Backpacken door Europa

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
ReVision

Backpacken door Europa

Bericht door ReVision »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum dus ik hoop dat ik niet direct fouten maak of iets verkeerd zeg.
Ik heb al het e.e.a. aan topics doorgelezen maar er zijn toch nog wat onzekerheden.

Ik ga met 2 vrienden reizen door Europa d.m.v. een interrail global pass en mogelijk 2 vluchten. We hebben al een redelijk idee waar we heen gaan en hoelang we blijven. Maar ik vroeg me af of er nog dingen zijn waar we op moeten letten bijvoorbeeld met de reizen naar bepaalde steden/landen per trein en andere problemen waar we tegen aan kunnen lopen.

Hieronder een overzicht waar we heen willen en in de juiste volgorde

(Trein) Amsterdam - Brussel - Parijs - Barcelona - Madrid - Lissabon - Porto
(Vliegen) Porto/Lissabon - Nice
(Trein) Nice - Monaco - Milaan - Venetie - Geneve
(Vliegen) Geneve - Boedapest
(Trein) Boedapest - Wenen - Praag - Berlijn - Amsterdam

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is op deze manier.
Alle Tips en informatie is welkom.
Ralph
Reisexpert

Re: Backpacken door Europa

Bericht door Ralph »

Enig idee hoe lang je in elke plaats wil blijven?

Nice is echt een leuk stadje, stuk beter dan Monaco dat om de hoek ligt. Ik zou in Monaco wel naar het museum voor onderwater zut gaan.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Het is mij niet helemaal duidelijk welke vragen je hebt. Belangrijke vraag is inderdaad hoeveel tijd je hebt. Verder is het volgens mij een leuke combinatie. Wel veel steden mischien zou je nog voor een paar dagen gewoon een relax strand bestemming kunnen bezoeken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Hoot
Reiziger

Bericht door Hoot »

ReVision schreef:(Trein) Nice - Monaco - Milaan
Wat een erg mooi stukje is: van Nice via Tende naar Cuneo (en daar kun je verder naar Turijn en Milaan).
Echt een treinrit die je eens gedaan moet hebben, zo geweldig mooi uitzicht onderweg! De trein stopt op de meest kleine stationnetjes, en je reist letterlijk en figuurlijk door de bergen.
Ik ben een paar jaar geleden op vakantie geweest in één van de kleinere dorpjes langs de lijn, als je dan met de trein mee wilde moest je op het perron zwaaien wanneer de trein eraan kwam, dan kon je mee. En voor uitstappen moest je even aan de conducteur vragen of de trein op jouw station wilde stoppen. Echt geweldig, waar vind je nog ziets in West-Europa!

Google maar eens op "train des merveilles" en laat je overtuigen ^O^
Don't dream your life - Live your dream
Jochem
Reiziger
Contacteer:

Re: Paar weken backpacken in Europa

Bericht door Jochem »

Met dat budget zou ik 4 weken in Tsjechie blijven
Spreken ze ook een rare taal.....en geen strandweer :)
woutersl
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door woutersl »

Qua liften zou je ook eens kunnen kijken op hitchhikers.org Ik heb daar zelf eens een lift aangeboden en dat werkte goed en snel! Liften is altijd een risico, maar via die site kan je tenminste van tevoren even contact leggen!

Veel plezier!
Op zoek naar leuk vakantiewerk of vrijwilligerswerk kijk dan op http://www.wereldwerk.eu Op deze website kan je zelf reageren op werkgevers of tegen een kleine vergoeding gekoppeld worden aan vrijwilligerswerk.
vis101

Bericht door vis101 »

he Mien

Ga in Augustus richting Noorwegen met mijn mobilhome ben alleen dus ik kan je een lift geven .Ga een maand dus kan je daar afzetten en terug meenemen op een afgesproken punt .Ben man van 50 en kunnen we de kosten van diesel delen .Het is ongeveer 1200 km 10 liter per 100 km = +- 120 euro .Dus je ziet maar of je dat zie zitten .

Groetjes
Tommm

14 dagen backpacken

Bericht door Tommm »

Hallo!

Ik ga in de zomer vakantie met 3 vrienden backpacken door europa. We willen graag naar de volgende landen: (Frankrijk), Spanje, Portugal, Marokko.

We hebben allemaal geen ervaring met backpacken en hebben ook nog geen idee hoe we het willen aanpakken.. Daarom wil ik graag jullie hulp.

We willen graag 2 dagen in marokko blijven (vanaf portugal met de boot naar marokko). Voor de rest weten we nog niet hoelang we waar willen verblijven.

ik heb van te voren een paar vraagjes, maar alle info is natuurlijk welkom:

1. Welke steden kunnen we niet missen in deze landen.
2. Hoe is het het leukste/fijnste reizen
3, Wat is een goede rugzak (backpack) om te kopen
4. Waar moet ik aan denken met inpakken
5. Waar zijn goede hostels/B&B's/goedkope slaapplekken

Nogmaals: alle informatie is welkom, aangezien wij nog totaal geen ervaring hebben met backpacken!
Tommm

Re: 14 dagen backpacken

Bericht door Tommm »

Weten jullie daarnaast nog een site waar je op een landkaart (digitaal) je reis kan plannen of iets dergelijks?!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

vertel eerst eens hoeveel tijd jullie hebben, hoeveel budget. waar je wilt overnachten (hostels in steden of campings) en waar je intresses liggen.

Er zijn een paar hele leuke steden in dat gebied. Mardid is bijvoorbeeld ook in de zomer heel leuk al zeggen mensen dat het er te warm is. Als het weer mee werkt is dat een hele leuke stad. Zowel overdag als 's nachts. Barcelona is natuurlijk de topper maar kan financieel er flink inhakken als je ook werkelijk intresse hebt in de geniale gebouwen van Dali.

waarom vanuit Portugal naar marokko. De overtocht vanuit Spanje is vele malen goedkoper en sneller.
2 dagen voor Marokko is echt jammer. Het is een pracht land en verdient meer tijd. Met 2 dagen kom je waarschijnlijk niet verder dan Tanger. wij vonden dat geen onaardige stad maar het geeft geen goed beeld van Marokko. Daarvoor moet je toch echt eventjes verderop gaan kijken. Chefchaouen is prachtig. allemaal witte huisjes met blauwe deuren in een mooie bergomgeving. Dit is makkelijk te bereiken vanuit Tanger. Of ga naar Fez met de trein.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tommm

Bericht door Tommm »

Super bedankt voor de info!

Het budget wat we hebben ligt nog niet vast, maar zal rond de 600 euro liggen ofzo..
Verder willen we een tentje meenemen zodat we ook op campings kunnen overnachten (zodat we alle opties openhouden;))

Daarnaast willen we gewoon avontuur beleven zeg maar en ook cultuur opsnuiven!
We dachten zelf via portugal naar marokko omdat we ook graag naar portugal willen, maar het is idd net zo makkelijk om dan eerst nog even via spanje te gaan(A)!

Oke, het is misschien beter om dan langer in Marokko te blijven aangezien je in 2 dagen idd niet veel kan zien.. Wat raad jij aan?

(en warmte maakt me niks uit! is wel lekker:)!)
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

Ik zou aanraden je hele twee weken naar marokko te gaan. er is daar zoveel te zien en t is veel spectaculairder dan spanje (en ik denk portugal), t is iig meer avontuur.

Met twee weken heb je genoeg tijd om bijvoorbeeld de sahara in te gaan, of t atlas gebergte, of allebei. fes is een prachtige stad en chefchaouen heb ik goeie verhalen over gehoord (staat nog steeds op mijn lijstje). voordeel is natuurlijk dat marokko wat goedkoper is!

in zuid spanje moet sevilla en omgeving erg mooi zijn.

als je de vaart erin houdt kun je zuid-spanje en noord marokko combineren. je bent dan in beide gebieden wel beperkt door tijdgebrek maar je hebt toch genoeg tijd om een paar mooie plekkken te bezoeken.
het lijkt mij eerlijk gezegd gekkenwerk om portugal er ook nog bij te pakken.
amassakoul
Tommm

Bericht door Tommm »

Plannen zijn gewijzigd..: 1 van de mede-reizigers mag niet naar marokko.. Dus we doen tot nu toe deze route:
1. Parijs
2. San Sebastian
3. Santiago de compostela
4. Braga
5. Guimarães
6. Porto
7. Madrid
8. Sevilla
9. Barcelona

Vind iemand een van deze steden een afrader, of juist een aanrader?! Zo ja kan hij vertellen waarom?!(A)!
Als je verder nog mooie plekken is (frankrijk), Spanje en Portugal weet hoor ik het graag!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wat vreemd. ik had gister een hele uitgebreide reactie gegeven en die zie ik nu nergens :?

mag niet naar Marokko???? Waarom niet? Toch niet omdat iemand vol vooroordelen denkt dat het een eng land is om naar toe te gaan, hoop ik.
Marokko is geweldig! Super gastvrij.
Stel dat er iets met je gebeurd en je hebt hulp nodig. Dan kan je er op rekenen dat marokanen direct voor je klaar staan. Een gemiddelde fransman of spanjaard denkt eerder: zoek het zelf maar uit.
ik had gister (in mijn verdwenen berichtje )nu net zo'n mooi promotie praatje gehouden waarom je vooral een week naar marokko moest...haha

Nog even over je budget. Daar had ik gister zo'n lekker stuk over getiept.
600 euro : 30 euro als gemiddeld dagbudget= 20 dagen reizen.
Die 30 is superkrap genomen. Een bed op een slaapzaal in een (jongeren)Hostel kost tussen de €15 en €20. Afhankelijk van de populairiteit van de stad. probeer maar eens voor €10 per dag 3 maaltijden te kopen en al je gewone drinken dat je op een dag nodig hebt en af en toe een biertje!

Kamperen, in die regio moet je er niet op rekenen dat je terecht kunt op een camping zonder een reservering die je al maanden geleden hebt gemaakt. Ik heb 2 seizoenen gewerkt in de Franse alpen en mensen halve dagenrond zien rijden op zoek naar een camping die nog een plekje had. In het hoogseizoen zijn alle campings helemaal vol.
En ze zijn overigens niet veel goedkoper dan dormbeds. Ga maar eens wat op onderzoek uit op het internet.
De camping waar ik werkte vroeg €35 voor een eenvoudige plek voor een klein tentje.

je route. gevoelsmatig zou ik Barcelona eerst doen. dus het rondje andersom. Barcelona is ook duurder dan de andere steden in Spanje. Dan heb je dat tenminste gehad. Het is jammer als je dat moet overslaan omdat het geld op is bijvoorbeeld
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tommm

Bericht door Tommm »

:O ik had je reactie nog niet gezien?!:O

Joaa de oom van een vriendin van mij, die is daar ook geweest.. En die vriendin mag nu dus niet meer omdat die oom zei dat het heel gevaarlijk was.. En ik denk idd, als ik googlede, dat marokko veel meer tijd nodig heeft dan een paar dagen. Daarom leek het mij verstandiger om nu marokko over te slaan, en dat dan volgend jaar te bezoeken!

Ik vind het een hele goede Tip (een zeer logisch ook) Om barcalona eerst te doen, en dan verder te reizen.. Dus idd om de reis om te draaien..

Wat zijn jullie ervaringen dan qua budget?! ( We reizen 15 dagen!)
Plaats reactie