Visum Indonesië

Stel hier je vragen over Indonesië.
Jenny
Reisexpert

Re: Visum den Haag

Bericht door Jenny »

Stel, je bent naar Indonesie gereisd en je hebt een visum on arrival gekregen voor 30 dagen (je hebt dus een ticket het land uit!), en stel, je wilt langer blijven.

Dat kan!

Sinds kort is het mogelijk om een visum voor 30 dagen in Indonesie te verlengen. Je kan zelf naar de kantor imigrasi gaan, of je kan hulp inschakelen van een agency. Dat laatste is uiteraard iets duurder, maar als je de weg niet kent in Indonesie en de taal niet kent dan is het wel een stuk handiger. De kosten bedragen in Kuta ongeveer 650,000 rp voor een verlenging., iets meer dan 50 euro dus.

(Het is dus goedkoper om vooraf een visum voor 60 dagen te regelen.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Bruis

Bericht door Bruis »

Toen ik een visum ging halen in Den Haag stond dit nergens vermeld maar ik had het wel nodig anders kreeg ik geen visum: een brief van iemand aldaar die garant voor je staat, bij wie je 'logeert'.
Het was echt te bureaucratisch voor woorden... in de wachtkamer zat een vrouw die in Indonesië woonde, zij heeft voor mij een briefje geschreven (ik kende haar dus niet!).
Toen ik in Indonesië zelf mijn visum ging verlengen, was het trouwens hetzelfde verhaal; ik moest daar ook een briefje met handtekening hebben van iemand die me onder zijn/haar hoede nam.

Dus, wees voorbereid!
Gijssie

Visum indonesie regelen in Laos of Cambodja

Bericht door Gijssie »

Wij gaan voor 7 maanden reizen en vertrekken 9 oktober. Nu weten we alleen niet wat het "beste" is om te doen om een visum aan te vragen voor indonesie. Want we komen 25 februari aan in jakarta en willen in indonesie 83 verblijven.
Kunnen we een visum al aanvragen in Laos/Cambodja of niet? Want in die 83 dagen hebben we geen terugvlucht naar een ander land.
Doen ze daar moeilijk over bij de douane in jakarta?
Wat is de beste manier om het te regelen?
Jenny
Reisexpert

Re: Visum indonesie regelen in Laos of Cambodja

Bericht door Jenny »

Als je geen bewijs hebt dat je het land verlaat krijg je geen visum. Niet in Jakarta, maar ook niet in Laos of Cambodja. Je hebt dus geen keus: je moet een vlieg- of bootticket kopen en dan kun je een visum regelen.

Houd er rekening mee dat je sowieso geen visum voor 83 dagen kan krijgen, maar maximaal voor 60 dagen. Als je een sponsor hebt kun je het visum zelf verlengen voor ongeveer 25 euro. Heb je geen sponsor dan moet je het laten doen en dan ben je het dubbele kwijt.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

sluit me aan bij jenny.

Daarnaast: ik weet niet of ze indonesische ambassades hebben in laos en combodja maar die info is wel te vinden met googelen.
Het zou me verbazen als ze in laos zitten. Voor cambodja heb ik een beetje hoop.

Vanaf welk land vlieg je op indonesie? Je moet trouwens je visum regelen voor je instapt. Zeker als je geen retour hebt. Visa on arrival van 30 dagen kan wel eens lastig zijn als je een onward ticket hebt .
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef: Je moet trouwens je visum regelen voor je instapt. Zeker als je geen retour hebt. Visa on arrival van 30 dagen kan wel eens lastig zijn als je een onward ticket hebt .
Typfout: VOA is lastig als je GEEN onward ticket hebt.
Ilonka
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Ilonka »

Als je wat extra's betaald kun je je visum redelijk gemakkelijk door iemand in je hotel laten verlengen. Scheelt heel wat op en neer gereis.
En anders is een 1 daagse visa run naar Singapore ook altijd nog een goedkope optie...
"Dromen zijn geen bedrog, die zijn er om te verwezenlijken!" ilonka.aroundtheglobe.nl
jan de waard

Qreply

Bericht door jan de waard »

wij hebben begrepen dat er voor de visa 50 US dollar per persoon betaald moet worden. op voorhand dollars regelen is dus handig.
Jenny
Reisexpert

Re: Qreply

Bericht door Jenny »

jan de waard schreef:wij hebben begrepen dat er voor de visa 50 US dollar per persoon betaald moet worden. op voorhand dollars regelen is dus handig.
Het is US$ 25 per persoon.

En je kan betalen inn dollars, euro's en rupiah's. Je krijgt gewoon wisselgeld.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik ben 1 keer in Indonesië (eiland Sumatra) geweest en het was een erg mooie ervaring. Ik kwam in Indonesië aan per boot (Dumai) vanuit Melaka (Maleisië) en onderweg raakte ik aan de praat met een Engelsman (waar ik later zeker een week mee samen heb gereisd). We stonden in de rij en werden er door een paar mensen van de politie/ douane meteen tussenuit gepikt omdat we de enige westerlingen waren. We mochten voorbij al de wachtende lopen (ook toen ik zei dat dat wat mij betreft niet hoefde en dat ik ook prima kon wachten) en gingen naar een kantoortje. Daar werd het e.e.a. gevraagd en het visum was geen enkel probleem. Ze waren niet heel erg gewend aan buitenlandse bezoekers via die weg leek het en de tassen werden ook gecontroleerd door politiemensen (erg jong) die ons allerlei vragen stelden die totaal niet gingen over de reis e.d. maar puur uit interesse :) Ze wensten ons een fijne tijd en na handen schudden stonden we over de grens. Dat was de leukste grensovergang die ik mee heb gemaakt. Mijn ervaring was dus erg positief en volgens mij vroeg men niet naar een retourticket o.i.d. (al had ik wel een retourkaartje van de boot).

Wel jammer dat het vaak lastiger lijkt te gaan. In de toekomst wil ik erg graag het land nog eens helemaal door gaan reizen en er dan zeker meer dan 60 dagen verblijven.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
annenas
Vakantieganger

Visum Indonesie vanuit Azie

Bericht door annenas »

Hallo allemaal...
Momenteel zit ik in Cambodja en over 1,5 maand ga ik naar Java en Bali.
In de tussentijd nog Laos en Thailand... Nu wil ik een visum aanvragen omdat ik langer dan 30 dagen van plan ben om in Indo te blijven... Kan iemand mij advies geven waar in Azië ik het makkelijkste een 60 dagen visum kan aanvragen voor Indonesië? Of kan het ook online? Dat zou nog mooier zijn :D

Groetjes en alvast dank.

Anne
Jenny
Reisexpert

Re: Visum Indonesie vanuit Azie

Bericht door Jenny »

Ik heb het een aantal jaar geleden in BKK gedaan, dat was geen probleem. Je hebt wel een uitreisticket nodig.

Mocht het niet lukken om voor aankomst in Indonesie een visum te krijgen, dan kan je ook je visum van 30 dagen in Indonesie zelf verlengen.
annenas
Vakantieganger

Bericht door annenas »

Hoi Jenny, dankjewel voor je snelle reactie! En ik lees steeds wisselende verhalen over het verlengen van een 30dagen visum in Indonesië zelf. Waar in BKK heb jij het visum aangevraagd en hoeveel dagen duurde dat?

Dankjewel alvast... :D
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Volgens mij een dag of 3? Maar het is alweer een paar jaar geleden.

Hoe meer je betaalt hoe sneller je een visum hebt.

Wat de verlenging in Indonesie betreft: als je het laat doen kost het misschien een paar cent, maar je krijgt gegarandeerd een visum.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ik heb zelf mijn visum voor Indonesie in Penang, Maleisie aangevraagd. Had het in 2 dagen en het ging vrij makkelijk. Had wel een bewijs van uitreis en die had je ook nodig.

gr van Moira
Plaats reactie