Visa China

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Tibetlover
Reiziger

Re: visum China, bureau dat niet naar online formulier verwijst!

Bericht door Tibetlover »

Bedankt voor de waarschuwing!
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Afgeven biometrische gegevens (vingerafdrukken) t.b.v. Chinees Visum

Bericht door Froja Melet | RM Express »

Van het Chinese Visa Application Service Center (CVASC / China Provider) hebben we te horen gekregen dat waarschijnlijk vanaf a.s. maandag 16/12/2019 iedere aanvrager in persoon bij het CVASC moet verschijnen om vingerafdrukken af te geven.

Vermoedelijk zijn hiervan vrijgesteld:
*Personen jonger dan 14 jaar of ouder dan 70 jaar
*Houders van diplomatieke paspoorten en personen die zijn vrijgesteld op grond van bilaterale overeenkomsten
*Personen die een Chinees visum aanvragen met hetzelfde paspoort en wiens vingerafdrukken al in de afgelopen 5 jaar zijn verzameld (het biometrische visum moet bij aanvraag in hetzelfde paspoort worden getoond)
*Mensen die vingerbeperkingen hebben of die om andere redenen geen vingerafdrukken van alle 10 vingers kunnen laten maken.

Het exacte proces van hoe en wanneer de vingerafdrukken moeten worden gemaakt is ook bij het CVASC nog niet bekend.
Zodra we meer weten zullen we dit op onze website vermelden.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Re: Afgeven biometrische gegevens (vingerafdrukken) t.b.v. Chinees Visum

Het is nu definitief,
Het nieuwe systeem gaat a.s. dinsdag 17/12/2019 in.
Iedereen moet bij de eerstvolgende aanvraag zelf een afspraak maken en in persoon naar het CVASC,
ook al heb je al tien keer afdrukken afgegeven op het vliegveld of een andere grensovergang.
In principe zou dit eens per vijf jaar moeten plaats vinden,
echter bij aanschaf van een nieuw paspoort moeten opnieuw vingerafdrukken bij het CVASC afgegeven worden.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Tibetlover
Reiziger

Bericht door Tibetlover »

Bedankt voor we info Froja!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Voor de zekerheid even @kcoenen noemen zodat onze info ook weer up to date is.

Dank je wel voor de update !
laurae
Reiziger

Bericht door laurae »

Wij gaan komend voorjaar de Transmongolie expres doen en hebben dit bericht ook gehad.
We zouden al onze visa laten regelen door een visa bureau maar aangezien we nu sowieso er zelf heen moeten, denken we eraan om alle visa verder zelf te regelen. Iemand ervaringen hiermee?
Kun je bijvoorbeeld wachten op je visa terwijl zij het in orde maken of moet je echt nog een keer terug?
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

laurae schreef: 05 jan 2020 15:20 Wij gaan komend voorjaar de Transmongolie expres doen en hebben dit bericht ook gehad.
We zouden al onze visa laten regelen door een visa bureau maar aangezien we nu sowieso er zelf heen moeten, denken we eraan om alle visa verder zelf te regelen. Iemand ervaringen hiermee?
Kun je bijvoorbeeld wachten op je visa terwijl zij het in orde maken of moet je echt nog een keer terug?
Hi,

Op de website van de CSVASC (http://bio.visaforchina.org/HAG2_EN/gen ... ex_2.shtml) staat dat een gemiddelde aanvraag minimaal 4 werkdagen duurt : http://bio.visaforchina.org/HAG2_EN/gen ... 5946.shtml

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Froja Melet | RM Express
Reiziger

laurae schreef: 05 jan 2020 15:20 Wij gaan komend voorjaar de Transmongolie expres doen en hebben dit bericht ook gehad.
Je zult overal terug moeten komen.
Voor China staat 4 dagen, kan sneller maar dat kost extra en dan moet je de volgende dag na 14:00 terug komen
Rusland duurt +/- 8 werkdagen, geen spoed mogelijk
Mongolië 3-5 werkdagen en je moet ervoor naar Brussel.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
laurae
Reiziger

Bericht door laurae »

Thanks voor jullie snelle reacties!
Jammer dat het iedere keer een aantal dagen duurt voor je je paspoort weer terug hebt. Dit betekend echt een aantal keer op en neer.

Zouden jullie aanraden om het zelf te doen? Of de moeite te sparen (maar geen geld) en het laten doen?
Froja Melet | RM Express
Reiziger

laurae schreef: 07 jan 2020 19:50 Thanks voor jullie snelle reacties!
Jammer dat het iedere keer een aantal dagen duurt voor je je paspoort weer terug hebt. Dit betekend echt een aantal keer op en neer.

Zouden jullie aanraden om het zelf te doen? Of de moeite te sparen (maar geen geld) en het laten doen?
Ik ben te bevooroordeeld om daar een antwoord op te kunnen geven ;)
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

laurae schreef: 07 jan 2020 19:50 Thanks voor jullie snelle reacties!

Ik weet niet wat de reistijd voor jullie is om heen en weer te gaan, maar als het zo complex is met meerdere aanvragen zou ik een bureau in de armen nemen.
jeroenstaal

Multi-entry visum China

Bericht door jeroenstaal »

Beste Reizigers,
Hopelijk heb ik geen topic met een vergelijkbare vraag gezien elders op het forum, mocht dit toch het geval zijn dan mijn excuses :) . Aanstaande juni ben ik van plan om voor het eerst naar China te reizen om de familie van mijn vriendin te bezoeken en daarbij ben ik al begonnen met het voorbereiden van een visumaanvraag. Het benodigde bewijs van de vlucht en hotels/invitatiebrief is mij duidelijk voor de trip in Juni. Nou hebben we hiernaast het voorlopige idee om rond Chinees nieuwjaar nogmaals naar China te gaan en het zou voor mij in dat geval zowel geld en tijd besparen om de visumaanvraag voor beide reizen tegelijk de doen, en daarbij een 12 maanden multi-entry aan te vragen. De exacte data voor de tweede reis zijn echter nog niet helemaal duidelijk en vluchten zijn zelfs nog niet te boeken op dit moment. Ik heb verder op internet gelezen dat een vlucht boeken die na 24 uur gratis geannuleerd is (afhankelijk van de maatschappij) mogelijk als voldoende bewijs kan worden gebruikt voor de visumaanvraag. Ik ben echter benieuwd of deze verhalen daadwerkelijk betrouwbaar zijn.

Heeft iemand een idee of twee geboekte reizen binnen een jaar voldoende is om een multi-entry visum te krijgen? Als dit het geval is, heeft iemand ervaring met visumaanvragen waarbij reeds geannuleerde vluchten worden gebruikt?

Heel erg bedankt!
Plaats reactie