Visum aanvragen Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Ank
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2010 15:46

Re: Visum aanvragen Australië

Bericht door Ank »

Ja bij mij was het ook een hoop gedoe om een creditcard aan te vragen daarom heb ik dat uiteindelijk niet gedaan. Maar mijn visum heb ik aangevraagd met de credicard van mij moeder dat kon ook.. Succes ermee!
maaike92
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jun 2010 21:08

Wat invullen bij "highest qualification" visum aanvraag Australië?

Bericht door maaike92 »

Ik ben nu bezig met mijn visum aanvraag.
En ik weet niet zo goed wat ik bij highest qualification in moet vullen.
Ik heb het VWO afgemaakt. is dit senior highschool of college degree?

alvast bedankt,
Maaike
May1
Berichten: 0
Lid geworden op: 20 nov 2010 19:01

Hulp bij aanvragen visum

Bericht door May1 »

Hoi! Ik ben mijn visa aan het aanvragen, maar nu weet ik niet wat ik moet invullen bij de volgende vraag:
What industry do you intend to seek employment in?

als je simpel werk wil gaan doen bv, fruit plukken, kies je dan other? en als ik in de horeca wil gaan werken kies ik dan toch accomdation, cafes en restaurants etc? er zijn de volgende opties:
- industry
- agriculture, forestry en fishing
- mining
- manufacturing
- electricity etc
- arts en recreational services
- construction
- wholesale trade
- retail trade
- accomodation, cafes, restaurants
- transport
- communication
- finance
- cultural en recreational services
- personal and other services
- other services

En HBO is toch higher degree? hopelijk kunnen jullie mij helpen! :)
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Visum

Bericht door Erik »

Normaal gesproken wordt VWO in het Engels pre-university education genoemd. Een college degree is volgens mij wanneer je HBO of WO hebt gedaan. Ik zou dan zeggen dat Senior Highschool dichter in de buurt komt. Maar misschien dat iemand anders dit zeker weet?!
maaike92
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jun 2010 21:08

Re: Visum

Bericht door maaike92 »

Ik heb senior Highschool ingevuld en het is allemaal goedgekomen. :) Bedankt in ieder geval!
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Visum

Bericht door Erik »

AAh gelukkig! Heb je al zo snel antwoord terug ontvangen dan?
maaike92
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jun 2010 21:08

Re: Visum

Bericht door maaike92 »

Ik heb t gistermorgen allemaal maar ingevuld. Thuis nog even wat advies gevraagd over dat schoolgebeuren. En toen ik 's avonds mijn mail checkte was het allemaal geregeld :D.
Frannie
Reiziger
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 nov 2010 14:23

Visum aanvragen op 17e, vertrekken op je 18e

Bericht door Frannie »

Hallo Allemaal,
Wij zijn twee zussen van 21 en 17 jaar en willen graag eind sept 2011 vertrekken naar Australië.
Nu zitten wij met het probleem dat we in de zomer van 2011 een round the world ticket willen boeken (voor Australie willen we nog een maandje Azie en daarna nog naar USA/Canada), het probleem is alleen dat mijn zusje pas 17 september 18 jaar wordt. Een ticket pas dan boeken is denk ik vrijwel onmogelijk en/of erg duur. Dus is de enige mogelijkheid eerst een ticket boeken en daarna een visum. Is dit een erg groot risico? En hoelang duurt het voordat je je visum binnen hebt, we willen dan meteen 17 sept een visum voor mijn zusje aanvragen, maar is dat wel op tijd? Want is het mailtje dat je binnen 48 uur krijgt al voldoende of moet je krijg je echt papieren in huis? Of is er anders een mogelijkheid om haar visum wel op haar 17e aan te vragen (niet via internet, maar misschien via ambassade) en dan gewoon pas eind sept te vertrekken (dus dan is ze 18)?
Ik hoop dat iemand ons kan helpen.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Ron
Reisexpert
Berichten: 1120
Lid geworden op: 28 apr 2005 00:00
Locatie: cala d 'or, mallorca
Contacteer:

Re: Visum aanvragen op 17e, vertrekken op je 18e

Bericht door Ron »

eerst een vraag aan jullie, hoelang willen jullie in australia blijven en willen jullie daar werken??
dit heeft te maken met welk visum je nodig hebt. en dat kan ik zo 1 2 niet uit jullie vraag halen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Frannie
Reiziger
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 nov 2010 14:23

Re: Visum aanvragen op 17e, vertrekken op je 18e

Bericht door Frannie »

Wij willen een jaar in Australie blijven en hoogstwaarschijnlijk daar werken aangezien ik niet denk dat we tegen die tijd genoeg bij elkaar hebben gespaard om een jaar alleen maar geld uit te geven zonder dat er wat binnenkomt.
Gebruikersavatar
Ron
Reisexpert
Berichten: 1120
Lid geworden op: 28 apr 2005 00:00
Locatie: cala d 'or, mallorca
Contacteer:

Re: Visum aanvragen op 17e, vertrekken op je 18e

Bericht door Ron »

als jouw zusje op 17 sept 18 jaar wordt zou ik direct op die dag haar whv visum aanvragen.
je ticket kun je nu wel al vast boeken want jullie willen toch nog eerst nog naar azie. mochten ze dan onverwachts toch nog meer gegevens van haar willen dan kun je dat ik mijn ogen altijd regelen voordat je Australië binnen komt.
zo ver ik weet krijgt iedereen het eerste whv visum zonder enige problemen en vaak ook al binnen 24 uur.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Frannie
Reiziger
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 nov 2010 14:23

Re: Visum aanvragen op 17e, vertrekken op je 18e

Bericht door Frannie »

Dankje Ron voor de info.
Misschien een domme vraag, maar je hoeft dus niet te wachten op papieren die je binnen krijgt, het mailtje met een bevestiging is al genoeg??
Gebruikersavatar
Ron
Reisexpert
Berichten: 1120
Lid geworden op: 28 apr 2005 00:00
Locatie: cala d 'or, mallorca
Contacteer:

Re: Visum aanvragen op 17e, vertrekken op je 18e

Bericht door Ron »

alss je via internet je whv aanvraagt krijg je alleen een mail met daarin dat je visum granted is. echt papier komt er niet aan te pas. wel wordt je aangeraden de mail te printen maar dat is eigenlijk niet eens nodig want het is gekoppeld aan je paspoort nr.
verder kun je het zelf ook volgen via je inlog gegevens die je aanmaakt als je je aanvraag indient.
ik heb toen ik er was ook mijn 2de whv aangevraagd, daarvoor moest ik een xray laten maken en al die info kon ik terug vinden in mijn account en je krijgt ook een mail met wat je nog moet doen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Frannie
Reiziger
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 nov 2010 14:23

Re: Visum aanvragen op 17e, vertrekken op je 18e

Bericht door Frannie »

Dankjewel! Volgens mij moet het dan wel lukken, eerst ticket en dan visum.
missnikk
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2010 16:56

Vraag visum aanvragen

Bericht door missnikk »

Ik ben bezig mijn visum aan te vragen en alles was vrij duidelijk tot nu.

Weet iemand wat ik moet het kopje Save an application? Bij de vraag description
Wat hebben jullie daar ingevuld?
Alvast bedankt



Dit is de tekst:

You can save this application at any time and return to it later. After you have finished filling out this application you must save it before you can lodge it.

When you save your application you will be asked to choose a password and you will be given a Saved Application ID. This Saved Application ID and password will allow you to retrieve your saved application at a later time.

You will also need this password to electronically attach supporting documents to your application after it has been lodged. You should retain this password until after your application has been decided.

You can also enter a brief description here to help you identify this specific application.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast