Safari Kenia

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
Maf

Re: Safari Kenia

Bericht door Maf »

Op zich ben ik ook pro daar regelen, maar tijd is schaars helaas... iemand een ervaringsverhaal over daar regelen? Hoor over dagen regelen voor een 3-4 dagen trip...
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: Safari Kenia

Bericht door Tikva »

We hebben het in Tanzania in een middagje geregeld. 5 bureautjes langs en die waar je morgen kon gaan, redelijk prijs en waar je het beste gevoel bij hebt kiezen.
Zou verwachten dat het in Kenia niet langer duurt. Je betaald waarschijnlijk wel net iets meer als wanneer je echt dagen gaat shoppen maar zeker niet meer dan wanneer je uit Nederland boekt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Safari Kenia

Bericht door bolletjeom »

Waarom Masai mara??? Kijk goed naar het seizoen want een aantal maanden per jaar is dit ongeveer het minst interessante park van het hele land. Hoeveel dagen heb je en waar ligt je vrijwilligerswerk (ongeveer). Op de een of andere manier vond ik de afstanden nog wel te overzien. Lake Nakuru was absoluut het mooiste park dat wij hebben gezien. We zijn niet in Masai geweest omdat we in het verkeerde seizoen waren. Het heeft grote naamsbekendheid maar als je er over gaat lezen word het niet gezien als mooiste park van het land.

Ter plekke is alles snel te regelen. Wat het kost hangt sterk af van de hoeveelheid mensen met wie je een jeep kunt delen en de concurentie die er in een plaatsje is.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Maf

Re: Safari Kenia

Bericht door Maf »

Naja, de wildebeast trek is precies die periode van het jaar (eind juni, begin juli), leek me wel leuk ;)
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Safari Kenia

Bericht door bolletjeom »

mwah, das wel een aardige reden om die kant op te gaan ;)
Het is ook een verdomd goede reden om tijdig te boeken!!! Want je bent niet de enige die op dat geniale idee is gekomen. Onze gids vertelde dat campings in Nationale parken soms wel 3 maanden van te voren geboekt moeten worden in het hoogseizoen. Dat was zijn tip voor als we ooit met eigen vervoer naar een park wilde. Misschien dat sommige organisaties plekken inkopen voordat ze weten of ze klanten hebben maar hou er even rekening mee.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Linde
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mar 2010 08:40

Re: Safari Kenia

Bericht door Linde »

Travelcare LTD (tickets@travelcare.co.ke) was super. Kantoor zit onder het Hilton Hotel in Nairobi.
90 dollar per dag.
Maf

Re: Safari Kenia

Bericht door Maf »

Ik ben weer terug, en om even wat info te geven:

Ik ben zelf met Jocky Tours geweest; alles via mail geregeld en ter plekke betaald. Kon meteen uit het vliegtuig op Safari. Achteraf ook nog wat andere verhalen gehoord en dingen gedaan. In het International Youth Hostel zit ook een reisbureautje waar je alles perfect kan afstemmen, zowel via de mail als ter plekke.

De prijzen waren voor beiden niet veel duurder dan ter plekke regelen (paar tientjes) en er was nog plek om tijdens dit seizoen te gaan, blijkt dat het hoogseizoen juist eind juli-begin augustus is...

Ik was net te laat voor de trek, maar wel enorme kuddes gezien, jagende leeuwen/cheetah's etc. zoveel meer mooie dingen :) Daarna het project, wat ook super was. Een kleine impressie van de safari (camera; Canon Ixus 85)
http://www.facebook.com/album.php?aid=2 ... b35b32f8d6
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: Safari Kenia

Bericht door Tikva »

Mooi foto's hoor, vooral die met etende leeuwen is erg gaaf!
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Maf

Re: Safari Kenia

Bericht door Maf »

Thanks :)
Robin
Reisexpert
Berichten: 211
Lid geworden op: 17 jul 2009 11:13

Re: Safari Kenia

Bericht door Robin »

Maf,

Kan je aangeven hoeveel je uiteindelijk betaald hebt. Dan hebben andere reizigers een referentiepunt.
Wij zijn destijds ook met jocky geweest en vonden het een prima organisatie.
eefje
Wereldreiziger
Berichten: 176
Lid geworden op: 09 dec 2007 20:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Safari Kenia

Bericht door eefje »

Daar ben ik ook erg benieuwd naar!
Maf

Re: Safari Kenia

Bericht door Maf »

Ah, dat zal ik nog even vermelden ;)

Ik was 220 euro kwijt voor 3 dagen Masai Mara (3 dagen park entree inclusief, inclusief trip vanaf Nairobi en twee nachten in het tentenkamp net buiten het park). Je hebt ook de 4 dagen tour met Lake Nakuru; die raad ik echt aan; een erg mooi (klein) park en dan zie je ook neushoorns :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten