Westkust Australie

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
CorM

Re: Route westkust Australië

Bericht door CorM »

Dag Kim,

Bedankt voor de informatie. Wij wilden in sept./okt. de reis maken. Om die reden dachten wij in Darwin te beginnen. Dan zijn we de hoge temperaturen en de regen voor.
In 2008 zijn we van Brisbane via Melbourne naar Alice Springs gereden. Daar waren we in oktober. Warm, maar goed te doen.
We hebben toen de reis via Dutch Down Under geregeld, maar die reisorganisatie is failliet gegaan. Ik wilde nu in eerste instantie proberen alles zelf te regelen. Moet toch lukken, of.....? Als je tips hebt, houden we ons aanbevolen.

Hartelijke groeten,

Cor
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hoi Cor,

Dat moet zeker lukken. Alles goed te doen via internet etc. Als je in die periode gaat, zul je absoluut geen probleem hebben op campings/accomodatie/tours/wildcamperen etc. Dan zijn de massa's toeristen al vertrokken en hoef je niet veel vantevoren te boeken. Wij gaan altijd op de bonnefooi en dat komt altijd goed.

September/oktober in de tropen is wel al de periode die ze de 'build up' noemen, omdat de luchtvochtigheid flink toeneemt en het daardoor erg warm en benauwd aanvoelt. Niet te vergelijken met dezelfde maanden in het zuiden. Het kan regenen, maar zal niet zo regelmatig zijn als in de 'wet season' (december - maart). Mocht je de mogelijkheid om iets eerder te gaan, zou ik dat zeker overwegen. In de tropen zijn de meest aangename maanden tussen mei en augustus, de winter of de 'dry'.

Veel plezier met het plannen van de trip! ^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
CorM

Bericht door CorM »

Hartelijk dank, Kim!!

Groeten, Cor
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hallo Cor,

Heb je mijn email gehad via de site?

groetjes, Kim
CorM

Bericht door CorM »

Hallo Kim,

Bedankt nogmaals voor je betrokkenheid bij onze reis. Wat je precies bedoelt met de mail via je website ontgaat me even, maar dat komt zeker door mijn leeftijd!! (70, niet verder vertellen, hoor)

Wij zien momenteel door de camper-biomen het bos niet meer. Er zijn zoveel types en dito prijzen. Gisteren waren we bij Barron Travel en daar hebben ze maar één model in de aanbieding: Kea, prijs: 345,00 dollar per dag!! Toen ik het woord "wicked" liet vallen ontplofte ze bijna.
Maar goed tussen Wicked en Kea moet toch ergens een voor ons geschikt type te vinden zijn?!

Wij willen graag twee bedden (indoor) en enige "luxe" zou ook niet gek zijn. Niet dat we verwende schepselen zijn, maar toch....! Een camper waar je kruipend naar binnen moet heeft niet onze voorkeur.

Mag ik je nog eens om advies vragen?

Bij voorbaat HEEL HARTELIJK DANK!!!!

Groeten, Cor
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hallo Cor,

Natuurlijk kan ik je de informatie geven die ik kan vinden over campers, it's a pleasure :) .
Hoe dan ook is het waarschijnlijk een prijzig grapje, maar $345 per dag is crimineel... Ongelofelijk! Hebben jullie al besloten wat voor soort camper jullie willen? De 4WD campers zijn over het algemeen niet echt luxe omdat ze in een 4WD auto moeten passen en die niet ruim en groot kunnen zijn.

Ik zou als ik jullie was eens rondkijken op het internet en direct boeken via de verhuurbedrijven of vergelijkingssites, dan scheelt het de kosten van de reisadviseurs en extra's. Deze sites heb ik gevonden die opties geven voor verschillende voertuigen met verschillende verhuurbedrijven. Ik zou een aantal quotes op de websites vergelijken en dan het verhuurbedrijf opzoeken wat de beste quote via de vergelijkingswebsites heeft, misschien dat het via hun eigen website nog goedkoper is.

http://www.aussiecampervans.com/

http://www.campervanhiresalefinder.com.au/

http://www.campervanhireaustralia.com.au/

En dit is een Nederlandse site die ik gevonden heb is: http://www.aussierental.nl/. Het kan gemakkelijker zijn qua taal, maar ook duurder omdat er een tussenpersoon tussen zit.

Dit is de mail die ik je had gestuurd via de site:
Hallo Cor,

Ik zat nog na te denken over de timing van jullie trip en had het er met vrienden hier in Australie over. September/oktober is echt laat om die route te rijden. Het is dan al heet en plakkerig. Vooral als jullie in de Kimberley dingen zouden willen zien en doen (er zijn veel wandelingen in de schitterende kloven), is het dan al te warm. Het zou natuurlijk kunnen dat jullie een koele periode krijgen door bepaalde weersomstandigheden, maar over het algemeen is het dan al benauwd en heet. Wij waren in augustus op de Gibb River Road en toen wij richting Broome reden begon het al op te warmen en werden de nachten warmer, de luchtvochtigheid begon duidelijk te stijgen. In oktober waren we in Karijini National Park (aanrader) waar het toen heerlijk was, maar een paar dagen later toen we in Millstream National Park waren, was het 42 graden in de schaduw.

Een maand of 2 eerder zou heel veel schelen en jullie trip aanzienlijk aangenamer en leuker maken!

Groetjes, Kim
Hopelijk is de informatie nuttig. Veel succes ermee!
^O^
Kim
johnwgoessens

Bericht door johnwgoessens »

Dag Cor! Geen idee of dat voordelen biedt. Wij starten ook in Darwin en gaan dan via de Gibb River Raod naar Broome.

John
Maikeopreis

Route West Australie

Bericht door Maikeopreis »

We gaan in juli-augustus dit jaar naar Australie voor 8 weken! Zijn beide nog niet in Australie geweest. We willen heel graag de westkust (Perth-Darwin of Darwin-Perth)doen met wellicht nog een combinatie met een ander gedeelte.
Iemand suggesties voor combinatie met een ander gedeelte van Australie (bvb 6 weken Perth-Darwin en nog ergens 2 weken?).
En kunnen we in periode juli-augustus beter van Darwin naar Perth gaan ivm het weer?
We wilden eigenlijk met 4wd camper zodat we ook van de gebaande paden afkunnen, maar dat viel ons qua prijs ontzettend tegen. Dus misschien alleen een 4wd tussen Broom en Darwin? Wat is jullie ervaring hierin?
Alvast bedankt!!
Kims
Reisexpert

Re: Route West Australie

Bericht door Kims »

Hi Maike,

Kijk even bij de volgende berichten voor tips en ideeen mbt de westkust:

westkust-australie-t8639.html

route-westkust-australie-t8658.html

Ik zou van Darwin naar Perth reizen ivm het weer. Je zou de overige 2 weken in het schitterende zuidwesten van WA kunnen doorbrengen. Dat is totaal anders dan ten noorden van Perth! Of de tijd nemen tijdens je trip van Darwin naar Perth, wij hebben de trip in 4 maanden gedaan vorig jaar... :)

Een 4WD van Darwin naar Broome is zeker een idee omdat je dan de Kimberleys echt in kan. De vraag is alleen hoe duur dat zal zijn omdat het aardig wat kan kosten om je auto in Broome af te geven of op te pikken....

Succes met de planning! ^O^
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Bericht door jdeheij »

Op zich kun je de route perth-broome wel doen zonder 4wd maar de route broome-darwin dan moet je een 4wd nemen. Je zit inderdaad alleen wel met het weer. In juli augustus is het wel winter daar. In broome-darwin zal je daar weinig last van hebben maar in perth wel.
Maikeopreis

Dank voor jullie reacties!
@ jdeheij betekent dit dat in de periode het in Perth koud is of ook veel regen?
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Bericht door jdeheij »

net als in nederland kan het daar dan rond de 10 graden zijn en ja het kan gaan regenen
Maikeopreis

Huurprijzen vervoer in West Australie

Graag zou ik willen weten wat de ervaring is met vervoer huren de westkust. Hoe hebben jullie dat gedaan?
We gaan van Perth (16 juli) naar Darwin (16 augustus).
Hadden bedacht om met een camperbusje (bvb backpackercampervans.com) van Perth naar Broome te gaan. Daar in te leveren en dan met een 4WD en tentje de Kimberley door naar Darwin.
Maar de prijzen voor one-way (AUS 250)en ophalen/inleveren in Broome (AUS 650) zijn enorm, Dit zou ons dus alleen al zo'n AUS1800 kosten. De hele route een 4WD is ook onbetaalbaar voor ons (AUS 6000). We hebben ook gedacht aan kopen, maar denken dat we hier veel tijd aan moeten besteden en beide geen autokenners. Andere opties zijn: om met de campervan door te rijden van Broome naar Darwin en vanuit daar nog een dag of 12 een 4wd te huren, dan hebben we iig 1 x minder one way fee en niet de kosten van inleveren/ophalen vanuit Broome. Dat betekent wel 2 x gedeeltelijk dezelfde route. Maar ach...volgens mij is dat niet zo'n straf in Kimberley. Andere optie is toch met een gewone campervan over de Highway de Kimberley te doen en dan met tours het gebied bekijken. Hoewel hier de prijzen van op internet ook echt duur zijn (AUS 195 voor een eendaagse groepstrip).
Iemand nog andere opties of tips voor aanbieders campervans/auto met tent?
Heel veel dank alvast!
Kims
Reisexpert

Re: Huurprijzen vervoer in West Australie

Bericht door Kims »

Hi,

Ik denk dat je de meeste opties wel hebt opgenoemd :) Ik zou niet voor een maand een auto kopen, kost teveel tijd om een te kopen en verkopen. Ik zou wel aanraden om te proberen om de Kimberley in te gaan met een 4WD. Het is zo'n mooi stuk Australie, echt geweldig! Je zou in Broome of Kununurra een 4WD kunnen huren om de Gibb River Road op te kunnen en het is inderdaad geen straf om de weg dubbel te doen. Vanuit Darwin is de Gibb wel erg ver weg...

Veel plezier!! 8-)
Tenrec
Reisexpert

Re: Huurprijzen vervoer in West Australie

Bericht door Tenrec »

Wij waren inderdaad ook veel geld kwijt per dag om een 4x4 hilux te huren. Ook dezelfde ervaring met het one-way tarief.
Ik kan dus niets anders adviseren dan er goed over nadenken waar je het geld aan wilt uitgeven en of je het bedrag het waard vind.
We zijn zelf gereden van Exmouth naar Perth, enkele reis, we sliepen in hotels, bungalows en villa's. Die verblijven hebben we geregeld via de plaatselijke Visitor Centre's, maar wel van te voren geboekt via internet.
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
Plaats reactie