LEES EERST!: FAQ over visa en tickets Zuid-Oost Azië
Re: LEES EERST!: FAQ over visa en tickets Zuid-Oost Azië
Als jij door middel van een ticket kan bewijzen dat je Thailand verlaat, is dat geen enkel probleem.
(Een ticket Indonesie - Nederland is echter geen bewijs dat je Thailand verlaat.)
(Een ticket Indonesie - Nederland is echter geen bewijs dat je Thailand verlaat.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
Qreply
Hallo reislustigen!
Ik ben via een vriend van me een website gekregen waar vliegticketaanbiedingen naar Azië verzameld worden. Heb zelf via deze site m'n retourticket naar Bangkok gekocht van komend zomer. Er werd geadverteerd voor 498 euro maar heb uiteindelijk 530 betaald, wat natuurlijk nog steeds erg goedkoop is! De website is [verwijderd]. Verder heb ik voor 10!! euro een vliegticket van Phnom Penh naar Kuala Lumpur geboekt bij AirAsia. Onvoorstelbaar! Hopen dat het naast een goedkope ook een onvergetelijke reis gaat worden, maar dit komt vast goed. Succes met jullie tickets enzovoort!
Groetjes,
Marieke
Ik ben via een vriend van me een website gekregen waar vliegticketaanbiedingen naar Azië verzameld worden. Heb zelf via deze site m'n retourticket naar Bangkok gekocht van komend zomer. Er werd geadverteerd voor 498 euro maar heb uiteindelijk 530 betaald, wat natuurlijk nog steeds erg goedkoop is! De website is [verwijderd]. Verder heb ik voor 10!! euro een vliegticket van Phnom Penh naar Kuala Lumpur geboekt bij AirAsia. Onvoorstelbaar! Hopen dat het naast een goedkope ook een onvergetelijke reis gaat worden, maar dit komt vast goed. Succes met jullie tickets enzovoort!
Groetjes,
Marieke
Laatst gewijzigd door Erik op 28 feb 2011 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd
Reden: Link verwijderd
-
Ik heb een vraag over vliegtickets naar Bangkok aankomende zomer. Ik ben een paar jaar geleden een paar keer naar Bangkok gevlogen en toen betaalde ik vrij weinig, meestal niet meer dan 650. Nu zat ik de afgelopen week te zoeken naar een ticket richting Bangkok rond 10/10 juli tot 10/11 augustus dit jaar, maar het goedkoopst is Emirates voor 817.
Zit ik nu verkeerd te kijken (heb bijna alle maatschappijen gehad), of ben ik te laat met boeken, of zijn tickets naar Bangkok duurder geworden? Iemand dit mij hier antwoord op kan geven, of tips !?
Zit ik nu verkeerd te kijken (heb bijna alle maatschappijen gehad), of ben ik te laat met boeken, of zijn tickets naar Bangkok duurder geworden? Iemand dit mij hier antwoord op kan geven, of tips !?
Tickets zijn inderdaad duurder geworden, maar voor een vakantie in juli (= zomervakantie = hoogseizoen) ben je ook redelijk laat met boeken.
Ik heb in oktober/november mijn ticket voor juli geboekt, en wat toen bijna 700 euro kwijt.
Ik heb in oktober/november mijn ticket voor juli geboekt, en wat toen bijna 700 euro kwijt.
-
Hmm dat is wel jammer zeg, totaal niet op gerekend dat het goedkoopst 800 euro zou zijn. Ik ga nog even verder zoeken en anders moet het dan maar Thanks anyway!
-
jongens willen jullie met nog eeen keertje uitleggen hoe het precies zit met de visa's.
Ik ga een rondreis maken door ZO azie en ik ga een enkeltje bangkok kopen en terug boek ik terplekke wel (waarschijnlijk in Moskou)
Nu lees ik verschillende dingen en ik ben een beetje in de war. Als ik een enkel bangkok heb kom ik thailand dus niet in moet ik nu per se een goedkope vlucht t land uit hebben die ik bijv. niet ga gebruiken of zijn er ook andere mogenlijkheden??
alvast bedankt,
Groetjes
Kat
Ik ga een rondreis maken door ZO azie en ik ga een enkeltje bangkok kopen en terug boek ik terplekke wel (waarschijnlijk in Moskou)
Nu lees ik verschillende dingen en ik ben een beetje in de war. Als ik een enkel bangkok heb kom ik thailand dus niet in moet ik nu per se een goedkope vlucht t land uit hebben die ik bijv. niet ga gebruiken of zijn er ook andere mogenlijkheden??
alvast bedankt,
Groetjes
Kat
Je kan een enkeltje kopen wat je niet gebruikt , je kan een enkeltje kopen wat je wel gebruikt , of je kan voor vertrek in visum regelen voor Thailand in Amsterdam of den Haag.KatjaBaron schreef:Nu lees ik verschillende dingen en ik ben een beetje in de war. Als ik een enkel bangkok heb kom ik thailand dus niet in moet ik nu per se een goedkope vlucht t land uit hebben die ik bijv. niet ga gebruiken of zijn er ook andere mogenlijkheden??
Ik heb zojuist het visum artikel met hulp van Steven aangepast. Ik heb Steven gevraagd of hij misschien naar het artikel wil kijken, maar wil deze vraag ook bij andere mensen neerleggen. Op die manier hoop ik dat we een compleet artikel kunnen krijgen dat zoveel mogelijk mensen vooruit kan helpen, Ook hoop ik dat daarmee veel dezelfde vragen wat afneemt aangezien het daar zo goed mogelijk uitgelegd staat.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si135.html
Ik hoor graag jullie opmerkingen / reacties.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si135.html
Ik hoor graag jullie opmerkingen / reacties.
Ik zie zojuist dat een enkeltje Kuala Lumpur - Medan op 3 september maar 1.85 (!!) euro kost, dit kan toch onmogelijk kloppen? Ik weet dat er nog wat kosten bijkomen aan belastingen en bagage. Het is wel een Promo ticket, de Regular is 26.45 euro.
Wat denken jullie, klopt dit en zal ik gewoon boeken?
Wat denken jullie, klopt dit en zal ik gewoon boeken?
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Als je doorboekt bij AirAsia heb je een beter beeld van de kosten. Het ticket inclusief tax is namelijk €12.96.
En dan komen er ook nog kosten voor bagage (ca. 7 a 9 euro) en evt. nog andere kosten bij.
En dan komen er ook nog kosten voor bagage (ca. 7 a 9 euro) en evt. nog andere kosten bij.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
Jaja, ik weet dat er nog extra kosten bijkomen. Maar ik snap niet waarom de vlucht zelf maar 1.85 euro is? Op sommige andere dagen kost het namelijk in de 20 euro (en de vlucht op 3 september koste 2 weken geleden ook nog 'zo veel'). Voor mijn gevoel kon het haast niet kloppen!! Dus ik vroeg me af of iemand bekend was met deze 'stuntprijzen', of dat het misschien een foutje is.
Maar misschien moet ik gewoon niet zo achterdochtig zijn en gewoon snel boeken
Maar misschien moet ik gewoon niet zo achterdochtig zijn en gewoon snel boeken
Vanaf 1 september zijn er veel meer goede aanbiedingen van KL naar Indonesië. Dezelfde prijs betaal je b.v. naar Banda Aceh en Padang. Naar Yogyakarta en nog een paar andere plaatsen vlieg je al van 4,47 euro.
Dit zijn fantastische aanbiedingen voor wat je krijgt. Ik heb vorig jaar op die manier van te voren 12 tickets gekocht. Sommigen hebben we niet gebruikt.
Ja dus, meteen boeken!
Dit zijn fantastische aanbiedingen voor wat je krijgt. Ik heb vorig jaar op die manier van te voren 12 tickets gekocht. Sommigen hebben we niet gebruikt.
Ja dus, meteen boeken!
Qreply
Hoi!
Ik vertrek 1 oktober naar Thailand en ga vervolgens door laos, cambodja, vietnam, terug naar thailand, door naar maleisie en vervolgens is mijn terug ticket vanaf bali op 1 juni. Ik heb geen visum aangevraagd aangezien ik binnen 30dagen de grens over wil gaan naar laos. Het reisburo waar ik geboekt heb zegt dat thailand niet zo moeilijk doet als je niet kan aantonen dat je het land binnen 30dagen verlaat en toch een visa on arrival krijgt, hier lees ik dat je het wel moet kunnen aantonen, hoe streng zijn ze nu?
Ik vertrek 1 oktober naar Thailand en ga vervolgens door laos, cambodja, vietnam, terug naar thailand, door naar maleisie en vervolgens is mijn terug ticket vanaf bali op 1 juni. Ik heb geen visum aangevraagd aangezien ik binnen 30dagen de grens over wil gaan naar laos. Het reisburo waar ik geboekt heb zegt dat thailand niet zo moeilijk doet als je niet kan aantonen dat je het land binnen 30dagen verlaat en toch een visa on arrival krijgt, hier lees ik dat je het wel moet kunnen aantonen, hoe streng zijn ze nu?
Het probleem is niet de immigratie in Thailand, maar het inchecken op Schiphol. Voldoe je niet aan de voorwaarden voor een visum-vrije entree (= vliegticket als bewijs dat je binnen 30 dagen het land verlaat) dan loop je het risico dat je het vliegtuig niet inkomt.
Ik ben verschillende keren gecontroleerd. Ik durf te beweren dat men steeds strenger wordt.
Ik ben verschillende keren gecontroleerd. Ik durf te beweren dat men steeds strenger wordt.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Qreply
Zie het antwoord van Jenny. In aanvulling: visa on arrival is nooit van toepassing voor Nederlanders, wel visumvrije entree.Arieeee schreef:Hoi!