Ik volg je niet helemaal...Erik schreef:Soms hoor je dat reiziger die heel lang geleden in Australië zijn geweest een groot bedrag "sparen" doordat het altijd behouden blijft.
Ik heb bijvoorbeeld nooit mijn bankrekening afgesloten dus ben wel benieuwd of je é.é.a ergens online kunt checken.
Belasting Australië
- Kims
- Reisexpert
Re: Terugvragen belasting Australie
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Stel je opent een bankrekening en laat daar een bepaald bedrag op staan dan kun je door de jaren heen soms redelijk wat rente ontvangen. Soms hoger dan de kosten. Ook krijg je soms nog een heel salaris gestort.
Nu vroeg ik mij af of je ergens kunt zien of je bankrekening nog bestaat en of er saldo op staat?
Sorry als het nog steeds onduidelijk is. Onderweg naar huis en erg moe
Nu vroeg ik mij af of je ergens kunt zien of je bankrekening nog bestaat en of er saldo op staat?
Sorry als het nog steeds onduidelijk is. Onderweg naar huis en erg moe
- Kims
- Reisexpert
Ah, snaput!Erik schreef:Stel je opent een bankrekening en laat daar een bepaald bedrag op staan dan kun je door de jaren heen soms redelijk wat rente ontvangen. Soms hoger dan de kosten. Ook krijg je soms nog een heel salaris gestort.
Je kunt contact opnemen met je bank (email). Waarschijnljik moet je je dan kunnen identificeren etc maar dan kun je "internet access" kunnen krijgen lijkt me.
Bankrekeningen hebben geen kosten in Australie trouwens.
Succes ermee!
Ik was mijn super 'vergeten' terug te vragen.. klein bedrag, veel moeite. Krijg ik vorig jaar ineens een brief dat ik 4 dollar belasting moet betalen... Nu heb ik mijn super teruggevraagd en hoor ik niets meer van ze. Hoop dat het zo dan goed is.
-
Belasting terugvragen nadat je gewerkt hebt in Australië
Beste,
Als ik met een working holiday visum naar australia ga volr een half jaar, ongeveer 6maanden of een paar dagen minder.
Kan ik dan ook mijn belastingen terugkrijgen?
Alvast bedankt voor deinfo
Groetjes
Als ik met een working holiday visum naar australia ga volr een half jaar, ongeveer 6maanden of een paar dagen minder.
Kan ik dan ook mijn belastingen terugkrijgen?
Alvast bedankt voor deinfo
Groetjes
-
Belasting Australië
Beste medereizeigers!
Op dit moment zit ik al z'n 2 maanden in Australië en heb ik nog 2 maanden te gaan. Ik heb de afgelopen maanden gewerkt op een farm en in een hotel en heb dus ook belasting moeten betalen. Nu is het zo dat ik niet minimaal 6 maanden in Australië verblijf en daardoor dus geen belasting terug kan vragen. Nu vroeg ik mij wel het een en ander af met betrekking tot de belasting. Wanneer ik in Nederland mijn belasting terug vraag, moet ik dan ook aangeven wat ik hier in Australië heb verdiend?
Ik neem aan dat ik geen belastingaangifte hoef te doen bij de Australische belastingdienst, aangezien ik geen 'Australian resident' ben. Klopt dit ook?
Ik heb veel verhalen gelezen over mensen die een enorm bedrag terug moesten betalen nadat ze gewerkt hadden in Australië en zelf zit ik daar niet bepaald op te wachten.
Thanks alvast!
Op dit moment zit ik al z'n 2 maanden in Australië en heb ik nog 2 maanden te gaan. Ik heb de afgelopen maanden gewerkt op een farm en in een hotel en heb dus ook belasting moeten betalen. Nu is het zo dat ik niet minimaal 6 maanden in Australië verblijf en daardoor dus geen belasting terug kan vragen. Nu vroeg ik mij wel het een en ander af met betrekking tot de belasting. Wanneer ik in Nederland mijn belasting terug vraag, moet ik dan ook aangeven wat ik hier in Australië heb verdiend?
Ik neem aan dat ik geen belastingaangifte hoef te doen bij de Australische belastingdienst, aangezien ik geen 'Australian resident' ben. Klopt dit ook?
Ik heb veel verhalen gelezen over mensen die een enorm bedrag terug moesten betalen nadat ze gewerkt hadden in Australië en zelf zit ik daar niet bepaald op te wachten.
Thanks alvast!
- Kims
- Reisexpert
Re: Belasting Australië
Hi,
Ik zou je aanraden om zowel contact op te nemen met de Australische belastingdienst (https://www.ato.gov.au/) als de Nederlandse belastingdienst met je vragen. Ze communiceren zeker met elkaar dus het is belangrijk om te weten wat je moet doen, anders kan het inderdaad zijn dat je geld terug moet betalen.
Zorg ook dat je je superannuation terugvraagt als je het land verlaat, dat kan een leuke bonus zijn.
Succes ermee!
Ik zou je aanraden om zowel contact op te nemen met de Australische belastingdienst (https://www.ato.gov.au/) als de Nederlandse belastingdienst met je vragen. Ze communiceren zeker met elkaar dus het is belangrijk om te weten wat je moet doen, anders kan het inderdaad zijn dat je geld terug moet betalen.
Zorg ook dat je je superannuation terugvraagt als je het land verlaat, dat kan een leuke bonus zijn.
Succes ermee!
-
Thanks voor de reactie, zal ik zeker doen. Het gaat allemaal om volgend belastingjaar neem ik aan dan?
Superannuation kun je toch pas terug vragen als je visa is verlopen en je het land hebt verlaten?
Superannuation kun je toch pas terug vragen als je visa is verlopen en je het land hebt verlaten?
- Kims
- Reisexpert
Hoe bedoel je volgend belastingjaar? Qua belastingaanvraag zal het voor Nederland inderdaad in 2017 zijn, maar mocht je onverhoopt in Australie toch belasting kunnen terugvragen of een aanvraag moeten doen, dan zal dat rond juli/augustus moeten omdat het belastingjaar Down Under eind juni van elk jaar eindigt.Backpacker10 schreef:Thanks voor de reactie, zal ik zeker doen. Het gaat allemaal om volgend belastingjaar neem ik aan dan?
Klopt inderdaad, zie ook: https://www.ato.gov.au/Individuals/Inte ... e-country/Backpacker10 schreef:Superannuation kun je toch pas terug vragen als je visa is verlopen en je het land hebt verlaten?
Succes ermee!
-
Ik bedoel dat de belasting die ik hier ad afdraag (die ik eventueel moet verrekenen met de belasting in nederland) over het belastingjaar van 2017 gaat inderdaad.
Moet ik uberhaupt een belastingaangifte doen voor Australië, ook als ik weet dat ik geen belasting terugkrijg?
Moet ik uberhaupt een belastingaangifte doen voor Australië, ook als ik weet dat ik geen belasting terugkrijg?
Ik haak even in op dit onderwerp aangezien ik ook werk in Australië momenteel.
Wat bedoel je met dat je geen belasting kunt terugvragen aangezien je niet 6 maanden in Australië verblijft?
Voor zover ik kan vinden kan een ieder die gewerkt heeft belasting terug vragen, correct me if I'm wrong.
En dat dan na 30 juni 2016 of eerder indien je het land voortijdig verlaat.
https://www.ato.gov.au/Individuals/Inte ... rtaxreturn
Wat bedoel je met dat je geen belasting kunt terugvragen aangezien je niet 6 maanden in Australië verblijft?
Voor zover ik kan vinden kan een ieder die gewerkt heeft belasting terug vragen, correct me if I'm wrong.
-
Dat heeft te maken met het feit of je wordt aangezien als een Australian resident of een Foreign resident for tax purposes. Als je minimaal 6 maanden in Australië verblijft ben je volgens de Australische belastingdienst/overheid een Australian resident, verblijf je minder dan 6 maanden dan ben je een Foreign resident. Australian residents, kunnen tot een bepaald inkomen hun belasting terugvragen terwijl dit voor Foreign residents niet mogelijk is. Dit is zoals ik het heb begrepen?Ivo1988 schreef:Ik haak even in op dit onderwerp aangezien ik ook werk in Australië momenteel.
- Kims
- Reisexpert
Weet ik niet, voor juiste info neem contact op met de verschillende belastingdiensten.Backpacker10 schreef:Ik bedoel dat de belasting die ik hier ad afdraag (die ik eventueel moet verrekenen met de belasting in nederland) over het belastingjaar van 2017 gaat inderdaad. Moet ik uberhaupt een belastingaangifte doen voor Australië, ook als ik weet dat ik geen belasting terugkrijg?
Het gaat er om dat je na 6 maanden wordt gezien als "resident for tax purposes" waardoor je de "tax free threshold" kunt claimen, daarvoor wordt je gezien als "non-resident" die aanzienlijk meer belasting betaalt en die "threshold" niet kan claimen.Backpacker10 schreef:Dat heeft te maken met het feit of je wordt aangezien als een Australian resident of een Foreign resident for tax purposes. Als je minimaal 6 maanden in Australië verblijft ben je volgens de Australische belastingdienst/overheid een Australian resident, verblijf je minder dan 6 maanden dan ben je een Foreign resident. Australian residents, kunnen tot een bepaald inkomen hun belasting terugvragen terwijl dit voor Foreign residents niet mogelijk is. Dit is zoals ik het heb begrepen?
Op deze sites wordt het goed uitgelegd:
http://www.jobs4travellers.com.au/pages ... ack-refund
en over de "tax free threshold":
https://www.ato.gov.au/Rates/Tax-free-t ... dividuals/
en
https://www.ato.gov.au/individuals/work ... threshold/
Het gaat om het verschil tussen gezien worden als "resident for tax purposes" en "non-resident" zoals uitgelegd op deze site:
http://www.workstay.com.au/working_holiday_tax.htm
Succes ermee!
Bedankt @Kims!
Mijn vermoeden bevestigd met een perfecte uitleg .
Mijn vermoeden bevestigd met een perfecte uitleg .
Australië: belasting terugvragen
Uit de mailbox:
Ik heb in 2017 gewerkt in Australië en nu lukte vorig jaar mijn tax terug vragen niet.
Weet u wat ik het beste kan doen?