Roadtrip door Europa

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Dyllan17

Re: Heeft er iemand ervaring door europa trekken met een fiets ??

Bericht door Dyllan17 »

Erik schreef:Er is een selecte groep mensen die per fiets door Europa trekt. Het lijkt mij dus mogelijk. Ik weet niet of het handig is om een hond mee te nemen, dit is namelijk sowieso altijd al lastiger reizen. Niet ieder ho(s)tel) accepteert honden namelijk. Je wilt niet dat je als je na een lange fietstocht nog ergens aankomt je verder moet zoeken omdat je hond niet wordt toegelaten?!

Weet je al welke richting je op wilde?
Hallo bedankt voor de reactie. Nu ik alles zit te plannen hoe meer ik hoe meer ik twijfel aan het plan. En idd met een hond zal een lastige verantwoordelijkheid zijn. Maar ik zou veel met mijn tent willen reizen en dan zou ik maar alleen zijn. Dus dacht ik aan een hond als trouwe vriend maar ook als bescherming. Ik denk dat ik door Duitsland wil richting kroatie maar ben nog vol op bezig ik zou 2018 vertrekken alles gepland en materiaal.
Reneee

Roadtrip Europa

Bericht door Reneee »

Heehee,

Graag wil ik in juli/augustus met mijn vriend een roadtrip door Europa doen.
We twijfelen nog tussen Frankrijk/Spanje of Italië/Kroatië (leek ons iets goedkoper). We hebben zelf een auto en nemen een tentje mee. We vroegen ons af of je van te voren moet boeken bij campings maar vooral ook hoeveel ben je ongeveer pp (all in) kwijt als je twee weken op reis gaat?

Alvast bedankt!
TimoT1808
Reiziger

Re: Roadtrip Europa

Bericht door TimoT1808 »

Hey,

Ik begrijp dat je wil gaan camperen met een tentje.
het hangt behoorlijk af van wat voor wegen je neemt:
In alle landen zijn de snelwegen veelal tolwegen. Deze kunnen erg duur zijn, met name in Frankrijk loopt het vaak hoog op.
In Italië vragen ze relatief hoge brandstof prijzen.
Uit eten in Italië, Kroatië en Spanje hoeft niet duur te zijn.
Hoeveel je kwijt bent per dag durf ik niet echt aan te wagen.
exclusief brandstof kan je voor 25 pppd inclusief slaapplek wel kunnen rondkomen. Doe je wel erg zuinig.
Als je voor Kroatië gaat, neem je auto ook eens mee op een pond naar een eiland.

Veel plezier!
Reneee

Re: Roadtrip Europa

Bericht door Reneee »

Hey Timo,

bedankt voor je reactie en alle tips! Tol wist ik in Zwisterland wel maar wist niet dat Frankrijk ook zo duur was!
25pp klinkt mooi maar als er iemand ervaring heeft hoor ik graag of dat haalbaar is!
tjeerdgr8st

Bericht door tjeerdgr8st »

Kijk op wereldfietser.nl

Ik zou het gewoon gaan kamperen met je hond. Tenzij je nog geen hond hebt. Dan zou ik gewoon een maatje zoeken. Heb je toch meer aan..
Ik heb nog geen wereldfietser gezien met hond maar alles kan natuurlijk.
Nanniek
Vakantieganger

Reizen Europa zonder auto

Bericht door Nanniek »

Hoi!

Deze zomer wil ik 1 of 2 weken ergens naar Europa gaan met 3 vriendinnen. Het probleem is alleen dat we geen auto tot onze beschikking hebben. We liggen liever niet een hele week aan het strand en hoeven ook niet per se naar een stad. We houden van natuur en wandelen.

Weet iemand hoe we ons makkelijk binnen Europa kunnen verplaatsen. Of een goede suggestie waar we dan naar toe kunnen?

Groetjes, Nanniek
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Re: Reizen Europa zonder auto

Bericht door Bird »

Ehm, trein en bus? Of zeg ik nu iets heel geks ;)

Je kunt in vrijwel heel Europa tot in de kleine dorpjes komen met bussen, wellicht niet elk uur, maar minimaal twee of drie bussen per dag gaan er toch vaak wel. Meestal is het zo dat als er geen bus heen gaat, het ook geen al te interessante plek is :P
Ik zoek vaak een middelgrote stad of een provincieplaats als uitvalsbasis en maak van daaruit dagtrips met de bus de natuur in. Heen met de bus en dan wandelend door de bossen terug naar de stad bijvoorbeeld.

Op die manier kun je echt overal heen, dus suggesties geven is wat lastig. Wat zoek je? Warmte of kou, oost of west
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Als je van natuur en wandelen houdt, is Tsjechië misschien een optie. Of Slovenië of Oostenrijk! Je zou een goedkope vlucht kunnen nemen, maar met de bus en de trein gaat het ook zeker lukken.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Kroatië?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Malta? Het is bijna het hele jaar door mooi weer, alles is te voet of met de bus te doen. Je kunt strand, cultuur en natuur met elkaar afwisselen. Meer dan een week heb je daar niet nodig :)
Gelsing

1 jaar sabbatical door Europa

Bericht door Gelsing »

Hallo,

Over een paar maanden, 1juli a.s. Ga ik op sabbatical voor 1 jaar .
Als vrijwilliger wil ik werken tegen kost en inwoning in Noorwegen, IJsland, schotland en Ierland. Het liefste zou ik met zo'n man of 10 werken aan een projectvoor een maand of 2 en dan weer doortrekken. Op dit moment ben ik aan het kijken bij ' workaway'.
Is er iemand die hiermee ervaring heeft en mij tips of ideeën aan de hand kan doen? Wellicht zijn er mensen die soortgelijke plannen hebben?!
Graag hoor ik van iemand terug,
Kaatje

Backpacken Europa

Bericht door Kaatje »

Hallo,

Eind september wil ik met een vriendin 2 weken backpacken in Europa. Voor ons is natuur en afwisseling een must. En hebben een low-budget. We zaten zelf te denken aan Engeland/Ierland die kant op maar dat schijnt erg duur te zijn. We willen zo veel mogelijk met openbaar vervoer doen. Er een vliegen is geen probleem. Dus vroegen wij ons af wat jullie ervaringen zijn en misschien andere leuke ideeën hebben.

Hopen graag van jullie te horen!
Groetjes
Jenny
Reisexpert

Re: Backpacken Europa

Bericht door Jenny »

UK is prachtig, maar inderdaad niet goedkoop. Met name de treinen en overnachtingen zijn duur. Pubfood is betaalbaar maar grote en goedkope supermarkten liggen buiten de stad en zijn slecht bereikbaar met het OV. In september wordt het ook alweer kouder en regenachtiger.

Mocht je uit willen wijken naar een andere regio dan is de Balkan misschien wat voor jullie? Natuur in bijvoorbeeld Kroatië of Macedonië is adembenemend, prijzen liggen lager, lekker eten en ook voldoende cultuur.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
SofieKup

Bericht door SofieKup »

Moest je voor een weg tussenin zoeken (niet met de fiets maar toch fietsen). Er is een bedrijfje in Andalusië, Spanje, dat leuke dagtrips doet per fiets. Bv. van Carmona naar Sevilla of een meerdaagse trip van de bergen naar de zee. Misschien de moeite waard om eens te bekijken [verwijderd]
Laatst gewijzigd door Erik op 30 mar 2016 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame voor eigen bedrijf
GizzyM

Re: 1 jaar sabbatical door Europa

Bericht door GizzyM »

Hoi!

Leuke vooruitzichten, zeker doorzetten!
Workaway is een hele mooie platform voor zulke dingen.
Je hebt bijna in elk land genoeg keus om je droomtijd te vervullen. Van boerderij tot kluswerk.
Ik heb eens in Italie een workaway gedaan op een boederij in de bergen. En ik ga Juli a.s. naar Arkansas, USA via Workaway. Het is heel mooi. De hosts zijn ook hele lieve mensen vaak. Ligt aan waar je zit natuurlijk. Maar het is heel mooi om mensen met een passie te leren kennen en van ze te leren. Zijn hele openhartige mensen die je graag deel uit van het gezin maken.
Tips:
Zorg dat je goede afspraken maakt, van je slaapplek tot de klussen tot het eten wat je krijgt. Altijd beter om dit van te voren te hebben besproken.
Verwacht ook niet te veel, vaak zijn dit mensen die dit uit liefde doen. Dus je zal niet in een villa komen meestal.
Feedback lezen van de Hosts is ook heel leerzaam. Zo kan je zien hoe de meeste het hebben ervaren.
Tegen vergoeding werken is nergens mogelijk op Workaway. Het idee is dat je werkt op plekken die je anders niet tegenkomt tegen een slaapplek. Zover ik weet is er nergens vergoeding mogelijk.
Let ook heel goed op de communicatie tussen jou en je host voordat je komt. Zitten bijna tot geen fakers tussen, maar het is voorgekomen. Dus let er op!

Succes op reis en hoop dat dit antwoord je iets heeft geholpen!
Groet
Live it up a lil
Plaats reactie