Vliegticket Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
RubenK85
Reiziger
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 jan 2015 16:52

Re: jaarticket/ retourvlucht nog niet boekbaar ervaringen??

Bericht door RubenK85 »

Moet goedkomen! Ben nu al aan het kijken naar een hostel, beter te vroeg dan te laat..
Oost99
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2015 01:42

Wat voor ticket kopen naar Sydney? Advies gezocht

Bericht door Oost99 »

Hi mede-reizigers,

Begin december wil ik naar Sydney toe vliegen. Mijn plan is om daar een aantal maanden te gaan werken en tussendoor Australië backpackend te verkennen.

Afhankelijk van het feit of ik relaxt werk kan vinden en na een halfjaar in Australie nog zin heb om verder te reizen wil ik vervolgens via SEA naar Bejing reizen om vanaf daar de Transsiberie express te nemen richting Moskou om dan uiteindelijk weer in Nederland terug te keren. (Best case scenario) Of na een aantal maanden weer vanaf Sydney/Melbourne weer terugkeren naar NL. (Worst case scenario)

Wat zouden jullie me als advies geven qua ticket? Om voor een enkeltje Sydney te gaan of voor een retour Sydney met vaste data of voor een flexibele ticket?

Mijn voorkeur gaat uit naar een enkeltje, maar ik heb geen idee of dat nog gevolgen heeft voor douane of voor de prijs. Kan iemand die hier ervaring mee heeft me adviseren? Thanks,

Gr,

Jordy
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Wat voor ticket kopen naar Sydney? Advies gezocht

Bericht door Kims »

Hi,

Ik zou inderdaad voor een enkeltje kiezen, geeft je de meeste flexibiliteit en aangezien je niet weet wat je uiteindelijk gaat doen, kan dat veel geld schelen. En over het algemeen zijn enkeltjes naar Australie vanuit NL niet perse duurder dan de helft van een retour is mijn ervaring.

Je kunt op een enkeltje het land binnenkomen mits je aan kunt tonen dat je voldoende financien hebt om terug te kunnen en een globaal reis/werkplan. De douane kan hiernaar vragen maar dat wordt zelden gedaan. Op een WHV moet je aan kunnen tonen dat je $5000 hebt dmv een bankafschrift.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Oost99
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2015 01:42

Re: Wat voor ticket kopen naar Sydney? Advies gezocht

Bericht door Oost99 »

Thanks voor het advies Kims!

Heb me even ingelezen in het visum verhaal hierzo
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... -si33.html

En ga dus gewoon voor een enkeltje, heb zojuist alvast een vlucht van 30nov naar Kuala lumpur geboekt 8-) nu alleen nog zoeken naar een goed aansluitende vlucht naar Sydney/Melbourne en dan kan de reis beginnen.

Was voor de ticket naar Kuala Lumpur 314,- kwijt, denken jullie dat ik na goed zoeken een ticket voor >100,- vanaf Kuala Lumpur naar Sydney/Melbourne kan vinden?
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Wat voor ticket kopen naar Sydney? Advies gezocht

Bericht door Kims »

Oost99 schreef:Was voor de ticket naar Kuala Lumpur 314,- kwijt, denken jullie dat ik na goed zoeken een ticket voor >100,- vanaf Kuala Lumpur naar Sydney/Melbourne kan vinden?
Hi,

Ik zou je aangeraden hebben om een "direkte" vlucht te kiezen via bijvoorbeeld KL of Singapore met Malaysia Airlines, Singapore Airlines o.i.d. omdat die vaak goedkoper zijn als je met dezelfde maatschappij (of aanverwante) vliegt dan wanneer je je reis opdeelt...

Maar aangezien je al geboekt hebt, zou je op sites als Skyscanner kunnen kijken wat daar als goedkoopste vlucht uitkomt. Goedkope maatschappijen die op de grote Australische steden vliegen zijn bijv. Jetstar, AirAsia en Scoot.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Eschanty
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2018 12:41

Jaarticket of een enkel ticket

Bericht door Eschanty »

Hoi allen :)

Ik heb een vraag over of ik een jaar ticket moet boeken of een enkele ticket mogelijk is. Eind juni ga ik voor minimaal een jaar of zelfs langer naar Australie. Nu wil ik dus een jaar Visa aanvragen, aangezien ik 42 ben en geen working holliday visa krijg ;).
Maar ik kan nog geen ticket kopen van juni 2018 tot juni 2019.
Als ik nu een enkel reis boek zal Australie bij binnen komst moeilijk doen? Of kan ik beter een retour ticket kopen?
Ik heb genoeg centjes om me zelf voor een jaar te onderhouden.

En kan je eventueel van de Visa imigratie een brief krijgen dat ze het ok vinden dat als je een enkeltje koopt?
Ook dit heb ik af en toe voorbij zien komen.

Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden aangezien dit niet op Google te vinden is

Groetjes Ozzie fan
8-) Eschanty
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Jaarticket of een enkel ticket

Bericht door Kims »

Hi,

Je vraagt je 12 maanden visum aan op: https://www.homeaffairs.gov.au
Als je kijkt onder de voorwaarden van je visum, staat er dat je op een enkeltje het land binnen mag komen op een toeristenvisum mits je genoeg financien hebt om jezelf te kunnen onderhouden en weer terug naar huis te gaan.

Wat er kan gebeuren is dat bij aanvraag voordat het visum wordt toegekend, je een email ontvangt om je precieze plannen uit te leggen. Je bent er dus als toerist, dus werken mag niet. Ook vrijwillgerswerk zou ik niet noemen. Je hoeft over het algemeen niets te bewijzen mits ze vermoeden dat je een ander plan hebt dan toerist zijn.

Vervolgens kun je bij binnenkomst door de Immigration Department op het vliegveld ondervraagt worden en dan moet je ook bewijs van je financien kunnen laten zien. Dit gebeurt niet vaak, maar het kan. Als ze vermoeden dat je bijvoorbeeld illegaal wil gaan werken, kunnen ze je bagage doorzoeken. Neem dus geen kopies van je CV oid mee.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Eschanty
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2018 12:41

Re: Jaarticket of een enkel ticket

Bericht door Eschanty »

Kims schreef: 09 feb 2018 09:41 Hi Kim,

SUPER! Dank je wel voor je antwoord ik ben daar heel blij mee. En ik zal je tips zeker gebruiken.

Weet jij ook als ik dus een jaar ticket neem, en ik ga het land uit voor 2 weken voor dat de visum is verlopen, en ik kom weer voor tijd terug, krijg ik dan nogmaals een jaar visum?
Beetje ingewikkelde uitleg :) sorry.
Ik heb dit wel gehoord dat het kan .. maar ik het nergens vinden :(

dank je wel :)
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Jaarticket of een enkel ticket

Bericht door Kims »

Hi,

Dat klopt inderdaad, maar alleen op een "tourist visa - subclass 600": https://www.homeaffairs.gov.au/trav/visa-1/600-

Het is een multiple entry visum vandaar. Hou er wel rekening mee dat ook bij terugkomst je wederom onder de loep kan owrden genomen. Je krijgt nogmaals een jaar, niet een nieuw visum.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Eschanty
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2018 12:41

Re: Jaarticket of een enkel ticket

Bericht door Eschanty »

Kims schreef: 09 feb 2018 12:51 Hi,

Dat klopt inderdaad, maar alleen op een "tourist visa - subclass 600": https://www.homeaffairs.gov.au/trav/visa-1/600-

Het is een multiple entry visum vandaar. Hou er wel rekening mee dat ook bij terugkomst je wederom onder de loep kan owrden genomen. Je krijgt nogmaals een jaar, niet een nieuw visum.

Groetjes
Dank jje wel Kim, super blij met je antwoord. Hier kan ik echt wat mee :)
Eschanty
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2018 12:41

Re: Jaarticket of een enkel ticket

Bericht door Eschanty »

Kims schreef: 09 feb 2018 12:51 Hi,

Dat klopt inderdaad, maar alleen op een "tourist visa - subclass 600": https://www.homeaffairs.gov.au/trav/visa-1/600-

Het is een multiple entry visum vandaar. Hou er wel rekening mee dat ook bij terugkomst je wederom onder de loep kan owrden genomen. Je krijgt nogmaals een jaar, niet een nieuw visum.

Groetjes
Beste Kim,

Wat ik nog wilde vragen is dat ik in de 4x dat ik al in Australie ben geweest dat ik daar ook vrienden heb opgebouwd. Mag in bij de douane wel zeggen dat ik langs vrienden ga? Of denk je dat het ook een probleem is?

En kan ik beter een one way ticket kopen of een retour?

Sorry voor de zoveel vragen? Maar ik ben gewoon een beetje onzeker.

Groetjes
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Jaarticket of een enkel ticket

Bericht door Kims »

Hi,

Geen probleem! ^O^

Tuurlijk kun je melden dat je bij vrienden langsgaat. Het gaat er puur om dat je niet gaat illegaal werken of voor een ander doel dan toerist zijn komt.

Qua enkeltje of retour, ligt het er aan wat je zelf wil. Maakt voor je visum niet uit.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast