Camper huren Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Travelator
Reisexpert

Re: Recente camper ervaring

Bericht door Travelator »

Torra schreef: Wij willen graag een toilet omdat we niet midden in de nacht naar een camping toilet willen wandelen. :P
Emmertje? : )
Stomme oplossing, misschien, maar als het een hoop geld scheelt.....
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Mmmm ja, misschien wel, met een deksel dan _O-
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Torra schreef:Mmmm ja, misschien wel, met een deksel dan _O-
Uiteraard! *O*
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Torra schreef:Mmmm ja, misschien wel, met een deksel dan _O-
Ha ha ha, hebben wij ook jaren gedaan ;)

Zo'n "portable toilet" heb je al voor $139, als je die graag wil gebruiken. Kijk bijvoorbeeld op: http://www.bcf.com.au/online-store/camp ... ?id=571626

Waarom vraag je geen quotes aan via reisbureaus etc en dan bij de verhuurbedrijven? Kun je ze mooi vergelijken. Je kunt ook direct op de websites kijken van de verhuurbedrijven en zo quotes opvragen. Ik heb uberhaupt geen ervaring met het huren van campers, maar ken genoeg mensen die dat doen en gedaan hebben hier in Australie. Het zou kunnen zijn dat je via je reisbureau een "fly & drive" pakket kunt krijgen wat een stuk voordeliger is. Het scheelt dat je niet in het hoogseizoen zit. De bedrijven die ik noemde, zijn over het algemeen goed en betrouwbaar. Wicked had een wat dubieuze reputatie maar hebben nu nieuwe auto's en busjes aangeschaft (i.p.v. oude tweedehandse) waardoor hun standaard gelijk is gestegen.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Kat1983

Qreply

Bericht door Kat1983 »

Mijn vriend en ik gaan eind sept en heel oktober naar australie met een camper van Cairns naar Sydney. We hebben via Totallycampers geboekt (gekozen voor de Britz Venturer). Prijs via Totallycampers was beter dan rechtstreeks bij Britz en handig dat zij in het Nederlands communiceren (Nederlands stel dat in Melbourne woont).
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Bedankt Kat1983!
Ik heb je een PB gestuurd.
Sanne1987
Vakantieganger

Bericht door Sanne1987 »

He hoi!

Wij hebben ook erg goed moeten zoeken. Er waren zoveel wisselende berichten op internet. Wicked wel/niet, Apollo wel/niet. En ook geen recente ervaringen idd.
Wij hebben uiteindelijk bij Walk about geboekt (http://www.walkabout.nl/) We hadden een heel goed gevoel bij hen. Ze zijn een soort tussenpersoon. Ze spreken Nederlands en denken heel goed mee. We hebben namelijk meerdere offertes opgevraagd voordat we hebben geboekt.
Wij gaan zelf op huwelijksreis naar Australië. We gaan vanuit Perth naar Darwin met een 4WD. Ik ben benieuwd:)

Succes!

Groeten,
Sanne
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Sanne1987 schreef:Wij gaan zelf op huwelijksreis naar Australië. We gaan vanuit Perth naar Darwin met een 4WD. Ik ben benieuwd:)
Het mooiste stuk Australie 8-)

Veel plezier!
Sanne

Bericht door Sanne »

Ja dat heb ik ook gehoord Kims. We hebben getwijfeld tussen oost en west, maar mede dankzij jouw enthousiasme hebben we voor west gekozen ^O^ De Lonely planet is gisteren binnen gekomen, dus de voorpret kan beginnen *O*
Dassen

Bericht door Dassen »

Hallo wij hebben tweemaal een camper gehuurd de eerste keer was bij Apollo en dat was niet best er mankeerde nogal wat aan de camper en daar kom je pas achter als je al onderweg bent. Na vele telefoontjes naar Apollo geen oplossing. terwijl we voor alles verzekerd waren dat hadden ze ons wel aangepraat.NOOIT WEER APOLLO.
De tweede keer hebben we bij Mighty een kleine camper gehuurd en dat was prima een bedrag voor alle verzekeringen.
We haalden hem op sleutel gekregen en nog wat uitleg en rijden maar...was een prima ervaring vergeleken met Apollo.
Uiteraard zullen er ook mensen zijn die bij dit bedrijf minder goede ervaringen hebben gehad.
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Bedankt Dassen voor je reactie.

We hebben besloten een Jucy Condo (automaat en makkelijk te parkeren qua grootte) te huren via de ANWB. Bij Kilroy moesten we eerst naar Brisbane om hem op te halen en nu staat hij klaar in GoldCoast waar we aankomen. We leveren hem na ongeveer 5 weken in in Melbourne.
We hebben ook rechtstreeks bij de Jucy daar een offerte aangevraagd, maar de betaling was dan nogal ingewikkeld.
Met alles wat wij willen qua verzekeringen en zo was het ook nog goedkoper en het communiceren in het Nederlands is ook wel zo prettig. En het gevoel een grote organisatie aan te kunnen spreken als er iets mis gaat geeft een veilig gevoel.

Wij zijn erg benieuwd hoe het bevalt, zijn wel gewend aan het rijden en het leven in een camper.

Er is een porto potti aan boord :) en als je binnen zit zie je die lelijke buitenkant toch niet _O-
Leinenrick

Reisschema 2016 door Australië

Bericht door Leinenrick »

Beste reisliefhebbers,

Volgend jaar ga ik samen met mijn vriend, zwager en zusje een camperreis door Australie maken.
We vertrekken 30 maart naar Sydney en vliegen 27 april weer terug vanaf Cairns.
Ik ga een hoop rondsnuffelen op dit forum om ideeen op te doen!

Ik wil alvast een deel van onze reis met jullie delen, de rest staat nog helemaal niet vast.

Dag 1 30 maart Amsterdam - Sydney (vlucht)
Dag 2 31 maart Sydney (aankomst in de avond)
Dag 3 1 April Sydney
Dag 4 2 April Sydney
Dag 5 3 April Sydney ---> Uitstapje Blue Mountains
Dag 6 4 April Vlucht Sydney - Ayers Rock ----> 4WD Selfdrive Tour
Dag 7 5 April Ayers Rock
Dag 8 6 April Ayers Rock - Kings Canyon
Dag 9 7 April Kings Canyon - Alice Springs
Dag 10 8 April Alice Spring - Brisbane (vlucht)
Dag 11 9 April Brisbane ---> Camper ophalen
Dag 12 10 April
Dag 13 11 April
Dag 14 12 April
Dag 15 13 April
Dag 16 14 April
Dag 17 15 April
Dag 18 16 April
Dag 19 17 April
Dag 20 18 April
Dag 21 19 April
Dag 22 20 April
Dag 23 21 April
Dag 24 22 April
Dag 25 23 April
Dag 26 24 April
Dag 27 25 April
Dag 28 26 April
Dag 29 27 April Vlucht Cairns - AMS
Dag 30 28 April Aankomst Amsterdam

We kijken er naar uit!
Groeten Marjolein
ketting
Reisexpert

Re: Reisschema 2016 door Australië

Bericht door ketting »

Sla Kata Tjuta niet over.
Kims
Reisexpert

Re: Reisschema 2016 door Australië

Bericht door Kims »

Hi,

Hoe Noordelijker je gaat, hoe heter in april. Dat is nog het staartje van de "wet season" in de tropen en kan dus erg warm, benauwd en regenachtig zijn. Het is al koeler dan een maand eerder maar nog niet officieel de "dry season" in mei. Soms is er zelfs nog een late cycloon in die regio met alle gevolgen van dien. Hou daar rekening mee... Plan misschien niet teveel maar kijk naar de voornaamste plekken die je wil zien en bepaal ter plekke hoe lang je ergens blijft. Het is het laagseizoen dus je hebt de flexibiliteit om dat te doen.

Voor meer tips zie: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/
Ook zijn er veel posts met tips over die route op dit forum te vinden.

Succes met de planning!
Aveperagro

Rondreis Australie Nieuw zeeland (dec-jan) welk land eerst?

Bericht door Aveperagro »

Beste mede-reizigers,

aankomende dec-jan gaan wij met zoontje van dan 1, 8 weken met een camper rondreizen. De keus is gevallen op Nieuw Zeeland en Australie. We willen toch graag beide doen. Dus wsl 25 dagen Australie (Sydney - Cairns) en de rest NZ.

Welk land zouden jullie als eerste bezoeken? NZ of Australie? En hoe lang in elk land verblijven?

Groetjes, Eva
Plaats reactie