Australië met kind / kinderen

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
BeingVera
Vakantieganger
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 okt 2014 16:24

Reizen met een baby

Bericht door BeingVera »

Hi guys,
een tijdje geleden gaf ik in een ander stuk aan deel 2 van onze reis naar Ozzyland voort te willen zetten. Dat gaat nog steeds gebeuren, alleen niet in april en niet met z'n tweetjes maar met zijn drieën! In maart verwachten wij namelijk een baby, en we zijn van plan hem gewoon mee te nemen.
Het idee is nu drie weken totaal, Sydney - Cairns - Brisbane - Sydney (we just love Sydney :P ) Dit eind mei tot midden juni.
Nu heb ik wel het een en ander uitgezocht over reizen met een baby, zeker verre reizen vereisen wel een voorbereiding.
Mijn vraag: wie heeft er ervaring met reizen met een (kleine) baby, en heeft iemand daarin de gouden tip?
Cheers, Vera
Torra
Reisexpert
Berichten: 212
Lid geworden op: 08 sep 2012 08:30

Re: Reizen met een baby

Bericht door Torra »

Hoi
Voor mij is het heeeeel lang geleden dat wij reisden met een baby.
Als er niemand een bevredigend antwoord of tip voor je heeft hier, dan kan je het proberen op

http://www.verrereizenmetkinderen.nl/Forum/

Daar kun je dan al je specifieke vragen stellen en/of info vinden.
Succes en veel plezier met voorbereiden en de rest van de zwangerschap tijd natuurlijk!
Travelator
Reisexpert
Berichten: 2140
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:32
Locatie: Geen

Re: Reizen met een baby

Bericht door Travelator »

@Tikva
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Reizen met een baby

Bericht door Kims »

Hi,

Hoe willen jullie daar gaan reizen? Denk dat veel afhankelijk is daarvan. Het is een westers land dus er zijn veel voorzieningen vergelijkbaar met Nederland.

Neem wel warme en regenkleren mee voor die tijd van het jaar in Sydney en omstreken....midwinter brrr.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
BeingVera
Vakantieganger
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 okt 2014 16:24

Re: Reizen met een baby

Bericht door BeingVera »

Thanks Torra, en naar Kims:

We gaan niet kamperen maar lekker naar hotelletjes, en huren in ieder geval een auto in Cairns om toch wat leuke dingen daar te zien.

Weet iemand toevallig of het slim is om een auto stoeltje te huren bij een verhuurbedrijf van auto's? Of zijn daar slimmere bronnen voor?

Groetjes
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Reizen met een baby

Bericht door Kims »

Huren is t makkelijkst, kost een paar dollar per dag. Je kan er ook 1 kopen en dan verkopen maar voor korte tijd is dat niet de moeite waard.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
BeingVera
Vakantieganger
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 okt 2014 16:24

Re: Reizen met een baby

Bericht door BeingVera »

Kims schreef:Huren is t makkelijkst, kost een paar dollar per dag. Je kan er ook 1 kopen en dan verkopen maar voor korte tijd is dat niet de moeite waard.

Veel plezier!
Ah oké! En paar dollar per dag is het geld niet inderdaad. Eens kijken of dat hetzelfde werkt het kinderwagens..

Thanks!
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Reizen met een baby

Bericht door Kims »

Dat denk ik niet...tenminste dat heb ik niet eerder gehoord.

Wij hadden een booster seat bij de auto gehuurd maar ons mannetje was toen net 4. Kijk dus wel specifiek naar een baby seat voor jullie kleintje.

Of zou je anders zo'n kinderwagen met aparte capsule mee kunnen nemen? Dan heb je beide. Sorry, weet even niet hoe t in NL heet...ben al te lang in Oz ;-)
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
BeingVera
Vakantieganger
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 okt 2014 16:24

Re: Reizen met een baby

Bericht door BeingVera »

Zal eens even kijken Kims wat ze aanbieden. Ik zie in ieder geval dat ze het kunnen aanbieden voor newborn tot toddler, dus dat is mooi.

Alleen een kinderwagen is een tweede.. We willen sowieso een draagzak meenemen voor het grootste gedeelte. Zo veel weegt hij dan nog niet ;p

Helemaal ideaal zou zijn als iemand daar een kennisje heeft waarvan we een oude wagen mogen lenen ofzo..
Reismeis
Reisexpert
Berichten: 2851
Lid geworden op: 10 jul 2011 23:31

Re: Reizen met een baby

Bericht door Reismeis »

Ik zou inderdaad ook voor een ergonomische draagzak of draagdoek gaan, zo kan je kleintje straks overal lekker slapen. Je kunt daar in een second hand store misschien ook wel een kinderwagen op de kop tikken. Mag je je eigen autostoel meenemen in het vliegtuig? Volgens mij mogen wij en de buggy, en de maxicosi meenemen naar Spanje (KLM). Hoe oud is je kindje als jullie naar Australie willen gaan?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
BeingVera
Vakantieganger
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 okt 2014 16:24

Re: Reizen met een baby

Bericht door BeingVera »

Reismeis schreef:Ik zou inderdaad ook voor een ergonomische draagzak of draagdoek gaan, zo kan je kleintje straks overal lekker slapen. Je kunt daar in een second hand store misschien ook wel een kinderwagen op de kop tikken. Mag je je eigen autostoel meenemen in het vliegtuig? Volgens mij mogen wij en de buggy, en de maxicosi meenemen naar Spanje (KLM). Hoe oud is je kindje als jullie naar Australie willen gaan?
Ja dat leek ons ook handig omdat je hem dan altijd overal, makkelijk bij je hebt.
Volgens mij mag dat wel, maar ik zag ook dat het voor in het vliegtuig handig is om zo'n baby wieg te reserveren? Een meenemen lijkt me meer gedoe.
Als het volgens plan verloopt allemaal is hij tegen die tijd iets meer dan twee maanden. We zijn er dus vroeg bij ;)
Reismeis
Reisexpert
Berichten: 2851
Lid geworden op: 10 jul 2011 23:31

Re: Reizen met een baby

Bericht door Reismeis »

Een babywiegje reserveren is een goed plan inderdaad! Vergeet je de annuleringsverzekering niet? Je weet namelijk nooit hoe een bevalling verloopt en hoe je kindje het daarna doet.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Reizen met een baby

Bericht door Kims »

Hi,

Je kan ook eventueel een berichtje op Gumtree zetten of op FB op een "community group" zoals de Cairns Dutch Club oid.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
BeingVera
Vakantieganger
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 okt 2014 16:24

Re: Reizen met een baby

Bericht door BeingVera »

Reismeis schreef:Een babywiegje reserveren is een goed plan inderdaad! Vergeet je de annuleringsverzekering niet? Je weet namelijk nooit hoe een bevalling verloopt en hoe je kindje het daarna doet.
Haha nee inderdaad die vergeten we niet ;) het wordt ook maar hotellen boeken en de tickets pas na de bevalling. Je weet inderdaad maar nooit hoe het loopt.

Goed idee Kims, ik zal eens kijken bij Dutchies in Australia
Lianne2207
Reiziger
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 jul 2013 13:09

Cairns-Brisbane in oktober met kind van 1 jaar

Bericht door Lianne2207 »

Hallo allemaal,

Het onderwerp zegt al een hoop, maar wij zijn dus van plan om in oktober 2017 met onze dan 1 jarige dochter naar Australië te gaan. We willen heel graag het stukje Cairns/Brisbane doen. Nu vragen we ons ten eerste af of het hier in oktober dan goed weer is. We willen voornamelijk stranden en natuur bezoeken. Het zou dan heeel fijn zijn als het ook daadwerkelijk mooi weer is. Wie heeft hier ervaring mee?

Ook zijn wij nog op zoek naar dingen die we echt niet over mogen slaan op deze route. Heeft iemand deze route ook wel eens met kinderen afgelegd? Wat raden jullie aan qua accommodatie? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Lianne
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast