Indonesië kletstopic

Stel hier je vragen over Indonesië.
sannie23
Reisexpert

Re: Indonesië kletstopic

Bericht door sannie23 »

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar Sulawesi heb ik een maand over gedaan in rustig tempo.
Van Zuid naar Noord incl Bunaken. Het is zonde om dit gehaast te doen.

Bali, Lembongang eiland, Lombok tot Flores incl alle 3 de Gili eilanden en bootreis had ik toen 2,5 a 3 weken voor uitgetrokken.
Op Bali en Lombok en 1 gili eiland was ik al eerder geweest, dus daar ben ik de laatste keer niet erg lang gebleven.

De boottrip van Lombok naar Flores heen en terug duurt 5 dagen.
De overige tijd kun je dan op Lombok, de Gilli's en Bali besteden.

Vanaf Den Pasar vlieg je gemakkelijk weer naar een andere bestemming.
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ik heb ongeveer vier weken over, afhankelijk van hoe lang ik nog op Java blijf. Ik moet 24 september op Bali zijn voor mijn vlucht naar Bangkok.

Allemaal dingen waar ik de komende twee weken over na ga denken. Eerst mijn visum zien te verlengen hier.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
sannie23
Reisexpert

Bericht door sannie23 »

Ben benieuwd wat je keuze uiteindelijk gaat worden. Veel plezier nog. :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Bird schreef:Het wordt voor mij óf Sulawesi óf de kleine Sunda eilanden. Beide zou betekenen dat ik moet haasten en daar ben ik hier niet voor.
Op mijn site is ook het een en ander over zuid-Sulawesi en verschillende van de Sunda-eilanden te vinden (Lombok, Flores, Sumba en Alor).

Ook staan er volop niet-toeristische dingen voor Bali beschreven.

Alleen mijn huidige reis naar Papua staat nog niet online :)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Is iemand van jullie in Kalibaru (Java) geweest?
Ik ga over een uurtje met de trein van Yogya naar Surabaya en dan dinsdag naar Malang. Ik las in de LP dat Kalibaru een leuke stop is onderweg naar Bali. Maar ik kan via internet alleen dure accomodatie vinden, niet onder de 525.000rp per nacht... op een plantage, dat dan weer wel. Is dat de moeite waard? Op de bonnefooi aankomen werkt momenteel in het hoogseizoen erg slecht, dus dat wil ik voorkomen.

Ik denk overigens dat ik Sulawesi doorschuif naar volgend jaar of volgend volgend jaar. Dan neem ik nu mooi de tijd om dit halve jaar reizen aan allerlei mooie stranden tussen Lombok en Flores af te sluiten.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik zou zeker reserveren, ik kon twee jaar geleden in het oosten ook geen betaalbare accommodatie vinden omdat alles vol was. (Daarom voor een tour gekozen.)

Ik heb op een plantage geslapen, en er weinig van gezien. 's Avonds aangekomen (vertraging, het was al donker) en midden in de nacht weer vertrokken. Dat was Arabia ofzo, zie LP.

De omgeving is trouwens erg mooi.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

De fastboats tussen Bali en de Gili's zijn tijdelijk uit de vaart genomen (wss t/m'n moeten) vanwege harde wind, en nu moet ik er ook aan geloven. Het is noodweer. Het regent en onweert. En hoe.

Het plan was/is om te gaan duiken vandaag, maar vooralsnog zitten ze met zijn allen te kijken hoe het regent, en hoe het hotelpersoneel emmers aansleept om onder het lekkende dak te zetten. Een andere medewerker probeert de entree droog te houden, die lager ligt dan de rondom liggende straat. Deze staat overigens op sommige plekken keer dan 10 cm onder.

O ja, dit is het droge seizoen ;) :)
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Wow, dat klinkt heftig. Hoop dat het gauw voorbij is. Zit je op Bali of de Gili's?

Hier in Surabaya stralend blauwe lucht! En een geweldig hostel/guesthouse _O_
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

http://www.nu.nl/buitenland/3854188/toe ... nesie.html

Ik kan er geen Indonesisch nieuws over vinden helaas. Het is dus slecht weer aan die kant :(
Laten we hopen dat het mee gaat vallen voor de vermisten.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Bird schreef:Wow, dat klinkt heftig. Hoop dat het gauw voorbij is. Zit je op Bali of de Gili's?
Ik vlieg morgen naar Bali, nu zit ik nog op Biak.

Uiteindelijk heb ik toch nog gedoken. Op de boot was het behoorlijk fris, ook met jas en pet. Ik heb echt getwijfeld of ik nat werd van de regen of hagel (voelde als hagel, maar dat kan hier niet ;)). Pas na de tweede duik scheen de zon, die overigens binnen een uur in de zee zakte.

Wat het bootongeluk bertreft: weet iemand of het Perama is of een andere maatschappij?
sannie23
Reisexpert

Bericht door sannie23 »

[Wat het bootongeluk bertreft: weet iemand of het Perama is of een andere maatschappij?]

Ik heb deze tocht heen en terug ook ooit eens gedaan met Perama. We hadden toen ook best zwaar weer in 1 nacht.
Schijnt niet heel vreemd te zijn in dat gebied, je vaart op open zee.
Er is ooit in het verleden al eens eerder (van Perama tours) een boot gezonken. Na dit incident hebben ze wel strengere maatregelen genomen, zoals reddingsvesten voor alle passagiers, 2 reddingsboten die zichzelf opblazen. Maar dat zegt natuurlijk nog niks.

Ik hoop echt dat het allemaal meevalt en dat de vermiste personen ongedeerd worden gevonden.
Maar ik vrees het ergste. Vreselijk dit!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb de tocht ook gemaakt met Perama. Het stukje tussen Lombok en Sumbawa is inderdaad open zee, toen heb ik ook behoorlijk veel golven gehad.

Er zijn/waren ook andere maatschappijen. In het verleden waren die minder goed dan Perama, zeker qua veiligheid.

Zee blijft iets mafs. Ik hou wel van de zee.
sannie23
Reisexpert

Bericht door sannie23 »

Gelukkig 23 van de 25 gered!
Hoop echt dat ze de andere 2 ook nog goed en wel terug vinden.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Vandaag op Bali gehoord dat alle 25 opvarenden de schipbreuk overleefd hebben.

Voor wat het waard is: de boot is NIET van Perama maar van een vergelijkbaar bedrijf ('ikan blue star' ofzo).
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Gelukkig dat het met een flinke sisser lijkt af te lopen.

Ik zit nu in Malang, op het dak van Hotel Helios is een prachitg hostel verrezen met mooie bamboe en houten gebouwen/gebouwtjes en een dorm voor 55.000rp per bed.
Kalibaru lijkt niet te gaan lukken qua accomodatie en de Ijen beklimmen is fysiek even niet zo goed voor me, dus ik vrees dat er weinig anders op zit dan rechtstreeks van hier naar Denpassar reizen?
Plaats reactie