Working Holiday Visum Canada

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Liesbeth123
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2008 12:39

Working Holiday Visa

Bericht door Liesbeth123 »

Hallo,

Ik was van plan om begin januari 2009 een jaar naar Canada te gaan via het working holiday visa. Nu zeggen ze op de site van de ambassade te wachten met vliegtickets boeken, werk en appartement op te zeggen en dergelijke tot je de goedkeuring krijgt, wat me ook logisch lijkt.

Nu komt mijn probleem: je kan nog steeds geen visa aanvragen voor 2009. Ik heb de ambassade gemaild en ze hebben geantwoord dat meer informatie op hun website zal komen in de 2de helft van oktober. Nu heb ik wat rondgeneusd op internet en vrees dat je pas in december een visa zal kunnen aanvragen voor 2009. Maar hoe kan ik dat dan nog regelen als ik na de aanvraag 5-8 weken moet wachten op een antwoord en dan nog vliegtickets moet boeken? Dan kan ik toch nooit in januari vertrekken? (appartement is al opgezegd en voor het werk heb ik een loopbaanonderbreking van een jaar)

Hopelijk weten jullie wat meer. Alvast bedankt voor de hulp!
Gebruikersavatar
Rick
Reisexpert
Berichten: 1008
Lid geworden op: 07 jun 2008 14:30
Locatie: I^I
Contacteer:

Re: Working Holiday Visa

Bericht door Rick »

Volgens de visa site van Canada:
Validity / Timing
From issuing of the "Letter of Introduction", you have up 12 months to enter the country. You are able to work for up to 12 months from your date of entry.
Dus je kan hem gewoon nu al aanvragen als je pas in januari gaat, omdat hij pas ingaat zodra je in Canada geland bent. ;)
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Working Holiday Visa

Bericht door Erik »

Galerius schreef: Dus je kan hem gewoon nu al aanvragen als je pas in januari gaat, omdat hij pas ingaat zodra je in Canada geland bent. ;)
Maar als hij wordt afgekeurd heb je een probleem toch? En dat is wat ze bedoelt. Had je deze pagina over het Work and Holiday visum van Canada al gevonden? Ook kun je een mailtje sturen naar deze meiden, ze hebben ook hetzelfde visum gehad en weten een beetje hoe alles verloopt.
Gebruikersavatar
Rick
Reisexpert
Berichten: 1008
Lid geworden op: 07 jun 2008 14:30
Locatie: I^I
Contacteer:

Re: Working Holiday Visa

Bericht door Rick »

Dan heb je zeker een probleem, maar heeft ze hem ook al aangevraagd gehad dan? Als je het niet probeert dan weet je het ook niet zeker. Je betaalt toch pas voor een visum zodra je hem hebt gekregen?

Ah wacht ze hebben pas in december een nieuwe ronde van visums uitgeven. :@
Liesbeth123
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2008 12:39

Re: Working Holiday Visa

Bericht door Liesbeth123 »

Bedankt voor de hulp, maar de op de formulieren die je moet invullen staat duidelijk: Departures must take place between January 1st and December 31st 2008. Dan kan ik dat formulier toch niet gebruiken en moet ik wachten op dat van 2009?
Liesbeth123
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2008 12:39

Re: Working Holiday Visa

Bericht door Liesbeth123 »

evanerp schreef:
Galerius schreef: Dus je kan hem gewoon nu al aanvragen als je pas in januari gaat, omdat hij pas ingaat zodra je in Canada geland bent. ;)
Maar als hij wordt afgekeurd heb je een probleem toch? En dat is wat ze bedoelt. Had je deze pagina over het Work and Holiday visum van Canada al gevonden? Ook kun je een mailtje sturen naar deze meiden, ze hebben ook hetzelfde visum gehad en weten een beetje hoe alles verloopt.
Nee, ik vrees niet dat ze hem gaan afkeuren.
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Working Holiday Visa

Bericht door Erik »

Ik weet ook niet precies hoe het werkt, maar wel vreemd dat je dus niet nu al een visa kunt aanvragen voor 2009. Zeker omdat hoe vroeger je boekt hoe goedkoper een ticket is. (meestal).
Liesbeth123
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2008 12:39

Re: Working Holiday Visa

Bericht door Liesbeth123 »

evanerp schreef:Ik weet ook niet precies hoe het werkt, maar wel vreemd dat je dus niet nu al een visa kunt aanvragen voor 2009. Zeker omdat hoe vroeger je boekt hoe goedkoper een ticket is. (meestal).
Ja precies. En vooral: ik wil graag een volledig jaar gaan en niet maar 10 of 11 maanden.
flipknin
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:27

Naar Canada met Work Holiday Visum

Bericht door flipknin »

hoi

ik wil erg graag met mijn vriend naar canada via het work holiday visum.
ik vind alleen erg weinig informatie hierover op het internet.
weet iemand hoe lang je bij een werkgever kunt blijven?
ik ben namelijk net terug van een jaar australie waar ik echt rond reisde.
deze keer wil ik echter een leuke werkplek zoeken op voorhand om daar dan bv 8 maanden te blijven en geld te sparen.
wat moet je doen om canada binnen te raken?
ik zat namelijk op een site maar die begon onmiddellijk met mijn visum aan te maken terwijl ik nog geeneens een idee heb wanneer ik kan - wil vertrekken.
alle informatie over work holiday in canada is welkom.
leuke plekjes, werkegevers, bank regeling, taxen , ...
ik was naar australie met een organisatie gegaan maar dat vind ik niet zo handig dus wil ik het graag zelf regelen deze keer.
dank je wel
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: canada

Bericht door bolletjeom »

working holiday visum Canada
dat is de info die we op dit moment hier op deze site hebben.
Meer info om dit aan te vullen is altijd welkom
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
flipknin
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:27

Re: Naar Canada met Work Holiday Visum

Bericht door flipknin »

hallo

heb je al meer informatie gevonden?
ik ben van plan ook te vertrekken met mijn vriend naar canada en vind ook bijna geen informatie!
net als jij kom ik nog niet zo lang terug van een jaar australie en wil ik achte maanden op een leuke werk plek zitten, want in australie was dat soms niet makkelijk te vinden werk!
groetjes
:) :) :)
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Naar Canada met Work Holiday Visum

Bericht door bolletjeom »

aan wie vraag je dit?
volgens mij reageer je op je eigen topic?!?
enneh als de vraag voor mij bedoeld was... ik heb helemaal niet de intentie om naar canada te gaan. De vorige link heb ik gewoon geplaatst omdat ik wist waar de info te vinden was op deze site
succes met voorbereiden
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Willem

Hoeveel geld nodig voor Canadees Working Holiday Visum

Bericht door Willem »

Ik ben bezig met mijn visumaanvraag voor een working holyday in Canada. Op de website van de canadese ambassade las ik dat je genoeg geld bij je moet hebben om de eerste maanden in je eigen onderhoud te kunnen voorzien. De ambassade wil niet vertellen om hoeveel geld het gaat. Weet iemand toevallig hoeveel geld je het minimaal bij je moet hebben om in Canada langs de duane te mogen? Alvast bedankt. Willem
jolanda1112
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2010 19:55

Re: Hoeveel geld nodig voor Canadees Working Holiday Visum

Bericht door jolanda1112 »

Hallo Willem,

Ik heb zelf ook een WHV gekregen voor 2010.
Dit heb ik geregeld via een emigratiebureau. Zij gaven aan dat je ongeveer voor 3 mnd €2100,- moet hebben.
Maar voor Nederlanders is het nog geen harde eis. Ze adviseerden het wel aan te kunnen tonen mochten ze er bij de douane om vragen.
Dus €2100,- is wat je moet aantonen.

Er waren overigens nog meer eisen die je moet aantonen.

Heb je al een WHV want er zijn maar 600 beschikbaar in het hele jaar?

Groet Jolanda
frits
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2010 22:20

Re: Hoeveel geld nodig voor Canadees Working Holiday Visum

Bericht door frits »

Hoi Willem

Ik ben ook bezig met een working holyday visum.

wat het precies kost kan ik je niet zeggen maar kijk maar even op deze website hier kunnen ze je meer vertellen.

Travel Active

groetjes Frits
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten