als voor 12 maanden (kwestie van de juiste tijdsduur aanklikken).

Ik heb het via deze site gedaan (rechtstreeks bij de immigratiedienst van Australie, dan betaal je geen
tussenpersoon enzo, want dat is echt onzin).

http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/676/
- Dan naar 5. Applying for this Visa
- En dan onderaan de pagina - Applying Online -
- Dan weer onderaan de pagina - Online Applications - Tourists -
- Vervolgens onder het kopje ' e676 Tourist Visa' de 'Tourist (e676) Visa Online Applications' aanklikken
-en dan de laatste is in de 1e rij, de 3e colom (van de tabel onder see) - e676 application - aanklikken.

De pagina's ertussen is goed om even door te lezen, maar er staan geen gekke dingen. Als je dat niet hoeft te lezen,
kan je ook direct naar: http://www.immi.gov.au/e_visa/e676.htm,
Dan kom je bij het 5e punt aan.

Uiteindelijk heb je ook alleen maar het mailtje nodig en wordt de rest electronisch geregeld.

Succes ermee!
annenas
Vakantieganger
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 jul 2011 21:55

Visum Australie aanvragen vanuit Azie

Bericht door annenas »

Beste allemaal,

In november vertrek ik voor 4 maanden naar Zuid Oost Azië.
Nu wil ik voor mijzelf de mogelijkheid inbouwen dat als ik dat wil, dat ik ook nog een paar maanden Australië mee pak.

Weten jullie of je makkelijk vanuit bijvoorbeeld Thailand of Indonesië je visum kunt regelen voor Australië?
Ik wil niet gaan werken ofzo, dus max een toeristen visum voor 6 maanden.

Ik hoop op een reactie!

Groeten, Anne
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Visum Australie aanvragen vanuit Azie

Bericht door Kims »

Je kan waar dan ook het Australische toeristenvisum online aanvragen en dan krijg je het zo goed als meteen in je email.
Dit is de website waar je hem aan kunt vragen: http://www.eta.immi.gov.au/

Easy peasy :)
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
annenas
Vakantieganger
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 jul 2011 21:55

Re: Visum Australie aanvragen vanuit Azie

Bericht door annenas »

Thanx! Life is great! :D
Gebruikersavatar
jdeheij
Reiziger
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2010 23:55
Contacteer:

Toeristenvisum 12 maanden

Bericht door jdeheij »

Ik wil een 12 maanden toeristenvisum aanvragen. Ik kreeg nu een e-mail terug of ik een overzicht van mijn bankaccounts wil sturen. Is het bij dit visum ook zo dat je 3200 dollar op je rekening moet hebben staan?

Ik heb op deze website van australische immigratiedienst hier niets over kunnen vinden. Ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Toeristenvisum 12 maanden

Bericht door Kims »

Hi,

Volgens mij gaat het niet om 3200 euro als exact bedrag, maar eerder erom dat je kunt laten zien dat je genoeg geld hebt om een jaar in Australie te verblijven. Vaak vragen ze ook wat je (reis)plannen zijn. Die combinatie overwegen ze dan om zo te kijken of je een realistisch plan hebt en geen risico bent om illegaal te gaan werken. Dat gebeurt namelijk ook veel en dat willen ze voorkomen. Als je de gegevens en reisplannen indient en ze zijn reeel, krijg je zo het visum. Ik zou niet bij je reisplannen schrijven dat je vrijwilligerswerk wil gaan doen omdat veel van die baantjes toch vaak betaald horen te worden , WWOOFen is wel een optie.

Mijn partner vroeg een verlengd toeristenvisum aan dat werd afgewezen, ik had toen een working holiday visum. Wij dachten namelijk dat het slim was om erop te zetten dat ze vrijwilligerswerk zou gaan doen in een school, zij zeiden toen dat dat werk normaliter wordt betaald dus dat ze het niet konden toelaten. Ze kreeg de kans om het nogmaals in te dienen en heeft er toen ingezet dat ze onze reis voor ging bereiden. Het werd toen meteen toegekend.

Succes ermee! ^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Francine
Reisexpert
Berichten: 243
Lid geworden op: 08 jun 2010 21:36

Re: Toeristenvisum 12 maanden

Bericht door Francine »

Ook WWOOF moet je er niet op zetten! Ik heb iemand gesproken die op die manier zijn visum afgewezen kreeg. Weet niet of dat nog steeds geldt en het zou er ook aan kunnen liggen wie de aanvraag in behandeling neemt.
Veel geld is dus handig. Daarnaast heb je misschien vrienden of familie die je gaat opzoeken, dat is ook altijd een goede om in te vullen. Liefst wel naar waarheid (of een goed doordachte smoes) want ze checken best veel.
Gebruikersavatar
jdeheij
Reiziger
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2010 23:55
Contacteer:

Re: Toeristenvisum 12 maanden

Bericht door jdeheij »

Ik heb vooral aangegeven dat ik wil rondreizen en nu maar hopen op goed geluk _O_
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast