Camper huren Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Kims
Reisexpert

Re: PAS OP met camper huren bij Apollo

Bericht door Kims »

Hey Erik,

Ligt er natuurlijk aan wat en waar je wil reizen. Maar als je terugkomt op de plek waar je begint zijn er vaak lokale bedrijven waar je kunt huren, zeker in de grote steden. Anders ontkom je er helaas vaak niet aan om bij de grote jongens te huren met alle gevolgen van dien.

Hier in Broome heb je bijvoorbeeld een lokaal bedrijf genaamd Broome Broome (erg origineel inderdaad _O- ). Hun prijzen zijn misschien iets hoger dan de bovengenoemde bedrijven maar volgens mij zijn ze vrij goed.

Dus er kunnen andere opties zijn als je wat meer rondkijkt.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Noec
Contacteer:

Re: PAS OP met camper huren bij Apollo

Bericht door Noec »

Hippie/ Apollo
Begin 2009 een Hippie gehuurd (= andere bedrijsnaam, maar bellen met Apollo, ophalen bij Apollo, contract van Apollo, kortom: zaken met Apollo) om in circa 2 weken Great Ocean Road en Grampian's te doen: geen problemen gehad. Relatief nieuw busje, onderweg door de klapstoelen gezakt. Bij een kampeerwinkel onderweg 2 nieuwe gekocht en bij inleveren van Apollo netjes cash-in-hand gekregen voor de stoelen + het bonnetje.

Wellicht dat de locatie nog van invloed is: pick up & drop off waren in mijn geval Melbourne.

Wicked
Later heb ik in een week of 5 van Adelaide dwars door Oz omhoog naar Darwin gereden, onderweg alle highlights aangetikt, naar Broome gereden en afgezakt naar Perth. Daar ingeleverd. Onderweg in Alice nog een gratis check-up gehad inclusief olie-refill. (kerel van Wicked in Alice adviseerde me om Wicked in Darwin niet te bezoeken, waren geen vrienden geloof ik)
Grote voordeel van Wicked: busjes zijn bedoeld om een wicked-trip mee te hebben. Een deukje meer of minder maakt niet uit. Op het dak staan etc is al eerder gedaan en je voelt je toch een soort van verbonden met andere Wicked-rijders (http://noec.aroundtheglobe.nl/fotoalbum/45241/839893/) Je wordt zelfs van harte aangemoedigd om een boodschap op de binnenzijde te kalken ter attentie van de reizigers na jou.
Nadeel -voor zover dat echt een nadeel mag heten-: er wordt minder zachtzinnig mee omgegaan, er gaat dus wat eerder iets kapot. Of zoals Harry (alle busjes hebben een naam, de mijne was Harry, alle busjes hebben een slogan op de achterkant) op zijn kont had staan: "The trouble with trouble is, it starts out as fun". Harry heeft mij en mijn gezelschap overal gebracht (onverhard etc) totdat de versnellingsbak het begaf: 2 dagen stilgestaan in een klein dorpje. Maar: het moet gezegd - 1 telefoontje naar Wicked en alles werd direct geregeld: Contact met een lokale garage, versnellingsbak er vast onderuit in afwachting van de versnellingsbak die van ver moest komen. Gratis overnachting in onze Wicked -zonder versnellingsbak- in de garage, op de brug in een of ander klein dorpje aan de Westkust. Leuke mensen ontmoet, mooie avond gehad op een plek waar je anders voorbijgegaan was. De volgende dag versnellingsbak eronder en weer op pad. Prima service, en achteraf maakt het een mooi verhaal.

Doordat we 2 dagen uitval hadden wel ons schema iets moeten wijzigen, daar hebben we later van Wicked nog een financiële compensatie voor gehad (2 huurdagen terugbetaald).

Juicy/ Spaceships
Aan de oostkust kwam ik nog aardig wat Juicy wagons en spaceships (spaceships.tv tegen: leken me prima vervoermiddelen met slaapplek en dvd speler voor evt saaie/regenachtige momenten. De mensen die ik erover sprak waren ook best tevreden over die dingen.
zaratoestra
Reisexpert

Verzekering camperhuur Australie

Bericht door zaratoestra »

Kan er iemand een licht werpen op het afkopen van aansprakelijkheid.
Dit krijg ik als opties:

The Liability is the amount of money that you are liable for if the rental vehicle (or third party property) is damaged. You can leave the Liability at the highest amount (Standard Liability), or choose one of the reduction options below (if applicable).

Standard Liability AUD 5,000.00 bond applies
54 Days @ 0.00 each

Standard Liability bond due on pick up.

Volgens mij betekent dit dan dat je 5000 (3263 euro)AUD betaald wanneer je het voertuig ophaalt. Wanneer je hem inlevert en er is niets mis mee, geen schade, nog ongevallen krijg je dit volledige bedrag later terug?
Wat als je een klein beetje schade hebt - ben je dan ook dit volledige bedrag kwijt??)

Liability Reduction Option 1 AUD 2,500.00 bond applies
4 Days free + 50 Days @ 22.00 each
(Dit komt op 720 euro te betalen. )
Volgens mij betaal je dan max. 2500 dollar op voorhand en kan een schadegeval je in het slechtste geval ook maar 2500 dollar kosten. Je betaalt hier echter 720 euro voor.

Reduces the liability bond by paying an additional amount per day

Liability Reduction Option 2 AUD 250.00 bond applies
Je betaalt slechts 250 euro die je later, al dan niet kan terugkrijgen. Maar dit kkost je wel 1210 euro. Geld dat je altijd kwijt bent als je niets tegenkomt. 4 Days free + 50 Days @ 37.00 each

Reduces the liability bond to the lowest option

Value Pack AUD 250.00 bond applies
4 Days free + 50 Days @ 48.75 each

Includes: Liability Reduction Option 2 plus most extras

Geen idee wat dat inhoudt.
Voor de huur van een 4x4 zijn dit echt wel serieuse bedragen hoor. Tussen 720 euro en 1600 euro. Slik!!
In NZ huurden we een camper en we kochten onze schade af.
Hoe doen jullie dit meestal?

Tot slot zullen we in Belgie ook een reisverzekering nemen. Moet gewoon nog eens kijken of rijden met de auto en de schade aan gehuurd voertuig en/of 3e partij hierbij inbegrepen zijn.

Groeten Ellen
Kims
Reisexpert

Re: Verzekering camperhuur Australie

Bericht door Kims »

zaratoestra schreef:The Liability is the amount of money that you are liable for if the rental vehicle (or third party property) is damaged. You can leave the Liability at the highest amount (Standard Liability), or choose one of the reduction options below (if applicable).

Standard Liability AUD 5,000.00 bond applies
54 Days @ 0.00 each

Standard Liability bond due on pick up.

Volgens mij betekent dit dan dat je 5000 (3263 euro)AUD betaald wanneer je het voertuig ophaalt. Wanneer je hem inlevert en er is niets mis mee, geen schade, nog ongevallen krijg je dit volledige bedrag later terug?
Wat als je een klein beetje schade hebt - ben je dan ook dit volledige bedrag kwijt??)
Bij een standaard eigen risico (je hebt niet geschreven welk bedrag dat is maar het lijkt aannemelijk dat dat $5000 is), betaal je inderdaad $5000 borg wanneer je de auto huurt. Dit kan w.s. via je credit card. Wanneer je dan schade oploopt door je eigen schuld, wordt het bedrag van de schade van die $5000 afgetrokken... Dus nee je bent niet het volledige bedrag kwijt...dat zou wat zjin, ha ha.
zaratoestra schreef: Liability Reduction Option 1 AUD 2,500.00 bond applies
4 Days free + 50 Days @ 22.00 each
(Dit komt op 720 euro te betalen. )
Volgens mij betaal je dan max. 2500 dollar op voorhand en kan een schadegeval je in het slechtste geval ook maar 2500 dollar kosten. Je betaalt hier echter 720 euro voor.

Reduces the liability bond by paying an additional amount per day

Liability Reduction Option 2 AUD 250.00 bond applies
Je betaalt slechts 250 euro die je later, al dan niet kan terugkrijgen. Maar dit kkost je wel 1210 euro. Geld dat je altijd kwijt bent als je niets tegenkomt. 4 Days free + 50 Days @ 37.00 each

Reduces the liability bond to the lowest option

Value Pack AUD 250.00 bond applies
4 Days free + 50 Days @ 48.75 each

Includes: Liability Reduction Option 2 plus most extras
Klopt. Je koopt je eigen risico zeg maar af. Je moet je afvragen of het het geld waard is. Hoe meer je bovenop je huurprijs betaald, hoe lager je eigen risico.
zaratoestra
Reisexpert

OK, da's duidelijk...maar wat in het slechtste geval wanneer je de auto bv. Perte total/total loss rijdt of wanneer je bv. in een ravijn rijdt en het overleeft :-). Niet dat we dat van plan zijn, maar ik wil maar zeggen: in die gevallen is de auto volledig stuk!!!
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

zaratoestra schreef:OK, da's duidelijk...maar wat in het slechtste geval wanneer je de auto bv. Perte total/total loss rijdt of wanneer je bv. in een ravijn rijdt en het overleeft :-). Niet dat we dat van plan zijn, maar ik wil maar zeggen: in die gevallen is de auto volledig stuk!!!
Dan betaal je dus je eigen risico...
zaratoestra
Reisexpert

Wat bedoel je hiermee?? Dat je dan een volledig nieuwe auto moet kopen voor hen?? :-)
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

zaratoestra schreef:Wat bedoel je hiermee?? Dat je dan een volledig nieuwe auto moet kopen voor hen?? :-)
Nee, dat je dus het eigen risico bedrag betaald van de opties die je hierboven hebt genoemd. Dus maximaal betaal je $5000 maar als je een ander pakket hebt gekozen waarbij je in eerste instantie dus meer betaald, heb je een lagere eigen risico.
zaratoestra
Reisexpert

Ok super - dus wat er dan ook gebeurt we kunnen maximaal 5000 dollar moeten betalen. :-)

Waar zouden jullie voor opteren??
karineninge

Camper van Melbourne naar Alice Springs?

Bericht door karineninge »

Hallo allemaal,

Wij willen half oktober lekker voor 6 weekjes naar Australië. Het eerste deel van onze reis willen wij met een campervan doen en die begint in Melbourne. Wij wilden deze laten eindigen in Alice Springs maar komen erachter dat er niet veel bedrijven een drop-off point in Alice Springs hebben.
Er wordt ons hierdoor meermaals aangeraden door te rijden naar Darwin maar dat is toch ook weer 1500km extra.

Graag horen we jullie advies over wat te doen en belangrijk ook, welk camperverhuur bedrijf jullie goede ervaringen mee hebben. Er zijn er zoveel!!

Alvast dank!

Groetjes,
Karin & Inge
Kims
Reisexpert

Re: Camper van Melbourne naar Alice Springs?

Bericht door Kims »

Hi,

Je beste kans voor een drop off op de meeste plekken zijn de grote bedrijven zoals Apollo, Maui, Britz en misschien Wicked Campers.

Tussen Darwin en Alice is heel veel te doen, vooral richting Darwin in Kakadu en Litchfield bijvoorbeeld. Alleen zul je daar in het heetste seizoen dan zijn wanneer de "build up" naar het moessonseizoen is begonnen met hitte en vooral intense luchtvochtigheid. Verre van aangenaam, vooral als je kampeert... Geen aanrader!

Succes ermee!
karineninge

Re: Camper van Melbourne naar Alice Springs?

Bericht door karineninge »

Super, veel dank Kim! We zullen het in overweging meenemen.
Torra
Reisexpert

Recente camper ervaring

Bericht door Torra »

Hi
Wij, 2 personen, zijn van plan half oktober 4 tot 6 weken een klein stukje Australië te verkennen in een kleine camper met in ieder geval een toilet aan boord.
Omdat wij goedkope tickets naar Goldcoast kunnen kopen beginnen we daar waarschijnlijk en zakken op ons gemak af naar Melbourne.
Heeft iemand van jullie recente ervaring met het huren van een Campervan of info van een ander?
Wij denken aan de Jucy Condo, spuuglelijk van buiten, maar dat is overkomelijk als de rest ok is.
Kims
Reisexpert

Re: Recente camper ervaring

Bericht door Kims »

Hi,

De grootste verhuurbedrijven zijn Britz, Maui, Apollo en Wicked (backpackerstyle). Ik zou er ook naar kijken of je de camper op een bepaalde plek kunt ophalen en droppen op een andere, dat kan bij de grote bedrijven, niet bij de kleine. Dat brengt wel extra kosten met zich mee.

Waarom willen jullie een toilet in de camper? Er zijn veel goede openbare toiletten onderweg en de campings (ook national parks) hebben goede voorzieningen. Als je namelijk een camper huurt zonder toilet en dus vaak een kleiner, ben je aanzienlijk goedkoper uit. Zo'n toiletje kun je trouwens ook zelf aanschaffen eventueel mocht dat een must zijn, het is een "portable cassette toilet".

Veel plezier!
Torra
Reisexpert

Re: Recente camper ervaring

Bericht door Torra »

Bedankt Kims,
Wij willen graag een toilet omdat we niet midden in de nacht naar een camping toilet willen wandelen. :P

Maar je hebt dus geen recente ervaring begrijp ik.
Ik vraag mij af wat handiger/ voordeliger is. Via een tussenpersoon zoals Kilroy bijvoorbeeld of rechtstreeks via de mail met een bedrijf daar.
Wat personen auto betreft doe ik dat altijd rechtstreeks, na eerst veel reviews gelezen te hebben.
Ik kan echter niet veel recente reviews vinden over camper busjes.
Plaats reactie