Visum aanvragen Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Gebruikersavatar
Ron
Reisexpert
Berichten: 1120
Lid geworden op: 28 apr 2005 00:00
Locatie: cala d 'or, mallorca
Contacteer:

Re: Vraag visum aanvragen

Bericht door Ron »

hey,

ik heb zo 1 2 geen idee maar gaat het om een keuze die je moet maken of een antwoord intyppen??
wat ik wel begrijp is dat je aanvraag eerst moet opslaan en dan pas kan verzenden.
als je hem opslaat maak je een account aan met wachtwoord, hier kun je daarna weer mee inloggen om je status van je aanvraag te checken.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
missnikk
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2010 16:56

Re: Vraag visum aanvragen

Bericht door missnikk »

Volgens mij was het allemaal niet zo belangrijk. Heb gewoon wat ingevuld en had de volgende dag antwoord dat mijn visum was goed gekeurd :D Gelukkig
Gebruikersavatar
Marije
Reisexpert
Berichten: 643
Lid geworden op: 28 jul 2006 20:20

Re: Vraag visum aanvragen

Bericht door Marije »

Oh haha, ik had net een vertaling gemaakt en die zou ik net plaatsen, maar je hebt al gereageerd. Fijn dat het allemaal gelukt is!
Gebruikersavatar
Ron
Reisexpert
Berichten: 1120
Lid geworden op: 28 apr 2005 00:00
Locatie: cala d 'or, mallorca
Contacteer:

Re: Vraag visum aanvragen

Bericht door Ron »

mooi dat heet gelukt is.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
bjorn86
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 dec 2010 19:47

Re: Visum aanvragen op 17e, vertrekken op je 18e

Bericht door bjorn86 »

Hallo Frannie,

Het whv kan je pas aanvragen op het moment dat je 18 jaar bent. Het is echt een zeer lange lijst met allemaal vragen waar je aan moet voldoen. Het kan zeker geen kwaad om een keer te kijken wat voor vragen het zijn en om te kijken of je daar allemaal aan voldoet.

Voldoe je namelijk niet aan 1 van die eisen kan het heel lang duren voor het goed gekeurd word of zelfs helemaal niet. Voldoe je aan alle eisen, dan kan je er eigenlijk wel gewoon van uitgaan dat je het visum gewoon krijgt. Bij mij was het visum al na 10 min goed gekeurd. Ik zelf zal namelijk 19 april voor een jaar richting australië en nieuw-zeeland vertrekken.

Wens jullie een hele fijne reis toe.

Groetjes,

Björn
Frannie
Reiziger
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 nov 2010 14:23

Re: Visum aanvragen op 17e, vertrekken op je 18e

Bericht door Frannie »

Heey Björn,

Bedankt voor je berichtje!
Ik denk dat ik morgen dan inderdaad maar eens die lijst ga nalopen, voordat ik inderdaad een ticket boek.
Jij alvast een goede reis!!
milou92
Vakantieganger
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 mei 2010 19:01

Fout in Visum

Bericht door milou92 »

Ik heb een hele stomme fout gemaakt in mijn visum, ik heb bij document nummer mijn sofi nummer ingevuld.
Ja heel stom ik weet het maar ik wil dat nu dus wijzigen is dat nog mogelijk?
of moet ik dan een nieuw visum aanvragen? ik hoop het echt niet! Want dat is wel een duur grapje.

En als ik dat kan wijzigen waar moet ik dan zijn? Of moet ik dan ergens heen bellen?

alvast bedankt,

groeten,
Milou van Arensbergen
Gebruikersavatar
Nienke Krook
Reisexpert
Berichten: 388
Lid geworden op: 11 jan 2008 23:15
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Fout in Visum

Bericht door Nienke Krook »

Heb je je paspoort al terug? Hoe dan ook, gelijk bellen met de ambassade of het bemiddelingsbureau waar je je visum hebt aangevraagd. Als het visum al gemaakt is, kunnen ze er waarschijnlijk niets meer aan veranderen.
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
funnyflower
Reiziger
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 dec 2007 20:36

Re: Fout in Visum

Bericht door funnyflower »

Ik denk dat je dit gewoon kunt wijzigen.
Net zoals wanneer je tussentijds een nieuw paspoort aanvraagt en je dus met en ander paspoort nr naar het land reist, moet je dat ook even aangeven bij de visumdienst.
Ik had mijn visum online geregeld en daar krijg je een bevestigings email van; hier reageer je op en je legt uit dat je je BSN hebt ingevuld ipv paspooort nr.

(je kunt het beste je BSN uitleggen als een soort Tax File Number)
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
funnyflower
Reiziger
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 dec 2007 20:36

Re: Hulp bij aanvragen visum

Bericht door funnyflower »

indien je het nog nodig bent, bij deze de antwoorden:
hbo is university/bachelor degree (indien die keuze er niet is, dan is higher degree het juiste)

fruitplukken is agriculture
en horeca is inderdaad accomodation & cafe's.
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
pallaver
Reiziger
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 apr 2010 16:26

Re: Fout in Visum

Bericht door pallaver »

Ik had ook een fout gemaakt, had ipv een O een 0 gebruikt in mijn paspoortnummer!
Mailtje sturen naar de helpdesk (ff zoeken op de site)
Bij mij was het nog een dag of 10 geregeld allemaal!!
Succes!
jaki
Berichten: 0
Lid geworden op: 22 dec 2010 00:28

Visum Australië

Bericht door jaki »

Klopt het dat je meer dan 5000 dollar op je bank rekening moet hebben om het land in te komen? Of heb je dit alleen nodig als je een ETA visa?
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Visum Australië

Bericht door Erik »

Je moet aan kunnen tonen dat je €3200,- op je rekening hebt staan wanneer je een Work and Holiday Visum aanvraagt. ETA staat volgens mij voor Electronic Travel Visa volgens kan dat dus voor ieder visa gelden die je via Internet aanvraagt.
darianoa
Reiziger
Berichten: 42
Lid geworden op: 08 dec 2010 21:32

Re: Visum Australië

Bericht door darianoa »

Ik heb net mijn visum aangevraagd voor voor Oz dus kan je vertellen dat je voor een toeristen visum waarbij je 3 maanden achtereen gesloten in het land mag blijven dit niet nodig is.

Ik geloof dat dit alleen geldt voor een toeristen visum vanaf 6 maanden en een working holiday visum. Kijk voor meer info op de immigratie site van Australië: www.immi.gov.au Daar kun je precies zien waar je aan moet voldoen voor welk visum.

Groetjes,
Anne
darianoa
Reiziger
Berichten: 42
Lid geworden op: 08 dec 2010 21:32

Re: Fout in Visum

Bericht door darianoa »

Om wat voor een visum gaat het? Is het een fout op de formulieren voor de aanvraag of heb je de visum al in je paspoort?

Als het om de aanvraag gaat heb je als het goed is een email gekregen dat je aanvraag in behandeling is. In die email staat beschreven waar je veranderingen moet doorgeven. Lees de email even na of kijk op www.immi.gov.au Daar kun je ook met veel vragen terecht.

Groetjes,
Anne
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast