Visum Indonesië
- LadyHeather
- Reisexpert
Re: Visum Indonesie vanuit Azie
Ik heb mijn visum voor Indonesië in Kuala Lumpur aangevraagd, de ene dag in de ochtend aangevraagd, de volgende dag in de middag op kunnen halen. (maar hoorde wel dat er dezelfde dag mensen zijn weggestuurd omdat ze in korte broek en op slippers waren dus wel ff opletten daarmee)
Selalu mencari...
-
Visa Indonesie; geen retourticket Indonesie
Hallo,
In februari.2012 ga ik vrijwilligerswerk doen op Bali. Daarna wil ik nog verder reizen naar Java en Sumatra om vanaf daar naar Thailand te gaan. Daarna nog Laos, Cambodja en Vietnam. Nu ben ik vanuit NL een visum voor Indonesië aan het regelen ( 60 dagen visum) maar stuit ik op een probleem; ik heb geen retour vliegticket van en naar Indonesië toe, maar retour Amsterdam - Depasar en voor terug Bangkok - Amsterdam. Gaan ze hier ook mee akkoord? Of willen ze ook een ticket zien wanneer ik Indonesië ga verlaten? Hoe kan ik dit het beste regelen?
Alvast heel erg bedankt!
In februari.2012 ga ik vrijwilligerswerk doen op Bali. Daarna wil ik nog verder reizen naar Java en Sumatra om vanaf daar naar Thailand te gaan. Daarna nog Laos, Cambodja en Vietnam. Nu ben ik vanuit NL een visum voor Indonesië aan het regelen ( 60 dagen visum) maar stuit ik op een probleem; ik heb geen retour vliegticket van en naar Indonesië toe, maar retour Amsterdam - Depasar en voor terug Bangkok - Amsterdam. Gaan ze hier ook mee akkoord? Of willen ze ook een ticket zien wanneer ik Indonesië ga verlaten? Hoe kan ik dit het beste regelen?
Alvast heel erg bedankt!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Visa Indonesie; geen retourticket Indonesie
Hallo,
Ja je bent verplicht om een bewijs te hebben dat je Indonesie verlaat dit kun je doen door een vliegticket of bootticket te boeken. Je kunt het goedkoop doen via www.airasia.com. Je kunt ook het ticket boeken en niet gebruiken.
gr van Moira
Ja je bent verplicht om een bewijs te hebben dat je Indonesie verlaat dit kun je doen door een vliegticket of bootticket te boeken. Je kunt het goedkoop doen via www.airasia.com. Je kunt ook het ticket boeken en niet gebruiken.
gr van Moira
-
- Contacteer:
Qreply
Weet je al hoe je van Indonesië naar Thailand gaat? Als je gaat vliegen zul je geen probleem hebben, want als je dit binnen de tijd van je visum doet is dat automatisch je ticket waarmee je het land verlaat.
Als je nog geen tickets hebt is Air Asia inderdaad een zeer goed alternatief. Als je op tijd boekt kun je zeer goedkope vluchten vinden naar Singapore, Maleisië en Thailand.
Als je nog geen tickets hebt is Air Asia inderdaad een zeer goed alternatief. Als je op tijd boekt kun je zeer goedkope vluchten vinden naar Singapore, Maleisië en Thailand.
Laatst gewijzigd door Jeroen1971 op 28 dec 2011 08:21, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Qreply
Het gaat inderdaad niet zo zeer om een retour ticket, maar meer dat je het land weer verlaat. Als je dus een ticket hebt van Indonesië naar Thailand moet dat voldoende zijn.
Re: Visum den Haag
Ik wilde net een dezer dagen is het visum gaan regelen... Heb inderdaad alles, behalve ticket het land in, en ticket het land uitBruis schreef:Toen ik een visum ging halen in Den Haag stond dit nergens vermeld maar ik had het wel nodig anders kreeg ik geen visum: een brief van iemand aldaar die garant voor je staat, bij wie je 'logeert'.
Het was echt te bureaucratisch voor woorden... in de wachtkamer zat een vrouw die in Indonesië woonde, zij heeft voor mij een briefje geschreven (ik kende haar dus niet!).
Toen ik in Indonesië zelf mijn visum ging verlengen, was het trouwens hetzelfde verhaal; ik moest daar ook een briefje met handtekening hebben van iemand die me onder zijn/haar hoede nam.
Dus, wees voorbereid!

Heb ook geen verhaal van iemand die garant kan staan, maar daar kan ik dus zomaar iemand voor vragen die Indonesisch spreekt/schrijft als ik het goed begrijp??
Hoe kan ik dit oplossen vwb een visum voor 60 dagen? Kiezen we voor visa-on-arrival, en dan ter plekke verlengen (+ 30 dgn). Ik zie op internet soms dat het lastig is, soms dat het zo klaar is, weet niet waar ik goed aan doe.Of moet ik in NL een visum regelen? Hoe strikt nemen ze het dan met arrival date etc...?
Ook als iemand garant voor je staat heb je een ticket het land uit nodig.
Verdere vereiste voor een sponsor voor je Social Budaya (Sociaal Cultureel Visum)
- persoon moet beschikken over een KTP (en dus woonachtig zijn in Indonesie)
- persoon moet een aantal papieren voor je invullen (kun je downloaden)
- persoon moet werk hebben, hij/zij staat ook financieel garant voor je (dit controleren ze niet altijd even streng)
Zomaar iemand een briefje laten schrijven werkt dus niet
Verdere vereiste voor een sponsor voor je Social Budaya (Sociaal Cultureel Visum)
- persoon moet beschikken over een KTP (en dus woonachtig zijn in Indonesie)
- persoon moet een aantal papieren voor je invullen (kun je downloaden)
- persoon moet werk hebben, hij/zij staat ook financieel garant voor je (dit controleren ze niet altijd even streng)
Zomaar iemand een briefje laten schrijven werkt dus niet
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Vond het al te mooi om waar te zijn:)
Hoe ga ik het dan het beste oplossen om toch een ticket voor 60 dgn te bemachtigen? Of 2 x laten verlengen?
Bedankt alvast!
Hoe ga ik het dan het beste oplossen om toch een ticket voor 60 dgn te bemachtigen? Of 2 x laten verlengen?
Bedankt alvast!
Op www.airasia.com kun je een ticket het land uit boeken.
- bolletjeom
- Reisexpert
reis2012. Ik las toch ergens dat jullie lang op reis gaan?
Waarom haal je je visum dan niet in kuala lumpur of singapore. Wanneer je meer zicht het op wanneer je indonesie in en uit wilt?
Waarom haal je je visum dan niet in kuala lumpur of singapore. Wanneer je meer zicht het op wanneer je indonesie in en uit wilt?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ja klopt. Dat is een goede. Ik ga is kijken of het niet ergens in Thailand oid kan, dat is qua planning makkelijker. Maar anders is kuala lumpur zeker een optie. Kan ik dan ook voor een 60 dgn visa gaan? En zelfde eisen in NL, want ook dan heb ik een ticket het land uit nodig, en wrs gaan we per boot naar Singapore dus weet niet of dat geldig is...bolletjeom schreef:reis2012. Ik las toch ergens dat jullie lang op reis gaan?
Ja, ook dan heb je een ticket het land uit nodig...
Maar... In Penang kan je een bootticket Dumai - Penang kopen. Als je dit mee neemt naar het consulaat in Penang kun je een visum voor Indonesië aanvragen. Vervolgens kun je je bootticket annuleren, en krijg je een deel van je geld terug. Tenminste, zo heb ik het een keer gedaan. Even controleren of het nog steeds kan.
Maar... In Penang kan je een bootticket Dumai - Penang kopen. Als je dit mee neemt naar het consulaat in Penang kun je een visum voor Indonesië aanvragen. Vervolgens kun je je bootticket annuleren, en krijg je een deel van je geld terug. Tenminste, zo heb ik het een keer gedaan. Even controleren of het nog steeds kan.
- bolletjeom
- Reisexpert
ik heb iets soortgelijks gedaan in Singapore. Ook een bootticket gekocht en die later geannuleerd en geld voor terug gekregen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Heb vrijdag nogmaals de ambassade gebeld. Zij zei me dat het makkelijkst was gewoon een VOA te kopen, en die vervolgens paar dagen voordat die verloopt verlengen. Daar is verder niets voor nodig. Dat gaan we dus maar doen
.
Bedankt voor alle tips!

Bedankt voor alle tips!
Re: VISUM indonesie
Voor Vietnam moet je echt van te voren regelen. Ik ben er 2 jaar geleden geweest en een andere Nederlander van mijn vlucht had dit niet gedaan ik kwam hem
Een aantal dagen later tegen en hij heeft daar 10 uur op het airport gezeten en was honderden dollars lichter.
Je kan het online regelen. Hebb ik gedaan toen ik in chang mai zat.
Dan krijg je het drie dagen later via de mail en moet je het daar ergens uitprinten.
Visumvietnam.nl
Suc6
Een aantal dagen later tegen en hij heeft daar 10 uur op het airport gezeten en was honderden dollars lichter.
Je kan het online regelen. Hebb ik gedaan toen ik in chang mai zat.
Dan krijg je het drie dagen later via de mail en moet je het daar ergens uitprinten.
Visumvietnam.nl
Suc6